Markkinointinimi

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 03, 2013 8:42 pm

Mitä olette mieltä?

ShineFix

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Heinä 03, 2013 8:50 pm

No mitäs meinasit markkinoida. :D

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 03, 2013 9:18 pm

sonikk kirjoitti:No mitäs meinasit markkinoida. :D
:detariler:

Ukko.fi palvelun kautta :D

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Heinä 03, 2013 10:00 pm

Miksei "nix nax, samufix" :)

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: RE: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Heinä 03, 2013 10:26 pm

Miks fix?

Sent from my RM-825_eu_finland_290 using Board Express
Vain YKSI LSP!

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 03, 2013 10:28 pm

samunoz kirjoitti:Mitä olette mieltä?

ShineFix
Ihan hyvä, Ilmeisesti kiillotuspalveluja?

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 03, 2013 10:42 pm

Kaikkea pesuista ylöspäin

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja maaco » Ke Heinä 03, 2013 10:47 pm

Toi "fix" antaa aina vähän halvan kuvan.. Miksei vaikka tyyliin Autopuhdistamo Samu, tai Samun Autokiilto? Esim. Iäkkäämpi väki ei tiedä mitä tarkoittaa fix. Mun vanhaa työpaikkaa moni vanhempi mies luuli korjaamoksi, kun firman nimi päättyi "fix".

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 03, 2013 10:51 pm

maaco kirjoitti:Toi "fix" antaa aina vähän halvan kuvan.. Miksei vaikka tyyliin Autopuhdistamo Samu, tai Samun Autokiilto? Esim. Iäkkäämpi väki ei tiedä mitä tarkoittaa fix. Mun vanhaa työpaikkaa moni vanhempi mies luuli korjaamoksi, kun firman nimi päättyi "fix".
Tuo on totta. Itse miettinyt samaa. En viitsi pelkällä omalla nimellä lähteä liikenteeseen ja olis hyvä jos nimen alla vois tehdä muutakin. Siks en mielellään käyttäisi sanaa "auto".

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 03, 2013 10:54 pm

Puhdistuskeskus.

Avatar
foam
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 7:41 pm
Paikkakunta: Kotka

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja foam » Ke Heinä 03, 2013 11:02 pm

Mite ois Pesukinnas paikan nimeksi?

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 04, 2013 12:06 am

Mites ois DeepClean Autopalvelut? Onhan tossa autoliite mut muuten
Pitäiskö tuo Deep Clean olla erikseen? :?
Jos ei ole toiminimeä niin ei varmaan tarvii paljon selvitellä et muilla ei ole vastaavaa nimeä?

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 04, 2013 10:07 am

Deep Clean Autopalvelut
Deep Shine Autopalvelut

???

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » To Heinä 04, 2013 10:18 am

Shiney Sam´s Detailing Shack
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja maaco » To Heinä 04, 2013 10:19 am

Mun mielestä olis tosi hyvä jos olis nimessä mainittu puhdistus tai pesu.. Autopalvelu antaa kuvan sijaisautoista/että pelastetaan autoilijoita tienpäältä/korjaamotoiminnasta..

itse nimeäisin fiksaamon kylmästi "Heinolan Autokiilto" tai "Heinolan Autopesula" jos tavoittelisin tosissaan oikean alan asiakkaita :)

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 04, 2013 10:22 am

^True

Kumpi ylemmästä?

skiri
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Touko 06, 2013 8:54 am
Paikkakunta: Kempele

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja skiri » To Heinä 04, 2013 10:31 am

Jos aiot vastata puhelimeen yrityksen nimelle, niin itse en laittaisi kovin vaikeaa nimeä. Esim. tuolla Rauhallisen Erkin postaamalla yrityksen nimellä olisi melko häijy vastata puhelimeen :lol: Tai soittaa asiakkaalle, että auto on noudettavissa. Kohteliasta varmasti esitellä puhelimessa itsensä ja yrityksen josta soittaa.

Eli summa summarum, keep it simple :mrgreen:

ps. maacon ehdotukset olivat hyvä.

Juha U
Viestit: 4653
Liittynyt: Ti Syys 13, 2011 8:24 pm

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Heinä 04, 2013 10:34 am

Niin ei noista ulkomaalaisnimistä juurikin se vanhempi väestö ehkä ymmärrä mit palveluita myydään.
Tuollainen Maacon ehdottama ois siks hyvä,että kaikki tajuaa heti mitä palveluja tuolla tarjotaan. :)

Avatar
Mazza
Viestit: 465
Liittynyt: La Tammi 12, 2013 6:30 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Mazza » To Heinä 04, 2013 11:17 am

SPOILERSPOILER_SHOW
Juha U kirjoitti:... kaikki tajuaa heti mitä palveluja tuolla tarjotaan. :)
Vähän niin kuin esim. thai-hieronta :lol:
maacon ehdotukset rokkaa. Myös joku helposti lausuttava ja ymmärrettävä vieraskielinen, "Clean Car" tms. on hyvä. Tärkeintä on se, että nimi jää heti mieleen ja sitä on helppo jälkikäteen googlata! Lisäksi logo vaikuttaa ihan älyttömästi. Tekstin yhteyteen yksinkertainen piirretty säihkyvä auto tms.

harrik
Viestit: 922
Liittynyt: Ke Kesä 13, 2012 12:45 am

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja harrik » To Heinä 04, 2013 12:18 pm

Mielestäni Suomalainen nimi, joka kertoo mitä firma tekee on paras, koskapa firman nimi on hyvä olla myös mainos.
Esim. Samun auton puhdistus ja kiillotus. PS. Maacon jäljillä täälläkin. :thumb:

Avatar
Kylli-täti
Viestit: 394
Liittynyt: Ke Helmi 13, 2013 12:49 am

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » To Heinä 04, 2013 4:58 pm

Noissa "Heinolan autofiksaus" tai "Samun pesupalvelut" on se huono puoli, että nimenä ne tekee paikan halvaks teollisuusrakennuspajaks. Kun taas joku Shine Detailing antaa firmasta arvokkaamman kuvan. Voihan se Firman logo olla ihan vaan "Shine Detailing", jonka ympärillä joku nelikulmio jonka alapuolella pieniselitys, esim. "Automme kiiltävät kuin papin kulli".

hattiwatti
Viestit: 530
Liittynyt: Ke Marras 17, 2010 7:26 pm
Paikkakunta: Vantaa

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Heinä 04, 2013 5:02 pm

Nimi sen mukaan mitä meinaa tehdä. Varmaan tarkoitus saada mahd. paljon perus hommia, eikä aloittaa mitään luksusautojen premium palvelua?
Samun autopesu
:detariler:

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Heinä 04, 2013 5:22 pm

Juuri näin. Ja osa-aikaisesti.

samunoz
Viestit: 4305
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Heinä 07, 2013 10:11 am

Nimi on nyt sitten: Autopuhdistus Clean&Shiny

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Markkinointinimi

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ma Heinä 08, 2013 3:48 pm

samunoz kirjoitti:Nimi on nyt sitten: Autopuhdistus Clean&Shiny
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia ko paikasta, onnistuuko perusmustan myllytys jne?
E53 X5 3.0D

Vastaa Viestiin