Testi: Biltema-kaksikko: Lasinpuhdistusaine ja Moottorinpesu

Käyttäjien tekemät testit
Lauri

Testi: Biltema-kaksikko: Lasinpuhdistusaine ja Moottorinpesu

Viesti Kirjoittaja Lauri » La Touko 26, 2012 11:53 am

Talven jäljiltä on paljon siivottavaa, myös autossa, joten markettivahamies tai markettimies kuten kunnianimi edellisessä testissä lyhennettiin, asteli mieli korkealla Biltemaan ja mukaan tarttui kaksi autuaaksi tekevää ainetta: Lasinpuhdistusaine 3,49€ ja Moottorinpesu 3,99€. Tässä kuvia pakkauksista edestä ja takaa:
Kuva
Kuva
Kuva

Lasinpuhdistusainetta olen käyttänyt jo useita kertoja ja lyhyesti sanottuna se tekee sen minkä lupaa. Sumutus pullosta ja pyyhintä mikrokuituliinalla, niin lasiin ei jää kalvoa, harmautta, likaa tai mitään muutakaan sellaista mikä siihen ei kuulu. Mm. liiskaantuneet hyönteiset lähtevät vaivatta irti. Hyvä ostos! Bra köp! Kuvia ei tuloksista tällä kertaa ole.

Sitten onkin toisen ostoksen vuoro:
Moottorinpesu joutuikin heti kovaan koitokseen. Picasson Simonizillä (marketista ostetulla kuinkas muuten :lol: ) vahatun konepellin alta paljastui nöyrä, mutta likainen 90hv voimanpesä. Konetilaan oli varmasti säilötty kaikki se pöly ja kura mitä auto on yhdeksän vuoden ja 282 000 kilometrin aikana vain voinut kerätä. Ennen kuin haukutte minua huolimattomasta autonpidosta, niin puolustaudun sillä, että tämä auto on ollut minulla vasta 2,5kk ja 5 000km.

Kuva
Kuva
Kuva

Testin alkuun on kerrottava, ettei tarkoitus ollut puunata moottoria näyttelykuntoon vaan sellaiseksi, että ainakin tuulilasipesunestettä voi lisätä käsiään likaamatta.

Likaiselle moottorille ruiskuttelin erittäin pahanhajuisen pesuaineen. Mikäli migreeniherkkyyteen taipuvainen tätä käsittelyä tekee, niin hengityssuojaimen käyttö ei ole lainkaan naurun aihe. Annoin aineen vaikuttaa vajaan 10 minuuttia, koska aurinko alkoi kuivattaa nestettä mustille muoviosille. Tallissa aineen olisi mahdollista antaa vaikuttaa pidempään. Tässä vaiheessa älysin, ettei tähän pesuun ole nyt äkkiseltään saatavilla kunnon harjaa, joten homma meni rättipuuhaksi.

Tässäpä aine "vaikuttamassa":
Kuva

Huuhtelin aineen vesiletkulla pois. Likaisimpia kohtia pyyhin rätillä. Huonosti puhdistuneille kohdille uusi sumutus Biltemaa, rätti, vesi jne. Lopputulos, joskaan ei täydellinen näkyy alla:

Kuva
Kuva
Kuva

Tällä pahanhajuisella aineella saa moottorin puhtaaksi, etenkin jos työn tekee huolellisemmin kuin minä. Myöskin kunnon harja on melkeimpä ehdoton. Näyttelytarkoitukseen on varmasti parempia puhdistus- ja kiillotusaineita, mutta tämän minun tarpeen Bilteman moottoripesu täytti mainiosti. Huolellisempi puhdistus saa odottaa, mutta nyt on enimmät kakat saatu pois ja normaaleja huoltoja on heti mukavampi tehdä. Läpinäkymättömän painepullon vuoksi aineen menekkiä on vaikea arvioida, mutta uskoisin yhdestä pakkauksesta riittävän 2-3 erittäin likaisen moottorin pesuun.

Lopuksi mainittakoon, että toimivia ja edullisia aineita molemmat.

-Lauri
markettivahamies

Ps. moottori käynnistyi pesun jälkeen normaalisti. :thumb:

Juha U

Re: Testi: Biltema-kaksikko: Lasinpuhdistusaine ja Moottorin

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Touko 26, 2012 12:29 pm

Kiva, kun jaksoit taas testata ja kertoa markettituotteista. :thumb: Kolme konehuonetta meilläkin odottaisi pesua. 2 bensa ja 1 diidelauto. Sais vaan aikaiseks.

RTU

Re: Testi: Biltema-kaksikko: Lasinpuhdistusaine ja Moottorin

Viesti Kirjoittaja RTU » La Touko 26, 2012 12:41 pm

Ei kyllä tehokkaalta vaikuta tuo moottoripesuaine, näyttää siltä kun pelkällä vedellä olis huuhdeltu ja rätillä hangattu perään. Kokeileppa Solmaster AS40 seuraavaan konehuoneeseen 1:5 laimennuksella, sekin kun on markettituote. Ja paljon halvempaa kuin tuo Bilteman aine.

Hienoa että testaat näitä! :good:

Vastaa Viestiin