Karvalaikkoja löytyy tuohon 180 milliseen sopivia, esim Prestalta.Mazza kirjoitti:Biltemaan näytti tulleen niitä perinteisiä halpiskoneiden talloja 150-millisenä, hintaa ~3€. Yleensähän ovat 180-millisiä, ja siksi kovin käyttökelvottomia.
Detailing on a budget - Finland
Re: Detailing on a budget - Finland
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Nekalan löytöliiterissä oli kuvan harja 4,95€ tai, no harmailla kumiosilla, mutta kuitenkin.
Lahdessa olisjukkae kirjoitti:Olisin ostanut mutta oli Kuopion Biltemasta loppuneet tottakai...Mazza kirjoitti:Biltemaan näytti tulleen niitä perinteisiä halpiskoneiden talloja 150-millisenä, hintaa ~3€. Yleensähän ovat 180-millisiä, ja siksi kovin käyttökelvottomia.

Ei mun mielestä, tai kyllä mä ainakin omat vanteet sillä uskallan pestäUrran kirjoitti:Eiks toi oo semmonen törkeen karkee?

Okei, hyvä spottaus sit
Mä etin pitkään semmosta vanneharjaa mitä uskallan käyttää omiin, ja muiden vanteisiin enkä löytänyt. Mun mielestä EZ Detailing brush on semi jees, mut sekin siin rajoilla uskaltaako. Pitäs ne Wheel Wooliessit sijottaa 

Vain YKSI LSP!
- Posambique
Mulla on tuollainen harja, ja käytän sitä ainoastaan sisäpinnoille joista naarmut ei niin näy.
Kyllä se mun mielestä aika kova on. Brushilla sitten käyn näkyvät pinnat.
Wheel Woolies - kunhan on rahaa.
Kyllä se mun mielestä aika kova on. Brushilla sitten käyn näkyvät pinnat.
Wheel Woolies - kunhan on rahaa.

"Urku auki, pelti kii"
Joo, kyllä mäkin brushilla näkvät pinnat käyn läpi... aika hankala ne tuolla olis pestäkin.
Honkkariin tullut uusi liuttomille sopivia sumutinpulloja. Itse otin muutaman pienemmän kokeiluun, kun ei ollut hinnalla pilattu. Litrasia ei paikallisessa vielä ollut. Myös 2L ja 5L paineruisku versiot oli hyllyssä sekä kovemmille hinkkaajille 16L urakka versio.
Grouw-sumutinpullo
Grouw-sumutinpullo
Viikko sitten ostin tuollaisen litran Grouwsumutin pullon honkkarista. Myyjän kanssa juteltiin niin hän arveli, ettei saata kestää mitään vahvoja aineita. Viimeisen litranpullon ostin, muutama 0,5 l jäi hyllyyn. Nämä olivat puutarha puolella. Laitoin clayn liukastetta pulloon ja hyvin toimi, kun talvivanteita savestin. Oli suora kopio Projectecin pullosta. Siis päällisin puolin tarkasteltuna.
Pirkkalan Hong Kongissa tuli poikettua viikko takaperin itsekkin ja tuolloin mukaan tarttui kentin mikrokuituvanneharja. Pehmeän tuntuinen ja minulle osunut ensimmäinen oikeasti hellävarainen marketti vanneharja.
Maksoikoha 4,90€
Maksoikoha 4,90€

Opel Insignia 2015
Nostetaas tätäkin, sattui nimittäin tänään silmään halpoja mikrokuituliinoja:
Puuilosta 12kpl mikrokuituliinoja 4,90. Pussia ei saanut auki, joten en päässyt hypistelemään, mutta eivät näyttäneet mitenkään huonoilta, varmasti ainakin sisäpesuissa menee oikein hyvin. Itsellä on nyt mikrokuituvarastot täynnä, niin jäi ostamatta.
Puuilosta 12kpl mikrokuituliinoja 4,90. Pussia ei saanut auki, joten en päässyt hypistelemään, mutta eivät näyttäneet mitenkään huonoilta, varmasti ainakin sisäpesuissa menee oikein hyvin. Itsellä on nyt mikrokuituvarastot täynnä, niin jäi ostamatta.
Mazza kirjoitti:Nostetaas tätäkin, sattui nimittäin tänään silmään halpoja mikrokuituliinoja:

Pitihän käydä nappaamassa kun ohi ajoin.
Koot :
- keltaiset n. 40*40cm, toinen puoli lyhyttä nukkaa ja toinen vähän pitempää
- oranssit n. 30*35cm, lyhyttä nukkaa molemmin puolin
Laatu vaan on vähän sinnepäin eli irtonaisia langanpäitä, kovanoloiset reunaompeleet jne. Mutta kyllä noille käyttöä löytyy

Kaikkeen se tämäkin harraste vie eli nyt shoppaillaan siivousosastoilla kaupoissa

Unohtu käydä katsomassa Puuilon hevososastolla semmoista lammaskinnasta, no seuraavalla kerralla

VOLVO S60 T5 AWD R-Design 2020
Detailing on a budget - Finland
Tarttui itsellekkin tuollainen pussi, kun kävin muita tarpeita hakemassa.
Perus mf-liinoja. Mielestäni nämä (eurowin?) nixun tilaamat on jotenkin täyteläisemmän tuntoisia.
Kyllä noille käyttöä löytyy!
Löytyi erivärisiä sekoituksia noista pusseista. Itselle tarttui pelkästään oransseja, ettei mene sekaisin.
Perus mf-liinoja. Mielestäni nämä (eurowin?) nixun tilaamat on jotenkin täyteläisemmän tuntoisia.
Kyllä noille käyttöä löytyy!
Löytyi erivärisiä sekoituksia noista pusseista. Itselle tarttui pelkästään oransseja, ettei mene sekaisin.
-
Tuolta Puuilon heppaosastolta ostin joskus aikaa sellasen "hammasharjan" laikkoja varten ja oli kyllä hyvä. Alkuperäistarkoitus jäi selvittämättä, mutta en tiedä välitänkö tietääkään. 

"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Mulla on laikkoja varten semmonen jostaki halvasta teräsharjapaketista tullut harja joka näyttää sellaiselta perus euron hammasharjalta mutta harjaosa on hieman pidempi ja pehmeämpi kuin hamppiharjoissa. Paketin muut harjat taisivat hajota yhdellä käyttökerralla mutta tuo on ollut kestävä. Sitä en tiedä että onko moista saatavilla nykyään mistään kun itse olen ostanut tuon sarjan joskus 10-15 vuotta sitten...
Tuli pyörittyä Clas Ohlsonissa tänään ja hämmästeltyä 5 litran ämpäreitä jotka lienevät sopivan kokoisia vanteiden, ovenvälien ja sisustan pesuun joissa ei välttämättä tarvita täyttä sangollista vettä. Jäivät kuitenkin hyllyyn kun missään ei lukenut hintaa ja jotenkin ajattelin niiden olevan edes jossain määrin tyyriitä. Olisi kannattanut ostaa, nettikaupasta löytyi hinta - 1,69e.
Hyviä ja kemikaalinkestäviä suihkepulloja saa kun ostaa Kiillon yleispuhdistusaineita jotka on suihkepulloissa, maksaa jotain vajaan 5 euroa puteli ja kyllähän yleispuhdistusainetta aina johonkin tarvii... Itsellä on noita pulloja jopa vannehappokäytössä 

Mulla tuo Kiillon pullo ei kestänyt oksaalihappoa, vaan muutaman painalluksen jälkeen hajosi sumutin. 10% seos kyseessä
Heh, jännää että kestää rikkihappoa muttei oksaalihappoa, tuossa tietenkin voi vaikuttaa sekin että nuissa vasituissa vannepesulitkuissa on kaikenmaailman syöpymisenestoaineita sun muuta ja puhtaassa oksaalihapossa taas ei ole...Juha U kirjoitti:Mulla tuo Kiillon pullo ei kestänyt oksaalihappoa, vaan muutaman painalluksen jälkeen hajosi sumutin. 10% seos kyseessä
2,7€

Vikanin kapea tekstiiliharja 6€

Vikanin kapea tekstiiliharja 6€

^ Mistä bongasit nuo harjat? En kyllä tarvisi enää lisää detailing brusheja, mutta olen kehittänyt itselleni jonkun sairauden, että aina kun tulee vastaan edullisia mikrokuituliinoja tai hyödyllisen näköisiä harjoja, on niitä pakko ostaa lisää...
Sivellin paketti löytyi paikallisen halpis sekatavaramarketin pensseliosastolta. 
Ihan ok brushit, hintaan nähden. Vähän voisi saksilla tasata päitä, niin saisi jämäkkyyttä lisää..
Tekstiiliharja autotarvikeliikkeestä. Ihan hyvän oloinen harja, mitä nyt kuiviltaan kokeilin.

Ihan ok brushit, hintaan nähden. Vähän voisi saksilla tasata päitä, niin saisi jämäkkyyttä lisää..
Tekstiiliharja autotarvikeliikkeestä. Ihan hyvän oloinen harja, mitä nyt kuiviltaan kokeilin.

Noita brusheja löytyy vaikka mistä. Viimeksi otin tällaisia Clas Ohlsonilta.
Tällaisia vaahtomuovi siveltimiä noukin Tarjoustalosta. Erittäin käteviä esimerkiksi etumaskin ritilöiden käsittelyyn muovinhoito aineilla, kuten AF Revive yms. Kapeissa kumitiivisteissä (ikkunat) on hiukan löysärunkoisia, mutta onnistuu niissäkin kohteissa.
Tätä vanneharjaa löytyy esimerkiksi Säästökareilta, muistaakseni alle 2€ hintaan.
Tällaisia vaahtomuovi siveltimiä noukin Tarjoustalosta. Erittäin käteviä esimerkiksi etumaskin ritilöiden käsittelyyn muovinhoito aineilla, kuten AF Revive yms. Kapeissa kumitiivisteissä (ikkunat) on hiukan löysärunkoisia, mutta onnistuu niissäkin kohteissa.
Tätä vanneharjaa löytyy esimerkiksi Säästökareilta, muistaakseni alle 2€ hintaan.