16" vai 17" 3C Passattiin?
16" vai 17" 3C Passattiin?
Nyt pitäisi päättää, että ottaako 3C Passattiin perinteiset 16" vanteet vai 17". 16" renkaan profiili on 55 ja 17" se olisi 45. Toi on kuitenkin perheauto 
Re: Suojaa mattapintaisille vanteille
Ota ehdottomasti 17". Nykypäivän renkailla hyvä ajettava, jopa ylikoon renkaissa. Ei ole selkäheiton pelkoa. Passatti on kuitenkin "isohko" perheauto.TKe_ kirjoitti:Noilla mennään. Hyvä syy hommata Swissvaxia
Nyt pitäisi vielä päättää, että ottaako 3C Passattiin perinteiset 16" vanteet vai 17". 16" renkaan profiili on 55 ja 17" se olisi 45. Toi on kuitenkin perheauto
Kaikki liha tottelee kuria...
Samaan olin itsekin kallistumassa. Hintaeroa noilla on kuitenkin vain 300€ renkaineen (Continental).Hynde kirjoitti:Ota ehdottomasti 17". Nykypäivän renkailla hyvä ajettava, jopa ylikoon renkaissa. Ei ole selkäheiton pelkoa. Passatti on kuitenkin "isohko" perheauto.TKe_ kirjoitti:Noilla mennään. Hyvä syy hommata Swissvaxia
Nyt pitäisi vielä päättää, että ottaako 3C Passattiin perinteiset 16" vanteet vai 17". 16" renkaan profiili on 55 ja 17" se olisi 45. Toi on kuitenkin perheauto
Kyllä itsekin ottaisin 17". Enemmän se alusta vaikuttaa kovuuteen kuin renkaat. Toisaalta taas 17" pienehköllä profiililla näyttää hölmöltä (mun mielestä) madaltamattomassa autossa.
Totta. Traktorilta. Mutta onko 45 profiili jo liian pieni?S@mpp@ kirjoitti:Toisaalta taas 17" pienehköllä profiililla näyttää hölmöltä (mun mielestä) madaltamattomassa autossa.
Ei, ole pieni profiili!!! Siinä on vielä kumia kummasti vanteen ja maan välissä. Minulla on BMW e36:ssa, joka on Passattia huomattavasti pienempi, 225/45/17 talvirenkaina. Tietenkään autoja ei saa verrata, mutta loistava koko myös talven liukkaille. Tuo mukanaan aavistuksen kesärenkaiden ajettavuudesta ja pitoa löytyy. Kun taas tuossa e39:ssä on sen mukana tulleet 215/55/16 talvirenkaat. Hyvän auton ajo-ominaisuudet häviävät osittain tuollaisten "rimpuloiden" myötä. Heti löytyy huomattavasti enemmän epävakaisuutta ja selkäheittoa tuosta rengastuksesta. Jos olisi ylimääräistä rahaa tähän hätään, niin heti vaihtaisin talvirenkaat siitäkin kokoa suurempaan.
Mikäli autosi alusta on huonossa kunnossa, niin sen ominaisuuksia voi tietysti piillottaa sillä suuremmalla profiililla, mutta se ei poista sitä asiaa, että alusta on huono...
Itsekin olen yhden Passatin omistanut ja se kulki 17":n rengastuksella. Ja hyvin kulkikin!!!
Ulkonäköasiat ovat niin katsojan silmässä, että niistä on turha antaa perusteltuja vastauksia...
Mikäli autosi alusta on huonossa kunnossa, niin sen ominaisuuksia voi tietysti piillottaa sillä suuremmalla profiililla, mutta se ei poista sitä asiaa, että alusta on huono...
Itsekin olen yhden Passatin omistanut ja se kulki 17":n rengastuksella. Ja hyvin kulkikin!!!
Ulkonäköasiat ovat niin katsojan silmässä, että niistä on turha antaa perusteltuja vastauksia...
Niin ja ilmeisesti siis alunperin puhuttiin kesärenkaista? Sitten ei epäilystäkään. Vähintää 17" alle... Mikäli profiileissa pysytään samalla asteikoilla / vertaavuudessa tuon 16":n kanssa, niin yhtä traktorilta molemmat näyttävät, koska halkaisija pysyy samana. Mutta tietystihän laitat myös kevyttä madallusta, eikö vain... 
En ota kantaa kumpi sopisi mutta huomautan nyt kuitenkin että se profiili on prosentuaalinen suhdeluku leveyteen. Esim. 315/45 on 14,1cm korkea (31,5*0,45), kun taas 205/45 on 9,2cm korkea.. Ei 55 profiili ole korkea esim. 195 tassussa (esim. mun Mitsun OEM, 10,7cm), mutta noissa bimmin 225 tassuissa alkaisi olemaan (12,3cm). Itse oon niin konservatiivinen että suosin inhimmillistä vannetta pelkästään suorituskyvyllisistä syistä. Lyhyempi final gear ratio = parempi kiihtyvyys ja vähemmän jousittamatonta massaa = parempi ajaa ja turvallisempi. Tosin itse vain haaveilen tako-aluista mutta en silti laittaisi kun max 1" isompi kun jarrujen kanssa mahtuu olemaan.
Vain YKSI LSP!
Juuri näinhän se menee noiden suhdelukujen kanssa. Erikokoisilla renkailla saa erilaisia ominaisuuksia. Tässä ollaan jälleen makuasioiden äärellä... 
Ei tuo 45 ole minunkaan mielestä liian pieni, kumit kuitenkin sinulla luultavasti tuo 225/45. Itse ajan kesät 215/45 renkailla, ajaisin mielummin 225/45, mutta ne ei oikein mahdu fiksusti sielä olemaan.TKe_ kirjoitti:Totta. Traktorilta. Mutta onko 45 profiili jo liian pieni?S@mpp@ kirjoitti:Toisaalta taas 17" pienehköllä profiililla näyttää hölmöltä (mun mielestä) madaltamattomassa autossa.
Mutta asiaan, ota ne 17" ja joku pieni 20-30 millin madallussetti
Just kattelin rekisteriotetta, että alle saisi heittämällä laittaa 235/45R17 kummit. Autohan on reilut kolme vuotta vanha, jolla on ajettu 137tkm, eli juuri sisäänajettu diesel farkku 
Kyllä mä laittaisin mieluummin 3C Passatin alle 235/45/17 kuin 225/45/17.
Varsinkin, jos tulee mieto madallus tai ei ollenkaan.
Joko oot renkaat tilannu? Ajattelin vaan, että oletko miettinyt tilata ulkomailta?
Ite olen tilaillut aika paljon briteista: http://www.camskill.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesällä/kesäksi pitäis tilata uudet gummit "taas" Leoniin.
Varsinkin, jos tulee mieto madallus tai ei ollenkaan.
Joko oot renkaat tilannu? Ajattelin vaan, että oletko miettinyt tilata ulkomailta?
Ite olen tilaillut aika paljon briteista: http://www.camskill.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Kesällä/kesäksi pitäis tilata uudet gummit "taas" Leoniin.
Nyt kun tämä lähti jo roimasta offtopicin puolelle niin pitäähän se minunkin osallistua.
Osta 205/50 17" renkaat, sama koko suurinpiirtein 225/45 kanssa. Profiili suurempi eikä tarvii niitä kanttareita pelkää niin paljon.
Erittäin hyvät perhe auton alle.
Osta 205/50 17" renkaat, sama koko suurinpiirtein 225/45 kanssa. Profiili suurempi eikä tarvii niitä kanttareita pelkää niin paljon.
Erittäin hyvät perhe auton alle.
Jatketaan vielä offtopicia...
Kyllähän tuo kumin leveys riippuu myös siitä kuinka leveät vanteet on tulossa.
Ehdottomasti. Mielestäni vanne ratkaisee leveyden. Ei mielipideS@mpp@ kirjoitti:Jatketaan vielä offtopicia...
Vain YKSI LSP!
Kiitos vihjeistä.
-JP- tai Petteri voisi siirtää nämä koko keskustelut oman topikkinsa alle?
Tuoltahan nuo vanteen leveydet näkee: Rautamo
JUMA, mulla on puolituttu rengasliikkeen omistaja niin ei vielä tähän päivään mennessä ole tarvinnut tilata ulkomailta renkaita
Vertailua olen kyllä tehnyt.
-JP- tai Petteri voisi siirtää nämä koko keskustelut oman topikkinsa alle?
Tuoltahan nuo vanteen leveydet näkee: Rautamo
JUMA, mulla on puolituttu rengasliikkeen omistaja niin ei vielä tähän päivään mennessä ole tarvinnut tilata ulkomailta renkaita
Re: 16" vai 17" 3C Passattiin?
Itselläni 225/40-18" edessä ja takana 255/35-18", tämä siis orkkis koko eikä haittaa yhtään perheen pikkusta. Tosin autostani löytyy vielä aika jäykkä H&R CupKit 55/35mm alustasatsi.
..pitäis kyllä saada eri vanteet, eteen 9" leveet ja taakse 10" vanteet, rosterilipillä tietysti
Kyselin jo yksiä vanteita saksasta, OZ Mito, 100% korjatut, maalatut, uudet lipit ja kehäpultit jne. niin 2300€+70€ rahdit
..pitäis kyllä saada eri vanteet, eteen 9" leveet ja taakse 10" vanteet, rosterilipillä tietysti
Kyselin jo yksiä vanteita saksasta, OZ Mito, 100% korjatut, maalatut, uudet lipit ja kehäpultit jne. niin 2300€+70€ rahdit
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Omassa e39 farmarissa on edessä 8,5x18" ja takana 9,5x18". Erittäin miellyttävä vannekoko oikealla rengastuksella. Ei hakkaa ja kulkee niin kuin kiskoilla. Mieluusti kasvattaisin kokoa myös edestä 9" ja takaa vähintään 10". Esim Hamann PG kultaisilla puolilla ja rosterilipillä...
Vähän voin vaikka rullata kaaria niiden eteen...
Näistä huomaa, että en ole niin sen viimeisen suorituskyvyn päälle, vaan vanteet auton tekee...
e36:ssa edessä 8,5x17 ja takana 10x17". Alusta ja rengastus kunnossa, niin auto kulkee kuin kiskoilla.
Jonkun mielestä täysin järjettömiä vannekokoja, mutta me likes!!!
En siis pidä yhtään 15" donitsilta näyttävistä rengastuksia...
Ralliautossa ne ymmärrän.
Näistä huomaa, että en ole niin sen viimeisen suorituskyvyn päälle, vaan vanteet auton tekee...
e36:ssa edessä 8,5x17 ja takana 10x17". Alusta ja rengastus kunnossa, niin auto kulkee kuin kiskoilla.
Jonkun mielestä täysin järjettömiä vannekokoja, mutta me likes!!!
En siis pidä yhtään 15" donitsilta näyttävistä rengastuksia...
Kyllä passattiin 17" tai 18" on hyvä vaikka perheauto onkin. Jos autossa on vakio alusta näyttäähän se ehkä vähän hassulta 18" ilman mitään madallusta.
17" on optimaalinen kokonsa puolesta (halvemmat renkaatkin), mutta kevyesti madallettu auto on paremmannäköinen 18" vanteilla.
Premium-tason renkailla 18" on pehmeä ja mukava ajaa.
17" on optimaalinen kokonsa puolesta (halvemmat renkaatkin), mutta kevyesti madallettu auto on paremmannäköinen 18" vanteilla.
Premium-tason renkailla 18" on pehmeä ja mukava ajaa.
Silloin pitää ehdottomasti mennä sen oman mieltymyksen mukaan, niinkun kaikissa asioissa tietenkinHynde kirjoitti:Jonkun mielestä täysin järjettömiä vannekokoja, mutta me likes!!!
Itse taas voisin pakastaa anoppini jotta saisin alle pyörimään pronssiset Volk Racing CE28(N) koossa 16/17x7,5/8 ET~25-35
Menee taas vähän offtopiciksi. Mut kivaahan tämmönen on..
Vain YKSI LSP!
Anoppihan joutaa noin muutenkin pakastimeen 
Nyt täytyy kyllä miettiä vastaavantyylisiä vanteita, kun joidenkin nettilähteiden mukaan toi vanne (etabeta tettsut) painaisi 11,5kg koossa 17" (leveys 8). Tuntuisi aika painavalta.
Nyt täytyy kyllä miettiä vastaavantyylisiä vanteita, kun joidenkin nettilähteiden mukaan toi vanne (etabeta tettsut) painaisi 11,5kg koossa 17" (leveys 8). Tuntuisi aika painavalta.
Ja mulle samat vanteet, samoilla specseilläUrran kirjoitti:Silloin pitää ehdottomasti mennä sen oman mieltymyksen mukaan, niinkun kaikissa asioissa tietenkinHynde kirjoitti:Jonkun mielestä täysin järjettömiä vannekokoja, mutta me likes!!!
Itse taas voisin pakastaa anoppini jotta saisin alle pyörimään pronssiset Volk Racing CE28(N) koossa 16/17x7,5/8 ET~25-35
Menee taas vähän offtopiciksi. Mut kivaahan tämmönen on..
Juuri näin...S@mpp@ kirjoitti:Ja mulle samat vanteet, samoilla specseilläUrran kirjoitti:Silloin pitää ehdottomasti mennä sen oman mieltymyksen mukaan, niinkun kaikissa asioissa tietenkinHynde kirjoitti:Jonkun mielestä täysin järjettömiä vannekokoja, mutta me likes!!!
Menee taas vähän offtopiciksi. Mut kivaahan tämmönen on..mä voisin anopin lisäksi pakastaa oman muijankin
Ei tuo vielä ihan mahdoton paino ole, toki kevyempiä saa, mutta ne jos sitten maksaakin enemmän. Itsellä oli viime kesän 17"x8" OZ:it ja niiden paino noin 8kg.TKe_ kirjoitti:Nyt täytyy kyllä miettiä vastaavantyylisiä vanteita, kun joidenkin nettilähteiden mukaan toi vanne (etabeta tettsut) painaisi 11,5kg koossa 17" (leveys 8). Tuntuisi aika painavalta.
-
Rauhallinen Erkki
Täältä myös ääni 17" vanteelle. 3C Passattiin ehdottomasti vähintään 17". Sen verran kuitenkin autolla kokoa. Pienemmät menee vähän sinne sontakärryn pyörä osastoon.
Jos sinua tuo paino huolettaa niin kevyempää vannetta löytyy varmaan volkkarin orkkisvannevalikoimastakin. OEM+ all the way! Itselle on tulossa plussaan kesäksi GTI Golffin orkkis Denverit (BBS) 7,5X17"
Jos sinua tuo paino huolettaa niin kevyempää vannetta löytyy varmaan volkkarin orkkisvannevalikoimastakin. OEM+ all the way! Itselle on tulossa plussaan kesäksi GTI Golffin orkkis Denverit (BBS) 7,5X17"
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo