Kyseessä oli toinen myllytykseni, ja koneena DAS-6 Pro. Todella hankalatyöstöiseltä vaikutti tuo rellun maali, vaikka sen pitäis käsittääkseni olla "keskikovaa", mutta epäilemättä vika oli tekijässä.
Vaiheet:
-esipesu: VP:n snow foam
-pesu: Car-Lack 68 shampoo, two bucket method lampaankarvalla
-clay: CYC:n fine poly clay + Sonus Glyde
-pesu (kuten yllä)
-Menzerna S100 + Chemical Guys Hex-logic oranssi
-Menzerna PO85RD 3.02 + CG Hl vihreä
-pesu (kuten yllä)
-Car-Lack 68 Nano Systematic Care (levitys koneella, CG Hl sininen)
-Dodo Juice Blue Velvet Pro (yht. 3 kerrosta)
-DJ Red Mist Tropical
-kumi-/muovipinnoille CG New Look Trim Gel (etu-/takapuskurin säleikköihin meni hetki...
-renkaiden kylkiin Meguiar's Endurance High Gloss Tyre Gel
-putkenpäihin Autosolin Metal Polish
Lasipinnat olin käsitellyt aiemmin Car-Lack Glass Sealing kitillä (n. 4kk takana ja edelleenkään +50kmh nopeuksissa pyyhkijöitä ei juuri tarvitse käyttää - suosittelen) ja vanteet vahannut 2 x Collinite 476S:llä.
Kun olin kiillottanut koko auton em. komboilla, koitin mielenkiinnosta vielä konepeltiin vetää yhden neljänneksen PO85RD:llä (Final Finish) + CG Hl valkoisella ja yhden neljänneksen Poorboysin Black Holella + CG Hl sinisellä. Verrattuna pohjalla olleeseen 3.02:een (jota olin koittanut työstää oikein hartaudella) PO85RD hyvin vähäisessä määrin lievensi/poisti jäljelle jääneitä maalipinnan virheellisyyksiä. BH ei puolestaan tarjonnut (ainakaan tällä kertaa) muuta kuin liukkaan maalipinnan - tiedä sitten niistä BH:n fillereistä. Voi tosin olla, et olis pitäny käyttää leikkaavampaa laikkaa. Kiillossakaan oli vaikea tehdä eroa näiden kolmen pinnan kesken ainakaan halogeenin alla. "Iso halogeeni" olisi eroja voinut paremmin paljastaakin, jos olisi vaan ajanut auton tallista ulos. Joka tapauksessa, 3.02:lla saa siis hyvän pinnan aikaiseksi.
Pari kuvaa maalipinnasta ennen aloitusta

50/50-kuvia S100:n jälkeen (on se sittenkin musta

Ennen ja jälkeen otoksia (S100 + 3.02)

Jälkeen

Kaikille, jotka vielä empivät sen koneen ostamisen kanssa ja kiillottelevat auto(j)aan käsin, suosittelen lämpimästi koneen ostoa. On se vaan niin paljon palkitsevampaa (nimim. Mobilatin tuolla puolen)!