Eli vanteen ja renkaan koko sekä merkki/malli myös näkyviin.
Vanteiden + renkaiden painot
Vanteiden + renkaiden painot
Ajattelin kun monilla on renkaidenvaihto/pesu edessä niin samassa voisi punnita sen rengas/vanneyhdistelmän.
Viimeksi muokannut Kime, Ma Loka 29, 2012 1:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Vanteiden + renkaiden painot
Minun kakskymppisisissä/sessä on yhdessä jo kilo painoja pelkällä kehällä, liimattuna 
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
Ei pahalla, mut mun mielestä tällänen kuuluisi jollekin kilpa-auto-foorumille enemmin kuin tänne...
Renkaiden / vanteiden paino ei vaikuta mun ostoskäyttäytymiseen. Enemmän vaakakupissa painaa tuotteen merkki (esim. BBS vs Barzetta, vaikka vanteilla sama paino olisikin...)
Mut mähän en päätä täällä, joten kerätkää te listaa, ketkä jaksatte alkaa päätänne vaivaamaan moisilla asioilla
Renkaiden / vanteiden paino ei vaikuta mun ostoskäyttäytymiseen. Enemmän vaakakupissa painaa tuotteen merkki (esim. BBS vs Barzetta, vaikka vanteilla sama paino olisikin...)
Mut mähän en päätä täällä, joten kerätkää te listaa, ketkä jaksatte alkaa päätänne vaivaamaan moisilla asioilla
ei pahalla mutta kyllä mun mielestä ihan osuva keskustelunaihe, se vanne ku vaikuttaa muuhunkin kuin suorituskykyyn.._paffa kirjoitti:Ei pahalla, mut mun mielestä tällänen kuuluisi jollekin kilpa-auto-foorumille enemmin kuin tänne...
itse keväällä ostin auton ja mukana tulleet oem-vanteet jäi autoliikkeeseen. siitä syystä kun omasta tallista löytyi ko. autoon käyvät, ihme ja kumma edulliset vanteet, joilla painoa huomattavasti vähemmän.. ja onpa autolla menty nyt jatkuvasti alle valmistajan ilmoittaman ja lehdistön mittaaman kulutuksen.
Oli osuva aihe tai ei niin noihin painojen määriin vaikuttaa jopa 50%:sesti painotuskone. Ei kannata hirveetä referenssiä vetää..
EDIT: Ennenkun jokanen vetää omat johtopäätökset mun täyspäisyydestä niin mul oli 39.5 kuumetta
EDIT: Ennenkun jokanen vetää omat johtopäätökset mun täyspäisyydestä niin mul oli 39.5 kuumetta
Vain YKSI LSP!
Bbs Lm 18x9.5" painoi abaut 20,8 kg, Lm 18x8.5" taasen 19,6 kg.
Kumina kaikissa 225/40/18. Melko painavat ovat mielestäni.
Vastaavasti 18x7.5" Ronal Aristo painoi n. 18 kg samankokoisella kitkarenkaalla.
Kumina kaikissa 225/40/18. Melko painavat ovat mielestäni.
Vastaavasti 18x7.5" Ronal Aristo painoi n. 18 kg samankokoisella kitkarenkaalla.
Kumeilla en punninnut, mutta pelkät vanteet:
Breyton Flamet:
- 8.5" x 19" - 10.6kg/kpl.
- 9.5" x 19" - 11.2kg/kpl.
Breyton Flamet:
- 8.5" x 19" - 10.6kg/kpl.
- 9.5" x 19" - 11.2kg/kpl.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
X-trailin talvirenkaat kokoa 215/60-17 Nissanin omilla aluilla 22.5 kg.
Volvo V70 kesärenkaat kokoa 195/60-15 Ronalin 10 puolaisilla aluilla 16kg Henkilövaaka, jossa mekaaninen asteikko punnitsemis välineenä
Volvo V70 kesärenkaat kokoa 195/60-15 Ronalin 10 puolaisilla aluilla 16kg Henkilövaaka, jossa mekaaninen asteikko punnitsemis välineenä
Painotin viikonloppuna talvivanteet vanhalla painotus koneella ja oli kyllä aikaa vievää puuhaa kun se masiina ois halunnu koko ajan laittaa liikaa painoja. Laitoin aina noin 5grammaa liian vähän ja katoin sit mitä se siitä tuumi. Lopputuloksesta tuli kyllä ihan hyvä.
If in doubt, go flat out.