Sivu 3/8

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ma Touko 09, 2011 9:51 pm
Kirjoittaja Urran
Jännä kokemus, etenkin kun kyseessä Joybondin clayta. Mut onhan kaikki mahdollista. Tuntuko/kuuluko että ois jääny paljon sitten likaa kiinni? Että kääntelit tarpeeks usein.

Omakohtaisten kokemusten perusteella clay pehmenee, mitä enemmän se on lämmin. Jos liian lämmin niin lässähtää vaan turhan nopeesti. Mietinkin viimeeksi että pystyisikö BH Auto-Clayn purevuutta säätelemään veden lämpötilan perusteella :D

P.S. Pakko sanoa, vaha ei peitä (paitsi Auto-Balm) :lol: Ne on Glazeja/AIO:ja ne ;)

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ma Touko 09, 2011 10:37 pm
Kirjoittaja sonikk
Oisko mahdollista että sitä liukkaria ois jääny/kuivunu pinnalle niin näyttää holoilta? Ipalla kun olis pyyhkässy niin olis nähny johtuko siitä. Mietin vaan kun jos qd:llä pyyhkii ikkunat huolimattomasti niin niihin jää jäljet niin miksei pellille?

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ti Touko 10, 2011 5:49 pm
Kirjoittaja henkkuli
Itsellä kokemukset rajoittuu zainon pötikkään. Joku purnukka tyhjentynyt, ja nyt ensimmäisen kerran ihmetytti clayn "käytös". Tuntui, että savi alkoi murenemaan puolikkaan konepellin jälkeen, syystä ei tietoa. Toimintatapa sama, kuin aina aiemminkin. Aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ko. tuotteen kanssa.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ti Touko 10, 2011 6:21 pm
Kirjoittaja Meebeli
Urran kirjoitti: Tuntuko/kuuluko että ois jääny paljon sitten likaa kiinni? Että kääntelit tarpeeks usein.



P.S. Pakko sanoa, vaha ei peitä (paitsi Auto-Balm) :lol: Ne on Glazeja/AIO:ja ne ;)

Clayaus alueena pidin aina n.40x40cm aluetta (mikäli mahdollista tietenkin :D) ja käänsin aina kyseisen alueen jälkeen/ muovasin uuden pinnan/ vaihdoin claytä. Pesin vielä kinthaalla claybar käsitettelyn jälkeen koko auton joten ei ainakaan pitäis olla että ois jääny liukkarista mitään jäämiä. Täytyy nyt lähi vkloppuina syventyä asiaan IPA:n kera ja tehdä testejä :D

Ja pahoittelen typoa, tällä oltii taas niin täpinöissää että kaaaaikki aineet on vaaahoja :D :D :D

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Touko 11, 2011 8:06 am
Kirjoittaja Urran
Meebeli kirjoitti:Clayaus alueena pidin aina n.40x40cm aluetta (mikäli mahdollista tietenkin :D) ja käänsin aina kyseisen alueen jälkeen/ muovasin uuden pinnan/ vaihdoin claytä. Pesin vielä kinthaalla claybar käsitettelyn jälkeen koko auton joten ei ainakaan pitäis olla että ois jääny liukkarista mitään jäämiä. Täytyy nyt lähi vkloppuina syventyä asiaan IPA:n kera ja tehdä testejä :D

Ja pahoittelen typoa, tällä oltii taas niin täpinöissää että kaaaaikki aineet on vaaahoja :D :D :D
Joo. On jännä kyllä. Ei nyt ainakaan tekniikkaa pitäis voida syyttää joten syy kääntynee tuotteeseen. :?

Ja ei mitään, pientähän tämä on :D Yritän vain oikaista koko suomen kansan käsityksen mitä on autovaha :lol:

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Touko 11, 2011 8:01 pm
Kirjoittaja Dani
Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?
..tai sitten liikkeen jättämät holot tuli esille kun savestit auton, lähti ne peittävät mämmit vaan pinnasta pois :roll:

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Touko 11, 2011 9:13 pm
Kirjoittaja Urran
Dani kirjoitti:Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?
..tai sitten liikkeen jättämät holot tuli esille kun savestit auton, lähti ne peittävät mämmit vaan pinnasta pois :roll:
Enpä osannu edes ajatella moista. Onko Meebeli nähtävissä ns. buffer trailia?

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Touko 11, 2011 11:21 pm
Kirjoittaja Dani
Tämän tyylistä siis:
Kuva

Vai oliko jäljet enemmän tämmöstä:
http://img.photobucket.com/albums/v361/ ... Custom.jpg

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: To Touko 12, 2011 4:54 pm
Kirjoittaja Meebeli
Urran kirjoitti:
Dani kirjoitti:Minkä värinen auto oli kyseessä ja minkä merkkinen?
..tai sitten liikkeen jättämät holot tuli esille kun savestit auton, lähti ne peittävät mämmit vaan pinnasta pois :roll:
Enpä osannu edes ajatella moista. Onko Meebeli nähtävissä ns. buffer trailia?

Juu hieman tuon bufferin tyyppistä juurikin. Merkki on Mercedes ja väri met.hohto violetti. Auto ollu jo reilut 3 vuotta mulla et ois kyllä holot varmaanki(?) pitäny tulla esii aikasemmin :D Täytyy nyt vkloppuna kokeilla muijan autoo samaa savea ni sitte tietää et onko vika käyttäjässä vai tavarassa :) Olispa kunnon kamera ni vois ottaa kuvia :lol:

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Touko 25, 2011 11:35 am
Kirjoittaja jallu
Huomasin eilen Motonetissä että Turtle waxiltakin on tullut claybar ja liukaste myyntiin. Hinta tais olla paketilla 24 Eur. Alkaahan näitä saada jo kivijaloistakin. Tarvis vaan jonkun testata laatu.
Big Orange ei enää näkynyt hyllyssä, olisko kesän alku tyhjännyt hyllyt.

Kuva

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Su Heinä 31, 2011 2:55 pm
Kirjoittaja sipowicz
Jatketaan tähän ketjuun kun ei viitsi uutta tämän takia aloittaa.
Onko joku käyttänyt Autoglymin saven kanssa BigOrangea liukkarina? Itse olen käyttänyt tuota AG:n RapidDetaileria, mutta alkaa olemaan vähissä ja BigOrangea löytyisi kaapista. Mikähän olisi sopiva laimennus suhde liukasteena?

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Su Heinä 31, 2011 8:35 pm
Kirjoittaja Peke
Itellä on viel hyllyssä 4 palaa megun savea ja Quick Detaileria, mutta ku ne loppuu, käyttöön/testiin tulee BH:n soft clay. Riittikö tälle pelkkä vesi(akkuvesi) liukkariks?

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Su Heinä 31, 2011 8:43 pm
Kirjoittaja Projectech
^ Kyllä, Bilt Hamber claylle riittää pelkkä vesi liukasteeksi. Normaali talousvesi käy hyvin, mutta eipä siitä puhtaammastakaan haittaa ole :)

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ma Elo 01, 2011 9:22 pm
Kirjoittaja Dani
..ja jos nyt jostain syystä ei oikein tykkää siitä että snadisti tökkii pelkällä vedellä niin voi veden sekaan laittaa tilkka BH Auto-Washia, sit liukuu erittäin maukkaasti.
Itse kun läträsin pelkällä vedellä niin jotenkin se ei luonnistunut yhtä hyvin kun tilkalla BH Auto-Washilla, 1,5L sekaan laitoin sen 5ml.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ma Elo 01, 2011 9:49 pm
Kirjoittaja Tony_L
pitäisi myös uusi clay hommata kun autonhoito.com punainen alkaa loppua ja tämä on kyllä ollut mun mielestä hyvää ja puhdistanut todella helposti pihkat ja lentoruosteet sun muut pois mutta voisi sitä jotain uutta koittaa seuraavaksi.

Stjärnagloss mild & safe clay löytyy myös mutta tällä ei kyllä tee mitään mun mielestä.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ti Elo 02, 2011 7:45 pm
Kirjoittaja Kime
Sain juuri Jannelta BH soft clay sitä pitä testailla. Kun sitä täällä kehuttu niin pitihän se ostaa.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:47 am
Kirjoittaja Hynde
Tony_L kirjoitti:pitäisi myös uusi clay hommata kun autonhoito.com punainen alkaa loppua ja tämä on kyllä ollut mun mielestä hyvää ja puhdistanut todella helposti pihkat ja lentoruosteet sun muut pois mutta voisi sitä jotain uutta koittaa seuraavaksi.

Stjärnagloss mild & safe clay löytyy myös mutta tällä ei kyllä tee mitään mun mielestä.
BH clay!!!

Pakko kysyä, että koska olet ostanut tuota autonhoito.com punaista? Oletko tarkastanut maalipinnan käytön jälkeen kuinka tarkkaan holojen varalta?

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:49 am
Kirjoittaja Hynde
Dani kirjoitti:..ja jos nyt jostain syystä ei oikein tykkää siitä että snadisti tökkii pelkällä vedellä niin voi veden sekaan laittaa tilkka BH Auto-Washia, sit liukuu erittäin maukkaasti.
Itse kun läträsin pelkällä vedellä niin jotenkin se ei luonnistunut yhtä hyvin kun tilkalla BH Auto-Washilla, 1,5L sekaan laitoin sen 5ml.
Sama täällä. Laitan myös pienen tirauksen mukaan. Olen sen verran skeptiseksi tullut tässä ajan myötä näiden savien osalta, että haluan sen varmasti liukuvan kunnolla pinnalla. Toimii siis ihan hyvin pelkällä vedellä, mutta loraus auto-foamia ja toimii taivaallisesti... 8-)

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 12:56 am
Kirjoittaja Peke
Dani kirjoitti: Itse kun läträsin pelkällä vedellä niin jotenkin se ei luonnistunut yhtä hyvin kun tilkalla BH Auto-Washilla, 1,5L sekaan laitoin sen 5ml.
Hynde kirjoitti: Toimii siis ihan hyvin pelkällä vedellä, mutta loraus auto-foamia ja toimii taivaallisesti... 8-)
Siis sama mitä pesuainetta sinne lorauttaa??? :roll:

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 1:03 am
Kirjoittaja juha.lehtimaki
Itse oon savestanut about 15% Pinelinella kun sitä sattuu painepullossa olemaan. Pinta on tietysti pesun jälkeen muutenkin märkä niin siitä tulee todella liukas soppa. Kaikka clayt ei välttämättä tykkää kaikista saippuoista (murenee käsiin kun on hetken käyttänyt) mutta kokeilemallahan tuo selviää. Liukastan siis sillä mitä sattuu vierestä löytymään ja hyvin on toiminut.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 1:18 am
Kirjoittaja Hynde
Peke tässä tapauksessa kyllä, koska määrä oli niin pieni. Vain antamaan snadisti lisäliukkautta. Normaalien savien kanssa ei ole ihan sama, että mitä ainetta laittaa, jos seokset on tyyliin 50/50. Pinenlinen voimasta esimerkiksi osa savista murenee täysin käsiin, niin kuin tuossa ylläkin sanottiin.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 8:34 am
Kirjoittaja Urran
Itte huomasin et sumutinpullosta käytettynä BH Clay ei liukunu niin kivasti mutta kun veteli reilusti pintaa märäks letkulla niin johan ;) Toinen tosi iso ero kys. clayn liukuvuuteen oli veden lämpötila. Jos clayas lämpimällä vedellä niin liuku ihan tautisesti ja claykin oli pehmeempää, kun taas kylmällä vedellä takertu helpommin ja clay oli kovempi. Itse etsin semmosen sopivan lämpötilan viimeeksi.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 8:36 am
Kirjoittaja TKe_
Urran kirjoitti:Itte huomasin et sumutinpullosta käytettynä BH Clay ei liukunu niin kivasti mutta kun veteli reilusti pintaa märäks letkulla niin johan ;) Toinen tosi iso ero kys. clayn liukuvuuteen oli veden lämpötila. Jos clayas lämpimällä vedellä niin liuku ihan tautisesti ja claykin oli pehmeempää, kun taas kylmällä vedellä takertu helpommin ja clay oli kovempi. Itse etsin semmosen sopivan lämpötilan viimeeksi.
Mä olen käyttänyt tänkin kanssa Dodon Born Slippyä ja hyvin toimii.

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 8:37 am
Kirjoittaja Urran
^Sekin testattu toimivaks ;)

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Lähetetty: Ke Elo 03, 2011 5:55 pm
Kirjoittaja S@mpp@
Tänään saapui Dodon oma claybar, vielä kun joku auto olis johon sitä testais :D