Passat -94 Turnaround

Tämä näkyy kaikille
Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Elo 23, 2011 5:34 am

Tehdääs pieni tarinantynkä tuosta passatista.

Kaikkihan tietää millaisesksi lakaton maali varsinkin punainen menee ajan saatossa jos sitä ei hoideta. Kyllä se haalistuu ah niin ihanan pinkiksi :D

Tässä siis lähtökohdat autolle:

Kuva

Kuva

Ihan ensimäisen pesun virkaa toimitti n.2:5-suhteella oleva seos Surfexia. Suihkuttelin auton läpi ja huuhtelin painepesurilla. Tuloksena oli sitten tälläistä :O

Kuva

Tässä vaiheessa rupesi jo mietityttään, että mitä auton pintaan on oikein laitettu. Noh. Uusi satsi Surfexia niskaan ja huuhtelu. Ei siis mitään hinkkaamista/harjaamista millään.

Kuivaus Kentin pun.. keltaisella liinalla :D
Kuva

Tässä vaiheessa totesin, että täytyy auton pesu tehdä aivan alusta alkaen ja se siirtyi sitten seuraavaksi päiväksi.
Auton pesun tein tällä tavalla:

Vaahto pintaan joka oli Surfex-VP foam kombo
Huuhtelu
Surfexia painepullosta pintaan paneeli kerrallaan ja hanskan kanssa kävin Turtlen BO:n kanssa läpi. Paneeli kerrallaan ja 2:n ämpärin menetelmällä.
Huuhteluvesi olikin sitten sen mukaista ja näköistä, ettei autoa kovin usein ole pesty.
Kuva
Kuva

Värivahat kieltolistalle PRKL!

Sitten olikin aika käydä maalipinnan kimppuun koneellisesti. Tässä vaiheessa tarkoitus oli vain ja ainoastaan hakea kiilto takaisin. Naarmuja jäi koska niitä en edes lähtenyt poistamaan, koska kombona oli Menzernan Power Finish PO203S + Trollin oranssit (pehmein) laikat + cyclo. Huono yhdistelmä lähteä vetämään leikkaavalla aineella ja pehmeällä laikalla, mutta näillä mentiin.

Huono ja toisaalta hyvä päivä tehdä ulkona myllytystä. Huono siltä osin, ettei aurinkoa näkynyt. Toisaalta oli kuitenkin reilu 20astettta lämmintä ulkona niin ei tarvinut tallissa olla :)

Ja sitten kuva satoa pinnasta :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Takaluukun kannesta nyppäsin passat tekstin pois
Kuva

Kuva
Kuva

Takavalot meni samalla kombolla :)
Kuva

Katto pitää vielä joku päivä käydä läpi samoin kuin mustat muoviosatkin.
Pintaan on tällähetkellä vedetty ainoastaan Car-Lackin NSC.

Helmeileekin kivasti :)
Kuva

Tähän päälle vedän jossain vaiheessa vielä joko collin 476:n tai sitten tuon CG:n XXX hardcore paste waxin. Eiköhän niillä mennä talven yli. Keväällä olisi tarkoitus maalauttaa auto yli :)

Muutenkin tuossa on projetkia joksikin aikaa.

Toivottavasti kelpaa :) Itse sain ainakin kiillon mitä lähin hakemaan. Katsoo jos syksyn/talven aikana uuden koneen hommaa niin pakkohan sitä on sitten testailla :D

edit: Unohtu kokonaan laittaa.

Eli saveistus hoidettiin BH:n Regularilla ja piki ja pihkatahrat poistettiin Tardiksella.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Urran
Viestit: 7304
Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Elo 23, 2011 7:35 am

Viel ku oisit toisaan noi muoviosat käsitelly :D Parasta olis jos sun pitäs vielä haeka vanhalta omistajalta joku juttu mikä oli aiemmin jääny ja pölähtäsit pihaan _hieman_ eri näkösellä autolla :D
Vain YKSI LSP!

Avatar
Demon
Viestit: 1965
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:55 pm
Paikkakunta: Lahti City
Viesti:

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Demon » Ti Elo 23, 2011 8:37 am

Olen harkinnut, että laitan kuvaa autosta että tälläinen tästä tuli :D

Muovit tulee kyllä käsiteltyä. Mitetin vaan, että hommaanko C4:sta noille vai menenkö perus kuumaa ilmaa ja VP:n protectantit niskaan.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Kime » Ti Elo 23, 2011 9:55 am

Aika uskomattomia tuloksia cyclolla, ei uskoisi. Nousi heti autonarvo. Hienoa! :geek:

Avatar
EeKi
Viestit: 408
Liittynyt: Su Tammi 16, 2011 10:50 pm
Paikkakunta: Turku

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja EeKi » Ti Elo 23, 2011 10:03 am

Hienoa, tämmöistä itekkin haluaisin kokeilla, näkee työn tuloksen heti.
Väliilä töissä sanon pomolle että sanos omistajalle että voin halvalla buleerata ja shokeerata kuinka eri autoksi sais pinttyneen auton. Etenkin kun välillä näkee vanhoja autoja mitkä on oikeasti ihan hyvässä kunnossa eli ruosteeton, mutta se maalipinta on niin järkyttävän matta, niin tekis kunniaa se kunnon maalipintakin sille auton todelliselle kunnolle.

Laita edes sähköpostia tms vanhalle omistajalle että näin tässä kävi. :D

Avatar
MetuSalem
Viestit: 85
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 7:47 pm
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja MetuSalem » Ti Elo 23, 2011 10:31 am

Demon kirjoitti:Muovit tulee kyllä käsiteltyä. Mitetin vaan, että hommaanko C4:sta noille vai menenkö perus kuumaa ilmaa ja VP:n protectantit niskaan.
Ehdottomasti C4 pintaan on huomattavasti kestävämpi vaihtoehto kuin VP protectant. Itsellä ollut C4 muovi osissa kohta puolivuotta ja ainavaan näyttää siltä kuin olisi eilen laitettu. Toki C4 huomattavasti kalliimpaa kuin VP, mutta eipähän tarvitse piiiiitkäääään aikaan käsitellä uusiksi.
Kaikkea tuli kokeiltua mutta C4 tuli heti kesto suosikki.

Rauhallinen Erkki
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti Marras 02, 2010 9:13 am
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ti Elo 23, 2011 10:49 am

Heh, aika kiva 17 vuoden "aikahyppy". Fantastista jälkeä ja ehkä sykähdyttävimmät 50/50 kuvat hetkeen.... 8-)
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Avatar
TKe_
Site Admin
Viestit: 2857
Liittynyt: To Elo 12, 2010 8:21 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Ti Elo 23, 2011 11:06 am

Kas sehän olikin punainen :)

Melkoisen huomattava muutos parempaan.

Kimbard
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2011 2:46 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Kimbard » Ti Elo 23, 2011 1:24 pm

On kyllä palkitseva väri tämä VW:N punanen. Itellä pitäs tehä tolle Audille sama homma punanen väri ottanut vähän siipeensä. Pitääpä tästä napata muutama hyvä vinkki aineiden ym suhteen. Hyvää jälkeä! :geek:

Croma
Viestit: 69
Liittynyt: To Heinä 28, 2011 8:23 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Croma » Ti Elo 23, 2011 2:09 pm

Hyvää työtä. Kannattaako tuota enää ylimaalauttaa?

Avatar
*Kaide
Viestit: 988
Liittynyt: Ma Syys 13, 2010 3:27 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ti Elo 23, 2011 2:45 pm

Hienoa jälkeä 8-)

eilen bongasin pyöräretkellä punaisen Polon joka oli väreiltään yhkä kurjassa kunnossa.
Voisi käydä yön pimeinä tunteina kiillottamassa puolet konepellistä.... :lol:

Avatar
HKDetailer_FIN
Viestit: 76
Liittynyt: La Touko 28, 2011 6:05 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja HKDetailer_FIN » Ti Elo 23, 2011 5:37 pm

Tosi hieno turnaround! Tämmöiset kulahtaneiden käyttöautojen puunaukset on kyllä ihan parhautta.

herkkoo
Viestit: 255
Liittynyt: Su Maalis 13, 2011 10:10 pm
Paikkakunta: Seinämeri

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja herkkoo » Ti Elo 23, 2011 6:02 pm

*Kaide kirjoitti:Hienoa jälkeä 8-)

eilen bongasin pyöräretkellä punaisen Polon joka oli väreiltään yhkä kurjassa kunnossa.
Voisi käydä yön pimeinä tunteina kiillottamassa puolet konepellistä.... :lol:

Tee puhelinnumerostas sapluuna ja lyö sapluuna konepellille niin saa sun puhelinnumeron sen Polon omistaja ja sitte myllytäkki koko auton. ;) :mrgreen:

Powr
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 9:36 pm
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Powr » Ti Elo 23, 2011 8:37 pm

Löytyhän se punanen sieltä ;)

Avatar
JUMA
Viestit: 2196
Liittynyt: Ti Touko 04, 2010 6:49 pm
Paikkakunta: Vantaa, Martinlaakso

Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Elo 23, 2011 9:00 pm

Hieno turnaround! Tällainen olisi mukava päästä myllyttelemään...

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Syys 21, 2011 10:07 pm

Noniin. Eilen työnnettiin Demonin Passatti talliin sisälle kun se viikonloppuna päätti ettei tahdo poistua tallin pihalta ja jäi käynnistymättä. Sisätiloissa oli muuten harvinaisen kiva tutkia miksei tule kipinää :) Loppujenlopuks itse ongelman korjaaminen vei noin puoltoista tuntia ja vaati yhden liitoksen tinaamisen kipinänvahvistimesta... Aikaa kun jäi niin hämmästeltiin notta mitäs sit keksitään. Pistin sitten Demonille Flexin rotskun kouraan ja sanoin että anna palaa :lol: Sai siis herra ensimmäisen kosketuksen rotaryyn. Kerrankin sai otettua sitten rauhassa kuvia :lol:

Eli lähtötilanne. Huomatkaa hienosti kitattu hiomaton seinä :)
Kuva

Likempää
Kuva

Semmosta huttua
Kuva

Eli täähän on käyty kertaalleen läpi Demonin toimesta Cyclokopiolla. Naarmuja ei edes yrittänyt poistaa vaan kiiltoa saada lisää ja siinämielessä onnistu jo pirun hyvin. Nytkään ei lähdetty naarmuja poistamaan vaan ihan vaan kokeilemaan miltä se rotary tuntuu käyttää. Ensiksi kokeiltiin LCC:n mustalla ja Menzerna 85RE5:llä. Sitten 3M keltaisella ja muistaakseni Menz 3.02:lla koska sitä oli eniten jäljellä :)

Huomatkaa herran keskittynyt ilme
Kuva

Hyvä tulee
Kuva

3M keltaisen ja 3.02:n jälkeen
Kuva

On siinä nyt jotain eroa
Kuva

Ainakin tähän verrattuna
Kuva

Muita alueita vedeltynä 45/10/45 shotti
Kuva

Samaa huttua
Kuva

Toisesta suunnasta
Kuva

Teippiraja
Kuva

Apina ihan ite :lol:
Kuva

Semmonen jännä huomattiin tuosta myllytyksen jälkeisessä pyyhinnässä. Että vaikka kuinka pyyhki IPAlla ja kuivalla liinalla ja vaikka millä, niin silti joihinkin paikkoihin ilmestyi "haamuja", semmosia ihan kuin rasvaisia pyyhintäjälkiä. Ei siis holoja, koska nämä haamut poistuivat kyllä kun pyyhki ihan kuivalla liinalla uudestaan. Mutta hetken seisomisen jälkeen ne ilmestyivät taas uudestaan. Sama homma kun käytti IPAa... Oltiin molemmat kyllä melkolailla hämmästyneitä. Päätettiin sitten kokeilla huvikseen AG:n SRP:tä, käsin kerran koko konepeltiin, ja avot, haamut katosi :shock: Ei mitään harmainta hajuakaan mitä ne oli, mistä ne tuli, mihin ne meni ja miksi ne tuli aina pyyhinnän jälkeen takaisin näkyviin. Mutta sinne ne katosin jonnekin SRP:n alle piiloon... Oli muuten vissiin ensimmäinen kerta kun Demoni kokeile SRP:täkin, eikä ilmeisesti ihan huono maku jäänyt siitäkään aineesta... Ja Collin 915 vetästiin LSP:ksi eikä vissiin siitäkään ollut huonoa sanottavaa.

Semmosta tälläkertaa, joskus jotain lisää :)

Avatar
Anzafin
Viestit: 469
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 10:06 pm
Paikkakunta: Kajaani

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Anzafin » To Syys 22, 2011 12:21 am

Kyllä se vain kummasti iäkkäämpikin auto virkistyy kun sitä myllää! Ei varmasti ihmiset tajuakaan miten helposti loppujen lopuksi moneen käyttikseen saisi höngittyä lisää eloa. Wanhan leima katoaa kerrasta! :)

- Antti -

powermitsu
Viestit: 1154
Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Syys 22, 2011 8:25 am

Voi liittyä jotenkin tohon lakattomuuteen toi ilmiö minkä kohtasitte. Hyvä kyllä ku äijät menee sähkövikaa tutkimaan niin hetken päästä ollaan myllyttämässä, ihan normaalisti. :D

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Dani » To Syys 22, 2011 8:30 am

Voisko olla kosteutta maalissa tjsp. joka lähtee ihan kuumailmapuhaltimella kun varovasti lämmittelee.
Näitä löytyy aika paljon uunituoreista autoista kun suojateipit ovat asetettu huonosti.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Loka 10, 2011 9:04 pm

Tänään leikittiin lisää piirileikkejä. Eli Klonkswagenin laseissa oli jotain jänniä kuivumajälkiä, melkein kuin kalkkeumaa muttei kuitenkaan valkoista vaan lähinnä tummaa pisaramaista kuivumaa. Joka lasissa. Penteleesti :)
Eilen testailtiin jo pikaisesti näiden pisteiden poistamista. Järjestyksessä:
-IPA, ei auttanut
-Suma Rapid lasinpesuaine, ei auttanut
-Autoglym SRP käsin, ei auttanut
-Wolf's Chemicals WP-2N käsin, ei auttanut
-Farecla G3 käsin, ei auttanut
Sit alko ketuttamaan joten
-Wolf's Chemicals WP-2N Flexin rotarylla Flexipadsin pehmeällä 80mm keltaisella laikalla, levitys ~800rpm, työstö pari minuuttia 1500-2000rpm, lopetus ~800rpm. Ja lähti pisteet :lol:

Tänään sitten Demoni jatkoi toimivaksi todetulla systeemillä kaikkien lasien tekoa. Kävin siinä välillä ostamassa vähän varaosia emännän mersuun, tulin takaisin ja katselin kirkkaita laseja hetken kunnes himo yllätti ja sniikkasin kaapistani Wolf's Chemicalsin nano lasipinnoitteen, Glass Guardin. Piti vähän testata :mrgreen: Alkuhaparointien ja muutaman kerran Jessen opetusvideoiden katselun jälkeen homma alkoi luistaa ja uskalsi tehdä viteota teille.
Lyhyestä virsi kaunis eli videomateriaali var so gud:

Part 1: http://www.youtube.com/watch?v=syU2s4-LJBI
Aplikaatiovaihe, eli vain levitys. Ei mitään sen kummempaa

Part 2: http://www.youtube.com/watch?v=oRhUZkeAWOA
15min kuivumisen jälkeen kiilloitus ja ultimaattinen testi eli heti kiillotuksen jälkeen vettä niskaan vesijohtoverkosta :lol:

Kaikenkaikkiaan näyttäis toimivalta litkulta. Vähänaikaa kesti päästä jyvälle aineesta. Putelin kyljessä tosiaan lukee notta hiero pienille alueille kerrallaan kunnes koko lasi on käyty läpi, sitten vedä heti perään toiseen kertaan koko lasia niin kauan että harmaantuu. Noh, Jessen videossa Jesse tekee niin että vetäsee enste jotenkuten koko lasin ylösalas suunnassa kertaalleen, sitten lisää ainetta ja sivultasivulle uudestaan koko lasi ja jatkaa levittämistä niille alueille mitkä on kirkkaita eli mihin sealantti ei ole tarttunut. Tää Jessen metodi tuntuis toimivan hyvin, eli ei tartte hieroa kovaa eikä pieniä ympyröitä, ihan vaan suorin vedoin ristiin rastiin kunnes on semmonen tasainen harmahtava kerros koko alueella. Vartti kuivaa, vettä niskaan, hinkkaa kirkkaaks, letkulla vettä perään ja naura :lol:

Ens kerralla sit jotain muuta taas. Vielä olis nano-trim-sealantti ja bodywrappi kokeilematta :twisted:

Jonas_
Viestit: 341
Liittynyt: La Elo 21, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Paimio/Turku

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Jonas_ » Ma Loka 10, 2011 9:26 pm

Onko toi oikeesti noin helppo käyttöistä ? :D Meni hermot Carlack:in ikkunakaksosiin, ei meinannut tulla millään hyvää vaikka teki ohjeiden mukaan :?

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Loka 10, 2011 9:38 pm

Jonas_ kirjoitti:Onko toi oikeesti noin helppo käyttöistä ? :D Meni hermot Carlack:in ikkunakaksosiin, ei meinannut tulla millään hyvää vaikka teki ohjeiden mukaan :?
On se. Siis kun kattoo Wolf's Chemicalsin videon tuosta Glass Guardin käytöstä niin justiinsa sillain mentiin. Ensin ylösalas liikkeellä koko alue, sitten lisää kamaa liinanpalaseen, sivuttain sama homma koko alueelle, jos jäi kirkkaita kohtia niin niihin sitten hieroo vähän vielä, kun koko alue on harmaa ni antaa olla vartin. Sitten vettä pintaan, kiillotus ja voila. Job is done :) Hemmetin yksinkertaista sitten kun sen oppi miten se menee.

samunoz
Viestit: 4302
Liittynyt: La Marras 06, 2010 2:40 pm
Viesti:

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ma Loka 10, 2011 10:09 pm

Toimiiko myös etulasissa? Aiheuttaako pyyhkimien hyppimistä tai harmaata kalvoa?

Avatar
Tuomas
Viestit: 258
Liittynyt: To Syys 01, 2011 2:45 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Tuomas » Ma Loka 10, 2011 10:13 pm

Esimerkillistä dokumentointia. Näitä lisää! :)

Wolfie
Viestit: 2751
Liittynyt: Ke Touko 12, 2010 7:12 pm

Re: Passat -94 Turnaround

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ma Loka 10, 2011 10:57 pm

samunoz kirjoitti:Toimiiko myös etulasissa? Aiheuttaako pyyhkimien hyppimistä tai harmaata kalvoa?
Mä en tiedä. Demon vastatkoot kun on pari päivää ajellut. Mä poistuin paikalta tuon videon teon jälkeen, toisen puolen sivulasit ja puolet takalasista tehtynä. Tuo oli siis enstemmäinen kerta kun meikäläinen käytti tuota nano-sealanttia. En siis osaa sanoa käyttökokemuksia yhtään vielä :roll:
Tuomas kirjoitti:Esimerkillistä dokumentointia. Näitä lisää! :)
Kiitos, tulee lisää aina välillä kun jaksetaan tehdä ja videoida samaan aikaan :)

Lukittu