Mennäänkö näillä metsään valinnoissa?
Mennäänkö näillä metsään valinnoissa?
Ennestään löytyy pesukintaat, mikrokuitupyyhkeet, big orangea, presta fast wax (on tosiaan nopea vahata auto tällä) ja muita perustarvikkeita.
Viime vuonna maalattu tummansininen/violetti auto kyseessä.
Prospectltä ajattelin hakea kaikki muut paitsi autofoamin kun ei siellä näytä olevan, alla listaa ja kysymyksiä ja parempia hinta/laatu suhteeltaan saa ehdoittaa:
-Autofoam, sekoitussuhde pumppupullo esipesua varten?
-Dodo juice born to be mild vai Chemical Guys Citrus Wash & Gloss ? Tämä on tulossa siis perusshampooksi/pesuaineeksi
-Claybar 200gr
-Collinite 476s
-Dodo juice red mist tropical vai mikä muu?
-Valet pro billberry
Viime vuonna maalattu tummansininen/violetti auto kyseessä.
Prospectltä ajattelin hakea kaikki muut paitsi autofoamin kun ei siellä näytä olevan, alla listaa ja kysymyksiä ja parempia hinta/laatu suhteeltaan saa ehdoittaa:
-Autofoam, sekoitussuhde pumppupullo esipesua varten?
-Dodo juice born to be mild vai Chemical Guys Citrus Wash & Gloss ? Tämä on tulossa siis perusshampooksi/pesuaineeksi
-Claybar 200gr
-Collinite 476s
-Dodo juice red mist tropical vai mikä muu?
-Valet pro billberry
- crabtastic
Re: Mennäänkö näillä metsään valinnoissa?
1. En kyllä osaa sanoa että miten joku foami ihan normi pumppupullosta toimii. Mielestäni ihan pineline ajaa saman asian esipesuna pumppupullosta laitettuna.
2. Ainakin Urranin testissä tuo BTBM pärjäsi todella hyvin, omakohtaista kokemusta tästä ei löydy kun taas CG CWG löytyy, hyvää värkkiähän tuo on. Vaahtoaa ja liukuu hyvin ja laimennus-suhde on jotain älytöntä. Ota molemmat
3. Ei kokemusta kys. savesta mutta luulisi että ihan pätevää. Luulisi että joku testannut.
4. Voin suositella, niinkuin varmaan muutkin. Hybridivahaa jolla on pitkä kesto ja hyvä kiilto ja kuten mr. Miyagi on sanonut niin wax on, wax off eli helppo levittää ja kiillottaa
5. Jotenkin saanut semmoisen käsitteen täältä (itse en ole käyttänyt) että olisi erittäin pätevää ainetta kiillon ylläpitoon pesujen yhteydessä
VP Citrus Blingiä löytyy ja hinta/laatu/monipuolisuudeltaan erittäin hyvää sekin.
6. Kuten taas, hinta/laatu suhteeltaan hyvää tavaraa, voin suositella
Siinä jotain pientä, ja ei mennä metsään noilla valinnoilla minun mielestä
2. Ainakin Urranin testissä tuo BTBM pärjäsi todella hyvin, omakohtaista kokemusta tästä ei löydy kun taas CG CWG löytyy, hyvää värkkiähän tuo on. Vaahtoaa ja liukuu hyvin ja laimennus-suhde on jotain älytöntä. Ota molemmat
3. Ei kokemusta kys. savesta mutta luulisi että ihan pätevää. Luulisi että joku testannut.
4. Voin suositella, niinkuin varmaan muutkin. Hybridivahaa jolla on pitkä kesto ja hyvä kiilto ja kuten mr. Miyagi on sanonut niin wax on, wax off eli helppo levittää ja kiillottaa
5. Jotenkin saanut semmoisen käsitteen täältä (itse en ole käyttänyt) että olisi erittäin pätevää ainetta kiillon ylläpitoon pesujen yhteydessä
6. Kuten taas, hinta/laatu suhteeltaan hyvää tavaraa, voin suositella
Siinä jotain pientä, ja ei mennä metsään noilla valinnoilla minun mielestä
Auto foam ja pumppupullo sillä koska olen säänut käsityksen jotta tuo ei vie vahoja kovinkaan tehokkaasti pois, vai olenko hakoteillä?? Paljon tulee auto pestyä ihan pelkästään painepesurilla (nykyisen startti pre-washin kanssa) johtuen siitä että auto on vaan pölyinen ja muutama vesipisara saa aikaa mukavia länttejä joita mielellään en kattele tuntia pidempään jos auto on kuivunut.
- crabtastic
Jos seos oikea niin eihän sen pitäis viedä, mutta ei se pinelinekään oikealla seoksella sitä vahaa syö
Ja en edelleenkään usko että foami pääsis oikeuksiinsa normi pumppupullosta, ainakaan ilman DIY-säätämistä
Jos kerran pesuri löytyy niin miten olis siihen foam lance? Ainaki saisit oikeanlaiset vaahdot pintaan.
Siis periaatteessahan kaikki pesuaineet syö vahaa. Myös ne über-super-wax-safe-ph-safe pesuaineet, etenkin mekaanisella kulutuksella maustettuina. Kysymys onkin siitä miten paljon. Mutta aiemmin väiteltiin jo toisessa ketjussa siitä kumpi on vahaturvallisempi, Surfex HD vaiko Auto-Foam ja Janne vahvisti että Auto-Foam on selvästi turvallisempi. Ja Surfex HD on (myös PH arvoltaan) kovin läheinen sukulainen Pinelinelle. Surfex HD ja Pineline ei enää vie vahoja 1:20 laimennuksella, mutta foami siis silti turvallisempi.
Itse siis käyttäisin mielummin Auto-Foamia, vaikka pumppupullosta. Sitä voi sitten myöhemmin ostaa lancen kun budjetti riittää/vähemmän tarpeellista ostettavaa.
Tässä omat suositukset:
1. Ehdottomasti. Sekoitussuhde selviää pakkauksen mukana tulevasta ohjelappusesta, siis jos tilaat Jannelta
(oletan 95% varmuudella)
2.Itse ostaisin BTBM:n. Ei jätä mitään taakseen joten sitä myöten monikäyttöisempi. Tosin en ole käyttänyt CG:n kys tuotetta mutta sillä on kyllä myös hyvä maine. Kuten aiemmin sanottu, ota molemmat, eri käyttötarkoitukseen kuitenkin.
3.Mikä clay tää on?! Mä lähtisin Auto-Claylla. On se vaan niin helppoa kun voi käyttää pelkkää vesiruuttaa kaverina..
4.Hyvä vaha. Mutta itse ostaisin sinun autosi väriseen 915, kestonsakkin puolesta testien mukaan parempi.
5.Miks Tropical? Mä oon ymmärtäny et Red Mistissä on vähän enemmän. Tästä ei myöskään omakohtaisia kokemuksia.
6.En voi just nyt suositella vannepesuainetta kun just julkasen testin niistä. Tosin jos haluut suosituksen ohi testin niin laita PM.
Itse siis käyttäisin mielummin Auto-Foamia, vaikka pumppupullosta. Sitä voi sitten myöhemmin ostaa lancen kun budjetti riittää/vähemmän tarpeellista ostettavaa.
Tässä omat suositukset:
1. Ehdottomasti. Sekoitussuhde selviää pakkauksen mukana tulevasta ohjelappusesta, siis jos tilaat Jannelta
2.Itse ostaisin BTBM:n. Ei jätä mitään taakseen joten sitä myöten monikäyttöisempi. Tosin en ole käyttänyt CG:n kys tuotetta mutta sillä on kyllä myös hyvä maine. Kuten aiemmin sanottu, ota molemmat, eri käyttötarkoitukseen kuitenkin.
3.Mikä clay tää on?! Mä lähtisin Auto-Claylla. On se vaan niin helppoa kun voi käyttää pelkkää vesiruuttaa kaverina..
4.Hyvä vaha. Mutta itse ostaisin sinun autosi väriseen 915, kestonsakkin puolesta testien mukaan parempi.
5.Miks Tropical? Mä oon ymmärtäny et Red Mistissä on vähän enemmän. Tästä ei myöskään omakohtaisia kokemuksia.
6.En voi just nyt suositella vannepesuainetta kun just julkasen testin niistä. Tosin jos haluut suosituksen ohi testin niin laita PM.
Vain YKSI LSP!
- crabtastic
Päässyt silmien ohi livahtamaan tuo foami-juttu, tietää taas rahan menoa
Itse lähdin noilla suosituksilla sille linjalle mitä tuolta prospectin sivuilta löytyy, eli jos ei muuta saatavilla niin ei noillakaan valinnoilla pieleen mennä imo 
Pinelinellä yleisesti tarkoitetaan luultavasti sitä litran purkkia pineline-tehopesu?
Urranilta tulikin kattavaa sepostusta huomenna tai ylihuomenna joutuu hakemaan "tarvikkeet" ja loput tilaten luultavasti jannelta 5l kannu ainakin
Jostain luinkin jotta tuo 915 ois parempi tuollaisille väreille, miten työtettävyys? Sillä hikiSimonizia aikoinaan hangatessani tuli jännetupintulehdus
Urranilta tulikin kattavaa sepostusta huomenna tai ylihuomenna joutuu hakemaan "tarvikkeet" ja loput tilaten luultavasti jannelta 5l kannu ainakin
Jostain luinkin jotta tuo 915 ois parempi tuollaisille väreille, miten työtettävyys? Sillä hikiSimonizia aikoinaan hangatessani tuli jännetupintulehdus
Voi se olla 5L tai 25L purkkikin, mut joo, TehopesuaBuster kirjoitti:Pinelinellä yleisesti tarkoitetaan luultavasti sitä litran purkkia pineline-tehopesu?
Kyl mä 915 ostaisin varmaan, vaik mun auto ois valkonen tai hopee. Mut mä oon mä.
Työstettävyys simonizin limaan verrattuna yhtä helppoa kun selällään makaaminen. Leviää tosi nätisti ja kiillottuu myös. Kannattaa vaan muistaa se perus panelijako ettei jämähdä. Eli vahaat esim. kuskin oven -> siirryt takaoveen ja vahaat sen -> kiillotat kuskin oven -> siirryt takalokariin, vahaat sen -> kiillotat takaoven ja sitä rataa. Koko auton ympäri siis. Katon voi jakaa neljään osaan ja konepellin kahteen.
Valtaosa uusista vahoista ei aiheuta ongelmia vaikka koko auton vetäs kerralla, mut esim. 915 ei oo yks niistä, eikä yleisestikkään hybridivahat (kuten mm. toi 476S). Tietty jos on vähän kostee tila ja tosi nopee käsistään niin sitten, mut en ensikertaa lähtis kokeilemaan. Joku on joskus meinaan saanu jotain ongelmia ton vahan kanssakin (mä en oo kyl
Vain YKSI LSP!
Sinuna ottaisin varman arvan ja tilaisin Jannelta tuotteet ovat mailmanluokan aineita.
Näin toimien pääset heti oikealle tielle. Jannen asian tuntemushan on tunnetusti vilpitöntä.
Prestan vahat tekee kohtalaisen kiillon mutta parin pesun jälkeen ei ole kuin kaunis muisto jäljellä.
Näin toimien pääset heti oikealle tielle. Jannen asian tuntemushan on tunnetusti vilpitöntä.
Prestan vahat tekee kohtalaisen kiillon mutta parin pesun jälkeen ei ole kuin kaunis muisto jäljellä.
Noista pesuaineista, suosittelen ottamaan molemmat. BTBM kesäpesuun ja CW&G talveksi. Jälkimmäisessä puhdistusteho on parempi talvikäyttöön, sitruspohjaisena se puraisee likaan paremmin. Miinuspuolena syö vahapinnan nopeammin kuin BTBM.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Hyvä tietää ostan myöhemmin tuon CM&G kun tuo nettikauppa on omalla paikkakunnalla.
Pysyy tuo prestan vahakin jollainlailla pinnassa kun hyvin lähtee tuo helvetinmoinen siitepöly "letku"vedellä pois, ei lähtenyt kaverin autosta jota ei ole vahattu sitten viime syksyn.
Onko kukaan testaillut startti pre-wash geelimäistä esipesuainetta? Oma arvio on jotta toimii (hyönteisosumille ei älyttömän tehokas) ja voi suihkutella koko auton pullosta kerralla ja antaa vaikuttaa vaikka 30min ilman kiirettä kun ei kuiva pintaan, miinukset sitten taas maksaa 7€/1l pullo ja 2-4krt käy auton läpi ja luulempa jotta vahatkin lähtee verrattuna premium aineisiin huomattavasti tehokkaammin, tuli sitten ostettua ohimennen halapakaupasta pinelinekin valikoimiin
.... Niin ja lidlistä uudet "detail"brushit 2€/4kpl sarja 
Uskaltaako näillä lähes +30 keleillä vahailla tuolla 915:llä ettei jämähdä tautisen pahasti kiinni? Pitäis vaan keretä hakemaan valikoimiin....
Pysyy tuo prestan vahakin jollainlailla pinnassa kun hyvin lähtee tuo helvetinmoinen siitepöly "letku"vedellä pois, ei lähtenyt kaverin autosta jota ei ole vahattu sitten viime syksyn.
Onko kukaan testaillut startti pre-wash geelimäistä esipesuainetta? Oma arvio on jotta toimii (hyönteisosumille ei älyttömän tehokas) ja voi suihkutella koko auton pullosta kerralla ja antaa vaikuttaa vaikka 30min ilman kiirettä kun ei kuiva pintaan, miinukset sitten taas maksaa 7€/1l pullo ja 2-4krt käy auton läpi ja luulempa jotta vahatkin lähtee verrattuna premium aineisiin huomattavasti tehokkaammin, tuli sitten ostettua ohimennen halapakaupasta pinelinekin valikoimiin
Uskaltaako näillä lähes +30 keleillä vahailla tuolla 915:llä ettei jämähdä tautisen pahasti kiinni? Pitäis vaan keretä hakemaan valikoimiin....
- crabtastic
Eiköhän se jos varjossa vahaa ja seuraa vähän että kuin nopsaa asettuu. Aurinko se on paljo pahempi ku lämmin keli.
Joo. Ja Dani (?) antoi hyvän vinkin toisaalla että jos jämähtää niin suihkasee qd:tä niin lähtee nätisti. Jouduin ite käyttämään kun levitin Car Lack 68 NSC:t.
Niin siis se vahausalueen koko pitää suhteuttaa ympäristön oloihin. Sama pätee pesuissa. Kyllähän kirkkaassa auringonpaisteessakin voi auton pestä, mut todella pieni alue kerrallaan ja heti perään huuhtoo pois. Ei mulla oo ikinä ollu ongelmia 915 kanssa.
Vain YKSI LSP!
Joo tai niin että levittää uuden kerroksen samaan vahaa jämähtäneen päälle ja pyyhkäisee samantien pois niin tomii myös yhtä hyvin.sonikk kirjoitti:Joo. Ja Dani (?) antoi hyvän vinkin toisaalla että jos jämähtää niin suihkasee qd:tä niin lähtee nätisti. Jouduin ite käyttämään kun levitin Car Lack 68 NSC:t.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kysytäänpä kokeneemmilta mennäänkö näillä valinnoilla metsään. Tarkoitus hankkia mahdollisimman monikäyttöset aineet millä hoidella tarvittaessa niin valkea kuin musta auto. Oma auto hopeanharmaa, joten sille nyt menee mikä vaan.
Perustarvikkeitä löytyy ja lähinnä noita motonet/varaosamaailma valikoimaa.
Ostoslista:
Aineet:
Savi: Zaino Z-18
QD: CG Pro-Detailer
DeIron: Cquartz IronX
DeTar: AG ITR
Kiillotus: Menzerna Sampler 250ml
Glaze: PB Black Hole
Vaha: Collinite 915 tai 456s + Dodon Hard Candy panel pot (tai Hard Four Sampler set)
Muoviosat: 303 Aerospace Protectant
Renkaat: ?
Lasit: ?
Ylläpitopesu: ?
Tarvikkeita:
Kuivaus: Miracle Dryer 1kpl
Kiillotus: Eurow microliinat 6kpl
Pesu: Eurow lammas
Vahatyynyt: Sonus SFX Pro Applicator 2kpl + Meguiars Foam applicator 2kpl
Teippi: 3M
Myllytykseen:
75mm Backing Plate + pari 4" laikkaa
6" laikkoja... mitä laikkoja?
Varastosta löytyy:
Halpis rotary (merkkiä Horse Power (?), väriltään vihreä)
5" backing plate
Koneen mukana tullut karvalaikan tuki (iso)
Kasa halpoja microliinoja
Megun foam applicatoreita muutama
AG SRP
AG EGP
AG UDS
AG Rapid Detailer
AG Interior Cleaner
Sonax Clay
Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish
Turtle Wax Big Orange
AS40 ja Pineline liuotinpesua
Muutama Flexipadsin laikka, valkea ja punanen on ainakin
Palautetta otetaan vastaan. Mitä vielä? Miksi ei jotakin tuotetta? Jotakin toista tilalle? Mitä laikkoja? Pitäiskö hankkia joku sealant? Tuotteet mielellään sellaisia mitä saa CYC:sta tai "lähikaupasta" ml. apupoikien puodit.
Perustarvikkeitä löytyy ja lähinnä noita motonet/varaosamaailma valikoimaa.
Ostoslista:
Aineet:
Savi: Zaino Z-18
QD: CG Pro-Detailer
DeIron: Cquartz IronX
DeTar: AG ITR
Kiillotus: Menzerna Sampler 250ml
Glaze: PB Black Hole
Vaha: Collinite 915 tai 456s + Dodon Hard Candy panel pot (tai Hard Four Sampler set)
Muoviosat: 303 Aerospace Protectant
Renkaat: ?
Lasit: ?
Ylläpitopesu: ?
Tarvikkeita:
Kuivaus: Miracle Dryer 1kpl
Kiillotus: Eurow microliinat 6kpl
Pesu: Eurow lammas
Vahatyynyt: Sonus SFX Pro Applicator 2kpl + Meguiars Foam applicator 2kpl
Teippi: 3M
Myllytykseen:
75mm Backing Plate + pari 4" laikkaa
6" laikkoja... mitä laikkoja?
Varastosta löytyy:
Halpis rotary (merkkiä Horse Power (?), väriltään vihreä)
5" backing plate
Koneen mukana tullut karvalaikan tuki (iso)
Kasa halpoja microliinoja
Megun foam applicatoreita muutama
AG SRP
AG EGP
AG UDS
AG Rapid Detailer
AG Interior Cleaner
Sonax Clay
Meguiars #83 Dual Action Cleaner/Polish
Turtle Wax Big Orange
AS40 ja Pineline liuotinpesua
Muutama Flexipadsin laikka, valkea ja punanen on ainakin
Palautetta otetaan vastaan. Mitä vielä? Miksi ei jotakin tuotetta? Jotakin toista tilalle? Mitä laikkoja? Pitäiskö hankkia joku sealant? Tuotteet mielellään sellaisia mitä saa CYC:sta tai "lähikaupasta" ml. apupoikien puodit.