Tummennuksien liimajäämien poisto, millä aineella helposti?
Re: Tummennuksien liimajäämien poisto, millä aineella helpos
Tekisi mieli kesäauton takalasista poistaa kalvo. Arveluttaa vaan miten käy lämmityslangoille.
Onko tähän kokemuksia / vinkkejä?
Onko tähän kokemuksia / vinkkejä?
Lämpöä kalvolle, vedä se irti (lämpöä siksi, että mahd. vähän liimaa jää kiinni lasiin). Alussa voit avittaa terävällä välineellä että saat kulman auki (varo lankoja!). Liimajäämät hankaat mikrokuidulla ja sinolilla tms aineella, joka liuottaa liimoja pois.
Fööni varmaan tekee riittävästi lämpöä?
Minun mielestä tärpätti on ollut parempi liimojen poistossa kuin esim sinol yms nopeasti haihtuvat aineet. Olisiko suurimpana syynä se että tärpätti ehtii paremmin pehmittää liimat kun se ei haihdu niin nopeasti pois. Kaiketi myös erilaiset pienpoistoon tarkoitetut aineet toimivat.
Itse en haaskaisi mikrokuitua liimojen poistoon jos ei tarvita mikrokuidun tuomaa lisätehoa. Se mikrokuituliina on erittäin suurella todennäköisyydellä entinen tuon jälkeen. Voihan siihen tietysti uhrata jonkun huonokuntoisen liinan.
Itse en haaskaisi mikrokuitua liimojen poistoon jos ei tarvita mikrokuidun tuomaa lisätehoa. Se mikrokuituliina on erittäin suurella todennäköisyydellä entinen tuon jälkeen. Voihan siihen tietysti uhrata jonkun huonokuntoisen liinan.
Liina kuin liina, kunhan ei ala millään ikkunaraapalla vetämäänpeuge kirjoitti:Minun mielestä tärpätti on ollut parempi liimojen poistossa kuin esim sinol yms nopeasti haihtuvat aineet. Olisiko suurimpana syynä se että tärpätti ehtii paremmin pehmittää liimat kun se ei haihdu niin nopeasti pois. Kaiketi myös erilaiset pienpoistoon tarkoitetut aineet toimivat.

Itse poistellut paristakin autosta yli 10vuotta kiinni olleita tarroja ikkunoista joiden liimat on todella tiukassa niin ihan ValetPRO Citrus Tar and Glue removerilla ja hyvin on lähtenyt liimat.
Varmasti monikin vastaava aine toimii hyvin. Tosin voi olla kalliimpaa johonkin perus tärpättiin verrattuna.
Varmasti monikin vastaava aine toimii hyvin. Tosin voi olla kalliimpaa johonkin perus tärpättiin verrattuna.
Ei tuo liima nyt ole ongelma itelle, se lähtee sinolilla hyvin. Lähinnä mietityttää kestääkö ne langat tuo kalvon irroituksen..
Eilen tuli omakohtaista kokemusta kun revin omasta E46: sta kalvot pois. Höyry oli se juttu joka toimii 99% hyvin eikä liimojen kanssa tarvinnut tapella lainkaan
Eli pieni alku vain josta pääsee repimään ja sitten Kärcher höyrypesurilla pelkkää höyryä edeltä kalvolle ja pikkuhiljaa repimään. Kalvot lähti melkeinpä yhtenä isona palana kerralla ja liimoja lasissa ei ollenkaan. Pariin kohtaan jäi ihan vähän liimaa kun innostui ja liian nopeasti veti kalvoa irti, mutta ksyleenillä lähtivät lähes kertapyyhkäisyllä.

Eli pieni alku vain josta pääsee repimään ja sitten Kärcher höyrypesurilla pelkkää höyryä edeltä kalvolle ja pikkuhiljaa repimään. Kalvot lähti melkeinpä yhtenä isona palana kerralla ja liimoja lasissa ei ollenkaan. Pariin kohtaan jäi ihan vähän liimaa kun innostui ja liian nopeasti veti kalvoa irti, mutta ksyleenillä lähtivät lähes kertapyyhkäisyllä.