Ajattelin ottaa nyt puheeksi kun mun kauan palvellut Oranssi CG Hex Logic 5,5" laikka osoittaa nyt merkkejä, että aika on jättänyt sen jälkeensä. Kauan ja monen monta autoa palvellut laikka siis lasketaan viimeiseen leposijaansa todennäköisesti ihan lähiviikkoina (pesukinnas.com kansan vaatiessa toki keitän kahvit ja pidän muistotilaisuuden puheineen päivineen).
Kovasti oon tykännyt tosta laikasta ja syy miks se on elänyt näinkin kauan on että pidän myös vihreästä ja erityisesti pykälän leikkaavammasta karvastakin (mitä olen jo tuhonnut pari). Lisäksi oon tuhonnu noita pikkusia oransseja enemmän kun mul on se outo tapa ajaa pikkulaikoilla semmoset paikat, missä Dani esim. käyttäisi vielä >400mm laikkoja (
Mutta nyt pitäisi siis toki tilata uusi. Mutta jäin pohtimaan että tilaanko, ja vaikka tilaankin toisen samanlaisen, niin tilaanko kaveriksi jotain muuta? Haluaisin nyt KOKEMUSPERUSTAISTA (eli jos et ole käyttänyt em. hexiä ja laikkaa mistä aiot aloittaa keskustelun -> älä osallistu keskusteluun ) keskustelua eri leikkaavammista laikoista. Ja rajaan tämän nyt niin että en halua kuulla karvalaikoista, vain vaahtiksista. Mieluiten lähempänä tuota 5,5" kuin 6,5"
Muutama oma mietinnän alla oleva vaihtoehto tuon tilalle/rinnalle (kiinnostusjärjestyksessä):
Lake Country Purple Compressor Pad (onko lopetettu? Joka paikassa out-of-stock)
Scholl Concepts Purple Cutting pad
3M Keltainen (ei vihreä -> ihan hirvee)
Ja mites esim. CarPro laikat? Jotkut muut odd-ballit mitkä mahtuu samaan kategoriaan (mieluiten ne, mille luvataan stratosfäärisiä ominaisuuksia)
Lisäksi joku vois selventää onko kokenut mitään eroa AutoBrite/Elite/You-name-it -> Flexipads Hexin oranssissa vs. CG Hexin oranssissa. Molemmat saman hintaisia Jannella joten ite en näe mitään järkeä ostaa FP versiota.
Noista selkeesti kiinnostavimmat Lake Country ja Scholl lupaa aika samoja juttuja. Hyvin viimeisteltävissä oleva mutta pirusti leikkaava. Schollin tekniikkaa en ymmärrä juurikaan mutta se ei selvinne muutakuin kokeilemalla. Mutta sanotaan näin että esim. PB suosittelee Schollin laikkaa käytettäväksi 1-steppinä A15 kanssa. Eli sillä pitäisi olla mahdollista ajaa holotonta?
Tiedän että LC taas on suunniteltu korvaamaan kierretyn karvan tarve jottei p*ska lennä ja paikat pölyä ja silti painoa kevennettäessä viimeistelemään. Tätä haluaisin opiskella ja vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta laikalta.
3M keltainen on vain optio tähän. Oon käyttäny 75mm koossa iät ja ajat keltasta ja aina hämmästelen miten paljon se leikkaa vs. rungon pehmeys. En usko (toki voin olla väärässäkin) että tää leikkais niin paljoa mutta en oo kyllä koskaan suoraan verrannutkaan tätä oranssiin? Käyttänyt kyllä ahtaissa paikoissa sen tilalla. Mitä sanoo sitä isompana käyttäneet? Tässä laikassa kyllä ketuttaa jo etukäteen sen koko, mikä on liian suuri.