Itse käytän perus APC:ta (ennen Pineline @ 1:120, jatkossa Surfex HD @ 1:100-1:200) pintojen pyyhkimiseen, luonnollisesti pyyhin perään nihkeällä rätillä (ettei jää pesuainetta) ja vielä kuivalla rätillä.
Koloja oon putsannu hammastikuilla ja bilteman sudeila ja myös semmosilla vaahtomuovi "pensseleillä". Myös pojan vauva-ajan hammasharjat oli hyviä kun ne mahtu joka koloon. Vaahtomuovi brushit erityisen kätevät tuuletin räppänöiden pesussa
Penkit oon kerran pessy ihan suihkuttamalla APC:llä nihkeäks. Isolla brushilla vaahtoon ja märkäimurilla imuroinu perään. Tietty sen jälkeen tehny saman homman pelkällä vedellä. Tosin tän tein vaan pariin ongelmakohtaan mut näin vois varmaan koko sisustankin tehdä. Jatkossa ajattelin hankkia höyryputsauskoneen (jonkun ihan halpiksen), diy suutin mihin tulee jokin patentti mikrokuituliina kiinni
Ikkunoita oon putsannu vanhassa autossa claylla (tulee vanhassa autossa HIUKAN eri näkyvyys) ja tietty perus autokäyttöön tarkoitetuilla ikkunanpesuaineilla ja lyhytnukkasella mikrokuituliinalla (suihkinu liinaan ettei kojelaudasta tuu kuiva). En käytä normisti consumer kotikäyttö ikkunanpesuaineita kun ne sisältää silikaatteja yms. mitkä aiheuttaa enemmän huurretta auton laseilla jne.
Yks kätevä sisustan juttu on piilotella pieniä pussukoita (esim. johonkin vanhan sukan kärkeen) EverClean kissanhiekkaa auton sisustaan. Siis johonkin mistä ei nää. Poistaa ihan törkeen hyvin kosteutta. Nykyisessä autossa ei ole ongelmia kosteuden kanssa mutta patongin kanssa oli. Ei tarvinnu aamusin kärsiä siitä että ikkunat on kaikki muurautunu kiinni huurteesta
Nahkaruoria, vaihdekepin nuppia ja käsijarrukahvaa pesen Le Chat - Savon De Marseille -saippualla, vanhalla hammasharjalla/brushilla ja lyhytnukkasilla mikrokuituliinoilla. Perään heitän mehiläisvahan minkä annan seistä vähintään joku pari tuntia ja kiilloten kokonaan olemattomiin. Kokeilin just vähän aikaa sit, tekee ihan hyvää

Periaatteessahan nykyaikaista nahkaa ei tarttis käsitellä millään pesun jälkeen kun on "vaan maalattu pinta" mutta mielummin vedän varman päälle..
Vinkkinä, kattoverhoilua ei sitten kannata pestä jos ei oo ihan välttämätön pakko. Ja jos peseekin niin tosi vähällä kastelemisella. Jää TODELLA helposti roikkuvaksi kun kerran kastelee. Ei onneksi omakohtaista kokemusta mutta..
Oon myös vahannu sisustan osia. Mitsussa on ainakin ikkunoiden ympärillä sisällä (ovissa) semmonen vajaa sentin levee kaistale maalia näkyvissä. Perus SRP + oma valitsema vaha (viimeeksi 915) pintaan. SRP:n hinkkasin noilla sienipensseleillä, samoin kun ovenväleihin
Tiedän että detailing touhussa inhotaan silikonia, kuten myös itsekkin. Mutta sen käyttö on ihan suotavaa mielestäni turvavöissä. Olen suihkinut (liinaa vasten) silikonia välillä vöihin. Piristyy kummasti sen liukuvuus sisään että ulos
Muuta en nyt tähän hätään muista..