Mattapinnan käsittely
Mattapinnan käsittely
Parempi puolisko osti auton jossa on mattapinta joka pitäis ehostaa kesäksi, käsitykseni mukaan autoa on vaan pesty ja ajettu tähän mennessä.
Mulle uus juttu tuo mattapinnan hoito, mitenkäs tästä lähetään etenemään? Ensin tottakait pesu mutta millä aineilla, ilmeisesti kovilla että saadaan kaikki lika irti?
Mikä tämä raudanpoisto oikeen on? Mulle uus asia. Tarviiko tehdä?
Tohtiikos tuota mattapintaa hieroo claybarilla vai onko se saatava puhtaaksi kemikaaleilla
Pintaan hommataan Chemical Guys Jetseal Matte ja jälkihoitoon sitte CG Matte Auto Wash ja Matte Detailer
Oonko käsittäny oikein et tuo detailer hoitaa ja ylläpitää vahaa eli pesun jälkeen tuolla voi pyyhkästä auton läpi vai mikä tuon detailerin tarkotus on?
Mulle uus juttu tuo mattapinnan hoito, mitenkäs tästä lähetään etenemään? Ensin tottakait pesu mutta millä aineilla, ilmeisesti kovilla että saadaan kaikki lika irti?
Mikä tämä raudanpoisto oikeen on? Mulle uus asia. Tarviiko tehdä?
Tohtiikos tuota mattapintaa hieroo claybarilla vai onko se saatava puhtaaksi kemikaaleilla
Pintaan hommataan Chemical Guys Jetseal Matte ja jälkihoitoon sitte CG Matte Auto Wash ja Matte Detailer
Oonko käsittäny oikein et tuo detailer hoitaa ja ylläpitää vahaa eli pesun jälkeen tuolla voi pyyhkästä auton läpi vai mikä tuon detailerin tarkotus on?
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Re: Mattapinnan käsittely
Mattapinnan puhdistus ennen suojausta kannattaa tehdä samoin metodein kuin kiiltävänkin, mutta savestuksen suosittelen jättämään väliin. Muilta osin voit edetä näiden ohjeiden mukaan: Projectechin "vahausohje".
Raudanpoistokin on hyvä tehdä, koska samalla tavalla mattapintaan tarttuu ns. lentoruostetta, nasta- ja jarrupölyä kuin kiiltäväänkin, ellei jopa pahemmin. Raudanpoistoaine liuottaa nämä metallipartikkelit pinnasta turvallisesti ilman mekaanista hankausta.
Quick detailerin tarkoitus on juurikin pinnan ylläpito, jolloin itse suojatuote kestää pidempään ja paremman näköisenä.
Nanolexilla on myös erittäin pätevä tuotesarja mattapinnoille.
Raudanpoistokin on hyvä tehdä, koska samalla tavalla mattapintaan tarttuu ns. lentoruostetta, nasta- ja jarrupölyä kuin kiiltäväänkin, ellei jopa pahemmin. Raudanpoistoaine liuottaa nämä metallipartikkelit pinnasta turvallisesti ilman mekaanista hankausta.
Quick detailerin tarkoitus on juurikin pinnan ylläpito, jolloin itse suojatuote kestää pidempään ja paremman näköisenä.
Nanolexilla on myös erittäin pätevä tuotesarja mattapinnoille.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Löytyykö megun tai chemical guysin valikoimasta tuota raudanpoistajaa? Mikä olis pätevä aine tuohon raudanpoistoon?
Jomman kumman jos valitset niin tuskin petyt:Mika.S kirjoitti:Löytyykö megun tai chemical guysin valikoimasta tuota raudanpoistajaa? Mikä olis pätevä aine tuohon raudanpoistoon?
http://www.wolfschemicals.com/en/termek/brake-duster
http://www.bilthamber.com/korrosol
Korrosol haisee eli tuoksuu paremmalta, deironizerin etuna taas on se, että sen voi antaa kuivaa pintaan.
Muitakin tuotteita tuohon hommaan on, mutta itse olen todennut nämä kaksi varsin hyviksi aineiksi. Korrosol ehkä imo hitusen parempi aine.
...twiittaan kinttaalla...
.:Give Blood - Play Rugby:.
Meneekö homma käytännössä niin et nakataan esim korrosolit niskaan(raakana suoraan pullosta?), käydään kahvilla ja pestään pois?aalt1n kirjoitti:Jomman kumman jos valitset niin tuskin petyt:Mika.S kirjoitti:Löytyykö megun tai chemical guysin valikoimasta tuota raudanpoistajaa? Mikä olis pätevä aine tuohon raudanpoistoon?
http://www.wolfschemicals.com/en/termek/brake-duster
http://www.bilthamber.com/korrosol
Korrosol haisee eli tuoksuu paremmalta, deironizerin etuna taas on se, että sen voi antaa kuivaa pintaan.
Muitakin tuotteita tuohon hommaan on, mutta itse olen todennut nämä kaksi varsin hyviksi aineiksi. Korrosol ehkä imo hitusen parempi aine.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Muuten juuri noin, mutta kahvittelun sijaan kannattaa seurailla auton vieressä ja huuhdella painepesurilla pois ennen kuin aine kuivahtaa pintaan. Näin siis Korrosolin kohdalla.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Mitä tapahtuu jos tuo kerkee jostain käsittämättömästä syystä kuivuu pintaan?
Korrosolin tapauksessa en osaa vastata, mutta DeIronizerin kohdalla ei mitään. Toki raudanpoistoon on muitakin aineita kuten CarPron IronX, mutta DeIronizer on tietääkseni ainoa kyseiseen tarkoitukseen suunniteltu kemikaali jonka voi valmistajan mukaan antaa kuivua pintaan. Kaikissa muissa aineissa mainitaan erikseen että aine on huuhdeltava ennen kuivumista. Itseänikin kiinnostaisi kyllä tietää mitä tapahtuu jos mut aineet kuivahtavat pintaan. Varovainen veikkaus olisi että ei mitään, mutta en kyllä oman auton maalipinnalle tuota uskaltaisi kokeilla.
Kyllä siitä mattapinnalle voi käydä huonostikin. Ne on kumminkin melko kovia myrkkyjä ja en suosittele maalipinnallekaan muiden aineiden kuin Deironizerin antaa kuivua, vähintään ikävät valumajäljet tuloksena.
Wannabe-OCD
Jostain DW:stä olen lukenut, että Korrosolin kuivuttua pintaan saattaisi ainakin vaaleampiin pintoihin jäädä värjäymiä bleedingistä.
Lähdettä en nyt tähän hätään muista/löydä.
...ja mattapinnan kanssa on hyvä pitää mielessä, että jos sattuu hups, niin sitä ei korjatakaan niin vain myllyttämällä...
Kaikki liha tottelee kuria...
Tämä on itselläni käynyt kerran Deironizerin kanssa, aine alkoi valumaan normaalisti jne valkoisessa autossa, huuhtelun jälkeen näki valumajäljet valkoisempana kuitenkin. Onneksi oli myllytykseen tulossa ja siinä poistuivat.aalt1n kirjoitti:Jostain DW:stä olen lukenut, että Korrosolin kuivuttua pintaan saattaisi ainakin vaaleampiin pintoihin jäädä värjäymiä bleedingistä.

Nyt olis CG:n hoitoaineet tilattu
Mitenkäs tuo raudanpoisto oon katellu Carpron IronX:ä ja tuota Korrosolia. IronX kovempi litrahinta, onko noilla käytännössä eroa? Kannattaako maksaa IronXn kovempaa hintaa?

Mitenkäs tuo raudanpoisto oon katellu Carpron IronX:ä ja tuota Korrosolia. IronX kovempi litrahinta, onko noilla käytännössä eroa? Kannattaako maksaa IronXn kovempaa hintaa?
Mielestäni ei, mutta joku toinen on varmasti eri mieltä.Mika.S kirjoitti: Mitenkäs tuo raudanpoisto oon katellu Carpron IronX:ä ja tuota Korrosolia. IronX kovempi litrahinta, onko noilla käytännössä eroa? Kannattaako maksaa IronXn kovempaa hintaa?
Aukottoman vastauksen saat vain hankkimalla molemmat itse ja testaat kumpi on enemmän mieleesi.
Kuluuko tuota raudanpoistajaa yleensä kuinka paljo autoa kohti?
Suurin kulutukseen vaikuttava tekijä on aineen levitystapa. Osa levittää aineen mikrokuituliinan avulla, itse taas en käytä mikrokuituliinaa vaan suihkin ainetta reilusti koko auton päälle jolloin kulutuskin on kovempi. Ensimmäistä raudanpoistoa tehdessäni ainetta kului koko puolen litran pullo. Korrosolista ei ole kokemusta mutta foorumilla on mainittu CarPro IronX:n ja Wolf'sin DeIronizerin olevan suunnilleen samaa tasoa raudanpoiston suhteen, joten itse olen valinnut DeIronizerin puolet halvemman litrahinnan takia.
Nyt on auto käsitelty ja täytyy sanua tuosta korrosolista et WOW, litra sitä meni eikä kaikki vielä lähteny
täytyy käsittely uusia vielä alkukesästä
Nyt jännällä ootetaan ensimmäistä pesua et miten maalipinta käyttäytyy
Kiitoksia kaikille vinkeistä

Nyt jännällä ootetaan ensimmäistä pesua et miten maalipinta käyttäytyy

Kiitoksia kaikille vinkeistä