Sivu 1/1

Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 5:23 pm
Kirjoittaja Henripit
Kohteena custom mallinen moottoripyörä. Krominen pakoputki kuumenee ajon aikana polttavan kuumaksi. Ajohousut osui kuumaan putkeen, jolloin housukankaan kuvio suli putkeen kiinni. Vahingoittunut pinta-ala n. 10x10cm. Ideoita millä jäljen saisi pois? Kokeilin savea, asetonia, tärpättiä, megun 205. Millään ei ollut mitään vaikutusta.

Kuva

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 5:37 pm
Kirjoittaja Juuzo
Jokin tuote, millä kromia yleensäkin kiillotetaan?

Tai sitten lämmittää ja yrittää pyyhkiä sulat muovit pois? (Kyseenalaistan kyllä tämän heti, mutta eikai sillä hirveesti häviäkään)

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 5:54 pm
Kirjoittaja HTK12
Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 6:39 pm
Kirjoittaja Henripit
HTK12 kirjoitti:Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.
Käsin kokeilin, on mulla 101 myös, mutta pelottaa, että kromiin tulee jälkiä.

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 9:57 pm
Kirjoittaja Mazza
Monesti olen kuullut, että sokeripalalla hinkaamalla lähtis. Tiä vaikka toimiski.

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 10:00 pm
Kirjoittaja JUMA
Tuota sokeripalaa on tullut kokeiltuakin, mutta en usko, että tuo sillä lähtisi. Mielelläni olen väärässä. ;)

#205 ja rotary, luulis toimivan

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: Pe Heinä 25, 2014 10:15 pm
Kirjoittaja HTK12
Henripit kirjoitti:
HTK12 kirjoitti:Kokeilitko käsin vai koneella #205? Koneella luulisi lähtevän kromista kyllä ihan pikaisella pyöräytyksellä.
Käsin kokeilin, on mulla 101 myös, mutta pelottaa, että kromiin tulee jälkiä.
Kokeilisin koneella #205, #101 sen verta karkeaa, että luultavasti jättää jälkiä, jotka joutuisit kuitenkin #205 poistamaan. Toinen vaihtoehto olisi vielä koittaa kostuttaa rätti liuottimeen ja jättää se kylmän putken päälle (bensa, diesel, asetooni). Kaikilla noilla luulisi muovin irtoavan kunhan vaikutusaika on riittävän pitkä.

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 4:09 am
Kirjoittaja Mipy
Sokeripalaa kokeilisin. Ensin sylkäisee siihen sokeripalaan/putkeen ja alkaa hinkkaamaan. Ainakin ajokengistä sulaneen muovin olen näin joskus onnistuneesti poistanut.

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 8:34 am
Kirjoittaja Viltsu
Luulisin esim. Autosolin naarmuttavan vähemmän kuin sokeripalan?
Henkilökohtaisesti kokeilisin Universal Stonea.

Edit: Coca-Cola on myös aikamoista myrkkyä. Sillä lähtee esim. pintaruoste kuin nappi paidasta. Cokikseen kastetulla sienellä, mf-liinalla, tms. hinkkaat aluetta. Jos se ei tepsi, niin sitten asteittain rankempaan kuten Universal Stone, Autosol jne..

Re: Kromista sulanut muovi(?) pois

Lähetetty: La Heinä 26, 2014 11:14 am
Kirjoittaja Henripit
Huh, lähtihän se. Kokeilin #205, ei mitään vaikutusta. Vihreä hex ja #101 niin alkoi lähtemään. Aika kauan sai hinkuttaa ja lähti enemmän sulamalla kuin kulumalla pois. Pinta kuumeni polttavan kuumaksi, mutta kromi ei ottanut itseensä. Oli kyllä tiukassa. Kynnellä rapsuttamalla ei saanut yhtään irtoamaan. Loppu hyvin, kaikki hyvin!