Paras Glaze ?

Kiillotustahnat ja laikat
JanneJ

Re: Paras Glaze ?

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Loka 29, 2012 9:55 am

nostellaanpa vanhaa ja herätellään keskustelua.

itseä kiinnostaisi glazen osto ja yllättäen vaihto ehtoja on paljon.

nyt arvon kahden tuotteen välillä: Chemical Guys Glossworkz glaze vaiko Poorboys Black hole.

onko tuosta CG:n tuotteesta minkä verran kokemuksia? kesto ja ne peitto ominaisuudet?
BH:lla ne vissiin kuitenkin on ihan kohtalaisen hyvät.
kumpikin ilmeisesti käy hyvin käyttämieni tuotteiden (BH finis-wax, Wolfs Hard body, FK1000P (kunhan saan sen ostettua)) alle heikentämättä noiden tarttumis ja kesto ominaisuuksia?

lähinnä siksi kyselen kun viikon loppuna oli uusi musta audi johon laitoin HB:n pintaan ja kun siellä tietenkin jo pienenpientä mikronaarmua oli siellä täällä jotka eivät auton omistajaa haitanut utta mua haittasi. :lol:
tässä vaiheessa olisi ollut mukava saada nekin pois ilman myllytystä.
toinen syy: marraskuun lopussa kaverille tulee uusi golf joka oli myös tarkoitus suojata ja tiedän että tämä kaveri on tarkka niin saisi sieltäkin ne pienimmät mikronaarmut piiloon.

käyttökokemukset kestosta ja käytöstä olisi tervetulleita :good:

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Ma Loka 29, 2012 10:31 am

Hard Bodyn alle ei missään tapauksessa kumpaakaan noista glazeista. Menee takuuvarmasti pieleen. HB:n alle voi laittaa Wolf's Shine & Sealin, jos jotain pientä fiksattavaa pinnassa on.

Muiden mainitsemiesi tuotteiden kanssa glazet toimivat, mutta valitettavasti ei voi sanoa, että tarttumista ja kestoa heikentämättä. Glazen käyttö johtaa lähes poikkeuksetta kompromissiin keston suhteen.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » Ma Loka 29, 2012 11:22 am

Olipa tyhjentävä vastaus :thumb: kiitos!
Pitää miettiä tuo Shine & sealin hankinta kunhan tuo nykyinen HB pullo loppuu.
tuon olen kuitenkin rankannut hyväksi aineeksi, ainoa minkä lasken miinukseksi on tuo "pitkä" kuivumis aika tästä syystä miettinyt tuota FK:n tuotetta finis-waxin kaveriksi.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Loka 29, 2012 11:03 pm

Nuo glazet on hieman kaksipiippuisia juttuja, moni on suunniteltu toimimaan jonkun tietyn vahan kanssa yhteen kuten esim Dodo Juicen Lime Prime toimii Dodon vahojen kanssa heikentämättä kestoa huomattavan paljoa mutta esim Collinite 915 ei kuuleman mukaan pysy LP:n päällä oikeastaan lainkaan. Sama homma on Megun Ultimate Polishin kanssa, megun #16 pysyy kohtuudella päällä mutta muut vahat ei oikein tahdo kestää kuin muutaman pesun omien kokemusten mukaan. Pääsääntönä noissa siis kannattanee pitää että glaze ja lsp on saman valmistajan tuotteita yhteensopivuuden varmistamiseksi ja jos mahdollista niin jopa samaa "mallisarjaa".

Ja poikkeus vahvistanee säännön eli Glymin SRP on omien kokemusteni ja myöskin luetun ymmärtämisen perusteella melko hyvä pohjuste aika monelle tuotteelle, se ei heikennä juurikaan kestoa esim Megun #16 tai Colliniten 915:n alla, peittää naarmuja paremmin kuin monikaan glaze mutta jättää myös aika kylmän kiillon. Ja sokerina phjallahan on tietenkin Wet Glaze 2.0 joka ei heikennä oikeastaan minkään lsp:n kestoa jos se laitetaan päälimmäiseksi, olen sitä käyttänyt vahojen allakin enkä ole sielläkään huomannut että kesto olisi huono noiden pitkäkestoisten vahojen kanssa ainakaan...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Loka 31, 2012 6:45 pm

Pitää miettiä tuo Shine & sealin hankinta kunhan tuo nykyinen HB pullo loppuu.
tuon olen kuitenkin rankannut hyväksi aineeksi, ainoa minkä lasken miinukseksi on tuo "pitkä" kuivumis aika tästä syystä miettinyt tuota FK:n tuotetta finis-waxin kaveriksi.
Pääsääntönä voisi sanoa, että parhaaseen lopputulokseen (ainakin keston kannalta) pääsee useimmiten vain yhdellä tuotteella. Enemmän on todellakin vähemmän näissä hommissa vaikka kymmenen tuotteen kakku saattaakin kuulostaa hyvältä. Eli naarmuja peittävä glaze heikentää lähes poikkeuksetta LSP:n kestoa. Jos kuitenkin päätetään valita useampi tuote, niin glazen ja LSP:n on hyvä olla "yhteensopivaa mallia". Poikkeuksena wet glaze 2.0, joka sopii melkein minkätahansa LSP:n päälle (tai alle), mutta tämä on hieman erilainen tuote muutenkin, koska se ei peitä naarmuja juuri ollenkaan. Tarkoitus on siis ennemminkin lisätä kiiltoa, liukkautta ja hydrofobisuutta.
FK1000P ja finis-wax ovat mun mielestä aika samantyyppisiä tuotteita, joten imo molempien hankkiminen ei ole välttämättä järkevää ellei harrasta keräilyä. FK1000P on kylläkin hyväksi havaittu vanteille, joten sitä voinee pitää jonkinlaisena syynä, mutta itselläni on kyllä finis-waxikin pelittänyt vanteissa ihan hienosti. Vertailua näiden välillä en ole tehnyt.

Tämä sanottuna pitää kuitenkin sen verran lisätä, että itse en näe mitään järkeä odottaa HB:n loppumista ja ostaa sitten shine&sealia. Nämä kun taas ovat suunniteltu yhdessä käytettäviksi, eikä shine&sealin suoja yksinään käsittääkseni ole kummoinen. Itse olen ajatellut sen ennemminkin hyvin mietona kiilloitusaineena, jota ei vain normaalista poiketen tarvitse pestä pois ennen pinnoittamista (jos pinnoite on BW tai HB).

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ke Loka 31, 2012 8:21 pm

Eikös Shine & Seal ole lähinnä viimeistelyaine joka poistaa mikronaarmuja ja jättää jälkeensä jonkintasoisen nanosuojan ja on nimenomaan suunniteltu käytettäväksi yhdessä Body Wrapin kanssa eli toiminee myös Hard Body kanssa *mutuilee*...

Tuomas

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ke Loka 31, 2012 9:27 pm

Juurikin näin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Marras 05, 2012 7:11 am

Kyllä omien kokemuksien mukaan 915 + LP on ihan toimiva setti. Mulla on ollut parina talvena talvivahasettinäkin kys. setti ja hyvin rokkannut parhaimmillaan jotain 7 kuukautta. Edelleenkin, ihan niistä pesutottumuksista jne. kiinni on moni asia. Toki tossa puolen vuoden kohdalla alkaa esim. kuraläpättömän auton etuloksun takaa paikat olla aika tarraavia mut ei kuitenkaan mitään jos verrattaisiin autoon mikä olisi ollut vahaamaton.

Topicin aiheeseen olen kyllä periaatteessa myös sitä mieltä, että varmin tapa on käyttää saman merkkistä glazea kun LSP. Mutta itse olen kuitenkin löytänyt tosi hienoja komboja ja ihastunut muutamana glazeen. Tykkään edelleen Lime Primestä, mutta se on vähän huono pehmeälakkaiseen kun pitää "ajaa loppuun" mutta sitäkin enemmän tykkään ClearKoten Pink Moose Glazesta (50:50 VMG + RMG). Molemmat sopii punaiseen autoon aivan törkeen hyvin.

Ja kyllä mä siitä SRP:stäkin tavallaan tykkään. Ite oon käyttäny sitä aukeevien ikkunoiden sisäpuolella. Tiivarit pitää pienempää ääntä ja ikkuna rullaa nätimmin alas. Nyt tosin SRP loppu ja aattelin testiks tilata samaan hommaan Klasse AIO:a tai ehkä Werkstat Prime Stong (sen muidenkin käyttökohteiden vuoksi). Toi Werkstat on siitä mielenkiintonen että olis hauska tietää lähteekö sillä ns. japanin paskat, se kun tuntuu olevan TOSI tehokasta kliinerinä ja jättää myös jonkinmoisen polymeeripinnan. Siis seurannu sen käyttöä monesti PolishedBlissin detailing topiceissa. Tuntuu lähtevän vielä liinaan huimasti likaa vielä sen jälkeen, kun pinta on käsitelty pienpoistoilla, lentoruosteenpoistoilla ja savella.
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Marras 06, 2012 5:58 am

Urran kirjoitti:Tykkään edelleen Lime Primestä, mutta se on vähän huono pehmeälakkaiseen kun pitää "ajaa loppuun"
Nythän on saatavilla myös tälläinen versio.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Marras 06, 2012 6:28 am

^Muistaakseni toi ei oltu suunniteltu ihan samoista lähtökohdista, kun aikanaan luin Simon laittamia tuotejulkistusuutisia..
Vain YKSI LSP!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ti Marras 06, 2012 9:18 am

Urran kirjoitti:
Ja kyllä mä siitä SRP:stäkin tavallaan tykkään. Ite oon käyttäny sitä aukeevien ikkunoiden sisäpuolella. Tiivarit pitää pienempää ääntä ja ikkuna rullaa nätimmin alas. Nyt tosin SRP loppu ja aattelin testiks tilata samaan hommaan Klasse AIO:a tai ehkä Werkstat Prime Stong (sen muidenkin käyttökohteiden vuoksi). Toi Werkstat on siitä mielenkiintonen että olis hauska tietää lähteekö sillä ns. japanin paskat, se kun tuntuu olevan TOSI tehokasta kliinerinä ja jättää myös jonkinmoisen polymeeripinnan. Siis seurannu sen käyttöä monesti PolishedBlissin detailing topiceissa. Tuntuu lähtevän vielä liinaan huimasti likaa vielä sen jälkeen, kun pinta on käsitelty pienpoistoilla, lentoruosteenpoistoilla ja savella.
Klasse AIO on lähes sama tuote kuin Carlack NSC68 (josta kohta tulossa uudistettu versio). NSC käyttäneenä voin sanoa parhaimmaksi kliineriksi vaikka onkin vähän "old school" -tuote.
Ei tosin jätä fillereitä taakseen vaan jonkin sortin sealant suojan. (Uudistetussa tulee jättämään carnuba suojan).

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Marras 06, 2012 9:41 am

JaniH kirjoitti:
Urran kirjoitti:Tykkään edelleen Lime Primestä, mutta se on vähän huono pehmeälakkaiseen kun pitää "ajaa loppuun"
Nythän on saatavilla myös tälläinen versio.
Mulla olisi tätä pieni pullo tallissa odottamassa, että ennättäisi testata. Täytyy sitten vähän kirjailla juttua siitä, kun saa testattua sitä.

Vastaa Viestiin