Tyypillistä toimintaa suomen huoltoasemalla

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Duke

Tyypillistä toimintaa suomen huoltoasemalla

Viesti Kirjoittaja Duke » La Heinä 09, 2011 10:23 am

http://www.facebook.com/notes/markus-hu ... 9144056631" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Autopesu Kiteen Teboililla

Pesetin autoni tuttuun tapaan Kiteellä Teboil-huoltoasemalla 14.4.2011. Olen pesettänyt autoni siellä jo kahden vuoden ajan säännöllisesti, kun olemme Kiteellä asuneet, koska olen saanut sieltä hyvää palvelua. Teboilin omistaja on lainannut tunkkia kun minulta puhkesi rengas, hän auttoi irrottamaan jumittunutta irrotettavaa peräkoukkua ja en nyt voi valittaa aiemmista pesutuloksistakaan.

Kuitenkin tällä kertaa kun autoni siellä pesetin, oli edellisenä päivänä Kiteellä suuri vesivahinko:
http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/20 ... 13834.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tämän vesivahingon seurauksena Teboilin Heikki Vauhkonen kertoi minulle henkilökohtaisesti että on törmännyt ongelmiin pesukoneen suuttimien kanssa. Pesukone oli kuitenkin "ok" nyt ja voin turvallisesti ajaa BMW 530d henkilöautoni pesuun, mikäli en ota kuumavahausta, koska kuuma vesi ei vielä toimi.

Ajoin pesuun ja kone tuntui toimivan epämääräisesti, se pysähteli kylkipesun aikana. En kuitenkaan huomannut sen kummempaa poikkeamaa normaalitilanteeseen, kunnes pesu päättyi, nousin autosta ja tapani mukaan (kuten teen joka kerta) kuivaan roiskeet Teboililta saamallani pyyhkeellä ja tarkistan auton kunnon. Auto oli kauttaaltaan pahoilla naarmuilla. Molemmat kyljet olivat aivan naarmuisia ja täysin pilalla. Kuvissa on pahiten vaurioutunut auton vasen kylki joka oli auton sijainnista johtuen hieman lähempänä pesuharjaksia kuin oikea. Kuitenkin myös oikea kylki on aivan naarmuinen.

Tein välittömästi reklamaation viereisen, samoissa tiloissa toimivan korjaamon (Fixus) miehelle, kassaneidille, sekä hänen soittaessaan Teboilin omistajalle. Heikki Vauhkosen ystävällisyys loppui siihen paikkaan ja hän syytti että olen ajanut "paskabemarini" puskaan ja se on kolhittu parkkipaikalla. Paikalle sattui myös puolueeton henkilö, tuttuni, jonka kanssa yhdessä totesimme autoni naarmuttuneen.

Tarkistimme yhdessä myös aiemmin pestyt autot, jotka olivat vielä paikalla, niiden rekisterinumerot ovat:

ZVI-195 Nissan
EVX-910 Audi

Näistä Heikki kertoi että tuntee Nissanin omistajan ja hän ajaa sillä kuulemma Etelä-Suomessa ja on itse naarmuttanut autonsa siellä. Audi taas on hänen poikansa auto ja hän tasan tarkkaan tietää missä naarmut ovat tulleet, mutta eivät pesussa. Autoissa on aivan identtiset naarmut oman autoni kanssa. Ehdotin että soitetaan paikalle poliisit ja Heikki alkoi räyhäämään ja ehdotti että teen reklamaation Tammermaticille.

Tammermaticin yhteystiedot sain pitkän selvittelyn jälkeen Heikiltä ja teinkin reklamaation Sami Väkevälle, joka toimii pesukoneen huollon työnjohtajana Tammermaticilla Tampereella. Tammermaticin reklamaatiovastineessa oli mainittu että he ovat katsoneet lähettämiäni kuvia ja todenneet että auto on täytynyt pestä hiekkaisena ja kuivilla harjaksilla jotta kyseiset naarmut ovat voineet syntyä. Kuitenkin he ovat olleet yhteydessä Heikki Vauhkoseen Teboililla, joka kertoi pesukoneen toimivan moitteetta. Eli Tammermatic kiistää vastuunsa tapahtuneesta.

Seuraavaksi tein reklamaation Teboil-konsernille suoraan ja sieltä vastasi aluemyyntipäällikkö Jaana Syrjänen ja katsoo ettei Oy Teboil Ab ole osallisena tapahtuneessa.

Tässä vaiheessa sainkin sitten soiton poliisilta joka kehoitti minua poistamaan netistä omasta autostani ottamani kuvat. Laitoin kuvia siis nettiin jotta saan selvitettyä mitä autolle on tehtävissä, mutta kun paikkakunta on pieni, on selvää että kaikki tietävät missä pesutapahtuma on tapahtunut. Teboilin omistaja on myös palkannut lakimiehen selvittämään asiaa ja minut haastetaan oikeuteen mikäli en ota kuvia pois. En ottanut kuvia pois. Heikki soitti myös itse minulle kuvista ja kysyi olenko laittanut niitä nettiin. Vastasin myöntävästi. Heikki sanoi tuolloin että sovitaan että "Pidä sinä se paskabemarisi pois meidän Teboililta", se oli vastine reklamaatiooni ja asia on loppuunkäsitelty.

Kävin itse kaksi kertaa poliisilaitoksella ja yritin tehdä rikosilmoitusta tapahtuneesta, mutta koska tapahtuma ei ole tuottamuksellinen, eli tahallaan tehty, ei poliisi tahtonut ottaa rikosilmoitusta vastaan. Poliisi siis TUTKIMATTA osasi kertoa että onko rikosta tapahtunut. Mielestäni poliisikin on menetellyt asiassa väärin, mutta kuitenkin tottahan se on puhunut.

Tein sitten valituksen kuluttaja-asiamiehelle joka parin päivän varoitusajalla jopa soitti Heikki Vauhkoselle. Heikki kuitenkin sanoi kuluttaja-asiamiehelle puhelimessa että "auton omistajan koira on tehnyt naarmut auton kylkiin". Kuluttaja-asiamiehen näkemät kuvat, selostukseni tapahtuneesta ja keskustelu Heikin kanssa antoi kuluttaja-asiamiehelle kuitenkin riittävän kokonaiskuvan tapahtuneesta ja hän kertoi ettei kannata lähteä sellaisen henkilön kanssa viemään asiaa kuluttajariitalautakunnalle, hehän voivat tehdä vain suosituksia ja tämä henkilö ei noita suosituksia tule kuuntelemaan. Mainittakoon että meillä ei ole koiraa.

Lopulta sain tehtyä vahingosta vahinkoilmoituksen Teboilin vakuutusyhtiölle, Trygille. Vakuutusyhtiötä kyselin Teboililta jo monta kertaa aiemmin mutta vastaus oli: "Meillä ei ole vakuutusta, minulla ei ole aikaa jutella". Vakuutusyhtiön sain selvittämällä Teboilin nimissä olevan pakettiauton rekisterinumerolla olevan vakuutuksen Fonectan 020202 palvelun kautta. Tryg otti vahinkoilmoituksen vastaan mukisematta ja vakuutustarkastaja Terho Pölönen kävi toteamassa vahingonkin sekä teki korjausarviot sekä korjausehdotukset. Oli kuitenkin odotettava vakuutusyhtiön päätöstä asiaan.

Tryg lähetti nyt päätöksensä jossa se katsoo ettei ole voitu osoittaa että vahinko on tapahtunut Teboililla tuona ajankohtana. Eli rivien välistä voisi myös lukea, että olen syyllistynyt vakuutuspetokseen. Outoa on ettei minua syytetä vakuutuspetoksesta, koska selkesti olen sellaisen tehnyt, heidän mielestään.

Pistin vahingon nyt kuitenkin ajan voittamiseksi oman yhtiöni, OP-Pohjolan piikkiin ja he lupasivat mukisematta maalata auton tai maksaa kertakorvauksen. Myllytin auton EH-Autolla Joensuussa ja se maksoi 150 euroa, lopputulos ei kuitenkaan minua miellytä, muut "normaalinaarmut" siinä lähti pois mutta pesukoneen aiheuttama "vaakaraidoitus" jäi jäljelle.

Tilanne on nyt pattitilanne. Ainoa keino edetä asiassa on haastaa Teboil oikeuteen, mutta OP-Pohjolan oikeusturvavakuutus ei kata oikeudenkäyntikuluja mikäli Minä! haastan jonkun oikeuteen ja muutenkin Suomen oikeusjärjestelmän käyttäminen näinkin vähäpätöiseen asiaan, eli 150e omavastuun korvaamiseen tuntuu mielestäni järjettömältä.

Teboilin Heikki Vauhkonen on sitä mieltä että tahdon kiusallani maalauttaa "paskabemarini" hänen kustannuksellaan. Hän myös viittasi epäsuorasti meidän tavoittelemaan rahalliseen hyötymiseen vahingon, tai siis valehtelemani vahingon kustannuksella. En koe tekeväni noin, rahanpuutteessa en/emme vaimoni kanssa varsinaisesti ole, auto on kuitenkin n. 25.000e arvoinen, velaton ja rakensimme juuri lähes 300.000 euroa maksavan omakotitalon, olemme molemmat ansiotyössä ja lisäksi meillä on pääomatuloja sekä myös jonkin verran varallisuutta. Ei todellakaan ole tarvetta 150 eurolle, kyse on periaatteesta.

Nykyään Suomessa näköjään kuluttajalla ei ole mitään oikeuksia. Tämä varoituksena kaikille, ketkä aikovat pestä autonsa Kiteen Teboilla.

Auto hieman ennen pesua, kunnes toki likaantui taas. Toin auton itse muuttoautona Saksasta ja auton kunto on/oli erinomainen.

Väärinhän se on, mutta väärin on pesettääkkin autonsa harjapesussa ;)

Demon
Viesti:

Re: Tyypillistä toimintaa suomen huoltoasemalla

Viesti Kirjoittaja Demon » La Heinä 09, 2011 10:43 am

Johan on jäljet :shock: :shock: :o

Toivottavasti asiaan saa sinua parhaiten palvelevan päätöksen :)
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Heinä 09, 2011 11:04 am

Näkyykö kuvat menemättä facebookkiin? Johan on stoory, helvetti sentään...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

jallu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jallu » La Heinä 09, 2011 11:10 am

Hyvää palvelua Teboililta :o En viitsi sanoa mitä pitäisi tehdä... :x
Suola kuuluu ruokaan, ei tielle.

Casull

Viesti Kirjoittaja Casull » La Heinä 09, 2011 12:01 pm

Ihan täsmälleen samanlaista jälkeä kuin mun bemarissa erään huoltamon vanhalla pesurilla tammikuussa tuli. :(
Ei ollut itku kaukana kun ekan kerran tänäkeväänä auton kunnolla pesin ja tutkin maalipinnan lähempää.
Noiden jälkien takia mulla on tätänykyä kiillotuskoneet ja vehkeet, eikä mun autoa pestä enää ikinä millään harjalla.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911

Duke

Viesti Kirjoittaja Duke » La Heinä 09, 2011 1:21 pm

Ei siis tapahtunut minulle, kaveri vain linkitti tuon mulle facebookissa.

Harald

Viesti Kirjoittaja Harald » La Heinä 09, 2011 5:11 pm

Meni tässä jo vähän kahvit väärään lahkeeseen ku luin että joku hanskalainen on vienyt autonsa pesukoneeseen :mrgreen:

Ikäviä hommia. Syytellään vakuutuspetoksesta - mutta ei kuitenkaan syytetä. Käräjille en lähtisi, vaikka miten sappi kiehuisi. Auton maalaa moneen kertaan siihen rahaan nähden mitä se homma maksaa jos siellä tulee takkiin. Näen näitä riita-asioita opiskelujen puolesta lähes päivittäin ja monesti harmittaa miten ihmisten periaatteen hinta ylittää kaiken suhteellisuustajun.

Toisaalta, kuluttajariitalautakunta on velvollinen antamaan suosituksia sille osoitetuissa asioissa - ellei elinkeinonharjoittaja niitä tottele, on vastaavasti kuluttaja-asiamiehen (joita monesti vallitsevaa käsitystä vastaan on Suomessa tasan yksi) hommaa määrätä kunnallinen kuluttajaneuvoja tai muu asiamies avustamaan oikeusprosessissa.

Teppo-Oil meni boikottiin osaltani. :evil:

Vastaa Viestiin