Lasinpuhdistusainetta olen käyttänyt jo useita kertoja ja lyhyesti sanottuna se tekee sen minkä lupaa. Sumutus pullosta ja pyyhintä mikrokuituliinalla, niin lasiin ei jää kalvoa, harmautta, likaa tai mitään muutakaan sellaista mikä siihen ei kuulu. Mm. liiskaantuneet hyönteiset lähtevät vaivatta irti. Hyvä ostos! Bra köp! Kuvia ei tuloksista tällä kertaa ole.
Sitten onkin toisen ostoksen vuoro:
Moottorinpesu joutuikin heti kovaan koitokseen. Picasson Simonizillä (marketista ostetulla kuinkas muuten

Testin alkuun on kerrottava, ettei tarkoitus ollut puunata moottoria näyttelykuntoon vaan sellaiseksi, että ainakin tuulilasipesunestettä voi lisätä käsiään likaamatta.
Likaiselle moottorille ruiskuttelin erittäin pahanhajuisen pesuaineen. Mikäli migreeniherkkyyteen taipuvainen tätä käsittelyä tekee, niin hengityssuojaimen käyttö ei ole lainkaan naurun aihe. Annoin aineen vaikuttaa vajaan 10 minuuttia, koska aurinko alkoi kuivattaa nestettä mustille muoviosille. Tallissa aineen olisi mahdollista antaa vaikuttaa pidempään. Tässä vaiheessa älysin, ettei tähän pesuun ole nyt äkkiseltään saatavilla kunnon harjaa, joten homma meni rättipuuhaksi.
Tässäpä aine "vaikuttamassa":

Huuhtelin aineen vesiletkulla pois. Likaisimpia kohtia pyyhin rätillä. Huonosti puhdistuneille kohdille uusi sumutus Biltemaa, rätti, vesi jne. Lopputulos, joskaan ei täydellinen näkyy alla:

Tällä pahanhajuisella aineella saa moottorin puhtaaksi, etenkin jos työn tekee huolellisemmin kuin minä. Myöskin kunnon harja on melkeimpä ehdoton. Näyttelytarkoitukseen on varmasti parempia puhdistus- ja kiillotusaineita, mutta tämän minun tarpeen Bilteman moottoripesu täytti mainiosti. Huolellisempi puhdistus saa odottaa, mutta nyt on enimmät kakat saatu pois ja normaaleja huoltoja on heti mukavampi tehdä. Läpinäkymättömän painepullon vuoksi aineen menekkiä on vaikea arvioida, mutta uskoisin yhdestä pakkauksesta riittävän 2-3 erittäin likaisen moottorin pesuun.
Lopuksi mainittakoon, että toimivia ja edullisia aineita molemmat.
-Lauri
markettivahamies
Ps. moottori käynnistyi pesun jälkeen normaalisti.