Enempää en ota kantaa tuohon LPkeskusteluun kun siitä ei ole omaa kokemusta mutta tuosta CG versus FP voidaan varmaan inttää maailman tappiin asti pääsemättä mihinkään molempi parempi tulokseen.Urran kirjoitti:
Mua on aina ihmetyttänyt nää FP vs. CG laikkojen väliset väittämät. Jossain vaiheessa oli maininta että "FP:t kerää vähemmän lämpöä". Ja mehän tiedetään että lämpö on vieras, joka tulee kutsumattakin kun on kitkaa? Eli toisin sanoen vastaava väri valmistajien kesken jos tuottaa vähemmän lämpöä, silloin se leikkaa vähemmän. Ja myös tuo käyttäjäystävällisyys kummastuttaa. Itse oon skipannu FP laikat tasan sen takia että ne on henan paksumpia (IMO ohuempi parempi). Molemmat saa Laitilasta joten ei tarvii senkään takia mennä Flexipadsillä
Mutta minähän tuon vähemmän lämpöä kommentin nakkasin omasta kokemuksesta.
Taannoin tilanne oli se että oma keltainen FP oli kulunut ja otin laitilasta CG korvaajaksi kun FP:t olivat loppu.
Puoli autoa ajoin CG:llä ja nakkasin sen nurkkaan syystä että se oli paljon vaikeampi ohjata ja lämpöjä piti seurata todella tarkkaan työstö vaiheessa kun tällä se tuntui "räjähtävän käsiin" toisin kuten FP:llä joilla lämmön säätely on helpompaa.
Paremman ohjattavuuden FP:ssä uskon johtuvan juurikin paksuudesta sekä viistetystä reunasta.
Lämmön nopeamman nousun CG:ssä uskon taas johtuvan paljon "tiiviimmästä ja kiinteästä" rakenteesta.
Suosittelen että kokeilet itse myös noita FP hexejä niin huomaat kyllä mitä tarkoitan.
Kyllähän molemmilla tasaisia peltejä ajaa mutta sitten kun aletaan kylkiä työstämään niin edellä mainitut erot korostuvat.