Pariin otteeseen on nyt tullut testattua Dodo Juicen Square Sponge Clay Padia. Testattu niin Dodon clayliukkarilla kuin parilla shamppoolla mitä ämpäripesusta jäänyt ylitte.
Mitähän tuosta nyt sanois. Ilmeisesti toimiva tuote kyllä. Pariin otteeseen maalipinnalle kokeiltu Bilthamber Autoclay softilla tämän claysienen jälkeen eikä mitään irronnut.
Hämmästystä vaan herättää se ettei itse claypintaan tarraa mitään tässä sienessä. Claypinta vaan pysyy itsepäisesti puhtaana kokoajan. Normiclayhin tottuneena hiukan hämmentävää

Kaippa se lika sitten liukenee samointein irti pinnasta ja jämähtää liukkariin... Tiedä häntä. Mutta hiukkasen nahkeammalta tämä tuntuu kuin normi clay. Tuntee kyllä näpeissä ettei ihan niin vaivattomasti liu'u millään liukasteella kuin normiclay.
Mutta taas tällä on erittäin ripeää toimintaa vetästä koko auto laseja myöden. Oikeasti clay on ollut mulle aina semmonen ärsyttävä työvaihe, pakollinen paha mistä ei saa minkäänlaista nautintoa, paitsi katsella claypalasta kuinka likaiseksi se tulee. Mutta itse työ on ollut perperistä

Tällä ei. Ei nyt vieläkään oikein odota että pääsee tähän työvaiheeseen, mutta nyt se ei ole ainakaan pakkopullaa.
Kestotesti on vielä menossa. Mutta tämäkin kustantaa detailingshopissa urhoolliset 15.56e eli jopa halvempi kuin esim BH:n Auto-Clay niin kovin kummoistakaan kestoa ei tartte ennenkuin tämä päihittää taloudellisuudellaan.
Helppouden perusteella tulee pysymään meikäläisen pakissa jatkossakin. Toki valmistaja ja muoto saattaa vaihdella, mutta tämä nyt ainakin oli mun makuun.