Etulokasuojan maalauttaminen
Etulokasuojan maalauttaminen
Vaimo prkle kolhi parkkihallissa etulokasuojan, mutta ei hätää! Suomi on pullollaan purkuautoja, joista yhdestä kävin hakemassa paremman lokarin. Ainoa miinus on tietysti väri eli korvaava lokari pitää saada harmaasta valkoiseksi. Löytyykö palstalaisilta vinkkejä/ehdotuksia maalaustyön tekijäksi Turun suunnalla? Myös harrastajamaalari kelpaa. Mulla ei ole aikaa, tiloja eikä osaamista maalaustyöhön.
Kun olen vaihtanut maalatun lokarin autoon, koko auto kannattaa varmaankin myllyttää? Maalipinta kaipaa muutenkin ehostusta, koska Suomen olosuhteet näkyvät väistämättä käyttöautossa, vaikka pesukinnasopit ovat olleet käytössä parisen vuotta. Taustatietona vielä auton merkki, malli ja ikä: Subaru Legacy GT-B, vm 1999.
Kun olen vaihtanut maalatun lokarin autoon, koko auto kannattaa varmaankin myllyttää? Maalipinta kaipaa muutenkin ehostusta, koska Suomen olosuhteet näkyvät väistämättä käyttöautossa, vaikka pesukinnasopit ovat olleet käytössä parisen vuotta. Taustatietona vielä auton merkki, malli ja ikä: Subaru Legacy GT-B, vm 1999.
Re: Etulokasuojan maalauttaminen
Eiks Eeki turun suunnilla operoinnu?
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Niin pitääkö se koko auto myllyttää? Samaa mietin kun maalautin Vokkelon takaluukun äskettäin, siinähän ei vielä naarmuja pitäisi olla kun en ole kuin kerran pesukintaalla pessyt huolellisen esipesun jälkeen. Ja maalari sanoi ettei kuukauteen saa vahata (myllytyksestä en edes älynnyt kysyä).
Varmasti tarvitsee myllyttää, jos muu auto on 16 vuotta vanhalla maalipinnalla... Lokasuoja väkisinkin erottuu joukosta, vaikka sävy olisikin oikea. Sävyn määrittäminen vanhassa autossa on lähtökohtaisesti hankalaa, varsinkin jos alkuperäinen maalipinta on himmentynyt. Hyvä maalari toki sävyttää ja häivyttää tuollaisen leikiten.
Jos lokasuoja maalataan irtonaisena ja uunitetaan, on maali hyvin kuivunut jo lähtökohtaisesti. Minulle maalari ohjeisti, että ei konepesuja (heh) tai vahausta pariin viikkoon. Jos osaa ei uuniteta vaan maalataan paikallaan, kuivuu maali varmaan seuraavat puoli vuotta...
Jos lokasuoja maalataan irtonaisena ja uunitetaan, on maali hyvin kuivunut jo lähtökohtaisesti. Minulle maalari ohjeisti, että ei konepesuja (heh) tai vahausta pariin viikkoon. Jos osaa ei uuniteta vaan maalataan paikallaan, kuivuu maali varmaan seuraavat puoli vuotta...
Niinmutta! Pitääko koko auto, siis se vasta maalattu paneelikin? Tottakai ne vanhat pinnat.
Riippuu miten tasaista ja roskatonta pintaa maalari tekee. Voi olla että hän vähän hioo ja kiillottaa pintaa jo maalauksen jälkeenkin. Sitten taas riippuu maalarin kiillotustaidoista tarvitseeko niitä jälkiä korjata 
Ainakin omaa peltiä oli maalari vähän hipaissut. Roskia siellä on vieläkin muutama, kyllä sitä joutuu vielä korjailemaan jos täydellisen haluaa.
Niin no täydellistä tuosta ei edes haeta, pieniä osumia on sen verran paljon ympäri autoa. Kunhan sävy on sama/riittävän lähellä ja auto vain yhtä väriä. Kyseessä on kuitenkin jo vanha auto ja käyttis.
Lähinnä mua kiinnostaa vinkit tekijöistä Turun lähistöllä. EeKille on tarkoitus lähettää yv, kunhan ehdin.
Lähinnä mua kiinnostaa vinkit tekijöistä Turun lähistöllä. EeKille on tarkoitus lähettää yv, kunhan ehdin.