Laikat
Re: Laikat
kysymys kuuluu kuka kokeilee ja raportoi kuvien kera?
Mites, tietääkö kukaan, että mistä saisin TAIPUISAN alustallan?
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
No Laitilasta tottakai http://www.projectech.fi/autodetailinghinnasto.html
Uusi jäsen ilmoittautuu
Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilla 3M 2-puoleisia laikkoja? onko minkälaisia käyttökokemuksia?
QuickConnect-järjestelmä

Onko kukaan vielä ehtinyt kokeilla 3M 2-puoleisia laikkoja? onko minkälaisia käyttökokemuksia?
QuickConnect-järjestelmä
- crabtastic
Itse en kyllä ainakaan auton maalipinnalle uskaltaisi tuota kokeilla jos porakoneeseen pitää kiinni laittaa :S äkkiä tulee vahinkoa, kuiva laikan reuna, porakoneen kara yms. Toki ei nyt suoralta tyrmää mutta mitä nyt puhelimen ruudulta äkkiä katsottuna niin..
Edit: ei se porakone ollutkaan
Edit: ei se porakone ollutkaan

Ei ollu ei 
Käsittääkseni moni pro mies käyttää ton kiinnitysmetodin laikkoja. Keskittyy varmasti ja on nopee vaihtaa. Mut en usko et noi muuten eroaa noista perus 3M:istä. Ainankin Rotary päällikkö joskus sivus asiaa näistä kun toimitin hänelle nimeltämainitsemattoman yrityksen kys. laikkoja testiin

Käsittääkseni moni pro mies käyttää ton kiinnitysmetodin laikkoja. Keskittyy varmasti ja on nopee vaihtaa. Mut en usko et noi muuten eroaa noista perus 3M:istä. Ainankin Rotary päällikkö joskus sivus asiaa näistä kun toimitin hänelle nimeltämainitsemattoman yrityksen kys. laikkoja testiin

Vain YKSI LSP!
Kyllä noi pikalukot ovat käteviä. Törkeen jäykkärunkoiset kaksipuoleiset karvalaikat pikalukolla niin mikäs sen parempi
Noi isot kaksipuoleiset pikalukolliset viimeistelylaikat (halkaisijaltaan rapiat 25cm
) ovat prseestä, en tykkää yhtään enkä edes yritä tykätä niistä, siis kun pitää oikeesti viimeistellä niin noilla ei tee mitään mutta jos nopeesti tahtoo tulosta niin ovat maailman parhaita
Mutta itse pikalukko on pätevä systeemi, tahtoisin semmosen omaan myllyyn mutta sit en saa noita kivoja laikkoja enää käyttöön

Noi isot kaksipuoleiset pikalukolliset viimeistelylaikat (halkaisijaltaan rapiat 25cm

Mutta itse pikalukko on pätevä systeemi, tahtoisin semmosen omaan myllyyn mutta sit en saa noita kivoja laikkoja enää käyttöön

"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Ihan pätevän näköseltä toi pikalukko systeemi vaikutti kun tänään töissä vähän hyllyjen välissä hiplailin 
Ja joo oli kyllä kieltämättä ihan miehekkään kokonen toi viimeistelylaikka verrattuna 150mm 3m-laikkoihin

Ja joo oli kyllä kieltämättä ihan miehekkään kokonen toi viimeistelylaikka verrattuna 150mm 3m-laikkoihin

Onkos nuista Jannen myymistä Flexipads Detailing laikoista kellään hyviä ja/tai huonoja kokemuksia?
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Viikonloppuna tein bemarin vm. 2007.
Tuo Flexin karva oli mielestäni ihan hyvä.
Tuo Flexin karva oli mielestäni ihan hyvä.
No laikka ei luovuttanut karvojaan oli tuuhean tuntuinen ei mennyt sillain lätyksi .
leikkaavuus semmoista semi luokkaa. 3.02:lla ajelin ja mukavasti lähti "pesupyörteet" Bemarista.
Muutama paikka oli vedettävä Menzernan s.100:lla, jolloin tuon leikkaavuus selvis
Hinta/laatu kohillaan.
leikkaavuus semmoista semi luokkaa. 3.02:lla ajelin ja mukavasti lähti "pesupyörteet" Bemarista.
Muutama paikka oli vedettävä Menzernan s.100:lla, jolloin tuon leikkaavuus selvis

Hinta/laatu kohillaan.
Mulla on nyt vähän ongelmia noiden hexlogic-laikkojen kanssa, kun otin ne viikonvaihteessa ensi kertaa käyttöön. Onko näiden käyttöön jotain erikoisniksejä lähinnä siniselle ja mustalle laikalle? Ongelmat ilmentyvät lähinnä holojen ja aineiden paakkuuntumisen suhteen. Olen aikaisemmin pääasiassa käyttänyt 3M-laikkoja ja aineita laidasta laitaan...
Itse-diagnoosi "hieno sana" kertoo, että laikat ovat jäykempirunkoisia kuin 3m laikat sekä leikkaavat nopeammin. Ajanko siis viimeistelyaineita liian kauan ja/tai onko lämmöt liian korkeita vai matalia. Olisiko jotain muita vinkkejä mitä voisi ajatella? Sain kyllä lopulta kelpo jälkeä aikaiseksi mutta työ kesti huomattavasti kauemmin ja oli vaivalloisempaa kuin aikaisemmin enkä löytänyt vielä sitä kultaista lankaa työmenetelmissä.
Tallissani on vakio-olosuhteet ja kalustona toimii AEG varustettuna flexipadsin sekä 3m pehmeillä talloilla, aineina oli menz 3.02 ja viimeistelyssä rd85, britemax #4 ja vielä 3m uf ja mikään ei tuntunut auttavan. Testiveto kuitenkin 3m sinisellä ja rd85 tuotti laakista tulosta.
Itse-diagnoosi "hieno sana" kertoo, että laikat ovat jäykempirunkoisia kuin 3m laikat sekä leikkaavat nopeammin. Ajanko siis viimeistelyaineita liian kauan ja/tai onko lämmöt liian korkeita vai matalia. Olisiko jotain muita vinkkejä mitä voisi ajatella? Sain kyllä lopulta kelpo jälkeä aikaiseksi mutta työ kesti huomattavasti kauemmin ja oli vaivalloisempaa kuin aikaisemmin enkä löytänyt vielä sitä kultaista lankaa työmenetelmissä.
Tallissani on vakio-olosuhteet ja kalustona toimii AEG varustettuna flexipadsin sekä 3m pehmeillä talloilla, aineina oli menz 3.02 ja viimeistelyssä rd85, britemax #4 ja vielä 3m uf ja mikään ei tuntunut auttavan. Testiveto kuitenkin 3m sinisellä ja rd85 tuotti laakista tulosta.
-
Miltä ne lämmöt tuntuu noin käsikopelolla?
Itse tykkään noista Hexeistä eniten (siis niistä mitä nyt mulla on) ja aika ongelmavapaasti olen noilla pystynyt toimimaan, etenkin noilla sinisellä ja mustalla (toki vaan SMAT tahnoilla operoinut). Pl. keltainen Hex, mikä nyt voi olla melkoinen "vikuripää". Yksi mikä tulee mieleen on, että näitä Hexejä joutuu putsailemaan ehken enemmän työstöjen välissä kontra 3M laikat. Menevät siis IMO tukkoon helpommin. Kokemusta ei 3M laikoista ole kuitenkaan kuin sinisestä. Toisaalta tuntuu, että noita 3M:n laikkoja saa sitten ostaa useammin myllytysten väleissä, kesto kun aika surkea. Hexejä ei tunnu ajamalla saavan hajalle.
Itse tykkään noista Hexeistä eniten (siis niistä mitä nyt mulla on) ja aika ongelmavapaasti olen noilla pystynyt toimimaan, etenkin noilla sinisellä ja mustalla (toki vaan SMAT tahnoilla operoinut). Pl. keltainen Hex, mikä nyt voi olla melkoinen "vikuripää". Yksi mikä tulee mieleen on, että näitä Hexejä joutuu putsailemaan ehken enemmän työstöjen välissä kontra 3M laikat. Menevät siis IMO tukkoon helpommin. Kokemusta ei 3M laikoista ole kuitenkaan kuin sinisestä. Toisaalta tuntuu, että noita 3M:n laikkoja saa sitten ostaa useammin myllytysten väleissä, kesto kun aika surkea. Hexejä ei tunnu ajamalla saavan hajalle.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
No vaikuttais et lämmöt olivat pikkasen ylemmällä kun normisti mutta luulen että kombinaatio lämpöjen ja aineen määrän kanssa ei natsaa. Ainetta tarvitaan siis vähemmän kuin 3m laikoilla ja jos sitten laikka menee liiasta aineesta tukkoon niin eihän ne ryynit hajoa/toimi... Hyviä pointteja, kiitos paljon
Minulla oli joskus vuosi sitten sama juttu, että sinisellä HEX:llä nousi lämmöt ja laikka tahmaili. Olin kostuttanut laikan, mutta en riittävästi. Eli kostuta laikka aluksi vaikka QD:lla tai CG:n foam pad conditionerilla (itse käytän tätä). Lisäksi aluksi kannattaa laittaa tahnaa vähän enemmän kuin 3M laikkaan. 3M laikoista tuo sininen on juurikin aika herkästi hajoava kapistus, keltaiset kestää paljon paremmin.
Ei mulla kyllä ole ollut mitään ongelmia 3m sinisen kanssa, kova vihreä on murentunut parikin kertaa. Lisäksi tohon ongelmaani taisin löytää ratkaisun pikkaisen kierroksia aluksi lisäämällä, toi 3m laikka vaikuttaisi leikkaavan kuitenkin enemmän kuin hex.TKe_ kirjoitti: 3M laikoista tuo sininen on juurikin aika herkästi hajoava kapistus, keltaiset kestää paljon paremmin.
^Mulla sama homma. Vihreä mureni heti, mutta keltainen rokkaa vielä.
Onko tosiaan niin et oranssi ja vihreä hex on yhtä leikkaavia laikkoja? Taulukon mukaan olis.
Kumpikohan olis parempi valkoisen kaveriksi?
Kumpikohan olis parempi valkoisen kaveriksi?
Näinhän se taitaa olla. Oranssi on käsittääkseni jäykkärunkosempi kun taas vihree seuraa paremmin pinnan muotoja. Eli käyttötarpeen mukaan...
Thanks. Hyvä tieto. Vihreä olis siis passeli 

Tossa topicina olevassa hexin taulukossa.Hynde kirjoitti:Minkä taulukon???
Ei, kyllä oranssi on selkeästi leikkaavampi. Kokeile, niin huomaat
http://www.chemicalguys.com/Buffing_Pad ... _s/112.htm
http://www.chemicalguys.com/Buffing_Pad ... _s/112.htm
Kaikki liha tottelee kuria...
Mitäs toi taulukko sit meinaa kun molempiin on laitettu leikkaavuudeksi 1.5?Hynde kirjoitti:Ei, kyllä oranssi on selkeästi leikkaavampi. Kokeile, niin huomaat