Chemical Guys Citruswash & gloss

Käyttäjien tekemät testit
JaniH

Chemical Guys Citruswash & gloss

Viesti Kirjoittaja JaniH » Su Kesä 24, 2012 2:07 pm

Tulipa korkattua juhannuksen kunniaksi myös näitä parempiakin pulloja.

Kuva

Tuolta imaisin lääkeruiskulla 2,5 ml ainetta:

Kuva

Ja pruuttasin ämpärin pohjalle:

Kuva

Vettä perhään kunnes ämpäri alkoi olemaan täynnä:

Kuva

Tottahan toki vedin käteen myös saman valmistajan hanskan:

Kuva

Testialustaksi valikoitui pihalta löytynyt likainen rönttä:

Kuva

Ja kyllähän siitä puhdas tuli:

Kuva

Kuva

Itse shamppoosta. Mielestäni hanska liukui pinnassa ihan hyvin, mitään tökkimistä en havainnut. Pinta tuli myös puhtaaksi ja pesunaarmujakaan ei näkynyt tulevan lisää. Kiiltoa ei mielestäni parantanut, tosin autohan on viikko sitten käsitelty Autoglymin SRP:llä, Wet Glazella sekä Autoglymin EGP:llä. Viimeisen huuhtelun tein open hose tekniikalla ja kuivausliinalla ei tarvinnut pyyhkäistä kuin muutamat pisarat sieltä täältä...

Mielestäni aivan toimiva shamppoo, tuosta pullosta saa yli 280 10 litran ämpärillistä pesuvettä.

Sori ettei testi ihan yllä Urranin testien tasolle mutta koitetaan parantaa tasoa pikkuhiljaa =)
Viimeksi muokannut TKe_, Su Kesä 24, 2012 4:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: TKe: Siivosin pyynnöstä.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Shakini

Re: Chemical Guys Citruswash & gloss

Viesti Kirjoittaja Shakini » Su Kesä 24, 2012 2:25 pm

Teitkö mitään esipesua?

Hurjalta tunnustais itestä ruveta suoraan kintaalla pyyhkimään auton pintaa :shock:
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Su Kesä 24, 2012 6:44 pm

Oisko toi shampoon määrä oikeesti 2.5 ml? kuulostaa aika laimeelta seokselta vs valmistajan suositus..

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Su Kesä 24, 2012 7:45 pm

^ Kyllä se on ihan valmistajankin suositus, ..dilutes 1 to 4000.., lukee valmistajan sivuilla.
http://www.chemicalguys.com/Premium_Car ... 301_16.htm

Juuzo

Viesti Kirjoittaja Juuzo » Su Kesä 24, 2012 9:15 pm

Aijaa, mulla oli se käsitys että se olis 1:1000 tai 1:2000 riippuen lähteestä.. No ihan hyvin kesti vahat talvella noillakin seoksilla, täytyy kokeilla uudemman kerran tolla 1:4000 suhteella :thumb: jos se pelaa talvipesuissakin tolla suhteella hyvin, ni alkaa olee melkein ilmasta pesemistä :shock:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Kesä 25, 2012 12:01 am

Kiitokset TKe:lle siivouksesta... Oma moka ihan täysin ajattelemattomuudesta...

Ja joo, hyvin tuntui pelaavan tuollakin seoksella ainakin siitepölyiseen autoon (mistä v*tusta sitä oikein piisaa), muuta likaahan tuossa ei juurikaan ollut... Esipesua en suorittanut muutakuin virutin auton kylmällä vedellä ennen hanskaamista kun ei ollut hyllyssä oikein sopivia esipesuaineita (noh, Big Orangea pöntöllinen mutta kraanavesi toimii paremmin esipesussa), pitäisi kai siirtyä vaahtoaikaan pikkuhiljaa minunkin =)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ma Kesä 25, 2012 10:37 am

Minä olen käyttänyt tätä shamppoota talvipesuihin parin vuoden ajan. Tulipa Jannelta otettua tätä iso tonkka CG ennakkotilauksena. Shamppoo on vahaturvallinen oikein käytettynä. Yleisimmin tästä shamppoosta valitetaan sitä, kun se ei liu'u ja vaahtoa samalla tavalla kuin muut. No kyllä se vaahtoaa, kuten kuvista näkyy. Se shamppoo vaan pitää laittaa sinne ämpäriin hyvissä ajoin ja vettä reilusti niskaan. Sitten taas se liukuminen maalipinnalla: omien kokemuksien perusteella tämä shamppoo on todella kranttu LSP:stä, vahalla liukuu hyvin ja sealantilla (ainakin carlack68 LLS) liukuminen on huomattavasti heikompaa. Pesuteho talvipesuihin on taas mielestäni erinomainen. Mutta jälleen kerran nämä on maku- ja tunneasioita. Ei ole olemassa yhtä oikeaa totuutta.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Kesä 25, 2012 11:00 am

Joo tuollein minäkin teen, että ekaks shamppoo ja haaleaa vettä perään. Ite laittanut 10ml/10l jatkossa pitää laittaa vähemmän ja kokeilla sitten pestä.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ma Kesä 25, 2012 10:04 pm

Mullahan oli pinnassa Glymin kulta ja liukuvuus oli ihan hyvä, ei nyt niin hyvä liukuvuus ollut kuin esim autoglymin shamppoolla mutta ei huonoksikaan voi moittia... Täytyy saada vaan lisää kokemuksia tuosta uudesta hanskastakin eri aineilla niin voi vertailla paremmin.

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Kesä 28, 2012 11:13 pm

Tänään vedin käteen kemikaalipoikien hanskan uudelleen, kahteen ämpäriin tein turtlen big orangesta pesuaineseoksen (noin 50 ml per ämpäri) ja yhteen puhtaan veden niin tuntui tuo hanska olevan vielä liukkaampi. Auton pinnassa tosin sonaxin spray-vaha että en sitten tiedä että onko alustalla suurta merkitystä mutta lisää kokemuksia hankkinen viikonloppuna kun mese näyttäisi olevan taas pesun tarpeessa. Urranin testien mukaanhan tuo BO ei ole kovinkaan liukas pesuaine...

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » To Kesä 28, 2012 11:25 pm

Volvon pesin yks päivä silleen, että laitoin noin 3ml/10 l vettä ja toimi se ihan hyvin noinkin. Kevyt kesä lika pinnassa ja muutaman päivän vasta ollut. Puhdasta tuli. Oli mullakin tutlen orangea yksi pytty ja viime syksynä sain sen vihdoin loppuun. -05 tammikuussa sen ostin ja harvoin käytin, kun en tykännyt oikein kys shamppoosta. Ymmärrän hyvin Urranin komentit tuosta pesuaineesta. Parempia löytyy mutta löytyykö halvempia siihen en ota kantaa.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Kesä 29, 2012 8:41 am

JaniH kirjoitti:Urranin testien mukaanhan tuo BO ei ole kovinkaan liukas pesuaine...
Valmistajan suosittelemalla laimennussuhteella.

Ja kokeile joskus jotain kunnon shampoita, mitä kehutaan liukkaiksi, niin ymmärrät minun kommentin.
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Pe Kesä 29, 2012 2:26 pm

Testaan testaan kunhan käsiin osuu... Luulen että tuo kemikaalijätkien pesuaine riittää hetkeksi aikaa taas =)

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Kesä 29, 2012 3:08 pm

Wolf´s Chemicals:in white satin oli minun makuun, kun puhutaan liukkaudesta. :good:

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » La Kesä 30, 2012 9:48 am

Mietin että meneekin jonkun aikaa ennenkuin pääsee testaamaan seuraavaa ainetta, 180 pesukertaa pullosta tuota ja kaksi autoa pestään noin kerran viikossa kesäaikana ja talvella silloin kun ilma sallii eli yleensä harvoin... Noh, pari kolme vuotta =)

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Heinä 02, 2012 9:02 am

Mun pitää varmaan ottaa kuva mun shampoohyllystä niin huomaat että shampoita pitää olla niin paljon, että voi fiilispohjalla valita "päivän shampoon" :lol:
Vain YKSI LSP!

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ma Heinä 02, 2012 9:07 am

Urran kirjoitti:Mun pitää varmaan ottaa kuva mun shampoohyllystä niin huomaat että shampoita pitää olla niin paljon, että voi fiilispohjalla valita "päivän shampoon" :lol:
Pitäiskö sun sit ihan fiilispohjalta testata niitä välillä. :rolf:
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Heinä 02, 2012 9:23 am

Kylhän mä fiilispohjalta testaankin. Mut en mä mitään testejä oo viel ennättäny tekee.
Vain YKSI LSP!

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Heinä 05, 2012 8:53 am

Sonaxin vahan päällä BO jäi liukkaudessa kauas CWG:n taakse eli aika paljon on merkitystä LSP:llä tuohon. Noh, seuraavaksi testaankin tuon Megun #16 päällä...

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » Ti Heinä 17, 2012 5:30 pm

Lonkerohanskalla, 3 ml per ämpäri - seoksella sekä megun #16 päällystetyssä pinnassa liukkaus on erinomainen... Tuosta jos liukastuu niin ei enään hanska pysy pinnassa =) elikkä sekä LSP sekä käytettävä hanska vaikuttaa tuon liukkauteen paljon, pitäisikö testata vielä sienen kanssa liukkauksia?

Vastaa Viestiin