Alottelijan kysymyksiä

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Porris

Re: Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Porris » Ke Touko 20, 2015 11:16 pm

Morjenstapäivää

En tiedä onko tää oikee ketju, mutta ainakin olen todellakin aloittelija, joten kai tää tähän kuuluu. :)

Tässä on nyt 8 vuotta "puuhasteltu" tuon auton kimpussa siten, että pesty aika ahkeraan ja ja vahattu noin 2 kertaa vuodessa. Joskus kolmekin. Eli ei mitään "ammattitasoista" touhua, vaan tällaista perusmeininkiä. Tässä nyt kuitenkin on alkanut sapettamaan nuo Motonetin autotuotteet, kun tuntuu ettei niistä sit lopulta oikeen o mihinkään. Olen siis tällä hetkellä käyttänyt autoglymin tuotteita (shampoota ja punane+kulta vahaa) ja vaikka ihan ok puhdasta ja mielestäni ihan ok kiiltokin tuolla on tullut, niin silti kaipaisi vähän parempaa. Etenkin tuon keston suhteen. Tuntuu että tuo autoglymin vaha lähtee todella nopeasti huitsin helvettiin vaikka kuitenkin kaksi vahakerrosta on.

Tänään sitten hieman googlettelin ja löysin tänne ja meinasin perseelleni lentää kun koitin kahlata jotain noista topiceista läpi. :D Tuntuu että tavaraa on niin paljon ja joka lähtöön että ei tiedä edes mistä aloittaa. Lisäksi kahlailin noita työjärjestyksiä ja muitakin, mutta puolet niistä menee ohi tarkoitukseltaan. Itse kun on vetänyt sillä periaatteella että talvella esupesu suihkupullosta pintaan, huuhdellaan pois, sitten pesu tuon autoglymin shampoon kanssa ja sitten kuivaus. Ja se on siinä sit. Sitten kesällä muuten sama mutta esipesu pois. Ja niinä kertoina kun vahaa niin vähän tarkemmin on käynyt läpi.

Eli jos tässä nyt pitäisi hakea tällainen yksinkertainen tapa pistää auto kesäkuntoon, niin mitähän tässä kannattais lähtee katteleen? Onko esim. toi minun työstö ihan syvältä? En siis hae mitään "näyttelytason" työstöä, vaan juurikin sellaista suht koht nopeaa pesua ja vahausta.

Toinen asia on sitten noi aineet. Niitä kun tuntui olevan niin perkeleesti, niin en oikeen osannut edes arvata mikä olisi nyt sellainen helposti lähestyttävä ja nyyppäturvallinen?

Eli hakusessa olisi tarvittavat aineet:
- Esipesuun (tällä hetkellä käyttänyt korrekin pintaansuihkutettavaa)
- Pesuun (tällä hetkellä siis tuo autoglymin vihreä shampoo)
- Vahaukseen (tällä hetkellä autoglymin punanen + kulta)

Pesuaineilta (esipesu ja pesu) ei ole oikeastaan muuta toivetta kun se, että ei vie vahaa pois, puhdistaa hyvin ja ei ole voimakkaan tuoksuinen. Eli vahaturvallinen ja neutraalihajuinen tökötti.
Vahalta sitten toivon kiiltoa tietenkin, helppoa levitettävyyttä ja kiillotettavuutta ja tietenkin sitä pitkäkestoisuutta. Eli verrokkina on tuo Autoglymin punanen ja kulta. Tuo vahauksen helppous on aika oleellinen koska siis kaiken teen omin pienin kätösin. Ja tuon punanen + kulta laittaminen alkaa käydä jo käsien päälle kun kaksi kerrosta vahaa pitää hinkkailla. Vaha saa jo tuoksuakin, mutta en tykkää siitä että auto lemuaa viikkotolkulla vahalta. Esim. tuo autoglymin tuoksu on autossa pari kolme päivää ja sitten häviää. Jotain samantyylistä.

Tässä tuli nyt pirusti varmaan asiaa, mutta toivottavasti joku jaksais auttaa. :)

Ai niin: Jos on merkitystä, niin auto on metallikiilto musta VW Golf. Eli ei mikään spesiaali.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Touko 21, 2015 5:21 am

Mikäli painepesuri löytyy niin Foamlance on aivan ehdoton esipesuun ja aineeksi Bilt Hamberin Autofoam. Autofoam toimii myös välttävästi painekannusta ellei pesuria ole saatavilla. Tämähän on se tärkein vaihe, että pinnat saataisiin mahdollisimman puhtaaksi ennen kuin niihin kosketaan fyysisesti.

Shampoo valikoima, on sitten monipuolisempi ja ennemmänkin fiilis pohjainen juttu. Foorumin apupojilta löytyy kattava valikoima hyviä aineita.
Sitten vielä hyvä pesukinnas pesuun. Microfiber Madnesin valikoimasta löytyy hyvä ja kestävä pesukinnas tai sienen mallinen.

Samaten vahaksi löytyy jälleen apupojilta hyviä vaihtoehtoja.

Lance:
http://www.autonhoitokauppa.fi/vaahdottimet
http://www.shineld.fi/category/20/vaahd ... tarvikkeet

Autofoam:
http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... o-foam-5-l

Shampoo esimerkit:
http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... ash-300-ml
http://www.shineld.fi/product/339/angel ... mpoo-500ml
http://www.shineld.fi/product/283/monello-lavar-shampoo

Pesukinnas:
http://www.shineld.fi/brand/6/microfiber-madness
http://www.autonhoitokauppa.fi/microfiber-madness

Vaha esimerkit:
http://www.autonhoitokauppa.fi/bilt-ham ... -wax-50-ml
http://www.shineld.fi/product/278/colli ... t-wax-255g

Siinä muutamat esimerkit. Foorumin apupojat kasaavat kyllä sinulle tarpeisiin sopivan paketin ja osaavat vastailla kysymyksiin.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » To Touko 21, 2015 7:37 am

Ja vielä tuohon vahaan. TODELLA helppo ja kestävä on FK1000P. Purkki kestää isältä pojalle.

Sitäkin löytyy autonhoitokaupasta ja autodudelta ainakin.

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » To Touko 21, 2015 12:37 pm

Tuossa on minusta aika hyvin perusasiat aloittelijallekin ymmärrettävässä paketissa: http://www.autodude.fi/autonhoito/" onclick="window.open(this.href);return false;

eerok

Viesti Kirjoittaja eerok » To Touko 21, 2015 10:04 pm

Mites tuo pesuaineen (vahaturvallinen) kuivuminen pintaan? Aina siitä varoitellaan kaikkialla, mutta vaatiiko se muita toimenpiteitä kuin uuden pesun?

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » To Touko 21, 2015 10:31 pm

Kun pesuaine kuivuu pintaan niin se saattaa viedä vahat mennessään. Kuivuessaan pesuaineliuos väkevöityy sitä mukaan kun vesi haihtuu.

Itse kuivunut pesusine kyllä yleensä peseytyy pois.
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Porris

Viesti Kirjoittaja Porris » Su Touko 24, 2015 12:14 am

Modifier kirjoitti:Mikäli painepesuri löytyy niin Foamlance on aivan ehdoton esipesuun ja aineeksi Bilt Hamberin Autofoam. Autofoam toimii myös välttävästi painekannusta ellei pesuria ole saatavilla. Tämähän on se tärkein vaihe, että pinnat saataisiin mahdollisimman puhtaaksi ennen kuin niihin kosketaan fyysisesti.

Shampoo valikoima, on sitten monipuolisempi ja ennemmänkin fiilis pohjainen juttu. Foorumin apupojilta löytyy kattava valikoima hyviä aineita.
Sitten vielä hyvä pesukinnas pesuun. Microfiber Madnesin valikoimasta löytyy hyvä ja kestävä pesukinnas tai sienen mallinen.

Samaten vahaksi löytyy jälleen apupojilta hyviä vaihtoehtoja.

Siinä muutamat esimerkit. Foorumin apupojat kasaavat kyllä sinulle tarpeisiin sopivan paketin ja osaavat vastailla kysymyksiin.
Kiitoksia vastauksesta. Onkos tuo autofoam sellaista, että kehtaa rivarin pihassa käyttää? Eli onko se kovinkin tyjyä kamaa siinä mielessä että pesuvedet menee viemäriin? Pesuhan kai on kaupungin järjestyssäännöissä muutenkin kiellettyä, mutta... :detariler:

Lisäksi tässä nyt koitin vähän katsella noita vahoja, ja toi Collinite vois olla ainakin sellanen minkä vois vetää syssymmällä talvee silmällä pitäen. Onkohan mitään tietoa tuon kestosta? Kestääkö talven yli jos lyö esim. syyskuussa pintaan?

Entäs toi BILT HAMBER FINIS-WAX. Onko siinä minkälainen kiilto ja kuinka kauan about tuollainen kestää pinnassa? Lisäksi mietin, että onko nuo oikeasti helppo levittää verrattuna "nestemäisiin" vahoihin kuten noi autoglymit? Lisäksi kiinnostaa, että kuinka hyvin nuo peittää pieniä naarmuja?

Mietin lisäksi, että olisiko fiksua ottaa kesäksi eri vaha kuin talveksi? Kesällä voisi panostaa hieman enemmän näyttävyyteen (unohtamatta helppoa työstöä käsipelillä). Olisko tällaiseen mitään vinkkiä? Tai voiko noita yhdistellä? Eli laittaisi alle jonkun vahan mikä kestää toooooooodella kauan (ja helppolevitteisen) mutta ei välttämättä kiiltoa tuovan ja sitten päälle jotain taas helppolevitteistä ja todella näyttävää? Käsittääkseni sellaista vahaa ei ole tehtykään missä on kaikki kolme ominaisuutta olemassa. Helppolevitteisyys, kiilto ja todella pitkä kesto.

Mietin myös sitä, että jos vetää vaikka tässä nyt kesän alussa yhden kerroksen, ja sitten haluaa vetää vahvistuskerroksen, niin pitääkö aikaisemmat vahat aina poistaa ennen seuraavan laittoa, vai voiko vedellä ihan raakasti päälle?

Tää on niin pirun hankalaa nyt. Mitä ihmiset vetää yleensä itse ja kuinka usein joudutte niitä uusimaan? Ja jos vertaa markettivahoihin, niin onko ne poikkeuksetta aina parempia?

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Su Touko 24, 2015 3:26 am

Autofoam on biohajoava, eli voi huoletta käyttää. Naapurit korkeintaan katsovat kieroon, kun levität vaahtoa autosi päälle :)
Collinite on itsellä ollut talven yli reilun 6kk pinnassa. Finish-Waxista ei ole omia kokemuksia, mutta pitäisi olla kestoltaan ainakin samaa luokkaa. Kiilloltaan suht samaa luokkaa. Suurin osa kiillosta tulee muutenkin maalipinnan kunnosta ja vahalla sitten vaan suojataan se ja korkeintaan vähän tuodaan se paremmin esille.

Levitys on helppoa, kunhan muistaa/oppii laittamaan riittävän vähän vahaa kerrallaan. Esim. tuo Collinite purkki riittää vuosiksi vaikka vahaisitkin 3 kertaa vuodessa.
ns. pukkihyppely tapa on yksi hyvä konsti levittää, elikkä vahaat esim. lokasuojan ja oven jonka jälkeen pyyhit lokasuojasta vahan pois. Sen jälkeen takaoven ja kiillotat etuovesta vahan pois jne.
Naarmuja nuo esimerkin vahat eivät peitä, vaan esim. Bilt Hamberin valikoimasta Auto-balm on tarkoitettu myös peittämään naarmuja. Kestosta en osaa sanoa, kun en sitä ole käyttänyt, mutta täältä löytyy kyllä niitäkin ja voisivat tähän vaikka kertoa kokemuksiaan.

Kyllähän kesäksi voi hankkia oman vahansa. Joku puhdas luonnonvaha antaa varsinkin kiillotetulle pinnalle hienon ulkonäön, mutta monesti häviää hieman kestossa näille esimerkin vahoille. Toki poikkeuksia aina löytyy, mutta sitten tahtoo myös hinta nousta. Lähinnä kyse omista painotuksista ja paljonko haluaa panostaa rahallisesti. Tiettyyn rajaan asti noita voi yhdistellä, mutta nyrkkisääntönä voisi pitää että parhaan lopputuloksen saat yhdellä aineella kerrallaan. Toinen vaha saattaa viedä alla olevan mennessään jne.

Parhaan keston saat aina puhtaalle pinnalle laittaessa, mutta jos vahaat keväällä niin voit huolellisen pesun jälkeen laittaa talvea vasten uuden kerroksen päälle ja sitten keväällä taas poistaa kaikki vahat ja aloittaa alusta.

Jos marketti vahoilla tarkoitetaan Glymiä ja Korrekkia, niin poikkeuksetta nämä mainitut ja kaikki esim. apupoikien myymät tuotteet ovat selkeästi parempia.
Mutta puhtaus on puoli ruokaa ja isoin tekijä vahojen pysyvyydessä on oikeasti saada pinta puhtaaksi ennen vahan laittoa. Eli huolellinen liuotinpesu, pien ja raudan poisto ja vaikka vielä claybarilla käydä auto läpi. Auto johonka edellämainittuja temppuja ei ole ennen tehty on oikeasti aika likainen vielä pesun jälkeen ja silloin ei päästä kyllä kestossa niin pitkälle mihinkä vahalla voisi päästä.

Yleisin tyyli vahojen kanssa taitaa olla tuo kaksi kertaa vuoteen, keväällä ja syksyllä.

juhani88

Viesti Kirjoittaja juhani88 » Ti Touko 26, 2015 11:34 am

Olisi tarkoitus viikonloppuna myllytää musta octavia ja mietityttämään missä järjestyksessä laitan kaapista löytyvät aineet. Eli oli tarkoitus laittaa myllytyksen jälkeen punaista glymiä pohjalle, mutta sitten kumpaa näistä laitan päälinmäiseksi? Dodon Blue Velvet vai Wolfgang deep gloss paint sealent? Oma pää sanoisi että tuo wolffi menisi vielä tuon dodon päälle ku tuohan on jonkunnäköstä sealenttia, mutta itse olen niin alottelia näiden kanssa niin varmistan tämän vielä fiksumilta täällä. :)

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » Ti Touko 26, 2015 11:51 am

Sealant alle ja vaha päälle tai sitten vaan jompikumpi vaikka kahteen kertaan jos aikaa haluaa tuhlata välttämättä.
Wannabe-OCD

JUMA

Alottelijan kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ti Touko 26, 2015 12:15 pm

Jompi kumpi päälle, mutta jätä se AG SRP pois.

Tämän säästyneen ajan käytä myllytyksen viimeistelyyn, niin ei tarvi maskaavia/fillaavia/peittäviä aineita käyttää

Arms
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arms » Ti Touko 26, 2015 7:44 pm

Porris:

Bilt Hamber Finis-wax pysyy pinnassa erittäin hyvin, kun pesutavat ovat kunnossa. Viime talvena minulla oli tuo noin 7 kk pinnassa ja siinä vaiheessa oli antanut niin hyvin periksi, että laitoin uuden vahan pintaan. Kiilto on minulla ollut mieleinen metallihohto hopeassa värissä. Olen tuota laittanut myös mustaan autoon, ja toimii silläkin värillä erittäin hyvin.

Bilt Hamber Auto Balm ei pysy pinnassa kuin arviolta noin 3 kk mutta se peittää pesunaarmuja erittäin hyvin. On kylläkin työläämpi laittaa auton pintaan. Finis-wax on helppo ja nopea.

Helpoimmalla pääset, kun otat yhteyttä autonhoitokauppaan ja toivot heiltä suosituksia tarpeisiisi. Heillä on aivan loistava asiakaspalvelu.

Kuten aiemmin muutkin ovat maininneet, niin pohjatyöt ovat erittäin tärkeä hoitaa hyvin, jotta saadaan hyvä ja kestävä lopputulos. Arvioisin, että reilun sadan euron panostuksella saat pesu ja vahaustarvikkeet, jotka riittävät käytössäsi pariksi vuodeksi ja vahapurkki vieläkin pidempään.

blackened

Viesti Kirjoittaja blackened » To Touko 28, 2015 12:39 am

Moro!

Minulle olisi paketti autonhoitotuotteita tulossa foorumin tutkiskelun pohjalta mutta oikeaoppisesta pesemisestä kokemusta ei ole lainkaan. Joten apuja kaipailtaisiin, jotta hyvät tuotteet eivät menisi ihan hukkaan.

Eli seuraavat välineet ovat käytettävissä:

BH Auto-foam
Bilteman 8 l paineruisku
CG Citrus wash&gloss
CarPro IronX
BH Cleanser-fluid
Pehmeitä mikrokuituliinoja
Flexipadsin lampaanvillainen kinnas
Painepesuri

Lisäksi löytyy jokin Scholl conceptsin QD ja liuotinpesuainetta. Vaha olisi vielä tarkoitus ostaa, tällä hetkellä carlaken sunshine ollut käytössä ja myös korrekin kestovaha löytyy. Jompaa kumpaa siis tarkoitus näistä laittaa nyt alkuun ja tehdä sitten koko projekti uusiksi kun sopiva vaha löytyy.

Auto on siis vm. 2010 Citroen C4, värinä musta metalliväri. Konepesua ja varmasti harjaakin auto on ehtinyt nähdä mutta tarkoitus ei olisi vielä viedä autoa myllytettäväksi. Onko seuraavassa työjärjestyksessä paljonkin korjattavaa:

1. paineruiskulla auto-foamit pintaan
2. huuhtelu painepesurilla
3. kinnaspesu CG:n citruksella + huuhtelu
4. raudanpoisto
5. pienpoisto cleanser fluidilla
6. viimeistelypuhdistus laimentamattomalla cleanser fluidilla
7. vahaus

Seuraaviin kysymyksiin toivoisin vastausta niin pääsisi asiassa eteenpäin:

1. Onko ylläoleva työjärjestys hyvä, puuttuuko jotain/onko jokin vaihe turha
*mm. missä vaiheessa työjärjestystä auto on kuivattava, toki viimeistään ennen vahausta pinnan oltava kuiva mutta muuten?
2. Koska autoa ei ole tarkoitus myllyttää, olen harkinnut glazen käyttämistä. Käsittääkseni glazen voi levittää vahan jälkeen?
3. Vahalle turvallinen QD olisi tarkoitus löytää, jotta sitä voisi huoletta käyttää joka pesun yhteydessä. Ainakin lukemani perusteella osa aineista sisältää myös puhdistavia ainesosia ja saattaa viedä vahat mennessään, mahdollisesti jopa tuo hankkimani Schollin QD?
4. Onko liuotinpesuainetta tarvetta käyttää päästäkseen eroon vanhoista vahoista (auto vahattu huonolla pohjatyöllä n. viikko sitten).

Varmasti nämä asiat löytyvät moneen kertaan foorumilta mutta näin aloittelijan näkökulmasta olisi mukavaa saada vastaus juuri näihin omiin kysymyksiin, jotta saisi jotenkin asiat niputettua ettei tule vahingossa ymmärrettyä vanhoista keskusteluista mitään väärin.

Kiitos ja anteeksi! :shock: :)

ojt

Viesti Kirjoittaja ojt » To Touko 28, 2015 12:58 am

Vastailenpa kun tässä kerta olen, vaikken nyt todellakaan kokenut ole (eli korjatkaapa muut sitten).
2. Koska autoa ei ole tarkoitus myllyttää, olen harkinnut glazen käyttämistä. Käsittääkseni glazen voi levittää vahan jälkeen?
Itse sanoisin että ensin glaze, sitten vaha. Eikös glazen tarkoitus ole lähinnä täyttää pieniä epätäydellisyyksiä "clear coatissa" (sori en tiedä suomenkielisiä termejä), enivei myllytyksen jälkeinen vaihe. Vaha kuten muutkin suoja-aineet ovat se viimeinen kerros, aina.

Muuten työjärjestys näyttää mun silmään oikealta. Lähinnä noi raudan- ja pienpoistot tekisin itse vain kun / jos tekee pitemmän kaavan mukaan. Normaali ylläpito-pesuun käyttäsin lähinnä vain foamia + CG:n citrusta. Ja sitten ehkä QD:ta pintaan jos tarpeen.. tuskin sitäkään joka kerta tarvitsee, ellei nyt satu olemaan todella kova vesi.

Ja jos on kova vesi: itse olen oppinut kantapään kautta olla päästämättä auton pintaa kuivumaan ennen kuin itse sen haluan kuivata. Eli pesen suurin piirtein paneeli kerrallaan ja huuhtelen heti perään, ja samalla kun huuhtelen juuri pesdyn paneelin niin sohin vettä myös muille alueille. Menee enemmän vettä, mutta eipähän pääse kuivamaan pesuaineet, eikä vedet pintaan. Vähentää kummasti tarvetta QD:lle. :)

Kuten sanoin, ekspertit korjatkoon vielä päälle :)

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » To Touko 28, 2015 1:11 am

1. Useimmat tekee liuotinpesun esipesun jälkeen. Tällähän saa vanhoja vahoja pois ja kovimmat pinttymät mäkeen. IronX pitää muistaa huuhdella ettei kuivu pintaan.. Kohta 6 on turha koska sama tapahtuu kohdassa 5!? Ainehan on itsestään haihtuvaa.. Varmaan moni on samaa mieltä että jos teet näin perusteellisen pesun niin vahan voisi valita sitten paremman, vaikka sitten joku sample kokoinen mikä ei maksa paljoa. Kohdassa 6 mainitset laimentamattoman Cleanser Fluidin, niin aine ei ole mielestäni tarkoitettu blandattavaksi koskaan.

2. Riippuu glazesta, useimmat ennen vahaa tosin.

3.Mistä QD- tuotteesta on puhuttu noin rankkana? Aineen ideahan vähän vesittyy kun aineet on tarkoitettu kevyeen pölyjen putsaukseen ja jättämää pientä suojaa ja vasta vahatun lookin.

4.Suositeltavaa

Tässä omat ajatukseni äkkiseltään.

blackened

Viesti Kirjoittaja blackened » To Touko 28, 2015 11:32 am

ojt kirjoitti:Vastailenpa kun tässä kerta olen, vaikken nyt todellakaan kokenut ole (eli korjatkaapa muut sitten).
Itse sanoisin että ensin glaze, sitten vaha. Eikös glazen tarkoitus ole lähinnä täyttää pieniä epätäydellisyyksiä "clear coatissa" (sori en tiedä suomenkielisiä termejä), enivei myllytyksen jälkeinen vaihe. Vaha kuten muutkin suoja-aineet ovat se viimeinen kerros, aina.

Muuten työjärjestys näyttää mun silmään oikealta. Lähinnä noi raudan- ja pienpoistot tekisin itse vain kun / jos tekee pitemmän kaavan mukaan. Normaali ylläpito-pesuun käyttäsin lähinnä vain foamia + CG:n citrusta. Ja sitten ehkä QD:ta pintaan jos tarpeen.. tuskin sitäkään joka kerta tarvitsee, ellei nyt satu olemaan todella kova vesi.

Ja jos on kova vesi: itse olen oppinut kantapään kautta olla päästämättä auton pintaa kuivumaan ennen kuin itse sen haluan kuivata. Eli pesen suurin piirtein paneeli kerrallaan ja huuhtelen heti perään, ja samalla kun huuhtelen juuri pesdyn paneelin niin sohin vettä myös muille alueille. Menee enemmän vettä, mutta eipähän pääse kuivamaan pesuaineet, eikä vedet pintaan. Vähentää kummasti tarvetta QD:lle. :)

Kuten sanoin, ekspertit korjatkoon vielä päälle :)
Kiitoksia vastauksesta! Joo, raudanpoisto ja pienpoisto on tarkoitus tosiaan tehdä vain muutaman kerran vuodessa ja ylläpidot sitten foamilla ja citruksella. Ja tosiaan vesijäljet pinnassa tuntuvat olevan ongelma, vaikka kuivaa saman tien niin tuntuu jotain jälkeä jäävän niin peltiin kuin ikkunoihinkin. QD on maalipinnan osalta tepsinyt tähän ongelmaan hyvin.
Deadbeat111 kirjoitti:1. Useimmat tekee liuotinpesun esipesun jälkeen. Tällähän saa vanhoja vahoja pois ja kovimmat pinttymät mäkeen. IronX pitää muistaa huuhdella ettei kuivu pintaan.. Kohta 6 on turha koska sama tapahtuu kohdassa 5!? Ainehan on itsestään haihtuvaa.. Varmaan moni on samaa mieltä että jos teet näin perusteellisen pesun niin vahan voisi valita sitten paremman, vaikka sitten joku sample kokoinen mikä ei maksa paljoa. Kohdassa 6 mainitset laimentamattoman Cleanser Fluidin, niin aine ei ole mielestäni tarkoitettu blandattavaksi koskaan.

2. Riippuu glazesta, useimmat ennen vahaa tosin.

3.Mistä QD- tuotteesta on puhuttu noin rankkana? Aineen ideahan vähän vesittyy kun aineet on tarkoitettu kevyeen pölyjen putsaukseen ja jättämää pientä suojaa ja vasta vahatun lookin.

4.Suositeltavaa

Tässä omat ajatukseni äkkiseltään.
Muistelin, että cleanser fluid täytyy laimentaa pienpoistoa varten mutta eihän se näin ollut. Eli kohta 6 on tosiaan turha. Käsitin eräästä keskustelusta, että dodo juicen red mist sisältäisi niin paljon liuottimia, että ei olisi vahaturvallinen. Mutta ilmeisesti koskee vain ensimmäistä viikkoa vahauksen jälkeen? Juuri tällaisten väärinkäsitysten takia pidän luotettavampana kysyä itse ettei tule tulkittua väärin noita juttuja. :)

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » To Touko 28, 2015 12:12 pm

Aloittelija kyselee: Mitä eroa on brushilla ja harjalla, entä brushauksella ja harjauksella?

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » To Touko 28, 2015 12:22 pm

Ei kai varsinaisesti mitään, mutta täällä voisi ehkä yleisesti kuvitella olevan näin:
harja, brush

Eli harjat on varattu olohuoneen villamattoja varten ja brushit sitten auton hieromiseen, esim. merkkien ja listojen ympäristöstä ja ovien raoista, ymsyms., mihin ei pesukintaalla ole ulottuvuutta.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Touko 28, 2015 12:48 pm

+ onhan se paljon katu-uskottavampaa siellä korsonraitilla puhua brushauksesta samalla ku bamlaa stadin slangia :LOL:
E53 X5 3.0D

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » To Touko 28, 2015 1:04 pm

Minä en brushaa. Joko harjaan tai sudin. :rolf:
- Worst Class Shampoo Junkie -

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 28, 2015 2:15 pm

Mä taas ainoastaan brushaan - myös harjoilla :D
Vain YKSI LSP!

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » To Touko 28, 2015 2:21 pm

Urran kirjoitti:Mä taas ainoastaan brushaan - myös harjoilla :D
Niin, kyllähän vanhemmat kinnastelijat tietää mistä tuo termi on tänne pesiytynyt :rolf:
E53 X5 3.0D

Pertti K

Viesti Kirjoittaja Pertti K » To Touko 28, 2015 3:15 pm

_nixu_ kirjoitti:+ onhan se paljon katu-uskottavampaa siellä korsonraitilla puhua brushauksesta samalla ku bamlaa stadin slangia :LOL:
No itse asiassa tätä minä vähän epäilin, yritin naamioida asialliseksi kysymykseksi :mrgreen:

Minä-minä

Viesti Kirjoittaja Minä-minä » Su Touko 31, 2015 3:27 pm

Mitenkä porukka pesee noita vahan levitys sieniä? Meneekö ne pilalle jos nakkaa pesukoneeseen vai riittääkö niille ihan pelkkä huuhtelu. Itse olen niitä sieniä huudellut hanan alla mutta eipä niistä kovin puhtaita ole tullut.

pegasus

Viesti Kirjoittaja pegasus » Su Touko 31, 2015 3:53 pm

Itse laitan tuhtiin fairy-veteen ja annan liota jonkun aikaa. Näin on ainakin esim. collit ja FK1000 + muut vahat lähteneet hyvin

Vastaa Viestiin