Auto Glymin ammattituotteet?
Auto Glymin ammattituotteet?
En oikein keksinyt että millä osastolla näistä kyselisi noin niinkuin laajemmin niin ajattelin sitten täällä elikkä onkos nuista kellään kokemuksia ja millaisia kokemuksia? Onko samaa kuraa kuin kuluttajatuotteetkin vaiko vielä huonompaa? Olisi mahdollisuus tehdä autoglymin kanssa yhteistyötä mutta mutupohjalta ajattelisin että ehtona tulisi olemaan se ettei käytä muiden valmistajien aineita mikä taas ei oikein sovi minun suunnitelmiin ainakaan ennenkuin tiedän että tekeekö nuilla mitään...
Aiempaa kokemusta ittelläni on kuluttajapuolelta punaisesta, kullasta, bumper caresta, vannepesusta ja shamppoosta ja näistäkään kokemukset eivät ole oikein parhaimpia mahdollisia, punainen on ihan ok pohjiksi jos ei myllyttele ja shamppoo on hyvänhajuinen...
Aiempaa kokemusta ittelläni on kuluttajapuolelta punaisesta, kullasta, bumper caresta, vannepesusta ja shamppoosta ja näistäkään kokemukset eivät ole oikein parhaimpia mahdollisia, punainen on ihan ok pohjiksi jos ei myllyttele ja shamppoo on hyvänhajuinen...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Autoglymi tahtoo rajoittaa ettet sitten käytä muita? Ei kannata kyllä lähteä tuohon kelkkaan, eiköhän ne kamat ole about samoja ja esim hioma-aineet on viimevuosituhannen kamaa?
- Bastard
- Apupoika
- Viestit: 800
- Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:34 pm
- Paikkakunta: Seinäjoki / Reisjärvi
- Viesti:
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Aika moni Glymin ammattituotteista on uudelleen nimettyjä kuluttajatuotteita isommissa pakkauksissa. Esim. SRP -> Radiant Wax ja EGP -> Liquid Hard Wax. PowerMax 3:sta (APC) käytti sen viiden litran tonkan ihan mielellään, mutta Radiant Wax ja Liquid Hard Wax ovat saaneet olla aika rauhassa hyllyssä pölyyntymässä kun samalla vaivalla pintaan hieroo parempia aineita.
Myllytystahnat eivät sovi omaan makuuni. Pölyää ja sotkee kun niitä jatkaa vedellä.
Myllytystahnat eivät sovi omaan makuuni. Pölyää ja sotkee kun niitä jatkaa vedellä.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Kun AG:n edustajalta hain HD Waxin, niin esitteli pikaisesti glymin uutta 2-step settiä, johon kuuluu 2 laikkaa + 2 kiilloitusainetta. Kovasti kehui ja ymmärsin kyllä, että on uutta Glymiltä? Oli nimittäin menossa johonkin pajalle tekemään pientä esittelyä kyseisistä laikoista ja aineista.
Toiseksi, tuo HD Wax on kyllä tähän mennessä muuttanut allekirjoittaneen ennakkoluulot totaalisesti.
Kannattaisi ehdottomasti tutustua ennen kuin tyrmää AG:n. Tuotteet helposti saatavilla ja jos hinnat vielä natsaa, niin mikä jottei. Se kyllä kuulostaisi ihmeelliseltä, mikäli ei muita tuotteita saisi käyttää?
Toiset Suomesta helposti saatavilla olevat brändit on sitten Meguiars, 3M ja Presta. Eikä toki Laitilan paroniakaan kannata sivuuttaa..
Toiseksi, tuo HD Wax on kyllä tähän mennessä muuttanut allekirjoittaneen ennakkoluulot totaalisesti.
Kannattaisi ehdottomasti tutustua ennen kuin tyrmää AG:n. Tuotteet helposti saatavilla ja jos hinnat vielä natsaa, niin mikä jottei. Se kyllä kuulostaisi ihmeelliseltä, mikäli ei muita tuotteita saisi käyttää?
Toiset Suomesta helposti saatavilla olevat brändit on sitten Meguiars, 3M ja Presta. Eikä toki Laitilan paroniakaan kannata sivuuttaa..
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Kyseisestä polish sarjasta jonkun verran keskustelua DW:n puolella.
http://www.detailingworld.com/forum/sho ... p?t=284235" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.detailingworld.com/forum/sho ... p?t=284235" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
HD Wax on kyllä kehuttu monessakin paikassa mutta ainakin normikuluttajan hinta on sen verran suolainen että samalla rahalla saa pari purkkia esim finis-waxia...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Joo siis itse oon noita myllytyskamojakin muinoin käyttänyt ja voin tyrmätä ne aivan täysin. Esim. yhtään viimeistelyainetta, millä saisi japsipinnasta holotonta ei koko valikoimasta löydy ja leikkaavatkin tahnat on DAT aineita mitkä ei kuitenkaan hajoa juuri ollenkaan (eli joutuu käyttää useampaa steppiä).
Ja älkää ymmärtäkö powermitsua väärin, se on myös käyttänyt noita Glymin aineita melkoisen paljon ja jos oon oikein ymmärtänyt niin paluuta ei kovin halvalla saa
IMO mä en tiedä enää mitään tuotetta mitä glymiltä ostaisin, nyt kun oon kokeillut SRP:n tilalla ns. jokapaikanhöylä AIO tuotteena BH Cleanser Polishia
Ja älkää ymmärtäkö powermitsua väärin, se on myös käyttänyt noita Glymin aineita melkoisen paljon ja jos oon oikein ymmärtänyt niin paluuta ei kovin halvalla saa
IMO mä en tiedä enää mitään tuotetta mitä glymiltä ostaisin, nyt kun oon kokeillut SRP:n tilalla ns. jokapaikanhöylä AIO tuotteena BH Cleanser Polishia
Vain YKSI LSP!
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
No mitään en ole vielä tilannut mutta luultavasti ensimmäisen tilauksen yhteydessä tulee Schollia ja Bilt Hamberia... Nuiden isompien brändien kanssa kun on se ongelma että pitäisi ottaa kaikki heiltä eikä vain yhtä kahta tuotetta...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
JaniH kirjoitti:No mitään en ole vielä tilannut mutta luultavasti ensimmäisen tilauksen yhteydessä tulee Schollia ja Bilt Hamberia... Nuiden isompien brändien kanssa kun on se ongelma että pitäisi ottaa kaikki heiltä eikä vain yhtä kahta tuotetta...
SPOILERSPOILER_SHOW
Hierot Laitilan Paronin kanssa hyvän diilin. 
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Pakko heittää ilmoille kysymys että miksi olisi "pakko" ottaa esim. AG tai presta tai muita vastaavia perus fiksaamo tuotteita kun samaan rahaan saa ihan oikeita aineita?
Itse jättäisin suosiolla kaikki AG ja muut normi marketti tavarat ostamatta ja valitsisin juurikin schollit ja BH, wolf's chemicals jne. Ainakin omien kokemusten mukaan ovat pidemmässä juoksussa pitempi kestoisia ja halvempia.
Itse jättäisin suosiolla kaikki AG ja muut normi marketti tavarat ostamatta ja valitsisin juurikin schollit ja BH, wolf's chemicals jne. Ainakin omien kokemusten mukaan ovat pidemmässä juoksussa pitempi kestoisia ja halvempia.
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Hyviä tuotteita ovat volyymiperusteiseen linjapesulaan.
Kuluttaja- ja ammattituotteet ovat pitkälti samoja. Tosin, ammattituotteet ovat huomattavasti edullisempia kuin kuluttajatuotteet. Ammattituotteet ovat myös vahvempia ja osa niistä on monikäyttöisiä, eli et tarvitse jokaiseen pintaan yksityiskohtaista kuluttajatuotetta.
Jos sinulle on tarjottu yhteistyösopimusta, niin kyseessä lienee heidän tarjoama valmis pesulakonsepti? Tässä mallissa on joitain rajoituksia, tosin aikoinaan tuota järjestelin kaverille, niin ehdot eivät olleet ”vain heiltä”.
Tiedät varmaan alennusprosentitkin esim. kuluttatuotteista?
Mikäli omaa pesulinjaa meinaat, niin harkitse Prescon maahantuomia tuotteita. Ymmärtääkseni ajatuksessasi on kuitenkin tehdä priimaa jälkeä ajan kanssa, niin unohda edelliset tuotemerkit kokonaan (banaanisaarilla viettämälläni ajalla, luin jotain pesulatopicciasi, johon olisin voinut monesti vastatakin. Jos tarvitset faktatietoa kyseisen alan yrittäjyydestä, niin voit olla yhteydessä minuun). Erikoistuotteissa kannattaa miettiä tuotteiden edullisinta kanavaa, vaikkakin yhteisöhankintana EU-alueelta. Tavaramäärän kulutuksen noustessa, moni ulkomainen valmistaja on suostuvainen suoraan yhteistyöhön.
Kuitenkin mainitut kotimaiset tukkurit ovat helpoin tapa lähteä yrittämään, mikäli tavoitteena on perustaa toiminta markettipesulamaiseksi.
Kuluttaja- ja ammattituotteet ovat pitkälti samoja. Tosin, ammattituotteet ovat huomattavasti edullisempia kuin kuluttajatuotteet. Ammattituotteet ovat myös vahvempia ja osa niistä on monikäyttöisiä, eli et tarvitse jokaiseen pintaan yksityiskohtaista kuluttajatuotetta.
Jos sinulle on tarjottu yhteistyösopimusta, niin kyseessä lienee heidän tarjoama valmis pesulakonsepti? Tässä mallissa on joitain rajoituksia, tosin aikoinaan tuota järjestelin kaverille, niin ehdot eivät olleet ”vain heiltä”.
Tiedät varmaan alennusprosentitkin esim. kuluttatuotteista?
Mikäli omaa pesulinjaa meinaat, niin harkitse Prescon maahantuomia tuotteita. Ymmärtääkseni ajatuksessasi on kuitenkin tehdä priimaa jälkeä ajan kanssa, niin unohda edelliset tuotemerkit kokonaan (banaanisaarilla viettämälläni ajalla, luin jotain pesulatopicciasi, johon olisin voinut monesti vastatakin. Jos tarvitset faktatietoa kyseisen alan yrittäjyydestä, niin voit olla yhteydessä minuun). Erikoistuotteissa kannattaa miettiä tuotteiden edullisinta kanavaa, vaikkakin yhteisöhankintana EU-alueelta. Tavaramäärän kulutuksen noustessa, moni ulkomainen valmistaja on suostuvainen suoraan yhteistyöhön.
Kuitenkin mainitut kotimaiset tukkurit ovat helpoin tapa lähteä yrittämään, mikäli tavoitteena on perustaa toiminta markettipesulamaiseksi.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Lähinnä mietin nuitten tuotteiden jälleenmyyntiä kun kumminkin ovat "taviskäyttäjien" suosiossa nuo glymit ja korrekit sun muut niin saisi kerätä sitäkin kautta irralliset rahat pois lojumasta ja asiakkaat saisivat palveluiden lisäksi myös tuotteet kotikäyttöön samasta paikasta.
Sinänsä muuten hauskaa että kun olen nuille glymille, korrekille, Prestalle yms laittanut kyselyä niin AG:n edustaja on ainoa joka on vastannut ja vastasi jopa melko nopeasti...
Sinänsä muuten hauskaa että kun olen nuille glymille, korrekille, Prestalle yms laittanut kyselyä niin AG:n edustaja on ainoa joka on vastannut ja vastasi jopa melko nopeasti...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Tarkenna liikeideaasi (mitä, miten, kenelle) mielessäsi ja mieti, voitko tarjota huippujälkeä valitsemillasi tuotteilla. Ensimmäiseksi määritä mitä voit tarjota asiakkaillesi (osaamistasi) ja mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Jos suunta on linjatyyppinen, niin ehdottomasti käyttöön ja myyntiin AG/Presco! Huippujälkeä tehdessäsi CarPron, Wulfs´in ym. -tuotteilla, ei kannata edes miettiä myydä AG:n PumperKarea ohkasella katteella asiakkaalle. Edellisestä myyntitoimenpiteestä saat kuivan maineen laatutietoisten mielessä (markettikamaa käteen 350€ laskun jälkeen, nouuuuu!). Siispä, jos teet liukuhihnaa, on asiakkaasi tyytyväisiä samoihin tuotteisiin. Toinen ääripää on tarjota päivän-kaksi tapahtuvia sessioita, jolloin myytävät markettimerkit kannattaa suosiolla jättää väliin.
Tuotteiden my-kate on "lisäpalvelua" (kotimaasta hankittujen tuotteiden my-katteet ovat sitten pähkinöitä, verrattuna valmistajien suoraan kauppaan). Paras kate tulee kuitenkin omilla käsilläsi tehdystä työstä!
Taistelet samojen valintaongelmien kanssa, joita minullakin oli monta vuotta sitten, kun piti keksiä lapasesta lähtenyttä kesäduunia..
Tuotteiden my-kate on "lisäpalvelua" (kotimaasta hankittujen tuotteiden my-katteet ovat sitten pähkinöitä, verrattuna valmistajien suoraan kauppaan). Paras kate tulee kuitenkin omilla käsilläsi tehdystä työstä!
Taistelet samojen valintaongelmien kanssa, joita minullakin oli monta vuotta sitten, kun piti keksiä lapasesta lähtenyttä kesäduunia..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Mutta eikös tässä olisi sauma levittää sanaa auton oikeanlaisesta puhtaana pidosta, samalla keräten rahat pois.
Toki eihän se yhtä paljoa kerrytä kassaan rahaa myymällä esim BH:n tuotteita kuin esim AG SRP:tä. Noin mutuiluna.
Ja omasta mielestä on ainakin aika hassua jos firma tekee työnsä X valmistajan aineilla ja myy Ö valmistajan aineita.
Työtä luovutettaessa olisi sitten näppärä myydä ne valmistajan X aineet ylläpitoa varten kun asiakas on kuitenkin sijoittanut kunnon kiillotukseen jonka varmasti toivoo olevan kuin vasta tehty mahdollisimman pitkään
Sama asia ,eri muoto kuin fiboltin asia tekstissä
Toki eihän se yhtä paljoa kerrytä kassaan rahaa myymällä esim BH:n tuotteita kuin esim AG SRP:tä. Noin mutuiluna.
Ja omasta mielestä on ainakin aika hassua jos firma tekee työnsä X valmistajan aineilla ja myy Ö valmistajan aineita.
Työtä luovutettaessa olisi sitten näppärä myydä ne valmistajan X aineet ylläpitoa varten kun asiakas on kuitenkin sijoittanut kunnon kiillotukseen jonka varmasti toivoo olevan kuin vasta tehty mahdollisimman pitkään
Sama asia ,eri muoto kuin fiboltin asia tekstissä
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
AG tuotteiden katteet on ihan onnettomat että eipä kannata haalia.. Nämä tutun rengasmyyjän kertomana, hänellä oli AG hylly myymälässä. Jos 16e vahapurkista jää myyjälle euro käteen niin..
E53 X5 3.0D
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
AG:n jälleenmyyntiin kohdistuvat katteet ovat suht hyvät (jos Motonetin hinnalla tavara myydään). Samaa kaavaa noudattaa Presco, joiden kuluttajatuotesaatavuus on promillle Glymiin verrattuna.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
No ehkä rengaskauppiaan mielestä euro tai kaksi purkille on ihan sama ja jos näitä myy muutaman purkin kuussa niin eipä noilla rikastufibolt kirjoitti:AG:n jälleenmyyntiin kohdistuvat katteet ovat suht hyvät (jos Motonetin hinnalla tavara myydään). Samaa kaavaa noudattaa Presco, joiden kuluttajatuotesaatavuus on promillle Glymiin verrattuna.
E53 X5 3.0D
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Sopimuskysymyksiähän nuo on mutta mielestäni ei ole mitään järkeä kilpailla esim Laitilan paronin kanssa samoilla tuotteilla jälleenmyynnissä kun niiden ostajakunta on kumminkin huomattavasti pienempi kuin esim Glymin... Ja jos se euro tai pari mahtuu omaan lompakkoon niin se on aina tyhjää parempi kun kuluttaja ikävä kyllä ostaa sen tutun ja turvallisen tuotteen vaikka olisi kalliimpi ja huonompi kuin kilpaileva tuote, se merkki vaikuttaa oikeasti hemmetin paljon... Edellinen palkanmaksaja oli loppupeleissä Biolan jonka kuluttajatuotteet on silkkaa p*skaa kilpailijoihin verrattuna mutta silti maanlaajuinen myynti on suurin. Aivan kuin on myös Glymillä autonhoitotuotteiden osalta...
Pesukintaita, pesuaineita ja vahoja yms tulee myyntiin tottakai, toimittajat tavaroille on vielä auki mutta omaan käyttöön tulee ainoastaan parhaat mahdolliset tuotteet ja myyntiinkään en ota ihan surkeita tuotteita... Koko tämä topikki tuli perustettua sen takia kun AG:n edustaja ehdotteli tapaamista ja lähempää yhteistyötä josta meinaan oikeasti jopa neuvotella mutten silti meinaa omaa pesulaani Glymi-pisteeksi laittaa ilman kokemuksia glymin ammattipuolen tuotteista verrattuna muihin tuotteisiin...
Ja kuten yleensä kirjoittelen kolmen promillen nousussa joten selvennetään tekstiä vaikka huomenna =)
Pesukintaita, pesuaineita ja vahoja yms tulee myyntiin tottakai, toimittajat tavaroille on vielä auki mutta omaan käyttöön tulee ainoastaan parhaat mahdolliset tuotteet ja myyntiinkään en ota ihan surkeita tuotteita... Koko tämä topikki tuli perustettua sen takia kun AG:n edustaja ehdotteli tapaamista ja lähempää yhteistyötä josta meinaan oikeasti jopa neuvotella mutten silti meinaa omaa pesulaani Glymi-pisteeksi laittaa ilman kokemuksia glymin ammattipuolen tuotteista verrattuna muihin tuotteisiin...
Ja kuten yleensä kirjoittelen kolmen promillen nousussa joten selvennetään tekstiä vaikka huomenna =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Glymillä on hyvääkin kamaa, mutta todellakaan mihinkään kaikki-tai-ei-mitään-diliin ei kannata sotkeentua
Hetki sitten myllytin keskikarkealla laikalla ja jollain ns. 1-step-aineella yhden keltaisen seatin.. ja mihinkään autoon en oo vastaavia holoja ja paakkupaskaa mylläysaineista saanut jäämään..
ITR on todella hyvää kamaa liimanpoistoon, mutta pienpoistoon halvalla lähes saman asian ajaa tärpätti.. Glymin punainen on tummien autojen fiksaukseen hyvä meikkausaine, ei jää niitä nopean silkkarifillerimylläyksen holoja, mitä kaikki autoliikefiksarit tekee jollain PRO:n kamoilla.
ITR on todella hyvää kamaa liimanpoistoon, mutta pienpoistoon halvalla lähes saman asian ajaa tärpätti.. Glymin punainen on tummien autojen fiksaukseen hyvä meikkausaine, ei jää niitä nopean silkkarifillerimylläyksen holoja, mitä kaikki autoliikefiksarit tekee jollain PRO:n kamoilla.
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Konseptinihan on sekoitus ajan kanssa priimaa ja linjapesulaa koska varmastikkin 98% asiakkaista käyttää autonsa vain pesussa ja loput 2% haluaa sitten hieman enemmän =)
Pesuaineet, vahat ja pitkälti myllytysaineetkin on jo tiedossa, esipesuun ja liuotinpesuun voisi vielä löytää halvempia vaihtoehtoja.
Pesuaineet, vahat ja pitkälti myllytysaineetkin on jo tiedossa, esipesuun ja liuotinpesuun voisi vielä löytää halvempia vaihtoehtoja.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
JaniH mun mielestä sinne myyntipuolelle et tarvii kun muutaman hyvän tuotteen kuten laadukas lampaanvilla ja synteettinen kinnas, ph-neutraali & vahaturvallinen pesuaine, ehkä joku QD ja laadukas kuivausliina. IMO se on kaikki mitä sun asiakkaan pitäisi tarvita. Jos haluu viedä pidemmälle niin ehkä jotain pienpoistoainetta, AIO tuotetta ja tosi halpoja pastewaxeja. IMO heittäisin ton Glymin pois ja neuvottelisin vaikka Simon kanssa toimitukset Dodosta. Se ois ehkä yks varteenotettavimmista yhden merkin edustuksista tässä sektorissa.
SPOILERSPOILER_SHOW
Onkos maaco kokeillut muita? Ite koin ainakin huikeen eron ITR -> VP Citrus Tar & Glue remover. ITR ei paljoa tärpätille tehossa anna mutta toi VP antaa jo paljon.maaco kirjoitti:ITR on todella hyvää kamaa liimanpoistoon, mutta pienpoistoon halvalla lähes saman asian ajaa tärpätti..
Vain YKSI LSP!
Re: Auto Glymin ammattituotteet?
Valitset tietenkin tuotteet asiakkaittesi tarpeen mukaan. Linjatouhussa kustannusten minimointi ja tuotteen toimivuus on ehdottomasti ykkönen. Samoiten tärkeä kriteeri on tuotteen saatavuus ja myyntierä/pakkauksen koko. Kun kyseessä on linjatoiminta, niin sinuna miettisin oikeasti yhteistyötä kotimaisen tukkureiden kanssa, koska tavaran saat per heti, pakkaukset ovat 1-200l, apua aina tarjolla (voi edesauttaa busineksesi alkua paljon ja myös sen kehittämistä) ym. Linja-asiakkaat tuntevat entuudestaan perinteiset tuotemerkit ja luottavat niihin (alkuun on vaikea lähteä hifistelemään uusilla tuotteilla ja perustelemalla asiakkaille, miksi juuri käytät näitä aineita..). Ottaisin lähtökohdaksi linjapesuun kaksi toimittajaa. Toiselta ostat 80% tuotteista ja toiselta sen, mitä toinen ei voi tarjota tai koet jonkun tuotteen paremmaksi.
Otat joitain tuotteita vain hyllymyyntiin, koska omaa varastoa (hyllynlämmittäjiä) ei kirjavilla myyntituotteilla kannata kasvattaa (se oikea kate tulee omasta ajastasi). Kannattaako muuten ottaa lähtökohdaksi pesuaineiden ja -välineiden myynti asiakkaillesi, eli opetat heitä omatoimiseen pesutoimintaan -missä bisneksesi on sen jälkeen?
Pääpainosi kun on linjatouhu, niin sieltä voit napata parempia keikkoja pitempiä hommia varten. Muista kuitenkin, että volyymi on tärkeää, jotta tunnettavuus kasvaa, eli opetat asiakkaitasi käymään säännöllisesti luonasi. Kun saat asiakkaan luottamuksen, on siis hifimpien palveluiden tarjonta helpompaa. Erikoisuuksia varten et tarvitse montaa tuotetta. Nämä pidät sitten omassa privaattikaapissasi, joilla välillä herkutelet.
Pesuasiakkaat tuovat tasaisen kassavirran, jolla maksat toiminnan kiinteitä kuluja. Paremmat pokat maksavat palkkasi. Jos palkkaa haluat saada, on liikevaihdon oltava karkeasti kolminkertainen palkkasummaasi nähden.
-Kokemuksella!
Tsemppiä!
Otat joitain tuotteita vain hyllymyyntiin, koska omaa varastoa (hyllynlämmittäjiä) ei kirjavilla myyntituotteilla kannata kasvattaa (se oikea kate tulee omasta ajastasi). Kannattaako muuten ottaa lähtökohdaksi pesuaineiden ja -välineiden myynti asiakkaillesi, eli opetat heitä omatoimiseen pesutoimintaan -missä bisneksesi on sen jälkeen?
Pääpainosi kun on linjatouhu, niin sieltä voit napata parempia keikkoja pitempiä hommia varten. Muista kuitenkin, että volyymi on tärkeää, jotta tunnettavuus kasvaa, eli opetat asiakkaitasi käymään säännöllisesti luonasi. Kun saat asiakkaan luottamuksen, on siis hifimpien palveluiden tarjonta helpompaa. Erikoisuuksia varten et tarvitse montaa tuotetta. Nämä pidät sitten omassa privaattikaapissasi, joilla välillä herkutelet.
Pesuasiakkaat tuovat tasaisen kassavirran, jolla maksat toiminnan kiinteitä kuluja. Paremmat pokat maksavat palkkasi. Jos palkkaa haluat saada, on liikevaihdon oltava karkeasti kolminkertainen palkkasummaasi nähden.
-Kokemuksella!
Tsemppiä!
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla