BMW E90 LCI 320dA xDrive

Käytit siihen aikaa, rahaa, verta, hikeä tai kyyneleitä. Näytä ne muille!!
hattiwatti

BMW E90 LCI 320dA xDrive

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Su Huhti 24, 2011 1:43 am

Pientä tarinaa omasta kulkineesta kevätputsin merkeissä. Jatketaan sit kunhan homma etenee :)

Pesu Turtlen BO:lla yhden ämpärin voimin, koska auto oli eilen pesty painepesurilla. Vesi pysyi hyvin puhtaana näinkin.

Testasin ensimmäistä kertaa Clayn voimaa ja olin todella yllättynyt miten paljon paskaa irtosi puhtaaksi luulemastani autosta :shock: Clayna Bilt Hamber soft. Homma oli todella helppoa näin ensikertalaiselle, vettä liukkarina kuten oli mainostettu ja homma toimi erinomaisesti. Hyvin muuten huomaa kuvasta ettei etupuskuria ole juuri savestettu. Ajattelin hoitaa sen lopuksi, mutta muistin asian vasta kun olin jo vienyt tavarat sisälle eikä ollut aikaa enää palata siihen.

Clayn jälkeen kuivaus ja pintaan Prima Slick QD (ei ollut aikaa muuhun, halusin vaan tänään testailla tuotteita ja pestä autoa kun aurinko paistoi :lol: )

Tykkäsin myös tuosta Slickistä, erittäin helppoa käyttää ja lopputulos parani potenssiin kymmenen verrattuna pelkkään kuivaukseen. Kunhan löytyy aikaa niin sit testataan myös sitä DAS6 PROta ja laitetaan pintaan jotain kestävämpää. Lopussa vielä lähikuvaa siitä missä kunnossa maalipinta on nyt joten lähtökohdat ei ole kovin pahat :)
Liitteet
IMG_1624.jpg
IMG_1614.jpg
IMG_1625.jpg
IMG_1621.jpg

Urran

Re: BMW E90 LCI 320dA xDrive

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Huhti 24, 2011 8:50 am

Kiva kuulla että tykkäsit Priman QD:sta. Priman tuotteet on jotenkin houkuttanut mua viime aikoina.
Vain YKSI LSP!

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Su Huhti 24, 2011 9:21 am

Vois claybar säästyä hieman, jos ensin tekis liukkaripesun, niin lähtis huomattavasti enemmän likaa etukäteen. Tosin aika usein kokee yllärin clayn kanssa, miten paljon sitä likaa vielä on jäänyt, vaikka hyvin on pessyt.

Ja itse käytän 2BM, vaikka joka kerta teen esipesun foamilla ja painepesurilla. Ei se painepesu juurikaan irroita nyrkkiä pienempiä partikkeleita pelliltä :D

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Su Huhti 24, 2011 10:06 am

Joo liukkaripesun tein päivää ennen pinelinellä. Painepullosta pintaan jne. Se oli tuo edellisen päivän painepesurihuuhtelu. Nähtävästi olisi voinut helmoihin olla jäykempi seos. Ajattelin jo aluksi, että eipä irtoa enää likaa kun kattoa ja konepeltiä vedin :) Se likamäärä rupesikin löytymään vasta ~renkaan korkeudelta ympäri autoa.

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Su Huhti 24, 2011 6:58 pm

Tänään jatkui kevätkunnostus ja uusien lelujen testailu :)

Aluksi konehuoneelle kevyt pesu, Pineline 1:5 brushin kera ja huuhtelua. Päälle pyyhittiin 303 Aerospace Protectant. 303 oli oikein toimiva, testattiin myöhemmin sitä myös naapurin prätkän nahkasatulaan ja sopi myös siihen erinomaisesti ;)

Kun auto oli pesty ja kuivattu niin alkoi se jännempi osuus. Ensimmäistä kertaa laikkaa pellille. Mutta hei, sehän on helppoa! :D DAS6 oli heti kuin kotonaan ja homma lähti hyvin käyntiin. Koska lähtökohdat oli kohtuu hyvät ja kone ensimmäistä kertaa kädessä, aineeksi valittiin Prima Amigo. Pitäisi olla aavistuksen hiova/puhdistava sekä täyttävä Glaze, ja todellakin sitä se oli, Amigo on ystäväni, pinta muttui huikeasti :shock:

Kun Amigo oli kiilloitettu pois, vuorossa oli Prima Epic. Myöskin erittäin helppo aine työstää ja isot pojat interwebissä puhuu ~6kk kestosta. Tykkäsin kyllä. Ainoa vaan, että halusin kokeeksi vetää sen käsipelissä jota kirosin jo 10min päästä :lol: Onhan se hullun hommaa hinkata ainetta käsin pintaan kun kone on vieressä. Annoin olla vajaan tunnin ja pois kiilloitus kävi kuin itsestään.

Lopuksi vähän kuvia. Lopputulokseen olen itse erittäin tyytyväinen, mikä on se pääasia :D Myös Priman tuotteet on todellakin minun mieleen. Ei ole enää palutta Korrek-linjalle :)
Liitteet
IMG_1628.jpg
303 laitettuna
303 laitettuna
ennen
ennen
jälkeen
jälkeen

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » Su Huhti 24, 2011 7:00 pm

Ja tässä loput kuvat:
Liitteet
Näissä näkyi paljon sitä 'webiä', mutta nyt peilaa kun ikkuna tuossa vieressä :)
Näissä näkyi paljon sitä 'webiä', mutta nyt peilaa kun ikkuna tuossa vieressä :)
IMG_1642.jpg
IMG_1647.jpg
IMG_1652.jpg
IMG_1654.jpg

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Huhti 24, 2011 8:20 pm

Hienoa työtä ja kiva auto. Toi on jännä juttu miten toi claybar lyö lähes aina ällikällä, kun sitä ensimmäisen kerran käyttää :)

Vastaa Viestiin