Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Onko jotain nyrkkisääntöä mitä liuoksia voi tehdä valmiiksi pullon täyteen ja mitä ei? Clayta varten kun tein Z7+hanavesi-seoksen niin mun mielestä se alkoi haisemaan erikoiselta parin viikon jälkeen. Eli onko hanavesi niin "likaista" että siitä tehdään vaan kertakäyttöiset litkut? Vai laimennetaanko litkut akkuvedellä sumutinpulloihin? 
:: DAS-6 PRO :: CG Hex-Logic :: Menzerna ::
Re: Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Hanavedessähän voi olla ties mitä mikro-organismejä yms jotka saavat pullotetun veden "ummehtumaan". Veikkaisin kuitenkin että ko. öttiäiset kuolee siinä vaiheessa kun sekaan kaadetaan kemikaleja.
Omalle kohdalle ei kyllä ole sattunut mitään sellaista että aineet olisivat menneet huonoksi tai alkaneet haisemaan tms. (maksimi säilytysaika on ollut mulla joku 1-2kk)
Oliko pullo johon seoksen teit puhdas?
Omalle kohdalle ei kyllä ole sattunut mitään sellaista että aineet olisivat menneet huonoksi tai alkaneet haisemaan tms. (maksimi säilytysaika on ollut mulla joku 1-2kk)
Oliko pullo johon seoksen teit puhdas?
Re: Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Jos en ihan väärin muista niin joskus kun suihkepullossa oli seissyt Citrus Blingiä ja vettä niin väri oli muuttunut hieman pinkiksi, en sitä haistellut mutta tein suosiolla uuden seoksen. Akkuvesi vois kyllä olla senpuoleen hyvä vaihtoehto.
Re: Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Itse ajattelin tehdä valmiit sekoitukset akkuveteen, ettei tule ongelmia säilyvyyden kanssa. Mulla ku nuo litkut saattaa olla pitkiäkin aikoja valmiina sekoituksina. Ku sais nyt jostain ne etiketit. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Valmiiden liuosten säilyvyys/säilytys
Uusi pullo kyseessä, eli jos kaupan/tehtaan jäljiltä jotain pölyjä/rasvoja ollut mitkä ei kertahuuhtelulla lähteneet.pasi kirjoitti: Oliko pullo johon seoksen teit puhdas?
:: DAS-6 PRO :: CG Hex-Logic :: Menzerna ::