TKe_ kirjoitti:Siirrän tuolta painepesurit ketjusta tänne hieman noita Kränzlen takuuta koskevia juttuja.
Taustaksi, itse tilasin kräzlen saksasta 2011 kesällä ja selvitin silloin Suomen maahantuojalta (tooltechic), että miten takuu toimii. Vastaus oli, että yksityiskäytössä olevan laitteen takuu onnistuu täällä.
EU:n pykälät sanovat myöskin, että jos tismalleen saman nimistä laitetta tuodaan Suomeen ja sille on TEHDAS myöntänyt takuun niin takuukorjaukset täytyy hoitaa silloin myös Suomessa.
RedBullet kirjoitti:Moro
Tilasin sitten Saksasta aivan uuden Kränzlen 1151T mallin kotiin. Heti ekalla testillä alkoi kone vuotamaan öljyä...![]()
Ajattelin kuitenkin testata muutaman kerran, mutta vuoto ei lakannut. Nooo, soitin sitten maahantuojalle ja kyselin niitä takuu hommeleita. Kertoivat puhelimessa, että ns. jälleeenmyyjille on turha viedä, ja tarviaisi kiikuttaa sinne Vantaalle korjattavaksi tai vaihdettavaksi sitten Saksaan.
Laitoin koneen kaverin mukana Vantaalle, ja siellä olivat sanoneet, että minuun otetaan yhteyttä ja kerrotaan tuleeko huolto minulle maksettavaksi vai meneekö takuuseen... Siis mitä prkl!!! Pari päivää vanha kone ja maahantuoja oireilee.![]()
Onko foorumin väellä tietoa miten nämä takuut menevät??
Nyt on sitten aikaa kertoa tästä episodista...
Juttuhan meni niin, että sain pesurin sieltä kolmen viikon jälkeen.
Lähettivät viestin, että pesurinne on noudettavissa. Soitin, että mites ne maksut menee kun minulle piti
ilmoittaa, että meneekö takuuseen. Jos ei mene niin haen pois, ja jos menee niin hyvä.
Puhelimessa sattui olemaan itse toimitusjohtaja, joka sitten soitti Saksaan ja sitten taas minulle.
Hän kertoi, että pesuri on noudettavissa 0 E laskulla, mutta häntä ottaa aivoon kun TE tilailette sieltä Saksasta ja
sitten huollatatte meillä, ja että heille tulee ylimääräistä hommaa kun joutuvat rumputtamaan Saksaan...
Sanoin, että pahoittelen jos tuli ylimääräistä hommaa niin tähän vastasi, että elämä on ja veti luurin korvaan.
Lähin sitten muutaman päivän päästä hakemaan pesuria, ja varmistin "eräällä tavalla" että TJ on paikalla
Paikalle päästyäni hän olikin johonkin häipynyt, eikä vastannut puhelimeen. Jätin terveisiä soittopyynnön muodossa, että
haluan hänen virallisen kantansa, että maahantuoja ei halua takuuhuoltaa Saksasta tilattuja pesureita. Lisäksi kysyin, että
miksi hän sanoi minulle, että heille on tullut ylimääräistä hommaa, kun tiedustelin Saksasta, niin minulle kerrottiin, että
Tooltechnic on saanut korvauksen myös työtunneista. Sanoin myös, että laittakaan hinnat kohdalleen, niin ostetaan Suomesta,
ja että tehkää selväksi kaikille työntekijöillenne, että eivät lupaile puhelimessa mitään takuuhuoltoja näille "tuonneille".
Meni aikaa kaksi viikkoa, eikä soittoa kuulunut. Laitoin tekstiviestin pyynnön välittäneelle työntekijälle, että menikö terveiset
perille? Hän vastasi, että kaksi kertaa on välittänyt kirjallisen soittopyynnön. No, odottelin n. 1,5 vk vielä ja soitin sitte itse herra
toimitusjohtajalle, kun ei soittoa kuulunut. Hän vastasi, kerroin kuka olen, ja kysyin että muistuuko mieleen tapaus. Kyllä tuntui muistavan, mutta kun esitin
ylempänä kirjoittamani asiat, alkoi hän huutaa, että eikö mene mökit kaupaksi hä!?! Eikö ole oikein rahaa!?! Voi *itun kesämies, haista *aska!?!
Sitten veti luurin taas korvaan, eikä enää vastannut.
Varsin erikoista käyttäytymistä itse toimitusjohtajalta, ja olen ihmetellyt, että mitä noi mökkihöpinät oikein tarkoittivat?? :shock
No, kone on sentään kunnossa...Tällaista tällä kertaa...