Kun projektia aloittelin niin tavoitteeksi asetin mahdollisimman hyvän lopputuloksen, jottei mene motivaatio lajin parissa samantien jos lopputulos olisi heikko. Opettelu vaihe luonnollisesti ottaa aikaa normaalia enemmän, joten valmistauduin pitkään projektiin. Aikaa meni auton parissa 5 päivää ja noin 60 tuntia, koska kaikki ei tietenkään sujunu kuin elokuvissa.

Maalipinnan heikon kunnon tietäen 3-step kiillotus oli lähtökohtana. Oranssi hex+S3g toimi esimmäisenä vaiheena suht hyvin. Valkoinen hex+S17 oli kakkos kierroksella ja viimeistely oli mustalla hexillä + S30/S40 kombo. Lopputarkastelussa auto olikin aivan liian raakile vahaa varten ja hologrammeja alkoi löytymään joka puolelta.

Vahaksi valikoitui Colliniten 915 ja ihastuin siihen täysin. Nyt tässä ihmettelee, että miten sitä on joskus mukamas pärjännyt jollain Korrekin litkuvahoilla!?

Työvaiheita
1. Bilt Hamper Auto foam esipesu
2. Solmaster AS40- liukkari
3. Wolfs DeIronizer
4. AG pienpoisto
5. Sonus Clay
6. Auto Finesse Lather Shampoo
7. Kuivaus
8. Myllytys.
9. Liukkari+shampoo pesu
10. Kuivaus
11. Dodo Juice Lime Prime
12. Collinite 915 (X 2)
Kone: Shinemate EP801
Tahnat:
Scholl S3 Gold
Scholl S17+
Scholl S30+
Scholl S40
Laikat:
CG oranssi, valkoinen, sininen ja musta hex
Autobrite vihreä hex
Pakoputkenpäät:
Britemax Easy Cut
Britemax Final Finish
Vanteet/renkaat:
Armor All Shield- vannesuoja
Turten rengas kiilloke
Tuulilasi:
Armor All Shield for glass- lasipinnoite
Työkuvia:
takasivu


Konepelti





Helmakin saanut osansa



Ärsyttävän haalistuneet renkaat. Tuli hankittua Turtlen jotain kiilloketta, mutta saa nähdä toimiiko se kuinka hyvin/pitkään.


Hionta suoritettu takapuskurissa. Liian huonossa kunnossa oli että ei aivan saanut kaikkea pois, mutta ihan tyydyttävästi kummiskin


DJ Lime Prime+ Collinite 915



Etupuskurin lippa oli nauttinut niin paljon suolakylpyjä että sain mukavasti mustan oikeaa sävyä takaisin.


Ja lopussa se onnistumisen tunne kun saat auton valmiiksi hinkkattuasi 5 päivää kellon ympäri. Priceless!
