IMO se systemaattinen overlappien ja tasaisten vetojen teko jää pienen kokemuksen kartuttua hieman taka-alalle, siis itse naarmujen poistossa. Toki kun on melko takaraivossa niin ite ajan eka vaa'at ja sitten pystyt, mutta itse työstövaiheessa on oppinut tarkkailemaan naarmujen määrää ja sitten painottanut enemmän niihin ongelma-alueisiin. Viimeistelyn teen kyllä aika pitkälti Mekk.. tai siis Zenith Jumalaan päin kumartaen ja erittäin systemaattisesti.
Oma taktiikka esim. 85RD:llä on näin:
-Kevyt suihkasu QD:ta laikkaan ja ns. "levitän" sen kädellä (samalla käteen jää vähän ylimääräistä)
-Muutama tippa laikkaan (jos "praimaan" niin joku 4-5 herneen kokosta, 5,5" siis), ei reunalle eikä keskelle (thanks vinkistä Dani

)
-Laikka pinnalle ja kone käyntiin 1-nopeudella (700rpm) niin että liike tosi nopea, tyyliin 10cm/sec ja tahnat tasasesti alueelle
-Tahnan lämmitys, skidisti painetta, 2-nopeudella (1100rpm). Alue kerran läpi mutta etenemä tyyliin 2cm/sec. Jos kylmä pinta/talli niin joskus ajanu 2 kertaa.
-Varsinainen työstö, 3-nopeudella tai karvan alle (3 = 1500rpm), Alue systemaattisesti läpi ainakin kerran, riippuen lähtötilanteesta. Jos alla ruffimpi kombo niin eka veto aika rankalla paineella, toka jo vähän kevennetyllä. Eka systemaattisesti joku 2-3cm etenemällä ja toisella ongelmakohdissa hidasta ja muuten nopeesti.
-Refining stage eli naksu nopeutta pois, 2-nopeudelle ja koneen painolla alue läpi kerran/kaks (jos itse työstö ajettiin rankalla painolla niin kaks)
-Riippuen työstön ja Refiningin vedoista, tässä kohtaa saattaa joutua jo suihkasemaan vähän vettä
-Tiputus 1-nopeudelle ja konetta jo vähän kannatellaan ilmassa niin että laikka nippa nappa osuu pintaan. Hidasta, rauhallista ja tasaista etenemää.
-Sitten Jewellingiä niin monta kertaa kuin hyvältä tuntuu. Ite oon suihkassu niin vähän vettä aina kerralla ja ajanu niin hitaasti että lopussa joutuu aina joka vedon jälkeen suihkasee lisää.
Mutta mun mielestä tulee nyt tehdä ISO petiero sille että ajetaan joku tahna loppuun zenithillä, ja siihen että jewellataan se. Esim. 2-step myllytyksen ekaan steppiin ei kauheeta jewellingiä kannata panostaa eli kokeilee miten vähällä ajolla sen voi ajaa niin, että viimeistelysetillä saa vielä sen jättämät jäljet pois. Kuvittelisin että nää DAT aineet vaatis kuitenkin väh. levitys + lämmitys paineella (liikkumisnopeudesta ja pinnan lähtö-lämpötilasta riippuen 1-2 vetoa) ja varsinainen työstö. Jos combojen karkeudessa ei oo kauheeta eroa, eli työstetään esim. melko pehmeetä maalia niin varsinaiseen nopeuden tiputukseen tai keventämiseen ei välttämättä oo edes tarvetta.
Joskus kun oikeen fiilistelen niin oon ajanu 85RD:n neljä oikein hidasta overlappia varsinaisessa jewelling vaiheessa. Siis niin että vedon välissä aina kevyt huntu vettä pintaan (mulla semmonen Jannen sininen pikkupullo Jewelling vetenä). Ainakin Placebo väittää mulle että pinnasta tulee jotenkin maukkaampi näin. Tiedä sitten miten pitkään ja oliko eroa että olis vetäny kerran, kahdesti vai neljä kertaa. Mut testatahan aina voi, kun on aikaa
Ainiin. Ja toi videon kaveri EI ole DaveKG

Ainakaan mun mielestä.