Yleinen Detailing-keskustelu
Re: Yleinen Detailing-keskustelu
Just, imuteho viel ihan eri luokkaa ku MD:ssä. Ei tartte ku viedä auton lähelle niin johan auto kuivuu. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
No vttu, tämmösiä kuivausliinoja mä kaipaan!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Täytyy vaan kattoo ettei oo liian lähellä pesuvaiheessa 
Vain YKSI LSP!
-
Rauhallinen Erkki
Juu nimim. "lohner" tilas joskus noita kanssa suoraan CG:lta. Vakuutti kyllä vaikka vaan kuiviltaan tunnustelin. Näitä PT:lle odotellessa... 
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Täytynee tollanen Mammutti harkita laittaa hankintalistalle.
Mietin kanssa mutta ilmeisen arvokas kuivauspyyhkeeksi mutta johon tähän "harrastukseen" on muutenkin jokunen euro menny niin parikymppiä tunnu missään.K70 kirjoitti:Täytynee tollanen Mammutti harkita laittaa hankintalistalle.
Onko kukaan täällä kokeillut laimentaaa Iron-X:ää, esim 1:1? http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... p?t=255230
Uusia tuote merkkejä shinearamassa.

Täällä on aiemmin mainittu Simonizin Original Wax hikiseksi käyttää. Miten hikistä puuhaa sen poispyyhintä nyt sitten on? Tuntuisi olevan puoli-ilmasta joten vois testata..
Pitänee vissiin se lamppu rakennella holojen spottailua varten. Eilen tuli spottailtua kameran salamavalolla holoja. Löytyihän ne, mutta oli aika turhauttavaa se jatkuva räpsiminen 
Tuli muuten punaisesta Mondeosta komia kun kiilotti ja laittoi Opticoatit niskaan. Kuvasaastetta illemmalla! Jos saisi jotain tarinantynkääkin kylkeen.
Tuli muuten punaisesta Mondeosta komia kun kiilotti ja laittoi Opticoatit niskaan. Kuvasaastetta illemmalla! Jos saisi jotain tarinantynkääkin kylkeen.
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Ilmeisesti riippuu hyvinkin pitkälle siitä, miten ohuesti sen onnistuu levittämään ja miten onnistuu poispyyhkimisen ajoituksessa. Ohuenohut kerros pintaan ja kärppänä vahtimaan ettei pääse jämähtämään liikaa, niin ei välttämättä tule edes hikimaaco kirjoitti:Täällä on aiemmin mainittu Simonizin Original Wax hikiseksi käyttää. Miten hikistä puuhaa sen poispyyhintä nyt sitten on? Tuntuisi olevan puoli-ilmasta joten vois testata..
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Okei, kiitosta vinkistä. Pitää hankkia vahauspädejä melkein tuota vahaa varten, töissä olevat vahaussienet imee vahaa kuin tauti. joten niillä levittää ihan huomaamattaan liikaa 
^ Saattaa olla että käsin levittäessä sais ohuimman kerroksen, siis paljain käsin ilman tyynyä.
Toimiskohan Simonizissa nää nykykikat? Just puhuttiin yks päivä Posan kans et pitäs keikkaa Turtlen Original, Simonizin räkä ja testata. Siis että eroaako työstettävyydessään oikeilla metodeilla esim. Collien 915 (mikä on joidenkin mielestä "hankala" tai "p**seestä levittää"). Ja jos jämähtää niin lähteekö paremmin jos laittaa pari suihkasu QD:ta 
Vain YKSI LSP!
915 ei mielestäni ole vaikea levittää, mutta kiillottaa pois jos pääsee jämähtämään paikoilleen, jämähtää tautisen kovaa kiinni.
Mutta motonettiin hakemaan turtlet ja simot, vois olla ihan mielenkiintoinen testi
Mutta motonettiin hakemaan turtlet ja simot, vois olla ihan mielenkiintoinen testi
Niin paljon polttelisi Clion vesihionta, mutta kun ei taida taidot riittää 
Ajattelin vetästä siihen Opti-Coatit päälle, mutta minun mielestäni pintojen tulisi olla virheettömät jotta kannattaa pinnoittaa... Ei oikein innosta ajatus aplaripinnasta pinnoitteen alla.
Mutta tuossa laitteessa on konepelti ja etuloksut muovia, niin mitä mahtaa tykätä vesihionnasta ?
Kaikki joilla on vesihionnasta kokemuksia niin voi kertoa. Tai jos kuullostaa mahdottomalta yhtälöltä (eka vesihionta + musta auto) niin kertokaa sekin, ettei tarvitse kohta valitella Vituttaa-topikissa paikkamaalauksen kallista hintaa
Vai tyytyäkkö "vain" naarmunpoistoon ja pinnoittaa silti...
Ajattelin vetästä siihen Opti-Coatit päälle, mutta minun mielestäni pintojen tulisi olla virheettömät jotta kannattaa pinnoittaa... Ei oikein innosta ajatus aplaripinnasta pinnoitteen alla.
Mutta tuossa laitteessa on konepelti ja etuloksut muovia, niin mitä mahtaa tykätä vesihionnasta ?
Kaikki joilla on vesihionnasta kokemuksia niin voi kertoa. Tai jos kuullostaa mahdottomalta yhtälöltä (eka vesihionta + musta auto) niin kertokaa sekin, ettei tarvitse kohta valitella Vituttaa-topikissa paikkamaalauksen kallista hintaa
Vai tyytyäkkö "vain" naarmunpoistoon ja pinnoittaa silti...
^Miten ei taidot riitä? Mitä ite vesihionut "huippuja" pois noista vanhoista 1K kilikali maaleista niin se ei ihmeellistä osaamista vaadi
Mitä itse touhunnut niin helpompi edetä rauhassa kun hioo epäkesko hiomakoneella ja muistaa usein tarkastaa jäljen. Kokeneemmat voi kertoa oman näkemyksensä. Mä en oo kun parit häivytysrajat ja yhden kokonaisen lokasuojan vesihionut (siis maalipintaa, mikä myllytetään sen jälkeen)
Silloin kun itse tein niin hienoin paperi "saatavilla" (en siis varmaan tienny mistä sais) oli 2000grit. Luulen et tommonen 4000 abraloni + epäkesko kone on aika turvallinen valinta ainakin loiventamaan aplaria
Jos lakan paksuus riittää niin en keksi miks matskulla siinä alla olis juurikaan väliä. Tottakai muovilla kannattaa varoa lämpöjä enemmän.
Jos pinnoite hankitaan maalipinnan suojaksi niin en kyllä keksi mikset pinnoittaisi, vaikket vesihioisikaan.
Silloin kun itse tein niin hienoin paperi "saatavilla" (en siis varmaan tienny mistä sais) oli 2000grit. Luulen et tommonen 4000 abraloni + epäkesko kone on aika turvallinen valinta ainakin loiventamaan aplaria
Jos lakan paksuus riittää niin en keksi miks matskulla siinä alla olis juurikaan väliä. Tottakai muovilla kannattaa varoa lämpöjä enemmän.
Jos pinnoite hankitaan maalipinnan suojaksi niin en kyllä keksi mikset pinnoittaisi, vaikket vesihioisikaan.
Vain YKSI LSP!
^^
Tuo Turtlehan ei ole paha jämähtämään, löytyy purkki tuota kaapista ja olen sillä useamman mobiilin vahannutkin joskus, vallan huoletta saa vedellä esim konepellin ja lokasuojan, sitten kiillottaa konepellin ja levittää oveen jne... Levitykseen olen käyttäny megun levityssientä ja kiillotukseen perus mikrokuituliinaa. Luulen että ei tuo Simokaan sen kummempaa ole kun käyttää oikeanlaisia metodeja eikä 70-luvun tyyliin eli trasselia ja vanha lakana työvälineinä...
Kovastihan tuo Simoniz on arvostettu vaha, miten mahtaisi kestää vertailun esim colliniten 915 tai Meguiar' s #16?
Tuo Turtlehan ei ole paha jämähtämään, löytyy purkki tuota kaapista ja olen sillä useamman mobiilin vahannutkin joskus, vallan huoletta saa vedellä esim konepellin ja lokasuojan, sitten kiillottaa konepellin ja levittää oveen jne... Levitykseen olen käyttäny megun levityssientä ja kiillotukseen perus mikrokuituliinaa. Luulen että ei tuo Simokaan sen kummempaa ole kun käyttää oikeanlaisia metodeja eikä 70-luvun tyyliin eli trasselia ja vanha lakana työvälineinä...
Kovastihan tuo Simoniz on arvostettu vaha, miten mahtaisi kestää vertailun esim colliniten 915 tai Meguiar' s #16?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
^Mä oisin ton kesällä testannutkin mutta en löytäny mun "vihreetä räkää" 
Vain YKSI LSP!
Jotenkin pieni kutina boksereissa että Simo pysyy ihan siedättävän pitkään pinnassa kiinni 
Taidot ei riitä kun ei ole ikinä vesihionut autoa
Haluun tehtaan aplaripinnan pois ja siihen sit pinnoite. Oishan se nyt erittäin nätti tommonen pieni kirppu jossa peilipinta
Kyllä se pinnoite siihen täytyy laittaa kun sitä kerran hyllystä löytyy, MUTTA jos pystyy tekemään sinne pohjille virheettömän pinnan niin olisihan se parempi
Tai sit kokeilen vesihiontaa Volvoon, se kun menee kumminkin maalaukseen...
Haluun tehtaan aplaripinnan pois ja siihen sit pinnoite. Oishan se nyt erittäin nätti tommonen pieni kirppu jossa peilipinta
Kyllä se pinnoite siihen täytyy laittaa kun sitä kerran hyllystä löytyy, MUTTA jos pystyy tekemään sinne pohjille virheettömän pinnan niin olisihan se parempi
Tai sit kokeilen vesihiontaa Volvoon, se kun menee kumminkin maalaukseen...
^Noni. Kipin kapin maalikauppaan ja Volvoa hieromaan 
Vain YKSI LSP!
Mulla sattuu olemaan tässä työpöydällä 49,90mk maksanut Simoniz.
"Tuotteella voi kiillottaa myös lakatut puuhuonekalut"
"Ei sisällä silikoneja eikä hankaavia aineita"
Katson saisinko tällä viikolla pestyä autosta konepellin ja vedettyä Simon ja 915 rinnakkain....
"Tuotteella voi kiillottaa myös lakatut puuhuonekalut"
"Ei sisällä silikoneja eikä hankaavia aineita"
Katson saisinko tällä viikolla pestyä autosta konepellin ja vedettyä Simon ja 915 rinnakkain....
Kyllä se kannattaa pessä koko auto ko kerran alottaa.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
- crabtastic
Tohon vesihiontaan voisin ite lisätä että se aplarin oikaisu olisi hyvä aloittaa hiekkapaperilla + sanding blockilla.
Eli ensin 'kovalla alustalla' oikaistaan se lakkapinta, joko appelsiini pois kokonaan tai loivennetaan.
Sen jälkeen sitten epäkeskoon Abralonia kiinni ja viimeistelemään.
Itse vedellyt ihan 1500 käsin, jonka jälkeen 2000 ja 3000 abralonia perään koneella.
Eli ensin 'kovalla alustalla' oikaistaan se lakkapinta, joko appelsiini pois kokonaan tai loivennetaan.
Sen jälkeen sitten epäkeskoon Abralonia kiinni ja viimeistelemään.
Itse vedellyt ihan 1500 käsin, jonka jälkeen 2000 ja 3000 abralonia perään koneella.