Rotaryn käyttö hiomakoneena?

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
vesil

Rotaryn käyttö hiomakoneena?

Viesti Kirjoittaja vesil » Su Touko 12, 2013 3:49 pm

Puutarhakaulusteita katsoessa tuli meileen, voisiko Shinematen rotarya käyttää myös hiomakoneena esim. Lamellilaikalla? Riittääkö esim. Kierrokset ja/tai vääntö moiseen puuhaan? :buffer:

Nää mun työkalutarpeet on niin satunnisia, että ei millään kannattaisi ostaa joka puuhaan omaa konetta. Kiillotteluakaan ei tule tehtyä kuin auto-pari vuodessa.

Wolfie

Re: Rotaryn käyttö hiomakoneena?

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Touko 12, 2013 3:55 pm

Kyllähän minä esimerkiksi umpioita hion ihan suvereenisti rotarylla ja Mirkan Abraloneilla. Mutta varovainen siinä saa olla, epäkesko olis ehdottomasti parempi hiomiseen. Kieli keskellä suuta ja varoen niin onnistuu kyllä, hiontajälki vaan on justiinsa sen mukaista mitä sattuu tekemään. Epäkesko tekee tasaisemman hiontajäljen.

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Su Touko 12, 2013 8:28 pm

Oon mä ainakin mökin terassille hionut Kelopuupölkyt. Lähtee!
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Mazza

Viesti Kirjoittaja Mazza » Ma Touko 13, 2013 8:28 am

Itse hioin rotskulla pesuhuonerempassa lattiat ja seinät, ja samalla jyrsin lattiasta joistain kohtaa parikin senttiä pois, kun korjailin kaatoja. En käyttänyt imuria, joten pöly oli sitä luokkaa, ettei eteensä nähny... Yhden laikan verran kesti, toisen laikan alussa petti jo uudesta asti reistaillut kytkin. Kun vaihdoin kytkimen, niin kurkkasin hiiliin ja kytkimen sisään, ja kaikki näytti hyvältä. Vain kytkimen vääntynyt jousi oli tehnyt tuhojaan.

Eli toisin sanoen, hyvin voi. Rakentelin lopuksi vielä pölysuojan imuriliitännällä, niin homma oli kierrosrensäädön myötä paljon miellyttävämpää kuin vuokraamon Makitalla.

mlatvala

Viesti Kirjoittaja mlatvala » Ma Touko 13, 2013 9:18 am

Eiku hioinhan minä yhden kokonaisen lattiankin lakkausten välissä..

Ei tarvii edes ultrasofteja talloja välipalaksi :P

Ja mazzan tavoin pölyä tulee edelleen sieraimista :D
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa :mrgreen:
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Touko 13, 2013 10:49 am

Juu toki toki. Seiniäkin tasotellut rotskulla. Mutta toivottavasti saisin siihen hommaan piakkoin tuommoisen hienon laitteen, missä on semmonen hassu kytkin millä toisella se on limppu, ja toisella pakotettu. Lisäks mikä parasta, siinä on kierrosten nopeuden säädin oikeassa paikassa oikein päin EIKÄ OO KAHVAA! :lol:

Mut vink vinkkinä, voi niitä ultrasoftejakin käyttää ruffimmassakin hionnassa, käy vaan ostaa tommosen, tai pari:
http://www.nettimaalikauppa.fi/epages/S ... cts/366998
Vain YKSI LSP!

Vastaa Viestiin