Kupla ongelma

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Juzaari

Kupla ongelma

Viesti Kirjoittaja Juzaari » Su Heinä 27, 2014 3:44 pm

Kertokaapa mikä on mennyt pieleen tai mistä voisi johtua seuraava. Niin ja mitä kannattaisi tehdä seuraavaksi?

Auto '67 vuoden vihreä kupla, ei lakkaa pinnassa. Maalattu jokunen vuosi sitten. Fiksailin autoa aika peruskaavalla eli liuotin pesu, kinnastelut jne., S3 Gold + Spider, S30+ ja oranssi Hex + päälle vielä mustalla wohvelilla viimeistely. Ennen vahailua kävin vielä auton läpi IPA:lla ja pesu kunnolla liuottimella. Pintaan laitoin BiltHamberin Finish Waxin. Auto näytti todella hyvälle, ainakin minun silmissä vs. lähtökohta. Mutta eilen eka pesu BiltHamberin foamilla + kinnastelut Autoglymin pesuaineella ja pinta meni ihan oudoksi. Tuli niinkuin valumajäljen näköisiä alueita todella paljon, ihan kuin vaha olisi antanut periksi ja valunnut osittain pois. Sitten kun hinkkasin aluetta sormella, se puhdistui. Pinnasta tosin lähti ihan kuin rasvaa pois? Aika mysteeri minulle :shock:

Jaskas

Re: Kupla ongelma

Viesti Kirjoittaja Jaskas » Su Heinä 27, 2014 4:04 pm

Mulla on tuossa kuusisylinterisessä kuplassa samaa vikaa. Melkein pitää vetää 20% liukkarilla jokainen pesu, jotta tuo rasva lähtee pois. En ymmärrä minäkään. Sama finish wax mullakin käytössä.

Juzaari

Re: Kupla ongelma

Viesti Kirjoittaja Juzaari » Ma Elo 18, 2014 9:18 pm

No niin, vihdoin löytyi vaha millä sai edes jonkunlaista järkevää pintaa aikaan. Ohessa lista mitä tuli kokeiltua, alla siis kevyesti myllytetty pinta AutoGlymin punasella ja osittain Scholl S30+, ihan vertailuna. Pinta oli siis lakataton perus vihreä ja laikat myös sen näköiset urakan jälkeen (pitäsi olla alkuperäinen Kuplan väri?)

Auto Glym "kulta" :megashcok:
Bilt Hamber Finish wax :lol:
Sonax BSD :megashcok:
Collinite 476 :evil:
Ja voittaja on, ihan v...un vanha vaha jäämä vuodelta kivi ja kirves Turtle Wax Plus PTFE. Ainut tavara millä sai ne rasvaisen näköiset hännät häviämään pinnalta. Tuskin tuo juuri mitään kestää, mutta sitten taas uusi koetus edessä. :shock:

Vastaa Viestiin