Nonniin nyt ensimmäinen kunnon myllytys takana ! Kyllähän sitä sopivaa väliä etsittiinkin.. Auto tosiaan on 6 vuotta vanha jenkkirassi ja mua on jo pitemmän aikaa ärsyttänyt harmaantunut lakkapinta + miljoonat pyörönaarmut pinnassa.. Ma-Ti otettiin härkää sarvista kiinni ja aamulla ruvettiin hommiin. Pesu oli aika rutiini (Auto pestään kerran viikossa). Eli Clayllä ei hirveesti lähtenyt mitään.(tehty n. 3kk sitten).
Tein 3 steppinä ihan vaan varmuuden vuoksi kun en aluksi 2500+keltasella saanut tarpeeksi naarmuja pois. Autoon tosin jäi vielä isompia naarmuja mutta itse olen hyvin tyytyväinen tulokseen
ps. Tykkään mun uudesta Flexistä !
Pesu
IronX SnowFoam + tilkka CG CitrusWash
Huuhtelu painarilla
2x bucket ja mikrokuitukinnas CG CitrusWash
Trix
CG Clay + CG QD
IPA pyyhintä
Kiillotus
Flexillä ja CG Keltanen laikka + Menzerna 1000
Oranssi laikka + Menzerna 2500
Vaaleen vihreä + Mernzerna 4000
Kevyt pesu + IPA
Vaha
CG JetSeal 2x kerrosta 1h kuivumisilla. 30min pyyhintöjen välissä.
Renkaat pyyhkäsin Megulars nextgen tirefoamilla.
Ja jotain kuvia.
Eli lähtötilanne

SnowFoam

Tässä vaiheessa pinta on jo täysin puhdistettu
Pitää opetella ottamaan vähän parempia kuvia naarmuista...

Näillä lähdettiin liikkeelle.
Tuota CG SwirlBgone ainetta kokeilin alkuvaiheessa takakonttiin mutta ei leikannut tarpeeksi(tai oli väärä laikka)..

Mun 50/50 kuvat ei onnistunut
Huomasin tässä kuvassa että ihan lokarin alakulmaan oli jäänyt vielä vahajäämiä. Toin sen ulos jotta pystyy paremmin pyyhkimään jämät kunnon valossa. Onneksi aurinko paistoi

Loppusanoiksi sanoisin vielä että lakkapinta ei ainakaan omasta mielestä tuntunut mitenkään superkovalta mut eipä mulla hirveesti ole kokemusta monista lakoista.. vielä
Koko projektiin meni n.17h.
Huomioita seuraavalle kerralle: PAREMPI VALAISTUS !
Ja mistä tietää kuinka paksu lakka on ? Kun mulla jäi muutama isompi skraidu konepeltiin ja kattoon mut en niitä uskaltanut enempää hinkkailla kun ei ollu oma auto...
Kaikkia vinkkejä vastaanotan mielelläni ! Kova halu on oppia !
Washington kiittää ja kuittaa !