Mikä tahna viimeistelyyn?
Mikä tahna viimeistelyyn?
Mikähän tahna mahtaisi tarjota parhaan jäljen viimeistelyn suhteen ilman täyttä Zenith-menetelmää? Alustavasti kiinnostavat ainakin Scholl 40 ja Sonax Perfect Finish. Haussa siis joku Megun #205:n rinnalle... Helppokäyttöisyys plussaa.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Rippuu laikoista ja maali-/ lakkapinnan kovuudesta. #205 on jo suurimpaan osaan riittävän hyvä viimeistelyaine viimeistelylaikoilla varsinkin kun tuolla aineella voi "herkutella" pitkään.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Ennemmin Schollin s30 kuin s40. S40 on oikein hiposteluun tarkoitettu ainakin omasta mielestäni. S30 sitten eri laikkavaihtoehdoilla puree oikein kivasti ja viimeistelee ne holot pois 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Laikkana musta CG Hex-Logic. Työstettävät maalipinnat tällä hetkellä punainen Opel Astra -11 (lakkapinnalla) ja musta Peugeot 308 -09.JUMA kirjoitti:Rippuu laikoista ja maali-/ lakkapinnan kovuudesta. #205 on jo suurimpaan osaan riittävän hyvä viimeistelyaine viimeistelylaikoilla varsinkin kun tuolla aineella voi "herkutella" pitkään.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Komppaan.. mulla tulee jatkossa S30 olemaan aina pakissaDemon kirjoitti:Ennemmin Schollin s30 kuin s40. S40 on oikein hiposteluun tarkoitettu ainakin omasta mielestäni. S30 sitten eri laikkavaihtoehdoilla puree oikein kivasti ja viimeistelee ne holot pois
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Vaikka auton merkit ja vuosimallit tiedossa kuin myös laikat/aineet ja värit, muuttuvia tekijöitä riittää.
Minkälainen jälki on ennen viimeistelyä, minkälaisella koneella operoit, Mustassa pehmeässä lakassa jopa 205 on liian karkea varsinkin rotaryllä.
Sinun täytyy vain kokeilla.
Itse lähtisin s30 monipuolisuutensa vuoksi.
Minkälainen jälki on ennen viimeistelyä, minkälaisella koneella operoit, Mustassa pehmeässä lakassa jopa 205 on liian karkea varsinkin rotaryllä.
Sinun täytyy vain kokeilla.
Itse lähtisin s30 monipuolisuutensa vuoksi.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Oletetaan, että ne varsinaiset naarmut on jo poistettu ja nyt haetaan parasta kiiltoa pehmeälakkaiseen mustaan pintaan...harrik kirjoitti:Vaikka auton merkit ja vuosimallit tiedossa kuin myös laikat/aineet ja värit, muuttuvia tekijöitä riittää.
Minkälainen jälki on ennen viimeistelyä, minkälaisella koneella operoit, Mustassa pehmeässä lakassa jopa 205 on liian karkea varsinkin rotaryllä.
Sinun täytyy vain kokeilla.
Itse lähtisin s30 monipuolisuutensa vuoksi.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Opelin tai Pösön lakka ei lähtökohtaisesti ole pehmeimmästä päästä, mutta eihän sitä tiedä.
Sitten S40 takataskuun varmuuden välttämiseksi, mutta uskon että S30 ja musta/punainen laikka riittää jos tekniikka hanskassa.
Sitten S40 takataskuun varmuuden välttämiseksi, mutta uskon että S30 ja musta/punainen laikka riittää jos tekniikka hanskassa.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Mä uskon, että tuolla mustalla hexillä ja #205:lla saat jo täydellistä pintaa, kun ajaa pitempään.
Tai monen kehuma Britemax Black max? Tästä ei itellä kokemusta.
Laikka oli puhdas ja ainekin meni jo öljyiseksi joten varmasti ajoin tarpeeksi... En tiedä mikä siinä oli, mutta rotaryllä tuli tässä tapauksessa viimeistely tehtyä.
Tai monen kehuma Britemax Black max? Tästä ei itellä kokemusta.
Olipa kerran työn alla musta, uudelleen rapakon takana maalattu. Musta hexi, 205 ja epis jätti jälkeä. Sama laikka, aine ja rotary, ei jäänyt jälkeä.harrik kirjoitti:Mustassa pehmeässä lakassa jopa 205 on liian karkea varsinkin rotaryllä.
Laikka oli puhdas ja ainekin meni jo öljyiseksi joten varmasti ajoin tarpeeksi... En tiedä mikä siinä oli, mutta rotaryllä tuli tässä tapauksessa viimeistely tehtyä.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Täytyy muistaa, notta pehmeä pintakin on laaja käsite.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
No se, jos joku oli pehmeä. Puhtaalla sormella kun pyyhkäisi, niin jäi jäljet. Samoin jos vähänkin kovemmin painoi mikrokuituliinalla. Kyllä subarun pintakin on kova siihen verrattuna. Subaru on itseasiassa ihan mukava tehdä. Tosin en muista onko mustaa saparoa kohdalle sattunut, mutta se subarun sininen on aika jees! Toki näissä kaikissa voi olla yksilöllisiä eroja.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Miten "karkeaa" tuo s30 on verrattuna esim. M205? Entäs Dodon SNMP?
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Omasta mielestäni #205 on hitusen karkeampaa kuin S30. Tämä on vain oma mielipiteeni.samunoz kirjoitti:Miten "karkeaa" tuo s30 on verrattuna esim. M205? Entäs Dodon SNMP?
Molemmilla pystyy laikkavalinnoilla kuitenkin pelaamaan aika paljon.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Dodon SNMP hieman hienompaa? S40 tasoa?
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Ei mitään käryä koko litkustasamunoz kirjoitti:Dodon SNMP hieman hienompaa? S40 tasoa?
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
205 sijoittuu enemmän S17-S30 väliin. Dodosta ei hajuakaan
101 on taas S2-S3 välimaasto, mut tämä on vaan minun mielipide.
Re: Mikä tahna viimeistelyyn?
Menzernat olen jo unohtanut, hienoimmasta karkeampaan, mielestäni siis joita olen käyttänyt:
Black Max, S30, 205.
Nämä tahnat ovat riippuen laikka valinnoista ja ajo tekniikasta erittäin monipuolisia.
Tänä päivänä viimeisenä tahnana S30 jälkeen käytän Black Maxia.
Black Max on leikkaava glase joka jätetään "vahan" alle.
Kesto pinnoitteiden alle ei jätetä kuin puhdas pinta.
Black Max, S30, 205.
Nämä tahnat ovat riippuen laikka valinnoista ja ajo tekniikasta erittäin monipuolisia.
Tänä päivänä viimeisenä tahnana S30 jälkeen käytän Black Maxia.
Black Max on leikkaava glase joka jätetään "vahan" alle.
Kesto pinnoitteiden alle ei jätetä kuin puhdas pinta.