Saranat eivät näytä kovin kummallisilta, liukupintoja olen yrittänyt voidella mutta ilman havaittavaa muutosta. Olen kokeillut myös puhdistaa saranat Brake Cleanerilla, sain ne rahisemaan ja voitelun jälkeen tilanne oli sama mitä ennen puhdistusta.
Nyt ovi on niin jäykkä, että pykäliä ei enää tunnu vaan ovi pysyy siinä asennossa mihin sen jättää. Voisivatko saranat olla loppu? Vuosimalli 2004 ja ajettu 96t. Ovi ei roiku eikä saranoissa ole väljyyttä. Noiden vaihto ei liene mikään läpihuutojuttu, mutta joku ratkaisu pitäisi keksiä. Ärsyttää riuhtoa ovea kuin jossain ladassa ja pyyhkiä rasvatahroja ovenvälistä.