Lincoln TownCar

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
Alazka

Lincoln TownCar

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ke Loka 24, 2012 4:34 am

Päivää vaan kaikille !

Nonniin nyt ensimmäinen kunnon myllytys takana ! Kyllähän sitä sopivaa väliä etsittiinkin.. Auto tosiaan on 6 vuotta vanha jenkkirassi ja mua on jo pitemmän aikaa ärsyttänyt harmaantunut lakkapinta + miljoonat pyörönaarmut pinnassa.. Ma-Ti otettiin härkää sarvista kiinni ja aamulla ruvettiin hommiin. Pesu oli aika rutiini (Auto pestään kerran viikossa). Eli Clayllä ei hirveesti lähtenyt mitään.(tehty n. 3kk sitten).
Tein 3 steppinä ihan vaan varmuuden vuoksi kun en aluksi 2500+keltasella saanut tarpeeksi naarmuja pois. Autoon tosin jäi vielä isompia naarmuja mutta itse olen hyvin tyytyväinen tulokseen :)

ps. Tykkään mun uudesta Flexistä !

Pesu

IronX SnowFoam + tilkka CG CitrusWash
Huuhtelu painarilla
2x bucket ja mikrokuitukinnas CG CitrusWash
Trix
CG Clay + CG QD
IPA pyyhintä

Kiillotus

Flexillä ja CG Keltanen laikka + Menzerna 1000
Oranssi laikka + Menzerna 2500
Vaaleen vihreä + Mernzerna 4000

Kevyt pesu + IPA

Vaha

CG JetSeal 2x kerrosta 1h kuivumisilla. 30min pyyhintöjen välissä.

Renkaat pyyhkäsin Megulars nextgen tirefoamilla.

Ja jotain kuvia. :roll:

Eli lähtötilanne

Kuva
Kuva
Kuva

SnowFoam
Kuva
Kuva

Tässä vaiheessa pinta on jo täysin puhdistettu
Pitää opetella ottamaan vähän parempia kuvia naarmuista...

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Näillä lähdettiin liikkeelle.
Tuota CG SwirlBgone ainetta kokeilin alkuvaiheessa takakonttiin mutta ei leikannut tarpeeksi(tai oli väärä laikka)..
Kuva

Mun 50/50 kuvat ei onnistunut :wall: joten nyt saatte olla ilman niitä. Siirrytään suoraan valmiiseen autoon.
Huomasin tässä kuvassa että ihan lokarin alakulmaan oli jäänyt vielä vahajäämiä. Toin sen ulos jotta pystyy paremmin pyyhkimään jämät kunnon valossa. Onneksi aurinko paistoi 8-)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Loppusanoiksi sanoisin vielä että lakkapinta ei ainakaan omasta mielestä tuntunut mitenkään superkovalta mut eipä mulla hirveesti ole kokemusta monista lakoista.. vielä ;) Meinasin saada sydärin kun vein auton ulos auringonpaisteeseen ja näytti et koko konepelti ois ollut täynnä holoja mutta kun vähän pyyhkäs liinalla ni nekin hävis,tais olla jäämiä vahasta vaan.. fiuh !

Koko projektiin meni n.17h.
Huomioita seuraavalle kerralle: PAREMPI VALAISTUS !

Ja mistä tietää kuinka paksu lakka on ? Kun mulla jäi muutama isompi skraidu konepeltiin ja kattoon mut en niitä uskaltanut enempää hinkkailla kun ei ollu oma auto...

Kaikkia vinkkejä vastaanotan mielelläni ! Kova halu on oppia !

Washington kiittää ja kuittaa !

jyrkiboy

Re: Lincoln TownCar

Viesti Kirjoittaja jyrkiboy » Ke Loka 24, 2012 7:25 am

Jeah, nyt olet ytimessä :D

Maalipinnan paksuusmittarilla (PTG auf inglish) näkee kuinka paljon maalia ja lakkaa on. Paremmat mittarit näyttävät eri kerrosten paksuuden. Nyt seuraava auto kohteeksi ja sen jälkeen kaikki kaverit ja niiden kaverit jne
Mun nimi on Jyrki

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » Ke Loka 24, 2012 7:42 am

Kyllähän on nyt jenkki arvoisessaan kunnossa. Komiaa jäläkiä!
SPOILERSPOILER_SHOW
Btw, kello oli puol 5 aamulla joten ei kovin päivä ainakaan täällä päin palloa. ;)
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ke Loka 24, 2012 11:32 am

Komeeta on jälki. 8-) Pesukintaan virallinen maihinnousu uudelle mantereelle on alkanut!!!
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ke Loka 24, 2012 11:59 am

Hieno "pelastus". Jenkit kattoo, kun hullu suomalainen nysvää autonsa kimpussa pari päivää :)

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Loka 24, 2012 12:25 pm

Kiiltävä musta... NAM! 8-)

Hienoa duunia! :good:

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ke Loka 24, 2012 2:50 pm

jyrkiboy kirjoitti:Nyt seuraava auto kohteeksi ja sen jälkeen kaikki kaverit ja niiden kaverit jne
Joo tossa työkaverit innostu ja jonossa ois MB ml 350 x2 Audi q7 ja MB C mersu..(Miks ihmisil ei voi olla normaalikokoisia autoja täällä??)
Oon puhunu niille pinnoituksesta ja ne oli sitä mieltä että sellanen pitäs saada :?

Noh täytyy kokeilla omaan autoon ennenku uskaltaa muiden autoihin laittaa ! :buffer:

TKe_ kirjoitti:Hieno "pelastus". Jenkit kattoo, kun hullu suomalainen nysvää autonsa kimpussa pari päivää :)
Joo ei ne tajuu tämmöistä.. :kippis:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Loka 24, 2012 3:08 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Komeeta on jälki. 8-) Pesukintaan virallinen maihinnousu uudelle mantereelle on alkanut!!!
Kröhöm... Onhan tuolla jossain yksi rysleri mutta ei siitä nuin hienoa ole tullut kuin tästä, upea lopputulos ja upea autokin tuollainen Linkkolni :thumb:
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ke Loka 24, 2012 5:29 pm

Tossa tokavikassa kuvassa näkyvät 3 reikää on "SignatureL" mallimerkinnästä.. sitä en tajua minkätakia ne on pienen merkin takia laittanut sen "piikeillä" runkoon.. Vähän harmitti ku napsasin sen pois ja tajusin et ei oo mitään millä saan tukittua ne reijät.

Henripit

Lincoln TownCar

Viesti Kirjoittaja Henripit » Ke Loka 24, 2012 5:46 pm

JaniH kirjoitti:
Rauhallinen Erkki kirjoitti:Komeeta on jälki. 8-) Pesukintaan virallinen maihinnousu uudelle mantereelle on alkanut!!!
Kröhöm... Onhan tuolla jossain yksi rysleri mutta ei siitä nuin hienoa ole tullut kuin tästä, upea lopputulos ja upea autokin tuollainen Linkkolni :thumb:
Nimimerkki Alazka asuu rapakon toisella puolella.. Sitä tässä varmaan tarkoitettiin. Hienoa jälkeä tullut, osoispa itekin. Btw, mikähän tosta tekee "kaupunkiauton"?
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ke Loka 24, 2012 6:42 pm

Nimimerkki Alazka asuu rapakon toisella puolella.. Sitä tässä varmaan tarkoitettiin. Hienoa jälkeä tullut, osoispa itekin. Btw, mikähän tosta tekee "kaupunkiauton"?

Ei mikään.. Auto vie kaupunkiajossa n. 10mpg joka on suomen mittakaavalla n.28l/100km(4,6l v8). Valtavan kokoinen auto kaikenlisäksi mutta täällä sillä on semmoinen statussymboli vähä niinku ministerin Audi Suomessa. Takapenkillä on kiva istua mutta kuljettajan auto se ei ole !

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ke Loka 24, 2012 8:47 pm

Rauhallinen Erkki kirjoitti:Pesukintaan virallinen maihinnousu uudelle mantereelle on alkanut!!!
Itse asiassa mä oon työstänyt Texasissa erään Porschen konepellistä 10x10cm alueen käsin UC:lla jo vuonna 2011, eiksitä lasketa? :LOL:

Ei vaan, hienoa duunia ja mukava katsella välillä kuvia muualta kuin täältä loskapaskaräntäpilkkopimeäsuomesta. :thumb:

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » To Loka 25, 2012 3:32 am

loskapaskaräntäpilkkopimeäsuomesta. :thumb:
Hyvin kuvaava ! :rolf:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Loka 25, 2012 9:12 am

Kohta joku lätkäisee kuvan otsikolla samaan aikaan Suomessa kun lunta on muniin asti ja kiillotuskone laulaa auton konepellillä...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » To Loka 25, 2012 12:12 pm

Hienot peilaukset sait aikaan!
Sääli vähän ettei ole minkäänlaisia 50/50, eikä jälkeen kuvia naarmuista.
"Urku auki, pelti kii"

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ma Loka 29, 2012 1:34 am

Löysin yhden kuvan mis on 50/50 kuva, ei ihan virallinen kumminkaan..

Kuva

Voin koittaa ottaa isoimmista naarmuista kuvan seuraavan pesun yhteydessä. Kyllä mä aika naarmutonta pintaa sain aikaan kun jälkeen päin kattelin. Jotenkin sitä oli vaan niiiiiiin kriittinen teon jälkeen..

Alazka

Viesti Kirjoittaja Alazka » Ti Touko 21, 2013 5:11 am

Terve taas,

Ilmastointiin tuli tuossa viime viikolla vähän ongelmia ja piti käyttää huollossa.. Tälläiset kivat yllärit sain sitten merkkihuollosta..
Vika kuva on tosiaan pelkääjänpaikan ovi..
Arvatkaa vaan harmittiko, yrittänyt saada kavereita kiinni huollosta mut eipä ole soitelleet takaisin viesteistä huolimatta.. :censored:

Kuva
Kuva
Kuva

YFIX

Viesti Kirjoittaja YFIX » Ti Touko 21, 2013 4:55 pm

Käsittämättömän hienon olet saanut kyllä :thumb: Mahtaa tuollaisen työn jälkeen nuo harmittaa mitä ovat tehneet huollossa... :wall:

Vastaa Viestiin