Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Pe Maalis 02, 2012 9:09 am

Onnistuuko noita purkaa?

Tuon mun kiillotuksen jälkeen, sisältä paljastui entistä enemmän ja pahemmin, jotain pisaroita, eli jotain ylimääräistä on linssien sisäpuolella, niin mitä ainetta tuonne, ja mistä, saako mihin asti purettua, tietääkö kukaan?
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Maalis 02, 2012 9:54 am

Onhan tuolla btcf:n puolella tarinaa, kun joku vaihtanut kirkkaat enkelirinkulat tuonne umpioon.
Vaatii Dremelin ja päättäväisen otteeen, kun remelöi linssit kuoresta irti.
Kasatessa sitten tuhtia liimaa, että pysyy jatkossakin kasassa.

Eli ei ilman rikkomista saa avattua, kun linssit on liimattu kuoreen.

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Maalis 02, 2012 10:10 am

Ei lähde lämmöllä? Monien muiden valmistajien umpiot aukee rikkomatta mitään kun tyrkkää koko paketin uuniin ja välillä koettaa että joko aukee. Toki jos on liian iso uuniin niin on vaihtoehtoisiakin lämmönlähteitä (kuuma vesi "palju", kuumailmapuhallin jne.)
Vain YKSI LSP!

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Pe Maalis 02, 2012 10:21 am

K70 kirjoitti:Onhan tuolla btcf:n puolella tarinaa, kun joku vaihtanut kirkkaat enkelirinkulat tuonne umpioon.
Vaatii Dremelin ja päättäväisen otteeen, kun remelöi linssit kuoresta irti.
Kasatessa sitten tuhtia liimaa, että pysyy jatkossakin kasassa.

Eli ei ilman rikkomista saa avattua, kun linssit on liimattu kuoreen.
no ceeray sanoi samaiselta osastolta, että silmän saisi xenonin ympäriltä puretuksi, onkos tuosta tietoa?

Tuo mun auto paljastui joksikin tulva vaurioksi kun katseli noita sumuvaloja takapuolelta ja miettii mistä tuo kosteus on päässyt tuonne valojen sisälle, mäpäs käyn räppäämässä kuvan, niin näette mistä on kyse..

Urran : näin muistelen e36 valotkin purkaantuvan, noi taitaa olla kuitenkin erilaiset, Tuossa vanhassa 3 sarjassa se oli ihan yleistä purkaa noi valot uunissa..

Kuva
By mlatvala at 2012-03-02
Kuva
By mlatvala at 2012-03-02

Joo, eipä noista tuon ravan läpi näy mitään. -vaihdan kuvat pesun jälkeen,...
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Maalis 02, 2012 11:46 am

mlatvala kirjoitti:Tuo mun auto paljastui joksikin tulva vaurioksi
Taitaa olla baijerilainen insinööri tulvavaurio, tai muuten vain vahinkolaukaus.
Mulla on myös umpioiden sisällä jonkinlaisia kuivuneita pisaroiden valumajälkiä ja niitä taitaa olla aika monella muullakin.

Inssi suunnitellut niin tiiviin paketin, että sonta pääsee sisään, muttei ulos.

Ja tuosta uunituksesta en osaa sanoa. Muistan vaan jonkun kuvakoosteen, jossa nuo oli dremelillä aukaistu.

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Pe Maalis 02, 2012 12:23 pm

K70 kirjoitti:
mlatvala kirjoitti:Tuo mun auto paljastui joksikin tulva vaurioksi
Taitaa olla baijerilainen insinööri tulvavaurio, tai muuten vain vahinkolaukaus.
Mulla on myös umpioiden sisällä jonkinlaisia kuivuneita pisaroiden valumajälkiä ja niitä taitaa olla aika monella muullakin.

Inssi suunnitellut niin tiiviin paketin, että sonta pääsee sisään, muttei ulos.

Ja tuosta uunituksesta en osaa sanoa. Muistan vaan jonkun kuvakoosteen, jossa nuo oli dremelillä aukaistu.
Ai en olekaan yksin ongelmani kanssa?

No eikös sinua kiinnostaisi poistaa noita pisaroita?

Kumma, Tommilla kuopiossa tuollainen auto ja ovat ihan puhtaat & kirkkaat. Muiden umpioita ei ole oikein tullut tiirailtuakaan.

Lähinnä ajatuksena että olisi jotain myrkkyä, joka puhdistaisi noi pisarat & jättäisi pinnan puhtaaksi pyyhkimättä, esimerkiks tuosta pitkän polttimon reiästä kaataisi sisään ja heiluttelisi lyhtyä & odottelisi hetken ja avot,..
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

K70
Viestit: 2754
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 8:56 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Maalis 02, 2012 12:56 pm

4000 paperista irrotat kaiken hiekan ja laitat umpion sisään ja rupeat hölskyttämään. Perään sitten jotain mylläystahnaa ja taas ahkeraa vemputusta...kiiltävää tuli :D

Itse en ole niistä niin ressannut (ehkä sen takia, kun näin sen dremeli-topicin), mutta kyllä muistikuva olisi, että tuolla puimuri-voorumilla olisi noista umpioiden tahroista ollut mainintaa useamman kerran.

Avatar
mlatvala
Viestit: 2277
Liittynyt: Ti Loka 11, 2011 12:41 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Bmw e60/e61 Ajovalojen purkaminen

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Pe Maalis 02, 2012 1:03 pm

K70 kirjoitti:4000 paperista irrotat kaiken hiekan ja laitat umpion sisään ja rupeat hölskyttämään. Perään sitten jotain mylläystahnaa ja taas ahkeraa vemputusta...kiiltävää tuli :D

Itse en ole niistä niin ressannut (ehkä sen takia, kun näin sen dremeli-topicin), mutta kyllä muistikuva olisi, että tuolla puimuri-voorumilla olisi noista umpioiden tahroista ollut mainintaa useamman kerran.
Käy, kokeillaanko tuota metodia alkuun sun autoon :LOL:
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Vastaa Viestiin