Ja offtopikkina:
Pikkuinen automaaliliike tuossa myy Mirkaa ja jos sieltä löytyy apuja??
Kiitoksia vaan etukäteen
Laitilaan tänään tilaus sähköpostilla, maininnalla lauantaina myllytetään, niin voit perjantaina viimeistään hakea paketin matkahuollostaMikkisa kirjoitti:Kiirehän mut tässä pakotti kyselemään kun ajattelin jo lauantaina myllyttää oman auton jonka ostin eilen. Volvo v70 ja niin pirusti pesunaarmua. Toinen seikka että oon lähdössä etelään 2viikoksi tiistaina ja en ole ottamassa postipakettia vastaan. Ymmärtääkeehän nyt mun hanakkuus Biltemaa ja Motoa kohtaan![]()
Morjesta AnttiAntti H kirjoitti:Terve pesukinnaslaiset!
Vastaan Motonet ketjussa autotarvike ja varustelu -valikoimasta ja tällä hetkellä tehdään valintoja ja ratkaisuja tuotevalikoiman suhteen koskien auton kiillotusta ja vahausta.
Ottaisin mielelläni vastaan ajatuksia ja ehdotuksia liittyen aiheeseen. Olen itse jonkin sortin himokiillottaja joten ihan ulalla en ole koneista tai aineista, mutta mielellään kuunnellaan tässä kohtaa myös suurta yleisöä.
Tällä hetkellä haetaan laadukasta tuotesarjaa hiomaaineisiin ja kiillotuksiin, välinepuolella on tulossa hyllyyn täälläkin paljon puhuttu kone joka ainakin ulkoisesti ja spekseiltään muistuttaa hyvinkin tuota DAS 6 Pro:ta. Olen sen itse testannut ja vallan mainio laite.
t.
Antti Hirvonen

Ostaisin kanssaWolfie kirjoitti:Niin ja hei tietysti jos nyt ihan kaikesta mahdollisesta tarjolla olevasta saa valita niin seuraavat olis rok:
Bilthamber Auto-wash, auto-clay soft ja regular, ehkäpä finish-wax ja aivan ehdottomasti auto-foam.
Kiillotuksen suuntaan jos mennään niin monellon raffini laikat tai flexipads/chemical guys hex-logicit ja ehdottomasti Scholl Concepts tahnat.
Näitä ostaisin ehdottomasti miettimättä jos hinta on sama kuin suoraan maahantuojalta
Näistä itseäni kiinnostaa tuo M101 tai vastaavasti Sonax EX 04-06 ja Cut max. Sonax PNS on erittäin hyvä tuote mut ei ehkä helpoin normikäyttäjälle joten sen tilalle suosittelisin kyl Sonax NPT joka on vastaava aerosoli helpommilla levitysominaisuuksilla. Sonax Nano Lack protect pinnoite vois olla myös hyvä jos hinta on sopiva. Minkähintaisesta Das6 pron kaltaisesta DA:sta on kyse?Wolfie kirjoitti: Morjesta Antti
Tuossapa sulle pikaisesti kyhätty lista HL Groupin ja Kahan tuotteista eli Meguiarssia ja Sonaxia. Muiden maahantuojien listoihin en pääse käsiksi, mutta jos haluat raottaa verhoa suurelle yleisölle kertoen mitä valmistajia toimittajilta löytyy niin voidaan kimpassa katsella mitä löytyy![]()
- M10132 Foam Cut Compound M101 hionta-aine - toinen maailmanluokan karkea tahna, erittäin toimiva ja paljon käytetty. Henkilökohtaisesti käytän kokoajan
- M20532 Mirror Glaze Ultra finishing polish M205 kiillotusaine - ihan ok toimiva viimeistely/polishing tahna, parempiakin on mutta tämä pieksee melko pitkälti muut markettitavarat. Henkilökohtaisesti käyttäisin jos normilitku loppuu ja homma jää kesken tai tarvitsee nopeasti lisää
- DMC5B Mikrokuitulaikka leikkaava 5.5” - nimenomaan DA:lla käytettäväksi tarkoitettu erinomainen laikka kuromaan rakoa kiinni rotaryn ja DA:n leikkaavuseroista. Ehdoton jos louhitaan kovempaa pintaa DA:lla. Henkilökohtaisesti jos DA:n hommaisin niin nämä hankkisin kaveriksi
- DMF5B Mikrokuitulaikka viimeistely 5.5” - ylläolevan kaveri, viimeistelylaikka. Ehdoton jos ylläolevaa tykkää käyttää
- M1611 Professional Paste Wax #16 - Erinomainen ja erittäin kestävä suoja. Välillä unohdettu, toisinaan nostaa päätään. Tasaisen tappava suorittaja ja työhevonen. Henkilökohtaisesti pitäisi kokeilla joskus
Sonaxilta meillä on jo suht hyvä pentti perus edustus joten keskitytään vähän enemmän sinne korkeampaan luokkaan. Sieltähän löytyisi sitten Kahalta näitä
- SO 225 300 Sonax Profiline Cut & Finish hiomatahna - Vähän uusi uutuus vielä suomiharrastelijoille. Ilmeisesti kuitenkin toimiva ja herkku käyttää. Henkilökohtaisesti haluan kokeilla kyllä
- SO 224 300 Sonax Profiline Perfect Finish viimeistelytahna - Sama kuin yllä
- SO 273 141 Sonax Glaspolitur lasinhiontatahna - Huhujen perusteella ainut oikeasti toimiva valmis tahna lasin kiillottamiseen jolla oikeasti voi jopa saada naarmua pois. Henkilökohtaisesti tahtoo tätä kokeilla
- SO 493 300 Sonax huopalaikka lasinhiontaan - Se ainut laikka millä ylläolevalla tahnalla saa mitään aikaiseksi, ehdoton kimppa Glaspoliturin kanssa
- SO 223 100 Sonax Profiline PolymerNetShield - Ilmeisesti erittäinkin kestävä sealanttivaha, melkein "pinnoite", saattaisi tehdä hyvinkin kauppaansa. Vaatii tietysti pentti perusjätkältä pinnan syväpuhdistuksen joten tuo myös lisämyyntiä kun pentille myydään myös pienpoistot, raudanpoistot, claybar ja liukaste yms... Haluaisin kokeilla myös itse.
Alotellaan nyt ainaskin tommosella listalla ja jahka keksitään jotain muuta niin kerrotaan toki.![]()