Auto Glymin ammattituotteet?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Joulu 30, 2012 12:42 pm

En oikein keksinyt että millä osastolla näistä kyselisi noin niinkuin laajemmin niin ajattelin sitten täällä elikkä onkos nuista kellään kokemuksia ja millaisia kokemuksia? Onko samaa kuraa kuin kuluttajatuotteetkin vaiko vielä huonompaa? Olisi mahdollisuus tehdä autoglymin kanssa yhteistyötä mutta mutupohjalta ajattelisin että ehtona tulisi olemaan se ettei käytä muiden valmistajien aineita mikä taas ei oikein sovi minun suunnitelmiin ainakaan ennenkuin tiedän että tekeekö nuilla mitään...
Aiempaa kokemusta ittelläni on kuluttajapuolelta punaisesta, kullasta, bumper caresta, vannepesusta ja shamppoosta ja näistäkään kokemukset eivät ole oikein parhaimpia mahdollisia, punainen on ihan ok pohjiksi jos ei myllyttele ja shamppoo on hyvänhajuinen...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Joulu 30, 2012 1:18 pm

Autoglymi tahtoo rajoittaa ettet sitten käytä muita? Ei kannata kyllä lähteä tuohon kelkkaan, eiköhän ne kamat ole about samoja ja esim hioma-aineet on viimevuosituhannen kamaa?

Avatar
Bastard
Apupoika
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Kesä 22, 2011 1:34 pm
Paikkakunta: Seinäjoki / Reisjärvi
Viesti:

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Bastard » Su Joulu 30, 2012 1:27 pm

Aika moni Glymin ammattituotteista on uudelleen nimettyjä kuluttajatuotteita isommissa pakkauksissa. Esim. SRP -> Radiant Wax ja EGP -> Liquid Hard Wax. PowerMax 3:sta (APC) käytti sen viiden litran tonkan ihan mielellään, mutta Radiant Wax ja Liquid Hard Wax ovat saaneet olla aika rauhassa hyllyssä pölyyntymässä kun samalla vaivalla pintaan hieroo parempia aineita.

Myllytystahnat eivät sovi omaan makuuni. Pölyää ja sotkee kun niitä jatkaa vedellä.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi

Viltsu
Viestit: 979
Liittynyt: Ke Elo 03, 2011 4:01 pm
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Su Joulu 30, 2012 2:20 pm

Kun AG:n edustajalta hain HD Waxin, niin esitteli pikaisesti glymin uutta 2-step settiä, johon kuuluu 2 laikkaa + 2 kiilloitusainetta. Kovasti kehui ja ymmärsin kyllä, että on uutta Glymiltä? Oli nimittäin menossa johonkin pajalle tekemään pientä esittelyä kyseisistä laikoista ja aineista.
Toiseksi, tuo HD Wax on kyllä tähän mennessä muuttanut allekirjoittaneen ennakkoluulot totaalisesti.
Kannattaisi ehdottomasti tutustua ennen kuin tyrmää AG:n. Tuotteet helposti saatavilla ja jos hinnat vielä natsaa, niin mikä jottei. Se kyllä kuulostaisi ihmeelliseltä, mikäli ei muita tuotteita saisi käyttää?
Toiset Suomesta helposti saatavilla olevat brändit on sitten Meguiars, 3M ja Presta. Eikä toki Laitilan paroniakaan kannata sivuuttaa..

Jantsu
Viestit: 103
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2012 7:45 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Jantsu » Su Joulu 30, 2012 5:26 pm

Kyseisestä polish sarjasta jonkun verran keskustelua DW:n puolella.

http://www.detailingworld.com/forum/sho ... p?t=284235" onclick="window.open(this.href);return false;

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Joulu 30, 2012 6:32 pm

HD Wax on kyllä kehuttu monessakin paikassa mutta ainakin normikuluttajan hinta on sen verran suolainen että samalla rahalla saa pari purkkia esim finis-waxia...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Joulu 31, 2012 9:16 am

Joo siis itse oon noita myllytyskamojakin muinoin käyttänyt ja voin tyrmätä ne aivan täysin. Esim. yhtään viimeistelyainetta, millä saisi japsipinnasta holotonta ei koko valikoimasta löydy ja leikkaavatkin tahnat on DAT aineita mitkä ei kuitenkaan hajoa juuri ollenkaan (eli joutuu käyttää useampaa steppiä).

Ja älkää ymmärtäkö powermitsua väärin, se on myös käyttänyt noita Glymin aineita melkoisen paljon ja jos oon oikein ymmärtänyt niin paluuta ei kovin halvalla saa ;)

IMO mä en tiedä enää mitään tuotetta mitä glymiltä ostaisin, nyt kun oon kokeillut SRP:n tilalla ns. jokapaikanhöylä AIO tuotteena BH Cleanser Polishia :D
Vain YKSI LSP!

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Joulu 31, 2012 11:19 am

No mitään en ole vielä tilannut mutta luultavasti ensimmäisen tilauksen yhteydessä tulee Schollia ja Bilt Hamberia... Nuiden isompien brändien kanssa kun on se ongelma että pitäisi ottaa kaikki heiltä eikä vain yhtä kahta tuotetta...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Kime » Ma Joulu 31, 2012 1:53 pm

JaniH kirjoitti:No mitään en ole vielä tilannut mutta luultavasti ensimmäisen tilauksen yhteydessä tulee Schollia ja Bilt Hamberia... Nuiden isompien brändien kanssa kun on se ongelma että pitäisi ottaa kaikki heiltä eikä vain yhtä kahta tuotetta...
SPOILERSPOILER_SHOW
Hierot Laitilan Paronin kanssa hyvän diilin. :lol:

JanneJ
Viestit: 1110
Liittynyt: La Syys 01, 2012 11:15 pm
Paikkakunta: 08

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Joulu 31, 2012 2:21 pm

Pakko heittää ilmoille kysymys että miksi olisi "pakko" ottaa esim. AG tai presta tai muita vastaavia perus fiksaamo tuotteita kun samaan rahaan saa ihan oikeita aineita?

Itse jättäisin suosiolla kaikki AG ja muut normi marketti tavarat ostamatta ja valitsisin juurikin schollit ja BH, wolf's chemicals jne. Ainakin omien kokemusten mukaan ovat pidemmässä juoksussa pitempi kestoisia ja halvempia.

fibolt
Viestit: 732
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 5:34 pm
Paikkakunta: Helsinki/Vantaa/Suomenniemi

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Joulu 31, 2012 2:31 pm

Hyviä tuotteita ovat volyymiperusteiseen linjapesulaan.

Kuluttaja- ja ammattituotteet ovat pitkälti samoja. Tosin, ammattituotteet ovat huomattavasti edullisempia kuin kuluttajatuotteet. Ammattituotteet ovat myös vahvempia ja osa niistä on monikäyttöisiä, eli et tarvitse jokaiseen pintaan yksityiskohtaista kuluttajatuotetta.

Jos sinulle on tarjottu yhteistyösopimusta, niin kyseessä lienee heidän tarjoama valmis pesulakonsepti? Tässä mallissa on joitain rajoituksia, tosin aikoinaan tuota järjestelin kaverille, niin ehdot eivät olleet ”vain heiltä”.

Tiedät varmaan alennusprosentitkin esim. kuluttatuotteista?

Mikäli omaa pesulinjaa meinaat, niin harkitse Prescon maahantuomia tuotteita. Ymmärtääkseni ajatuksessasi on kuitenkin tehdä priimaa jälkeä ajan kanssa, niin unohda edelliset tuotemerkit kokonaan (banaanisaarilla viettämälläni ajalla, luin jotain pesulatopicciasi, johon olisin voinut monesti vastatakin. Jos tarvitset faktatietoa kyseisen alan yrittäjyydestä, niin voit olla yhteydessä minuun). Erikoistuotteissa kannattaa miettiä tuotteiden edullisinta kanavaa, vaikkakin yhteisöhankintana EU-alueelta. Tavaramäärän kulutuksen noustessa, moni ulkomainen valmistaja on suostuvainen suoraan yhteistyöhön.

Kuitenkin mainitut kotimaiset tukkurit ovat helpoin tapa lähteä yrittämään, mikäli tavoitteena on perustaa toiminta markettipesulamaiseksi.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Joulu 31, 2012 4:15 pm

Lähinnä mietin nuitten tuotteiden jälleenmyyntiä kun kumminkin ovat "taviskäyttäjien" suosiossa nuo glymit ja korrekit sun muut niin saisi kerätä sitäkin kautta irralliset rahat pois lojumasta ja asiakkaat saisivat palveluiden lisäksi myös tuotteet kotikäyttöön samasta paikasta.

Sinänsä muuten hauskaa että kun olen nuille glymille, korrekille, Prestalle yms laittanut kyselyä niin AG:n edustaja on ainoa joka on vastannut ja vastasi jopa melko nopeasti...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

fibolt
Viestit: 732
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 5:34 pm
Paikkakunta: Helsinki/Vantaa/Suomenniemi

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Joulu 31, 2012 5:26 pm

Tarkenna liikeideaasi (mitä, miten, kenelle) mielessäsi ja mieti, voitko tarjota huippujälkeä valitsemillasi tuotteilla. Ensimmäiseksi määritä mitä voit tarjota asiakkaillesi (osaamistasi) ja mitä siitä ollaan valmiita maksamaan. Jos suunta on linjatyyppinen, niin ehdottomasti käyttöön ja myyntiin AG/Presco! Huippujälkeä tehdessäsi CarPron, Wulfs´in ym. -tuotteilla, ei kannata edes miettiä myydä AG:n PumperKarea ohkasella katteella asiakkaalle. Edellisestä myyntitoimenpiteestä saat kuivan maineen laatutietoisten mielessä (markettikamaa käteen 350€ laskun jälkeen, nouuuuu!). Siispä, jos teet liukuhihnaa, on asiakkaasi tyytyväisiä samoihin tuotteisiin. Toinen ääripää on tarjota päivän-kaksi tapahtuvia sessioita, jolloin myytävät markettimerkit kannattaa suosiolla jättää väliin.

Tuotteiden my-kate on "lisäpalvelua" (kotimaasta hankittujen tuotteiden my-katteet ovat sitten pähkinöitä, verrattuna valmistajien suoraan kauppaan). Paras kate tulee kuitenkin omilla käsilläsi tehdystä työstä!

Taistelet samojen valintaongelmien kanssa, joita minullakin oli monta vuotta sitten, kun piti keksiä lapasesta lähtenyttä kesäduunia..
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

JanneJ
Viestit: 1110
Liittynyt: La Syys 01, 2012 11:15 pm
Paikkakunta: 08

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Joulu 31, 2012 5:37 pm

Mutta eikös tässä olisi sauma levittää sanaa auton oikeanlaisesta puhtaana pidosta, samalla keräten rahat pois.
Toki eihän se yhtä paljoa kerrytä kassaan rahaa myymällä esim BH:n tuotteita kuin esim AG SRP:tä. Noin mutuiluna.
Ja omasta mielestä on ainakin aika hassua jos firma tekee työnsä X valmistajan aineilla ja myy Ö valmistajan aineita.
Työtä luovutettaessa olisi sitten näppärä myydä ne valmistajan X aineet ylläpitoa varten kun asiakas on kuitenkin sijoittanut kunnon kiillotukseen jonka varmasti toivoo olevan kuin vasta tehty mahdollisimman pitkään

Sama asia ,eri muoto kuin fiboltin asia tekstissä :thumb:

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ma Joulu 31, 2012 5:45 pm

AG tuotteiden katteet on ihan onnettomat että eipä kannata haalia.. Nämä tutun rengasmyyjän kertomana, hänellä oli AG hylly myymälässä. Jos 16e vahapurkista jää myyjälle euro käteen niin..
E53 X5 3.0D

fibolt
Viestit: 732
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 5:34 pm
Paikkakunta: Helsinki/Vantaa/Suomenniemi

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ma Joulu 31, 2012 5:57 pm

AG:n jälleenmyyntiin kohdistuvat katteet ovat suht hyvät (jos Motonetin hinnalla tavara myydään). Samaa kaavaa noudattaa Presco, joiden kuluttajatuotesaatavuus on promillle Glymiin verrattuna.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Avatar
_nixu_
Viestit: 2615
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 11:27 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ma Joulu 31, 2012 6:48 pm

fibolt kirjoitti:AG:n jälleenmyyntiin kohdistuvat katteet ovat suht hyvät (jos Motonetin hinnalla tavara myydään). Samaa kaavaa noudattaa Presco, joiden kuluttajatuotesaatavuus on promillle Glymiin verrattuna.
No ehkä rengaskauppiaan mielestä euro tai kaksi purkille on ihan sama ja jos näitä myy muutaman purkin kuussa niin eipä noilla rikastu :D
E53 X5 3.0D

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Joulu 31, 2012 10:54 pm

Sopimuskysymyksiähän nuo on mutta mielestäni ei ole mitään järkeä kilpailla esim Laitilan paronin kanssa samoilla tuotteilla jälleenmyynnissä kun niiden ostajakunta on kumminkin huomattavasti pienempi kuin esim Glymin... Ja jos se euro tai pari mahtuu omaan lompakkoon niin se on aina tyhjää parempi kun kuluttaja ikävä kyllä ostaa sen tutun ja turvallisen tuotteen vaikka olisi kalliimpi ja huonompi kuin kilpaileva tuote, se merkki vaikuttaa oikeasti hemmetin paljon... Edellinen palkanmaksaja oli loppupeleissä Biolan jonka kuluttajatuotteet on silkkaa p*skaa kilpailijoihin verrattuna mutta silti maanlaajuinen myynti on suurin. Aivan kuin on myös Glymillä autonhoitotuotteiden osalta...

Pesukintaita, pesuaineita ja vahoja yms tulee myyntiin tottakai, toimittajat tavaroille on vielä auki mutta omaan käyttöön tulee ainoastaan parhaat mahdolliset tuotteet ja myyntiinkään en ota ihan surkeita tuotteita... Koko tämä topikki tuli perustettua sen takia kun AG:n edustaja ehdotteli tapaamista ja lähempää yhteistyötä josta meinaan oikeasti jopa neuvotella mutten silti meinaa omaa pesulaani Glymi-pisteeksi laittaa ilman kokemuksia glymin ammattipuolen tuotteista verrattuna muihin tuotteisiin...

Ja kuten yleensä kirjoittelen kolmen promillen nousussa joten selvennetään tekstiä vaikka huomenna =)
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

maaco
Viestit: 1546
Liittynyt: Ti Helmi 14, 2012 7:07 pm

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja maaco » Ma Joulu 31, 2012 11:31 pm

Glymillä on hyvääkin kamaa, mutta todellakaan mihinkään kaikki-tai-ei-mitään-diliin ei kannata sotkeentua :D Hetki sitten myllytin keskikarkealla laikalla ja jollain ns. 1-step-aineella yhden keltaisen seatin.. ja mihinkään autoon en oo vastaavia holoja ja paakkupaskaa mylläysaineista saanut jäämään.. :?

ITR on todella hyvää kamaa liimanpoistoon, mutta pienpoistoon halvalla lähes saman asian ajaa tärpätti.. Glymin punainen on tummien autojen fiksaukseen hyvä meikkausaine, ei jää niitä nopean silkkarifillerimylläyksen holoja, mitä kaikki autoliikefiksarit tekee jollain PRO:n kamoilla. :)

JaniH
Viestit: 1733
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 8:47 am
Paikkakunta: Eura

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Tammi 02, 2013 10:23 am

Konseptinihan on sekoitus ajan kanssa priimaa ja linjapesulaa koska varmastikkin 98% asiakkaista käyttää autonsa vain pesussa ja loput 2% haluaa sitten hieman enemmän =)

Pesuaineet, vahat ja pitkälti myllytysaineetkin on jo tiedossa, esipesuun ja liuotinpesuun voisi vielä löytää halvempia vaihtoehtoja.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Tammi 02, 2013 2:39 pm

JaniH mun mielestä sinne myyntipuolelle et tarvii kun muutaman hyvän tuotteen kuten laadukas lampaanvilla ja synteettinen kinnas, ph-neutraali & vahaturvallinen pesuaine, ehkä joku QD ja laadukas kuivausliina. IMO se on kaikki mitä sun asiakkaan pitäisi tarvita. Jos haluu viedä pidemmälle niin ehkä jotain pienpoistoainetta, AIO tuotetta ja tosi halpoja pastewaxeja. IMO heittäisin ton Glymin pois ja neuvottelisin vaikka Simon kanssa toimitukset Dodosta. Se ois ehkä yks varteenotettavimmista yhden merkin edustuksista tässä sektorissa.
SPOILERSPOILER_SHOW
maaco kirjoitti:ITR on todella hyvää kamaa liimanpoistoon, mutta pienpoistoon halvalla lähes saman asian ajaa tärpätti..:)
Onkos maaco kokeillut muita? Ite koin ainakin huikeen eron ITR -> VP Citrus Tar & Glue remover. ITR ei paljoa tärpätille tehossa anna mutta toi VP antaa jo paljon.
Vain YKSI LSP!

fibolt
Viestit: 732
Liittynyt: La Maalis 12, 2011 5:34 pm
Paikkakunta: Helsinki/Vantaa/Suomenniemi

Re: Auto Glymin ammattituotteet?

Viesti Kirjoittaja fibolt » Ke Tammi 02, 2013 3:28 pm

Valitset tietenkin tuotteet asiakkaittesi tarpeen mukaan. Linjatouhussa kustannusten minimointi ja tuotteen toimivuus on ehdottomasti ykkönen. Samoiten tärkeä kriteeri on tuotteen saatavuus ja myyntierä/pakkauksen koko. Kun kyseessä on linjatoiminta, niin sinuna miettisin oikeasti yhteistyötä kotimaisen tukkureiden kanssa, koska tavaran saat per heti, pakkaukset ovat 1-200l, apua aina tarjolla (voi edesauttaa busineksesi alkua paljon ja myös sen kehittämistä) ym. Linja-asiakkaat tuntevat entuudestaan perinteiset tuotemerkit ja luottavat niihin (alkuun on vaikea lähteä hifistelemään uusilla tuotteilla ja perustelemalla asiakkaille, miksi juuri käytät näitä aineita..). Ottaisin lähtökohdaksi linjapesuun kaksi toimittajaa. Toiselta ostat 80% tuotteista ja toiselta sen, mitä toinen ei voi tarjota tai koet jonkun tuotteen paremmaksi.

Otat joitain tuotteita vain hyllymyyntiin, koska omaa varastoa (hyllynlämmittäjiä) ei kirjavilla myyntituotteilla kannata kasvattaa (se oikea kate tulee omasta ajastasi). Kannattaako muuten ottaa lähtökohdaksi pesuaineiden ja -välineiden myynti asiakkaillesi, eli opetat heitä omatoimiseen pesutoimintaan -missä bisneksesi on sen jälkeen?

Pääpainosi kun on linjatouhu, niin sieltä voit napata parempia keikkoja pitempiä hommia varten. Muista kuitenkin, että volyymi on tärkeää, jotta tunnettavuus kasvaa, eli opetat asiakkaitasi käymään säännöllisesti luonasi. Kun saat asiakkaan luottamuksen, on siis hifimpien palveluiden tarjonta helpompaa. Erikoisuuksia varten et tarvitse montaa tuotetta. Nämä pidät sitten omassa privaattikaapissasi, joilla välillä herkutelet.

Pesuasiakkaat tuovat tasaisen kassavirran, jolla maksat toiminnan kiinteitä kuluja. Paremmat pokat maksavat palkkasi. Jos palkkaa haluat saada, on liikevaihdon oltava karkeasti kolminkertainen palkkasummaasi nähden.

-Kokemuksella! :)

Tsemppiä!
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla

Vastaa Viestiin