Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Pienpoisto, raudanpoisto, claybar jne.
-JP-

Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Helmi 27, 2011 11:31 am

Tähän mennessä on ehditty kokeilemaan:
- Dodo Supernatural
- Bilt Hamber
- Bilt Hamber Soft
- Keltainen polyclay

Dodo SN oli kyllä ihan käsittämätöntä p***aa, nappas koko ajan maaliin kiinni vaikka miten käytti liukastetta. Ja aina jäi tietysti jälki maaliin... sitä ei tarvi enää ostaa. Bilt Hambereihin oon ollut tyytyväinen, mutta mieli tekisi kokeilla jotain uuttakin välillä. Ehdotuksia?
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

sonikk
Viesti:

Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Helmi 27, 2011 11:36 am

Ainakaan Zainon Z-18:sta en keksi pahaa sanottavaa, tosin ei juuri muista kokemusta.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Helmi 27, 2011 11:53 am

Itsellä on myös tota CYC tilattua keltasta poly claytä. Mites se toimi sulla? Naarmuttiko?

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Su Helmi 27, 2011 11:55 am

Ei naarmuttanut, mutta se oli jotenkin turhan pehmeää. Meni sormien alla liian ohueksi tosi äkkiä.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 27, 2011 11:58 am

-JP- kirjoitti:Ei naarmuttanut, mutta se oli jotenkin turhan pehmeää. Meni sormien alla liian ohueksi tosi äkkiä.
Yhdyn. Mulla on tota tällä hetkellä :)

Sain tosin Jannelta testiin BH Clayta. Korkeat odotukset sille tällä hetkellä ;)
Vain YKSI LSP!

hörnä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Helmi 27, 2011 12:05 pm

Mää oon hyväksi todennut noi B.Hammerin ja Valet Pron savet joissa riittää liukkariksi pelkkä vesi.
Olen kuitenkin käyttänyt shamppoo/vesi liuosta liukkarina, ei ole ollut pelkoa naarmuista eikä töki.

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Su Helmi 27, 2011 12:08 pm

Mul oli tota autohoidon pehmeintä ja kylse must ainaki hommansa hoiti ihan hyvin. Mut ku rähmäkäpälä olen ni tipun maahan ja se siitä :D Onneks puolitin sen ennen sitä. Ens kerralla aattelin bh softia ottaa.. Jostain luin et niit savii kannattas liottaa lämpimäs vedes ku ei käytä ni mul oli ämpärissä lämmintä vettä ja toinen puolikas savea koko ajan siel ja sit vaihtelin aina. Oks muut tehny näin vai onko iha turhaa.. Ainaki sitä oli helpompi muotoilla ku se sai olla siel vedessä..

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Helmi 27, 2011 12:20 pm

ValetPron keltainen ja Zaino Z-18 oli molemmat mun mielestä aika samaa maata, eli mallia pehmeät. Ei mun nähdäkseni naarmuttaneet yhtään, liukuivat todella nätisti pesuainevesi-seoksella ja imivät ihan kohtalaisen hyvin likaa. Molemmissa tosin omalla kohdalla tuli huomattua semmoinen ettei kovinkaan pinttynyttä likaa saanut irti, eli jos on työn alla joku kaksi vuotta sitten viimeksi pesty hoppa niin joku karkeampi clay on silloin parempi. Ylläpitohommiin hyvillä pohjilla nuo molemmat on varmasti todella hyviä.
Bilthamberia täälläkin meinataan kokeilla seuraavaksi :)

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Helmi 27, 2011 12:35 pm

Itse olen käyttänyt Megun savea. Hyvin toiminut.

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » Su Helmi 27, 2011 1:03 pm

aRRtsi kirjoitti:Mul oli tota autohoidon pehmeintä ja kylse must ainaki hommansa hoiti ihan hyvin.
Mulla on samaa savea ja hyvin on toiminut, en tosin ole kuin yhden kerran sillä oman (mustan) auton käynyt läpi.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Helmi 27, 2011 1:06 pm

Sonuksen vihreää?

Itselläkin muuten samat kokemukset dodosta. Tosin helposti nappaa kiinni.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 27, 2011 2:22 pm

Itsellä on aina kaks palaa mistä toinen lämpimässä vesiastiassa. Naarmuuntumisen kannalta melko oleellinen seikka. Sen takia oonkin vähän kyseenalaistanut noi väitteet Autonhoito.comin punasen naarmuttamisesta..

Oo jopa harkinnu jotain lämmityssettiä tolle vedelle :lol:
Vain YKSI LSP!

Koojel

Viesti Kirjoittaja Koojel » Su Helmi 27, 2011 2:29 pm

Urran kirjoitti:Itsellä on aina kaks palaa mistä toinen lämpimässä vesiastiassa. Naarmuuntumisen kannalta melko oleellinen seikka. Sen takia oonkin vähän kyseenalaistanut noi väitteet Autonhoito.comin punasen naarmuttamisesta..
Kyllä se naarmutti, ainakin minun käytössäni. Lämpimästä vedestä poimein, vedin pari vetoa citrusblingin toimiessa liukasteena ja naarmuja tuli. Muut clayt ei ole ikinä naarmuttaneet. Voi toki olla, että tuotakin voi käyttää naarmuttamatta, mutta itse en osaa.

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Su Helmi 27, 2011 2:37 pm

Mites muute ku jotkut sanoo ettei saa painaa claybaril ku vetää mut sit taas esim junkman sano must omalla videollaan jossen väärin muista et pitää painaa niin helvetisti. Miten te ootte tehny? Ite en autonhoidon savella painanut ollenkaan, olisiko ehkä pitänyt? Vai onko sekin merkistä riippuvainen seikka?

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » Su Helmi 27, 2011 2:39 pm

Mulla kokemusta vain tästä Megusta senkin ostin ihan Suomesta(ennen kuin vierailin CYC, sivuilla)

Kuva

Varastossa sitten tämä odottamassa käyttöä , luulis hetken pärjäävän.

Kuva
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 27, 2011 2:55 pm

Koojel kirjoitti:
Urran kirjoitti:Itsellä on aina kaks palaa mistä toinen lämpimässä vesiastiassa. Naarmuuntumisen kannalta melko oleellinen seikka. Sen takia oonkin vähän kyseenalaistanut noi väitteet Autonhoito.comin punasen naarmuttamisesta..
Kyllä se naarmutti, ainakin minun käytössäni. Lämpimästä vedestä poimein, vedin pari vetoa citrusblingin toimiessa liukasteena ja naarmuja tuli. Muut clayt ei ole ikinä naarmuttaneet. Voi toki olla, että tuotakin voi käyttää naarmuttamatta, mutta itse en osaa.
Juu, sitten uskon vilpittömästi. Mielestäni silloin kun asiaa Autonhoito.com foorumilla puitiin, niin ei koskaan käynyt ilmi tuliko clay lämpimästä vedestä ja mitä oli liukasteena.
aRRtsi kirjoitti:Mites muute ku jotkut sanoo ettei saa painaa claybaril ku vetää mut sit taas esim junkman sano must omalla videollaan jossen väärin muista et pitää painaa niin helvetisti. Miten te ootte tehny? Ite en autonhoidon savella painanut ollenkaan, olisiko ehkä pitänyt? Vai onko sekin merkistä riippuvainen seikka?
Itse oon monesti käynyt alueen ensin painamatta niin ettei enää tunnu mitään -> palan puhtauden tsekkaus, mahd. vaihto ja leipominen -> alue vielä pikaisesti tosi rankasti painaen ennen kuin siirryn toiselle alueelle. Ainakin konepellistä lähti (mulla tosiaan viime kesänä tuli semmosta metallipölyä) molemmilla tavoilla jotain. Mut siinä on omat riskinsä kun rupee heti painamaan.

Tää on vähän sama kun jengi kyselee että ostaako fine grade, medium vai hard clayta ekaks clayks. Mun mielestä jos käyttääkin hard clayta, pitäisi aina edetä tyyliiin auto läpikotaisin fine -> auto läpikotaisin medium -> auto läpikotaisin hard. Niin ei naarmuta.
Vain YKSI LSP!

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Su Helmi 27, 2011 3:32 pm

Kuva

Tätä kanssa mulla.

Tonise

Viesti Kirjoittaja Tonise » Su Helmi 27, 2011 5:16 pm

Kahta erillaista tullut koitettua, tuo ylläkin mainittu megun setti toimi loistavasti, puri hyvin likaan, koostumus hyvä eikä mielestäni naarmuttanut. Toinen mitä olen koittanu niin cyc:n sinistä tavaraa. Mielestäni tässä huonompi koostumus, eli menee liian ohueks ja murenee helposti, samoin ei leikkaa yhtä hyvin kun meguiars, ei myöskään naarmuttanut. Seuraavaksi en tiedä mitä koittaisi.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Helmi 28, 2011 9:09 am

Mulla ollut kans tuota megun paketti. Ja olipa käynyt sellainen bugi tehtaalla, että olivat laittaneet kaksi lättyä yhden sijasta. :)

On ihan kelpo kampe, mutta on tarkka liukkarista. Megun QD:n kanssa toimi erittäin hyvin, mutta tulee kalliiksi. Big Orangen kanssa toimi, mutta paljon huonommin. Olisi ehkä pitänyt olla tujumpi sekoitus. Ts. mulla tais olla liikaa vettä seassa, koska tuo on tarttunut aika herkästi maalipintaan ja jättää jäljet, mutta nuo jäljet olen kyllä saanut ihan claybarilla poiskin...

Ite voisin vaihtaa merkkiä Bilt Hampperiin, kun siitä ei paljon huonoja kokemuksia immeisillä ole.
Ja hyvä syy onkin vaihtaa, kun megun lätyt menny hukkaan... Smurffin lain mukaan ne löytyy, kunhan oon ostanu uudet... :lol:

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ma Helmi 28, 2011 9:50 am

Kokemuksia Mothers, CYC:n sinisestä ultra fine ja Zaino claysta.

Mothers ja Zaino toiminut moitteetta, mutta tuo CYC:n clay oli tosi syvältä. Aivan tajuttoman jäykkää, ei meinannut saada muotoiltua kämmenelle millään ja hetken käytön jälkeen meni murusiksi.
Koostumuskin oli muovaillessa rakeinen.

Millään claylla en ole havainnut naarmujen lisääntymistä.
Hinkatessa en paina juuri lainkaan, vaan kevyesti pyörittelen ja runsaasti Megun Last touchia pintaan sumutellen.

...ja taas olisi aika käsitellä autoa.
Eilisen pesun jälkeen takakontin pelteihin voisi ruveta vaikka puuta hiomaan. Jäi sen verran karhea pinta.
Eli Dodon Banaani ei kestänyt koko talven suolapaskaa ja autotallin suolankuivatuslämpöä.

Saakohan noista detailing-putiikeista tilattua kalenteriin lisää aikaa, että ehtisi joskus puunaamaan auton ;)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Helmi 28, 2011 10:22 am

K70 kirjoitti:Saakohan noista detailing-putiikeista tilattua kalenteriin lisää aikaa, että ehtisi joskus puunaamaan auton ;)
Siin ois kyllä markkinarakoa. Ja toinen olis tila mihin pääsee touhuumaan :lol: Sitä ei tunnu kaikilla olevan..
Vain YKSI LSP!

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Ma Helmi 28, 2011 9:39 pm

Urran kirjoitti:
K70 kirjoitti:Saakohan noista detailing-putiikeista tilattua kalenteriin lisää aikaa, että ehtisi joskus puunaamaan auton ;)
Siin ois kyllä markkinarakoa. Ja toinen olis tila mihin pääsee touhuumaan :lol: Sitä ei tunnu kaikilla olevan..
Tila on vaa niillä jotka ei oo detailingistä kiinnostuneita/niillä jotka ei sitä tarvii. :D

mikko>

Viesti Kirjoittaja mikko> » Ti Maalis 01, 2011 1:45 am

Kokemusta ei ole kuin kahdesta eri claystä (zaino z18 ja autonhoito.com keltainen), mutta pistämpä omat ajatukset niistäkin. Clayt ei ehkä ole keskenään kovin vertailukelpoisia, kun toinen on enemmän soft ja toinen hard.

Autonhoito.comin savea olen käyttänyt ainoastaan hopeisiin autoihin joissa en ole huomannut sen naarmuttavan ja liukkarina oli aina Megun NXT shampoo liuos. Zainon savea olen käyttänyt hopeaan ja mustaan autoon, enkä näissäkään huomannut naarmuuntumista. Liukkarina on ollut Megun last touch ja Turtlen big orange liuos.
Näistä kahdesta zainon liukuvuus ja "tunto" on mielestäni huonompi. Saattaa johtua tietysti myös eri karkeuksien ominaisuuksista. Autonhoito.comin keltaista ostan varmaan uudestaankin jos sieltä tulee tilailtua. Zainon mukana tulee kyllä hyvä säilytys purkki, mutta muuten ei oikein vakuuta. Nämä ovat tämän hetkiset tuntemukset, jotka voi kokemuksen karttuessa muuttua.

Seuraavaksi olen ajatellut Bilt Hamberin regular clayta. Ohessa linkki BH:n sivuilta olleeseen autoexpressin testiin jossa oli ainoana 5 tähden clay, mukana oli myös AG, Mothers, Meguiars, Zymöl, Sonus ja muita. http://www.bilthamber.com/claybar.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Ti Maalis 01, 2011 8:37 am

aRRtsi kirjoitti: Tila on vaa niillä jotka ei oo detailingistä kiinnostuneita/niillä jotka ei sitä tarvii. :D
Tsot tsot...
kiinnostusta on, tarvetta löytyy, hyvät tilat ja vermeetkin, mutta kun ei kalenterista löydy ylimääräistä päivää, että voisi hautautua talliin kera autonhoitokamojen ja lavallinen kaljaa :)

Tällä hetkellä tallissa ehtii lähinnä tekemään suksien huoltotyötä ja kuivattamaan tyttären ringette-kamoja.
Just rouvan kanssa plärättiin kalenteria, niin vapaita päiviä viikonloppuisin rupeaa löytymään vasta vapun jälkeen.
Onneksi ei ole kuin yksi harrastava lapsi. Hattua nostan niille, joilla aika riittää useamman huoltajana ja kuskaajana toimimiseen.

Lurtsipatukka

Viesti Kirjoittaja Lurtsipatukka » La Maalis 05, 2011 2:21 pm

Olen käyttänyt vain Mothersin claybaria, ensimmäinen ja ainoa kerta. Ihan hyvältä se vaikutti. Autoglymin patukka odottelee käyttöä.
-Hitaasti mutta epävarmasti-

Vastaa Viestiin