Piti itsekin hakea sieltä kone ensi viikolla. Ja kaveri meinasi hakea tällä viikolla.

Kevyeen myllytykseen ja kiillotukseenMara86 kirjoitti:Mikähän näistä olisi paras aloittelijan kone vai onko juuri eroja alle 100e hintaisissa? Fixus: Skil 1200 w (1000-3600 rpm) 69e, Biltema cyclokopio tai rälläkkä tai Motonet "rälläkkä". Kokemuksia?
Kunnon laikat ja aineet hommata. Lähinnä kevyeen myllytykseen ja kiillotteluun.Kovin rajusti ei uskalla lähtä leikkaamaan pintaa ainakaan alkuvaiheessa.
Wurthin koneella+aineilla ja 3M laikalla joskus yhden auton mylläsin ja hyvä tuli.
Minkä laatuisia nuo Toraforsin koneen mukana tulevat laikat ovat? Riittävätkö ne aloittelijan käyttöön vai kannattaako suosiolla tilata paremmat?Mazza kirjoitti:Toraforsilta EP801 ja kasa laikkoja 119€, on valtavan palon parempi kuin nuo muut. Noista kolmesta ainoastaan Skil:ssä on vakkari, ja senkin toiminta on saanut moitteita. Tuo EP801 on monella nimellä myytävä (Shine Mate, Liquidshine yms.), lähes ammattitasoinen kone. Itse asiassa jotkut ammattilaisetkin käyttää sitä. Itsellä on tuota Bilteman konetta vastaava Makita-kopio, ja onhan se oika onneton kone kunnollisen rinnalla.
Vastataanpa tähänkin, vaikka onkin ehtinyt jo kuukauden päivät vierähtää. Ostoslista alkuun vois olla seuraavanlainen:aksim97 kirjoitti:Tähän aiheeseen täytyy vastata. Haluisin oppii myllyttämään ja tarvekin olis aika kova. Harjotteluun mulla ainut kynnys on se, että en tiedä millanen olis se perus ostoslista millä pääsee hyvin alkuun![]()
Eli suomeks jos joku osais heittää sellasen perus hyvän setin tai tarvelistan, niin tää kynnys poistus mun elämästätietysti hinta/laatu kaikessa mahdollisimman hyvä
Mulla meni juuri toisinpäin. Eli ostin ensin rotaryn ja nyt olen tuumaillut, että olisiko se epäkeskokone mukavampi/helpompi viimeistelyyn, tai tulisko sillä mahdollisesti vielä syvempi kiilto viimeistellessä kuin rotaryllä. Tuolta Epäkesko viimeistelyyn -aiheesta löytyy lisää juttua.late kirjoitti:Itsehän hieman epävarmana aloittelijana ostin ensin DAS-6 pron, sillä ajattelin että rotary on liian tehokas tai vaikea aloittelijalle. Noh, sitten päädyinkin pian hankkimaan arsenaaliin myös sen rotaryn. Luultavasti aika moni aloittelija on kulkenut saman polun koneiden kanssa?
Todellakin! Once you go black you never go back!Jolli kirjoitti:Voin suositella Rotaryä viimeistelyyn, ei se viimeistely ole hankalaa kuin oman pään sisällä.
Vieläkö noita myydään Bauhauksissa? Eli takuu toimii? Pitikö näyttää kuittia vai miten meni...Jolli kirjoitti:AEG PE-150 kesti sen vähän alta 50 autoa ja sanoi työsopimuksen irti, Bauhausista ostettuna 5v takuu kuitenkin niin sinne huoltoon vaan ja nappasin hyllystä uuden vielä mukaan kun koneen tarve oli heti.
Voin suositella Rotaryä viimeistelyyn, ei se viimeistely ole hankalaa kuin oman pään sisällä.
Myydään, Raisiossa oli 5kpl hyllyssä.samunoz kirjoitti:Vieläkö noita myydään Bauhauksissa? Eli takuu toimii? Pitikö näyttää kuittia vai miten meni...Jolli kirjoitti:AEG PE-150 kesti sen vähän alta 50 autoa ja sanoi työsopimuksen irti, Bauhausista ostettuna 5v takuu kuitenkin niin sinne huoltoon vaan ja nappasin hyllystä uuden vielä mukaan kun koneen tarve oli heti.
Voin suositella Rotaryä viimeistelyyn, ei se viimeistely ole hankalaa kuin oman pään sisällä.
Missä hinnoissa nykyään? Onko tuossa takuussa mitään rajaa käyttääkö töissä vai vaan yksityisesti?Jolli kirjoitti:Myydään, Raisiossa oli 5kpl hyllyssä.samunoz kirjoitti:Vieläkö noita myydään Bauhauksissa? Eli takuu toimii? Pitikö näyttää kuittia vai miten meni...Jolli kirjoitti:AEG PE-150 kesti sen vähän alta 50 autoa ja sanoi työsopimuksen irti, Bauhausista ostettuna 5v takuu kuitenkin niin sinne huoltoon vaan ja nappasin hyllystä uuden vielä mukaan kun koneen tarve oli heti.
Takuu toimii siten (kuulemma) että alle 2v vanha kone annetaan hyllystä suoraan uusi, yli 2v mutta alle 5v (5v takuu) lähtee huoltoliikkeeseen. Itselläni oli koneen tarve heti niin ostin uuden ja laitoin vanhan huoltoon.
Sama hinta kuin tuolloin reilu 2v sitten, 239eur.samunoz kirjoitti:Missä hinnoissa nykyään? Onko tuossa takuussa mitään rajaa käyttääkö töissä vai vaan yksityisesti?Jolli kirjoitti:Myydään, Raisiossa oli 5kpl hyllyssä.samunoz kirjoitti: Vieläkö noita myydään Bauhauksissa? Eli takuu toimii? Pitikö näyttää kuittia vai miten meni...
Takuu toimii siten (kuulemma) että alle 2v vanha kone annetaan hyllystä suoraan uusi, yli 2v mutta alle 5v (5v takuu) lähtee huoltoliikkeeseen. Itselläni oli koneen tarve heti niin ostin uuden ja laitoin vanhan huoltoon.
Ja sit kun homma ei onnistu (huonohkon koneen) takia niin toteat, et olipa hyvä etten sijoittanut kalliimpaan, joka olisi saattanut antaa paremman lopputuloksenPemaristi kirjoitti:Tuollanen EP801 on kuitenkin 3 kertaa esim. bilteman koneen hintanen, joten ajattelin ensalkuun ainakin ostaa jonkun tuollasen halvan koneen. Eli lähinnä noista kolmesta ylempänä linkittämästäni haluaisin mielipiteitäToki varmasti vakkarillinen on paljon parempi ja helpompi käyttää, mutta ei viittis heti laittaa koneeseen 169eur, vaan ensin kokeilla halpiksella että tuleeko tosta touhusta mitään
Just tänään vetelin susukin ylitse Wet Glaze 2.0:n dassilla, siis ihan vain pikainen levitys ja sätkää ei saanut käärittyä sen jälkeen kun oli toinen käsi täysin tunnoton, tosin siinä on jokin häikkä joko jossain jänteessä tai hermossa kun välillä vihlaisee pirusti rystysten välistä ja myllytyshommien jälkeen varsinkin parin päivän ajan oikein pahasti...Wolfie kirjoitti:No jos mukavuudesta puhutaan niin henkilökohtaisesti mä en voi sietää epäkeskoja. Ne tärisyttää mun hermoja käsistä niin pahasti ettei tartte kuin puolikas auto vedellä epäkeskolla ja mun kädet tärisee puoli päivää sen jälkeenkin.