Sivu 1/1
Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:02 pm
Kirjoittaja Lepis
Onko kukaan kokeillut linnunjätöksien putsaamiseen kosteuspyyhkeitä? Näin perheellisenä niitä on aina autossa, niin niillä olisi helppo poistaa lintujen pommitukset heti tuoreeltaan ja varmaan toimii kuivahtaneeseenkin pommitukseen. Varmaan toimisi ötökänraatoihin puskurissakin. Mietin vain että onkohan niissä mitään maalipintaa pilaavia/tuhoavaa ainetta?
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:20 pm
Kirjoittaja Korhonen
Tiiätkö että täytyy tunnustaa, että ite tein näin tässä menneellä viikolla... Toki meidän auton pinta on jotain muuta kuin normaali, eikä se naarmuunnu (ainakaan näkyvästi)..

Linnunjaska sai kyllä kyytiä

Ja tokkopa nuo maalipintaa tuhoaa kun niillä kestää vauvan pyllyjä pyyhkiä ja jättää semmoselleen.. Mutta kyllä minä silti maalipinnan aikaan pidin aina mikrokuituliinaa ja waterless washia pikkupurkissa aina mukana näitä varten

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:20 pm
Kirjoittaja Osgard
Eivät sido yhtään likaa eli naarmuja tulee
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:30 pm
Kirjoittaja Korhonen
Varmasti tulee naarmuja, mutta jos tuoreeltaan pääse ottamaan eikä yksinkertaisesti muuta vaihtoehtoa sattusi olemaan, niin pitäisin muutamia ohuita naarmuja pienempänä haittana kuin että antaa sen siihen muhia, jos siis seuraavaan pesumahdollisuuteen olisi turhan pitkä aika.. Mutta suosittelen näihin niitä vedettömiä pesuaineita.
Edit tämä siis sillä perusteella että ne muutamat ohuet naamut on ehkä helpompi ottaa pois kuin että jos jätös ehtii tekemää tuhojaan. Niistä kun ei koskaan tiedä.. Kannattaa vaan olla todella varovainen niitä pyyhkiessään likaiselta pinnalta.. Voi saada oikeasti isotki naarmut aikaan!!!
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 10:46 pm
Kirjoittaja Juha U
Ei kerenny olla viime viikon helteellä linnunp**** ku päivän vanhemman Volvon etulokarissa, kun huomasin ja pesin pois ja syöpyihän siihen jälki, joka tuskin myllylläkään enää lähtee pois. Ei ainakaan kaikki lähtenyt kevyesti puhdistavalla vahalla. Samoin kävi traktorin konepellille. Melkoista happoa tuntuu olevan

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 11:51 pm
Kirjoittaja K70
Kyllähän nuo syöpäläiset kannattaa ottaa keinolla millä hyvänsä pois mahdollisimman nopeesti.
Itse just tällä viikolla törkkäsin kontin sivupaneelien taakse qd-pullon ja keltasen liinan...ja rouvallekin (yritin) opetin, että böödibuup ➡ qd ➡ pieni odotus ja liinalla painaminen, ei pyyhitä ja nostetaan se pasha pois ➡ uusi suihkaisu ja paskapytyn alueelta minimum pyyhintä, että skönsät saa pois...eli paskaseen autoon kuivalla talouspaperilla ja reilusti painaen

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Pe Kesä 07, 2013 11:59 pm
Kirjoittaja JanneJ
Kyllä mä pyyhin linnunpaskan pois vaikka talouspaperilla jos muuta ei ole, kunhan sen tortun siitä auton pinnalta saa pois mahdollisimman nopeaa.
Pieniä naarmuja saa helposti pois mutta palanutta jätöstä ei.
Kaveri laittoi eilen viestiä juuri tästä aiheesta, oli max 10 tuntia ehtinyt jätökset olla keväällä maalatulla pinnalla ja jälkihän siihen jäi.

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 12:22 am
Kirjoittaja K70
Just näin...
Mutta varovaisesti kuitenkin sen paperin kanssa.
Edellisen kinnerin persuuksiin ajeli poliisi, kun rouva oli liikennevaloissa. Vaimo soitteli hädissään, mitä tehdä kun hän ei näe paskasessa puskurissa ihmeemmin mitään jälkiä. Sanoin, että ottaa tiedot ylös ja ajaa himaan, niin katsotaan tappiot.
No puhelun aikana tämä herra virkavalta tuli luuriin ja sanoi, että minä just pyyhin tästä puskurista nenäliinalla, eikä tässä näy mitään jälkiä
Totesin siihen, että ihan varmasti sait juuri aikaan hirveät jäljet puskuriin...noh himassa totuus selvisi, eikä syyllinen olisi voinut kiistää syyllisyyttään, kun takapuskurista pystyi lukemaan peräänajajan rekkarin. Mutta myös nuo nenäliinan jäljet oli näkyvissä puhtaalla pinnalla.
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 11:54 am
Kirjoittaja Juha U
K70 kirjoitti:Kyllähän nuo syöpäläiset kannattaa ottaa keinolla millä hyvänsä pois mahdollisimman nopeesti.
Itse just tällä viikolla törkkäsin kontin sivupaneelien taakse qd-pullon ja keltasen liinan...ja rouvallekin (yritin) opetin, että böödibuup ➡ qd ➡ pieni odotus ja liinalla painaminen, ei pyyhitä ja nostetaan se pasha pois ➡ uusi suihkaisu ja paskapytyn alueelta minimum pyyhintä, että skönsät saa pois...eli paskaseen autoon kuivalla talouspaperilla ja reilusti painaen

Tuollainen setti pitää laittaa kesäajaksi omaankin autoon. Tuolla on hyvä paikka kontinsivupaneelissa missä on Saksasta tullut ensiapulaukkukin vielä tallessa.
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 12:25 pm
Kirjoittaja Pilder
Minulla on kontissa, pakasterasiassa: liina+ 50ml suihkepullossa AutoQD.
Tosin nyt lojunut khh:n pöydällä, kun liinan pesin. Pitäs muistaa nakata konttiin

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 6:45 pm
Kirjoittaja patonki
Liittyy aiheeseen

Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 6:49 pm
Kirjoittaja samunoz
Pilder kirjoitti:Minulla on kontissa, pakasterasiassa: liina+ 50ml suihkepullossa AutoQD.
Tosin nyt lojunut khh:n pöydällä, kun liinan pesin. Pitäs muistaa nakata konttiin

Mulla liina + 50ml Ultima Waterless Washia. Ja vaimokin käyttää tuota aina kun aihe on.
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 8:14 pm
Kirjoittaja Peksi
Täytyy varmaan itsekin jemmata QD: ta ja joku liina takapaksiin. Siihen tyyliin taas linnut pommittaa.
Tuli elävästi mieleen tuosta kuvasta, kuinka edellisen kämpän autopaikka oli pihlajan alla. Auto oli tiettyyn aikaan vuodesta jatkuvasti aika messevän näköinen, kun oli konepellistä, katon kautta perään asti täynnä linnun plöröjä ja puoliksi sulaneita pihlajanmarjoja. Mmm...
Onneksi en silloin vielä kärsinyt autonhinkutus- pakkomielteistä ihan näissä määrin kuin nyt. Olisi voinut lähteä järki...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 8:27 pm
Kirjoittaja Mazza
Mites ois pieneen paineruiskuun vettä ja suihkepulloon 8% AF?
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: La Kesä 08, 2013 10:31 pm
Kirjoittaja _paffa
Mazza kirjoitti:Mites ois pieneen paineruiskuun vettä ja suihkepulloon 8% AF?
Miksi paineruisku? Eikö tässä tapauksessa esim. vaahtoavalla päällä oleva suihkepullo hoitaisi saman asian? En keksi niin pientä paineruiskua, joka kulkisi kätevästi autossa mukana.
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Ma Kesä 10, 2013 12:25 pm
Kirjoittaja Urran
BH AF pitää huuhtoa kuten esim. mitkä tahansa normi shampoot. Kuten jo aika useasti todettukkin niin paras vaihtoehto on suihkepullo + Waterless Wash (Itse voin varauksetta suositella ONR:ää ja Ultimaa/PolishAngelia).
Noilla lähtee tuoreet linnunp*skat hyvin kun eka kastelee ihan märäks, hetken odottelee ja oikeen kovalla paineella perään uudestaan -> skeida lähtee irti ja lähtee valumaan. Sit tuuheekarvasella MF:llä (esim. Eurow Shaq pile / Double Dense) varovasti skeidat pois. Job done.
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Ma Kesä 10, 2013 12:58 pm
Kirjoittaja Mazza
Joo, meinasinkin että ois kaks pulloa, toisessa vettä ja toisessa af-seos.
Glymillä näyttää olevan ihan Bird drop -pyyhkeitäkin, lieköhän ihan tavallisia kosteuspyyhkeitä?
Re: Kosteuspyyhkeet ja linnunjätökset
Lähetetty: Ma Kesä 10, 2013 1:18 pm
Kirjoittaja samunoz
Mazza kirjoitti:Joo, meinasinkin että ois kaks pulloa, toisessa vettä ja toisessa af-seos.
Glymillä näyttää olevan ihan Bird drop -pyyhkeitäkin, lieköhän ihan tavallisia kosteuspyyhkeitä?
Kuulostaa aika hankalalta. Yllä on hyvä ohje.
