Peräkärryn kuomu
Peräkärryn kuomu
Kuomu joka on nykyisissä käyrryissä (jc-trailer,muuli yms). Harmaata muovia(pinta pikkasen karkea) joka imee itseesä mustaa töynää ,vihreätä sammalta. Millä tuon saisi puhtaaksi,kokeiltu af,pineline ja jotain muovin puhdistusainetta. Entä milläs sen käsittelisi et pysyis puhtaampana?
Re: Peräkärryn kuomu
Mulla on Jt -trailer kärryssä Gansi niminen kuomu. Tuo on kyllä melko sileä pinnaltaan. Omani olen pessyt joka kesä liottimella ja sellaisella "rekkapesuharjalla" ja sen jälkeen laittanut vahan pintaan. Tuohon on tullut käytettyä vanhat markettivahapullojen jämät.
Minulla lienee ihan samanlainen kuomu Muulissa ja samat oli ongelmatkin. Pesuun olen todennut parhaaksi Surfexin, noin 5% seoksella. Mutta pelkkä pesuaine ei riitä, vaan hankausta tarvitaan lian irroittamiseksi. Minäkin myönnän käyttäneeni tähän ihan harjaa
Mikä tahansa tehokas APC toiminee vastaavasti.
Liikaantumista on selvästi vähentänyt ja puhdistusta helpottaa pinnan käsittely. Minä lähdin kokeilemaan muoveille tarkoitettuja aineita, mm 303:sta. Parhaaksi osoittautui Sonaxin plastic restorer gel, vaikka värin palautusta ei kaivattukaan
Geeli on helpohko levittää ja ilmeisesti se jotenkin tukkii muovin huokosia, mikä vähentää lian tarttumista. Vaikutus näytti kestävän talven yli, kun kärryä ei tietenkään pesty tuona aikana kertaakaan.
Liikaantumista on selvästi vähentänyt ja puhdistusta helpottaa pinnan käsittely. Minä lähdin kokeilemaan muoveille tarkoitettuja aineita, mm 303:sta. Parhaaksi osoittautui Sonaxin plastic restorer gel, vaikka värin palautusta ei kaivattukaan
Kiitokset.
Eilen pesestessäni huomasin et parhaiten lähtee pesurilla suoraan ei mitään tököttiä, hiljaa liikuttaa pesuria. Jos lähtee nopeammin niin lopuksi jäävä lika on vielä kovemmin kiinni.
Eilen pesestessäni huomasin et parhaiten lähtee pesurilla suoraan ei mitään tököttiä, hiljaa liikuttaa pesuria. Jos lähtee nopeammin niin lopuksi jäävä lika on vielä kovemmin kiinni.