Uuden auton vahaus ym.
Uuden auton vahaus ym.
Tervehdys,
Arvoin hieman, että mille alueelle postauksen laitan, joten siirrättehän, jos tarpeen, kiitos.
Eli, olisi tulossa kesällä uusi auto itselleni eikä ole juurikaan uusia autoja päässyt vahaamaan. Auto on Toyota ja väri helmiäis valkoinen. Käytän Bilt Hamber Finis-waxia, johon olen ollut erittäin tyytyväinen jo pidemmän aikaa. Kysymys kuuluu voiko uuden auton maalipinnan vahata heti, kun auton saan? Olen kuullut väitteitä, että pitäisi odottaa jopa puoli vuotta ennen vahausta (auto fixarin kommentti).
Muita kysymyksiä. Mitä tuotteita suositelisitte esim. vanteiden suojaksi ja kannattaako kangas/alcantara penkkeihin laittaa jokin suoja aine, ja jos niin mikä? Mietin samalla, että uuden auton tuulilasin voisi pinnoittaa heti uutena, kun se ei vaadi myllytystä. Mikä olisi hyvä tuote tähän? Kun pinnoitteen teho loppuu niin aiheuttaako se jotain ongelmia, jos lasia ei enää sen jälkeen pinnoita uudelleen? Myllytyskoneeni on Flexin pakotettu epäkesko, jolla ei tuulilasin myllytykseen kannata ryhtyä.
Kiitos!
Arvoin hieman, että mille alueelle postauksen laitan, joten siirrättehän, jos tarpeen, kiitos.
Eli, olisi tulossa kesällä uusi auto itselleni eikä ole juurikaan uusia autoja päässyt vahaamaan. Auto on Toyota ja väri helmiäis valkoinen. Käytän Bilt Hamber Finis-waxia, johon olen ollut erittäin tyytyväinen jo pidemmän aikaa. Kysymys kuuluu voiko uuden auton maalipinnan vahata heti, kun auton saan? Olen kuullut väitteitä, että pitäisi odottaa jopa puoli vuotta ennen vahausta (auto fixarin kommentti).
Muita kysymyksiä. Mitä tuotteita suositelisitte esim. vanteiden suojaksi ja kannattaako kangas/alcantara penkkeihin laittaa jokin suoja aine, ja jos niin mikä? Mietin samalla, että uuden auton tuulilasin voisi pinnoittaa heti uutena, kun se ei vaadi myllytystä. Mikä olisi hyvä tuote tähän? Kun pinnoitteen teho loppuu niin aiheuttaako se jotain ongelmia, jos lasia ei enää sen jälkeen pinnoita uudelleen? Myllytyskoneeni on Flexin pakotettu epäkesko, jolla ei tuulilasin myllytykseen kannata ryhtyä.
Kiitos!
Re: Uuden auton vahaus ym.
Minä olen vahan laittanut heti pintaan, kun uuden olen saanut. Käyhän se uunitukset ym tehtaalla ja muutaman viikkon kerkeää olemaan ennen sinulle tuloa.
Penkeille joku suoja-aine kannattaa laittaa. Esim Gyeon Fabric Coat. Tuulilasiin suosittelen Angel Waxin H2GO. Todella helppo käyttöinen, edullinen ja kohtuullisella kestolla varustettu. Kun tämän teho loppuu niin pesuaineella pesu ja uutta kerrosta vaan purkista päälle. 10 min homma.
Penkeille joku suoja-aine kannattaa laittaa. Esim Gyeon Fabric Coat. Tuulilasiin suosittelen Angel Waxin H2GO. Todella helppo käyttöinen, edullinen ja kohtuullisella kestolla varustettu. Kun tämän teho loppuu niin pesuaineella pesu ja uutta kerrosta vaan purkista päälle. 10 min homma.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Kannattaa sitten raudanpoisto suorittaa ennen vahausta autoon. Esimerkiksi iron-x on hyvä tuote.
Näin vähän itsekin ajattelin, että uunissahan nuo kai kaikki maalauksen perään käyvät. Minulla on tonkka Wolfin raudanpoistoainetta, jolla ajattelin käsitellä.
Onko tuo Angel Wax nimensä mukaisesti vaha vai pinnoite? Onko pyyhkijän sulat pomppineet tuota käytettäessä?
Onko tuo Angel Wax nimensä mukaisesti vaha vai pinnoite? Onko pyyhkijän sulat pomppineet tuota käytettäessä?
H2GO on vähän kuin 5-Sateesta. Vaan toimivampi. Mulla on v70 ja Focuksessa tuo ja Urranilla molemmissa autoissaan. Ei pompi missään autossa pyyhkijät tuolla.
IGreenloverin ikkuna pinnoitekkin on mainio tuote, tosi helppo käyttää. Levitetään vaan lasille annetaan olla n.30minsaa ja pyyhitään mikrokuituliinalla pois. Kestokin on todella pitkä
Mainiota, tuota H2GO:ta täytyy sitten jostain etsiä ja ottaa käyttöön.
Apupoika Bastard auttaa H2GO:ssa varmasti.
Kuinka riittoisa on tuo 100ml H2GO -puteli? Kiinnostuin tuosta kovasti..
No jos arvio pitäisi antaa niin järkevällä käytöllä puhutaan +50 lasista. Viller kuulosti mielenkiintoiselta! Pitääpä ottaa korvan taakse.
OT: Petteri vähän valehteli; Legacyssä on kylläkin G1 - tai onhan se ollut pian jo vuoden päivät
OT: Petteri vähän valehteli; Legacyssä on kylläkin G1 - tai onhan se ollut pian jo vuoden päivät

Vain YKSI LSP!
Kumpaa kinnaslaiset suosittelee uudelle autolle: FK1000p vai BH finis-wax? 

Yksi vaihtoehto olisi myös pinnoite, toki hieman vaikeampi laittaa.
Minä varmaan laittaisin ihan fk1000p, se on helppo sitten tarvittaessa itse laitella uusiksi kun alkaa antautumaan.
Minä varmaan laittaisin ihan fk1000p, se on helppo sitten tarvittaessa itse laitella uusiksi kun alkaa antautumaan.
Kiitoksia kaikille avusta. Tilaan tuota Angelia tuulilasiin kunhan sitä on apupojalla taas varastossa. Täytyy vielä pohtia, mitä noihin vanteisiin laittaisi suojaksi.
http://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq ... mour-15-ml" onclick="window.open(this.href);return false; siinä oli si loistava suoja vanteille
Varmaan joku laadukas vaha menee vielä ihan hyvin uuteen autoon, mutta varsinkin 2K-pinnoitteiden kanssa kannattaa olla aika tarkkana. Silver Seal ainakin on sellainen, että alle vuoden ikäsiin autoihin laitetaan eri aineet kuin yli vuoden ikäsiin. Kerran oli käynyt niin, että vanhempiin autoihin tarkotettua ainetta oli laitettu uudelle pinnalle ja jotain värinvaihdostahan siinä oli ilmennyt. Älkää kysykö miten se on mahdollista, en tiedä. Ilmeisesti maalipinta ei ole täysin valmis vielä kuukausienkaan päästä paistamisesta?
Uuden auton pintaa kannattaa kuitenkin jollain suojata. Tehtaalta lähtiessä noissa meidän talon pesemissä merkeissä on ainakin niin ohut vaha niskassa, että se häviää melkein ekalla pesulla pois.
Uuden auton pintaa kannattaa kuitenkin jollain suojata. Tehtaalta lähtiessä noissa meidän talon pesemissä merkeissä on ainakin niin ohut vaha niskassa, että se häviää melkein ekalla pesulla pois.
Auttakaa amatööriä 
Uuden auton step by step pinnoitusohjeet?

Vie ammattilaiselle niin ei tarvi kiillotuskamoja ja ja kaikkea hankkia. Uudet autot kun tarvii sen kiillotuksen lähes aina.
Jos nyt itse välttämättä haluaa niin jokin helppo pinnoite kannattaa valita( esim. IGL Poly, Nanolex Ultra) ja ei sen työjärjestyksissä vahan kanssa eroja ole. Pinnat varmasti puhtaat, tietää mitä tekee ja olosuhteet oikeat.
Jos nyt itse välttämättä haluaa niin jokin helppo pinnoite kannattaa valita( esim. IGL Poly, Nanolex Ultra) ja ei sen työjärjestyksissä vahan kanssa eroja ole. Pinnat varmasti puhtaat, tietää mitä tekee ja olosuhteet oikeat.
Wannabe-OCD
Raudanpoiston ja liuotinpesut tarvii vähintään ennen pinnotusta. Usein myös myllytyksen, kuten Tonis tuossa sanoikin.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
Missäpäin avuntarvitsija asustelee?Jartzak kirjoitti:Auttakaa amatööriä
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Kiitos vastauksista. Lähinnä ajatteli, että pitääkö uusi auto myllyttää, tehdä jotain muita temppuja ennen
pinnoitteen laittamista? Asustelen Helsingissä. Paikka ja aikaa on sekä jonkin verran välineitä, mutta mitään
kokemusta myllyttämisestä ei ole...joten sen jätän kyllä ammattilaiselle. Kyse on siis ihan uudesta autosta...
pinnoitteen laittamista? Asustelen Helsingissä. Paikka ja aikaa on sekä jonkin verran välineitä, mutta mitään
kokemusta myllyttämisestä ei ole...joten sen jätän kyllä ammattilaiselle. Kyse on siis ihan uudesta autosta...
Uudessa autossa on aina naarmuja, ellei kyse oli erikoisemmasta arvoautosta, jotka kiillotetaan asiakkaalle juuri ennen luovutusta. Nämä uudet autot kun kulkee pitkän matkan laivassa/junassa/rekassa ja niitä siirrellään. Naarmuja tulee jo pelkästään vastaanottopäässä autoliikkeessä, jossa autot pestään ja suojakalvot poistetaan.
/////Ot_paffa kirjoitti:Uudessa autossa on aina naarmuja, ellei kyse oli erikoisemmasta arvoautosta, jotka kiillotetaan asiakkaalle juuri ennen luovutusta.
Melkein voisi sanoa että mitä kalliimpi auto, sitä varmemmin sen joku vaihtoautofiksari pilaa ennen luovutusta. Ihan huipulle pitää mennä ennen kuin viimeistelylle on jotain todellisia laatuvaatimuksia. Kävin hiljattain parissa uusien autojen autokaupassa ja näin ensimmäistä kertaa että jossain autokaupassa ymmärrettiin pk-standardien mukainen detailing. Ei karvalaikkaa ja Prestaa, vaan silkkihansikkaita ja Swisswaxia. Mainittakoon että toinen kaupoista oli Mercedes-Benz center of Excellence (Amg, Maybach) ja toinen oli Motorworld Stuttgart (Lambo, Bentley, Mclaren)... Että sillä lailla.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
Näistä oppineena etsin siis asiantuntevan ja ammattitaitoisen kaverin tekemään tämän homman...ideoita? PK-seudulta
Ostetaan osioon ilmoitusta, tai jos liikkeeseen, niin eikös nuo olis veikeetä porukkaa?: TCW & MPM Auto Detailing
OT!
Nytkun täällä on puhetta uusien autojen maalipinnoista suhteessa niiden arvoon, niin voin sanoa että vaikka kuinka hullulta se kuulostaakin, että 500 000€:llä ei saa autoa jossa on virheetön pinta. Silmäni avasi tämän viikkoinen vierailu autoilun luvatussa maassa eli Saksassa.
Useampi autonvalmistaja esitteli omia autojaan ja niiden äänentoistoa äänentoistoalan messuilla Munchenissä. Mikä osuu silmään ensimmäisenä, kun katsot Maybachia, jonka mittari näyttää 33km? Jumalattomat holot takalokarissa
harmittaa, että järkkäriä en ottanut reissulle mukaan mutta kyllä holotkin saa näkyviin hyvin tästä täysresoversiosta http://jopifoto.kuvat.fi/kuvat/Detailin ... /_full.jpg

Panamera oli ainoa demoauto josta ei löytynyt äkkiseltään tarkasteltuna virheitä pinnassa. Sininen AMG GTs oli myöskin aivan pesunaarmujen peittämä...

Vielä suurempi yllätys oli Briteistä konttipaketissa saapuneessa Wraithissa
Tehtaan edustaja oli paikalla, jonka kanssa tuli vaihdettua useampi sananen RR:n tehtaan maalipinnan työstöstä. Auton mustat osat olivat täynnä naarmuja mutta hopeissa niitä ei ollut. Osat tehdään eri järjestyksessä tehtaalla, niin joku on käynyt huiskimassa maalipintaa jollain ei niin pehmeällä rätillä kasauksen jälkeen, niin siitä johtuivat jäljet naarmut pinnassa. Ainakaan minä en hyväksyisi mitään virhettä auton maalipinnassa, jos maksaisin sellaisesta puoli milliä.
Kännykkäkamera ei onnistunut ikuistamaan naarmuja mutta sentään kuvan laitoksesta sain otettua

Herääkin kysymys, että oliko tarkoitus esitellä vain autojen poppivehkeitä välittämättä siitä, että miltä auto näyttää päällepäin? Säästötoimet autotehtaillakin menossa? Huono maku jäi autoista ulkokuoren osalta vaikkakin äänentoistojen osalta täysiä helmiä.
Nytkun täällä on puhetta uusien autojen maalipinnoista suhteessa niiden arvoon, niin voin sanoa että vaikka kuinka hullulta se kuulostaakin, että 500 000€:llä ei saa autoa jossa on virheetön pinta. Silmäni avasi tämän viikkoinen vierailu autoilun luvatussa maassa eli Saksassa.
Useampi autonvalmistaja esitteli omia autojaan ja niiden äänentoistoa äänentoistoalan messuilla Munchenissä. Mikä osuu silmään ensimmäisenä, kun katsot Maybachia, jonka mittari näyttää 33km? Jumalattomat holot takalokarissa

Panamera oli ainoa demoauto josta ei löytynyt äkkiseltään tarkasteltuna virheitä pinnassa. Sininen AMG GTs oli myöskin aivan pesunaarmujen peittämä...

Vielä suurempi yllätys oli Briteistä konttipaketissa saapuneessa Wraithissa

Kännykkäkamera ei onnistunut ikuistamaan naarmuja mutta sentään kuvan laitoksesta sain otettua

Herääkin kysymys, että oliko tarkoitus esitellä vain autojen poppivehkeitä välittämättä siitä, että miltä auto näyttää päällepäin? Säästötoimet autotehtaillakin menossa? Huono maku jäi autoista ulkokuoren osalta vaikkakin äänentoistojen osalta täysiä helmiä.