Kuljettajan ovi jäykistelee

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
Daatta
Viestit: 428
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja Daatta » Su Touko 13, 2012 11:55 pm

Löytyykö palstalta VAG-osaajia? Leonin (MK1, "neloskoppa") kuljettajan ovi on tullut aivan älyttömän jäykäksi, saranat vastustavat urakalla. Olen voidellut saranoita paljon ja eri aineilla, ehkä liikaakin. Muut ovet toimivat normaalisti, meinaa lentää ovi saranoiltaan kun riuhkaisee apukuskin oven auki samalla voimalla...

Saranat eivät näytä kovin kummallisilta, liukupintoja olen yrittänyt voidella mutta ilman havaittavaa muutosta. Olen kokeillut myös puhdistaa saranat Brake Cleanerilla, sain ne rahisemaan ja voitelun jälkeen tilanne oli sama mitä ennen puhdistusta.

Nyt ovi on niin jäykkä, että pykäliä ei enää tunnu vaan ovi pysyy siinä asennossa mihin sen jättää. Voisivatko saranat olla loppu? Vuosimalli 2004 ja ajettu 96t. Ovi ei roiku eikä saranoissa ole väljyyttä. Noiden vaihto ei liene mikään läpihuutojuttu, mutta joku ratkaisu pitäisi keksiä. Ärsyttää riuhtoa ovea kuin jossain ladassa ja pyyhkiä rasvatahroja ovenvälistä. :|

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ti Touko 15, 2012 10:35 am

Bombandier kausisäilö rasva eli öljy on hyvä penetraatio ominaisuuksillaan. Tyyliin firmassa alkaa ovet jäykistellä ja lukot tahmota, niin ruiskaus auttaa aina puoli vuotta eteenpäin tyyliin että heltat ovat niinkin löysiä että niiden kuvittelee olevan jo rikki.

http://www.brppac.fi/oljytuotteet

(laatuöljy, menee mihin vain paikkaan)Käytän sitä myös puukkojen terotukseen ja niin edelleen..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Touko 15, 2012 6:01 pm

Itellä oli Leoni melkein kuusi vuotta, eikä ollut tuollaisia ongelmia. Eikait tuossa voi olla muuta, kuin paskaa saranan sisään päässy. Ei muuta ku lisää rasvaa/öljyä ja oven eestaas heiluttelua. Et kuitenkaan ota sitä irti?

Avatar
Daatta
Viestit: 428
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja Daatta » Su Touko 20, 2012 12:44 pm

413711600 Moottorin säilytysöljy?

Ei minullakaan ole ollut ongelmia aikaisemmin. Viimeisen puolen vuoden aikana alkanut tuo jäykistely. Leon on ollut minulla uudesta asti, ensimmäiset kahdeksan vuotta ovi pelasi kuin ajatus.

Isältä sain vihjeen, että moottoriöljyä suoraan kohteeseen. Puhdistus ja rasvaus, toistetaan tarvittaessa... Saranoiden irroitus ei ole oikein vaihtoehto.

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Su Touko 20, 2012 12:58 pm

Daatta kirjoitti:413711600 Moottorin säilytysöljy?

Ei minullakaan ole ollut ongelmia aikaisemmin. Viimeisen puolen vuoden aikana alkanut tuo jäykistely. Leon on ollut minulla uudesta asti, ensimmäiset kahdeksan vuotta ovi pelasi kuin ajatus.

Isältä sain vihjeen, että moottoriöljyä suoraan kohteeseen. Puhdistus ja rasvaus, toistetaan tarvittaessa... Saranoiden irroitus ei ole oikein vaihtoehto.
Juu, se, 20x parempaa tuohonkin haavaan kuin moottoriöljy..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Avatar
Daatta
Viestit: 428
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ma Touko 21, 2012 9:44 pm

Ok, kiitos vinkistä. Kelkkailutuotteita myyvät liikkeet lienevät parhaita ostospaikkoja.

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ti Touko 22, 2012 9:32 am

Daatta kirjoitti:Ok, kiitos vinkistä. Kelkkailutuotteita myyvät liikkeet lienevät parhaita ostospaikkoja.
Täytyy lukia skippaduu tai lyne /brp logoja olla kaupan kyljessä ja kivijalassa. Jamahani liikkeestä tuota ei saa ;)
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Avatar
Korhonen
Viestit: 1425
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2011 9:57 am
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja Korhonen » Ti Touko 22, 2012 9:35 am

Mitä tommonen purkki kustantaa? Täytynee hakea itekki tuota..
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ti Touko 22, 2012 10:19 am

Korhonen kirjoitti:Mitä tommonen purkki kustantaa? Täytynee hakea itekki tuota..
Olisiko 18 €uroa, voi olla 15€uroakin.

Se siis sopii pikkupoikain mopedeihin, isä-ukon ruohonleikkureihin, veneen osiin, kuten myös perämoottorin mäntien päälle.

Voitelee hurjanaan. Itse käytän sitä eniten puukkojen teroitukseen liipan ja terän välissä. Kätevä annostella tuon paukkupullon vuoksi. Voikai tuolla kovin erämies vaikka nuotionkin sytyttää kun veneessä sitä säilyttää ;)
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Avatar
Daatta
Viestit: 428
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 9:43 pm
Paikkakunta: Salo

Re: Kuljettajan ovi jäykistelee

Viesti Kirjoittaja Daatta » Ke Touko 23, 2012 12:34 am

mlatvala kirjoitti:Täytyy lukia skippaduu tai lyne /brp logoja olla kaupan kyljessä ja kivijalassa. Jamahani liikkeestä tuota ei saa ;)
Salosta ei kuulemma löydy (kuin väärän merkkisiä kelkkoja), Turusta saanee. Tai alkaa webistä metsästämään, ebayt yms. on vielä käymättä läpi.

Vastaa Viestiin