Sivu 1/1
PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 12:11 am
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Hmm...
Jelppikääpä viisaammat/kokeneemmat internet -ostelijat tuohivirsumiestä PayPal -ongelman kanssa. Avasin tuossa muutama päivä sitten Paypal -tilin tarkoituksenani sen välityksellä ostaa esim. autonhoitotarvikkeita ulkomailta. Ajattelin käyttää vain ja ainoastaan ns. Top Up -ominaisuutta. Eli niin,että siirrän pankkitililtäni PayPal -tilille rahaa ja käytän sitä nettiostoksiin.
No, tänään sitten polleana (koska tämä ulkomaalaisista putiikeista ostaminen oli minulle uutta ja ihmeellistä) keräsin Shinearaman koriin tavaraa ja lopulta siirryin kassalle. "Walk in the park,aight?" No paskanmarjat mä mitään saanut ostaa. En, koska mulla on "Limited account". Voi v***u. Paypal -"kotisivulleni" olikin ilmaantunut oikein tiedote koskien tätä tilioikeuksieni rajoittamisesta. Mulla on siellä nyt oikein oma "case id". Voi v***u, mitä s**t*na p*skaa. Pyytävät nyt minua lähettämän jonnekin iivantiiran Belgiaan faksina oman sähkölaskuni todisteeksi siitä, että Rauhallinen Erkki on ihan oikeasti olemassa...V*ttu. Lisäksi luottokorttinumeron,millä todennan omaa olemassaoloani ja mistä tililtä veloitetaan sitten ihan pikkipikkiriikkinen korvaus tästä vaivannäöstä. Siis todellakin, en aio lähettää yhtään mitään minnekään...
Onko tää oikeasti näin vaikeaa, vai sujuuko kaikilla nämä hommat kuin tanssi? Onko Rauhallinen Erkki jäänyt kehityksen kelkasta jo 34 -vuoden iässä? Lisäksi hämmentävänä juttuna, en ymmärrä yhtään noita Paypal sivujen ohjeistuksia. Jotenkin aivan käsittämättömän monimutkainen juttu. Ja kielitaidosta tämä ei voi johtua. Se ei ole vaihtoehto.
Yritin vähän hakea tietoa vastaavista ongelmista, mutta en oikein luotettavaa lähdettä löytänyt. Jollain suoli24 (nii-in) -palstalla kauhisteltiin, että mikäli asialle ei tee mitään, niin jotain järkyttäviä jatkoseuraamuksia tulee. Ei kai? Vai tuleeko pienet siniset miehet yöllä pistorasioista ja lyö mut oransseihin haalareihin ja vie Guantanamoon? No se satku ainakin jäänee sinne, kun sulkeakaan sitä ei tämän spitaaliseen verrattavan statukseni vuoksi voi.
Sori avautuminen. Kiitos, jos jaksoitte lukea. Pullakahvit, jos osaatte torspoa auttaa.
-RE
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 12:33 am
Kirjoittaja patonki
Minulla on toistakymmentä vuotta ollut tili mokomaan, oletkos varmistanut tilisi? Muutenkin rahansiirto tilille on #tyhmää#(eikä edes mahdollista joku aika takaperin), hommaa electroni. Nojoo, se viisastelusta! Kerro, mikä on vikana, ei tuosta valituksesta saa selvää

Tai älä kerrokkaan, semmoinen on olemassa kuin #maksukamu.com# kato sieltä

Niin, mähän olen jo 50v, joten tommoset naperot ei välttämättä tajua näitä jutskia

Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 5:34 am
Kirjoittaja joye
Jooh siis helpoimmalla ois taas päässy kun olisit liittänyt korttisi paypal tiliin, mutta tosta tekstistä nyt en itse ottanut taas mitään selkoa..pistetään se aamun piikkiin kun vasta olen herännyt.

Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 6:40 am
Kirjoittaja -JP-
Kävin googlettamassa tuosta, vaikuttaa melko paskamaiselta tilanteelta. Ei tuossa näköjään auta kuin lähetellä sinne kaikki mahdollinen info itsestään...
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 7:16 am
Kirjoittaja seatts
Avaa mieluummin tili google checkoutiin, itse käytän sitä ja se on vielä suomenkielinenkin ja käyttää sun kortin visa-puolta. Ja kun muistaa silloin kun maksaa visalla/mastercardilla niin jos jostain syystä tavarat ei tulekaan perille niin ei maksa sitä laskua ja ilmoittaa asiasta luottokunnalle/omaan pankkiin niin ne selvittää sen asian.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 7:20 am
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Juu, tuli eka postaus vähän turhan vittuuntuneena ja väsyneenä kirjoitettua, joten ulkoasu ei kaikilta osin taida olla oikein selkeä

Juu, en taida jaksaa lähteä tuohon faksin lähettelyrumbaan. Tuntuu aika kiviseltä tieltä, eikä taida sekään välttämättä auttaa. Hassua, että joku faksin lähettäminen katsotaan jotenkin erityisen turvalliseksi henkilöllisyyden varmentamisen muodoksi

Nään sieluni silmin kun joku siivooja siellä yksin moppaa toimistotalon käytäviä, kun mun faksi puskee koneesta...
Siis tällaisen vastaavanlaisen henkisen peppurakastelun kohteeksi jouduin joskus 90 -luvun lopulla, kun yritin pankkitliä saada Englannista. Ja kun sitä talonmiehen kengännumeroa ei ollut oheistaa, niin jäi tilit saamatta. Voi näitä maailman meininkejä..
Niin, siis sen verran taustaa, että minulla ei ole minkäänlaisia maksuhäiriöitä taustalla eikä mitään muutakaan vähänkään epäilyttävää. Average Joe, kaikin puolin.
No taidan jättää 100€ Paypalin pohjattomaan kassaan ja nuolla haavani. Ei tuo luottokorttimaksaminen kai olekaan sitten niin pelottavaa..

Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 8:12 am
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.
Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää...
Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 8:37 am
Kirjoittaja Tonis
Samanlaisia ongelmia oli täälläkin alussa. Visalla tuota tuleekin käytettyä, mutta silloin vaati sen 1,50 € testioston, joka hyvitetään kyllä takaisin paypal tilille. Kun tämä maksutesti oli suoritettu tili toimi ja luki verified. Siihen piti etsiä visan tiliotteesta jokin koodi joka piti syöttää paypaliin.
Mielestäni tuli sähköpostiin tuo verifiointipyyntö ja ohjeet.
Ei tarkalleen muista kun on jo vuosia tuota käyttänyt. Tämän verifioinnin jälkeen voi tiliä käyttää myös siirtämällä rahat omalta tililtä.
Eipä se visa kortti mikään mörkö ole. Ei ole itsellä ollut ongelmia sen kanssa. Ehdoton melkein nettikaupoissa juurikin kusetusturvan vuoksi.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 10:32 am
Kirjoittaja TKe_
Rauhallinen Erkki kirjoitti:patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.
Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää...
Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
Älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Itsekin on pitänyt aina välillä "todentaa" olevansa se kuka väitän olevani. Tosin mennyt samalla tavalla kuin Tonis -kirjoitti. Itse olen käyttänyt paypallia piiiiitkään ja ei ole kyllä ollut ongelmia (enkä tätäkään laske ongelmaksi, että haluavat varmistaa "tietoturvan"). Noita kameratarvikkeita, kun olen briteistä tilannut niin sinne on varsin usein pitänyt laittaa sähkölaskusta kopio (kun brittien mielestä ei voi olla olemassa jos ei ole sähkö- tai kaasusopimusta

)
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 12:53 pm
Kirjoittaja jallu
Määkin sumplin tota paypalia mutta en taida alkaa säätämään, Visalla vaan.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 1:19 pm
Kirjoittaja patonki
Rauhallinen Erkki kirjoitti:patonki kirjoitti:oletkos varmistanut tilisi? )
Olen tehnyt ne vaiheet, jotka piti tilin saadakseen. Tili avautui, toimi normaalisti pari päivää. Siirsin sinne rahaa ja päivää myöhemmin yrittäessäni maksaa niillä rahoilla, sain tietää, että paypal tilini "oikeuksia on rajoitettu". Tässä siis selkokielinen referointi tuosta ekasta postauksesta.
Ihmettelenkin, miksi nämä rajoitetut oikeudet lyötiin päälle vasta kun olin tuolle Paypal -tilille varoja siirtänyt. Eipä ollut ongelmia saada avattua tiliä, mutta kun olin rahaa sinne siirtänyt, niin "kiitti ja heippa". Ajatuksia herättävää...
Niin ja tuon "maksukamun" ohjeilla toimin tiliä avatessani, ja ne pelittivät niinkuin pitikin.
Tämä sinun tilanteesi on ihan normaalia ja kuuluu asiaan! Kortilla tuo varmennus vaan olisi helpompaa. Tällä tavalla varmentavat osoitteen ja henkilön. Ei tuossa mitään ihmeellistä ole.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 4:37 pm
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
^ Ei se nyt mun kirjoissa ihan normaalin piikkiin mene, että pitää sähkölaskua faksata Luxemburgiin, että saa täydet oikeudet tienaamiinsa rahoihin. Mutmut mä oonkin aika vihreä näissä nettiostojutuissa, niinkuin varmaan kaikille on selvinnyt..
Tuon luottokorttivarmennuksen toki ymmärrän, mutta sekään ei tässä tapauksessa yksinään auta, vaan Oulun Energialta pitäisi paperiversiota omasta laskusta tilata (nyt käytössä siis e-lasku). Eli molemmat toimenpiteet pitäisi tuon sähköpostiviestin mukaan tehdä jos mielin omia rahojani käyttää. Niinkuin Tke totesi, tämä tällainen hommeli on tuttua Englannista, mutta, että vielä tänäkin päivänä
Pitäkööt rahansa.Siirryn asioimaan luottokortilla.
kiitoksia kaikille apuaan tarjonneille. Kyllä mä "kintaalaisille" tarjoon kaffet muutenkin jos törmäillään.

Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 4:56 pm
Kirjoittaja Heikki
Tämä sähkö-/kaasulasku ei muuten ole mikään vitsi. Olin seitsemän kuukautta Lontoossa töissä, yritin vuokrata asuntoa (työnantajan nimissä ja rahoilla), vuokranantaja vaati ennakon ja työnantaja ei halunnut että nostan firman kortilla käteistä. No sitten oltiinkin sellaisessa luupissa, että pankissa ei voinut perustaa tiliä kun ei ollut paikallista osoitetta ja asuntoa ei saanut kun ei ollut tiliä.
Kaasu-/sähkölasku olisi ratkaissut molemmat ongelmat.
Aikaero Suomen ja Brittein välillä ei ole kolme tuntia vaan kolkyt vuotta.
Re: PayPal -probleemaa...
Lähetetty: To Huhti 07, 2011 4:59 pm
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Juu, samat ongelmat Lontoossa 1997-98

Ne on kyllä lystiä porukkaa, Hannibalin Alppien ylitys on pientä iltapäiväpuuhastelua verrattuna kämpän vuokraukseen Englannissa.