Musta passat hologrammien valtaama

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
jjj84

Musta passat hologrammien valtaama

Viesti Kirjoittaja jjj84 » To Touko 02, 2013 7:51 pm

Kohteena 2004 metallihohtomusta vw passat joka on saanut kokea elämänsä aikana kovia maalipinnan osalta. Maalipinta oli konepesujen jäljeltä aivan harmaa ja siellä täällä syvempää naarmua.

Kesän tullessa oli aika laittaa pasuunaan uutta kiiltoa pintaan. Auto on nyt ajettu rotaryllä kokonaan yli, kuitenkin niin, että syvimpiä naarmuja ei ollut tarvetta lähteä poistamaan. Pinnasta on nyt hiottu harmaus pois ja näyttää autotallin loisteputkien valossa suht naarmuttomalta, kirkkaalla lampulla vielä huomaa, että syvempiä naarmuja on jäljellä, mutta niitä ei ole tarvetta saada pois. Tuon jälkeen auto vedettiin pehmeämmällä laikalla yli uudemman kerran hologrammien poistamiseksi... mutta mitäpä vielä, auringossa näyttää aivan hirveältä.

Naarmujen poistoon käytetty CG Hex-Logic Orange Medium Heavy Cutting + Wolfs WP-5G, Correcting Compound. Tämän jälkeen holojen poistamiseen ollut käytössä CG Hex-Logic Blue Gloss Enhancing + Wolfs WP-3G, One Step Polish - The Medium. Hyllyssä oli myös Mirkan musta polishing pad, joka vastaa suunnilleen tuota CG sinistä sekä Fareclan G10 Finishing Compound.. näilläkään en saanut holoja pois. Kierroksia olen yrittänyt vaihdella ja painetta, heikoin lopputuloksin... aurinkoon kun vie niin tulee kiire piilottaa auto takaisin talliin, etteivät muut näe. Lopputulos ei nyt ihan niin hirvittävä ole, mutta kun täydellisyys on tavoitteeni niin paha tuohon on tyytyä.

Ehdotuksia, miten tästä edetä? Onko lakka niin kovaa, että nykyisillä aineilla pitäisi onnistua mutta työmenetelmissä puutteita? Onko pinta liian naarmuilla tuon leikkaavan aineen jäljiltä, että pitää vain työstää lisää hienommilla aineilla, tosin etukansi kävi kokeiluissa työn alla tusinan kertaa eikä helpostusta tullut.. vai lähtevätkö holot vähän naarmuisemmastakin ns. heti kun aineet ja työmenetelmät ovat kunnossa?

:wall:

Juuzo

Re: Musta passat hologrammien valtaama

Viesti Kirjoittaja Juuzo » To Touko 02, 2013 8:36 pm

Fareclasta ei oo kokemusta, mutta sanoisin että tolla wolfsin kolmosella ja sinisellä hexillä ei tuu holotonta.. Hienompaa komboa pitäs vielä näyttää.. Tietysti noita hajoavia tahnoja pitää ajaa zenithin mukaa, mutta tämä lienee kokeiltu?

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » To Touko 02, 2013 8:39 pm

jjj84 kirjoitti: Ehdotuksia, miten tästä edetä? Onko lakka niin kovaa, että nykyisillä aineilla pitäisi onnistua mutta työmenetelmissä puutteita? Onko pinta liian naarmuilla tuon leikkaavan aineen jäljiltä, että pitää vain työstää lisää hienommilla aineilla, tosin etukansi kävi kokeiluissa työn alla tusinan kertaa eikä helpostusta tullut.. vai lähtevätkö holot vähän naarmuisemmastakin ns. heti kun aineet ja työmenetelmät ovat kunnossa?
Vastasit juuri itsellesi :thumb:
Eli treeniä treeniä...
Itsellä ei ole kokemusta noista Wolfsin tahnoista mutta väittäisin että harppaus aineiden/laikkojen välillä on liian suuri (kuten itsekkin sanoit) kun tekniikka on vielä hakusessa.
Lisää väliin vielä vihreä hex ja työstä sillä tuota WP-3G:tä ja sinisellä hexillä sitten uudestaan WP-3G tai WP-1G Jos sinulla sitä on. Jos ei ole niin kannattaa hommata jokin rehellinen viimeistely aine, vaikka Scholl Concepts S30+.
Farecla kannattaa hävittää sekajätteen mukana :lol:

Edit: Niin joo, sitä WP-3G:tä mainostetaan 1-step aineena....
Itse etenisin seuraavalla tavalla tilanteessasi Step 1: WP-5G + oranssi hex (tämä vaihe on jo siis tehty) -> Step 2: WP-3G + vihreä hex -> Step 3: WP-1G (jos tätä siis on valmiina, jos ei niin kipinkapin tilaamaan tuo S30+)+ sininen hex

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Touko 02, 2013 9:30 pm

Mie ajoin tuomosen vastaavan passatin, jopa saman värisen ja suunnilleen saman ikäisen siten että pahimmat naarmut Schollin S3 Gold + Prestan karva, pesunaarmut ja edellisen myllyttäjän hologrammit pois Scholl S30 + sininen hex, liukkaripesu ja loppusilaukseksi Malcon Nano Care Polishing Cream + punainen hex ja tämän ajoin das-6:lla.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 02, 2013 10:46 pm

Janne olisi normaalisti jäljillä, mutta nyt väärässä valitettavasti. Nimimerkillä tein kaksi viikkoa sitten yhden vuoden tuoreemman Golf GTi:n. En halua nyt liioitella mutta tämä kyseisen ikäisten VAG konsernin maalipinta _voi_ olla hankala viimeistellä ilman vähän oppirahoja :D Edes sonikk ja sen über rotarytaidot ja tuttu viimeistelytahna mustan hexin kanssa ei riittäny holottomaan viimeistelyyn ;)

Pinnan _voi_ saada myllytettyä holottomaksi mustalla/punaisella hexillä (tai vastaavalla maailmanluokan viimeistelypadillä, en uskalla sanoa mitään Mirkasta) ja jollain maailmanluokan viimeistelyaineella (mikä sitten ei ole The Jeweller, vaan esim. Menzerna 85RD tai Scholl Concepts S40). Lisäksi jos haluat pinnan virheettömäksi esim. pinnoitusta varten niin et voi pyyhkiä tahnoja pinnasta vaan ne tulee pestä shampoolla pois.

Helpotat poispyyhintää jos omaat jotain tosi rasvaista glazea mitä lisätä viimeistelyaineen sekaan, jos päädyt kuitenkin pyyhkimään (juu maaliin tulee mikronaarmuja ekan pesun jälkeen tulleesta uunituoreesta Eurow mikrokuituliinasta (eli kannattaa miettiä haittaako ne, vai tuleeko seuraavassa pesussa jo uutta).

Em. pinta on äärimmäisen vaikea viimeistellä ja mielestäni oman mielenrauhan vuoksi epäkesko on must.

Kuten yrittänyt sanoa jo monessa topicissa niin sininen hex ja mikä tahansa "toimivaksi todettu" viimeistelyaine ei aina ole riittävän hieno kombo. Ei tarvii olla japsi jotta voi olla v*ttumainen viimeistellä. Mielestäni tää on osoitettu hyvin foorumilla esim. VAG konsernin tuotteiden kanssa + uudelleen maalattujen korinosien osalta.

Jos jotain tuotteita haluaa tilata niin Laitilasta saa varmasti nopealla toimitusajalla S40 + Musta _ja_ Punainen hex (en ole 100% varma riittääkö punaisessa leikkaavuus S40:een). Näillä voit mun tietojen mukaan (mulla on viimeistelyainetesti julkaisemattomien testien listassa, tahmealla v*ttumaisella pinnalla testattuna) saada parhaimman pinnan mitä rotaryllä on saavutettavissa.

Uskon että esim. TKe_ allekirjoittaa mun postauksen kokonaan. Omaa meinaan itse vastaavan ikäisen "naarmun sinisen" Passatin missä on samainen pinta :lol:

Janin kombo kuulostaa järkevältä (vaikken tuota Malcon tuotetta tunnekkaan). Tää nimenomaan vaatii tuon epäkeskon ja sen älyttömän leikkaamattoman laikan viimeistelyyn.
Vain YKSI LSP!

JanneJ

Viesti Kirjoittaja JanneJ » To Touko 02, 2013 11:13 pm

Urran, ymmärrän sun pointin mutta tässä nyt topikin aloittaja haki mun mielestä apua siihen että missä mennyt vikaan kun holot ei poistu.
Mun mielestä liian leikkaavilla aine/laikka valinnoilla.
Tekstistä päätellen topikin aloittaja on aloittelija. Tästä syystä neuvoin lisäämään yhden stepin ja napsun verran hienomman viimeistely aineen.
Vaikka epäkesko on hyvä vehje viimeistelyssä, kuten moni meistä on sen viime aikoina todennut, ei se tarkoita sitä että jokainen pitäisi viimeistellä epäkeskolla ;)
Itse kokeilisin aiemmilla neuvoilla, sitten suunnittelisin epäkeskon hankintaa kun ei edellä mainitut auta.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 02, 2013 11:27 pm

Joo ymmärsin sun pointin mutta ton maalin pystyy viimeistellä 1-stepillä mustalla hexillä ja 205:ella epäkeskolla karvan ja P1:en jälkeen, jos on osannut keventää karvalla ajaessa. Voin luvata ettei esim. Jewelleristä eikä S30+:sta sinisen laikan kaverina saa apua holojen poistoon tässä maalissa :D

Epäkesko on vähintäänkin v*ttumainen viimeistelyssä (pakotetusta en osaa sanoa) kun kestää kauemmin ja kädet tärisee. Jos siihen ei ole pakko koskea niin mä en ainakaan koske. En missään tapauksessa tarkoittanut sanoa että kaikki, edes mustat, tarttisi viimeistellä epäkeskolla.

Mutta se mitä tarkoitin on että tota maalipintaa ei todennäköisesti tule saamaan hyväksi, etenkään aloittelija, ilman epäkeskoa. Kuten sanoin, mä tein samanlaisen kaks viikkoa sitten! (siis sama merkki, saman ikänen ja sama väri)

Parasta olis jos kirjottaja sais jostain epäkeskon lainaan (paikalliset foorumilaiset HOI!) ihan vaan kokeilua varten. Mutta ton maalipinnan osalta mun mielestä tulee ehdottomasti mielummin tilata S40, kuin S30+. Molempia olen käyttänyt.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » To Touko 02, 2013 11:35 pm

Missäs tämä kaveri asuu, voisin lainata pakotettua (ja olla mukana näyttämässä rotaryllä ja tuoda samalla vähän omia aineita mukaan)?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

JaniH

Viesti Kirjoittaja JaniH » To Touko 02, 2013 11:40 pm

Mietin semmostaki että onkohan tässä ajettu aineet loppuun kunnolla, eikös nuita wolfsin aineita saa jatkettua vedellä? Eli kun aine alkaa kirkastumaan niin suihkauttaa vettä pintaan? Mutupohjalla tosin olen kun en ole koskaan ajanut kuin testiksi autoglymin ja fareclan vesijatkosia tahnoja enkä oikein osannut kumpaakaan käyttää kun opetellut hommat megun UC:lla ja UP:lla...

S30 on yllättävänkin leikkaava tahna, jopa sinisen hexin kanssa, punasen tai mustan kanssa voisi jopa onnistua mustankin viimeistely. Itse käytän tosin tummiin väreihin tuota malcon tahnaa joka on lähinnä hieman leikkaava all-in-one tuote. Jokseenkin erikoinen tosin kun koneella käytettäessä ei maskaa oikeastaan lainkaan, käsin maskaa ihan v*tusti. Jättää vahasuojankin useammaksi kuukaudeksi, kesto samaa luokkaa kuin Dodon Need for speedillä (testiautossa toisessa kyljessä malco ja toisessa dodo, helmeily samaa luokkaa, malco kuivuu nopeammin).
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Touko 02, 2013 11:46 pm

Semi OT mutta liittyy aiheeseen:
Juu siis pitää ajaa törkeen pitkään ja siltikään esim. se hienoin, The Jeweller ei ole läheskään samaa luokkaa kuin 85RD (ref. jää hiontajälkeä pehmeään japsiin, myös epäkeskolla usealla eri ajotavalla).

Mielestäni S30 on aika verrattavissa 205:een Meguun. Suurimpana erona se 205:en huonoin ominaisuus eli kuivuvuus jos antaa juuri yhtään painetta/kierroksia. S30 kuten pikkuveljensäkkin kykenee ajamaan melkein maailman tappiin :D Tai sanotaan että huomattavasti kauemmin kuin olisi tarvis näillä tahnoilla.

Danille iso peukku, juuri näin :thumb: Toivottavasti natsais.
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Touko 03, 2013 1:49 am

Melko kovia yleistyksiä heti eri VAG konsernien autojen välillä. Joku no-name Passat pinta ja no-name Golf pinta ei kerro vielä mitään vastaavuuksista, vaikka samalta vuosikymmeneltä ovatkin...

...itse haluaisin ensin vähän enemmän tietoa tuosta aloittajan viestistä. Oli niin kauhea, että piti pimeään viedä? Oliko selkeää pyörrenaarmua? Pelkkää hologrammin tapaista revontulentyylistä aaltoilua vai mitä?
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 03, 2013 8:25 am

Siis ei yleistyksiä. Vaan toteamus että tiedän että saman ikäisissä Golffeissa ja Passateissa (mä oon tehnyt Golffin ihan hiljattain ja TKe_ on tehnyt oman Passattinsa) on em. ilmiötä. Näistä Golf saman värinen ja Passat naarmun sininen ja molemmissa tismalleen samalla tapaa käyttäytyvä lakkapinta. Toivottavasti olen väärässä :D
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Touko 03, 2013 8:44 am

Eroaako miten paljon -08 vag maalipinnasta? joka on julmetun kova mutta helppo viimeistellä holottomaks

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 03, 2013 8:49 am

Kuvat kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa, joten jos alkuperäinen postaaja saisi kuvia liitettyä tänne niin olisi kiva.

Mutta joo 2008 Passatissa on kyllä tuollainen "haastava" pinta mihin Urran (ja sonikk) on törmännyt golfissa myös. 85RD:llä onnistuu kyllä pinnan viimeistely rotarylla, kun käyttää aikaa ja malttia. Avain on ajaa aine täysin loppuun (ja tämä oli sitten iso yllätys :D) ja lopussa hieman keventäen konetta. Itse laitan vielä tipan glazea (clearkotea) laikalla 85RD kaveriksi. Pitää nyt keväällä/kesällä kokeilla schollin kanssa, että millä kombolla saa aikaan hyvän lopputuloksen. Pinta on siis kova, naarmujen kanssa saa tehdä töitä, mutta pinnan kovuuteen nähden viimeistely ei kulje linjassa.

Mies joka ei hoppuile (Rauhallinen Erkki), millainen pinta siinä tytön tuhoamassa passatissa oli? Kiinnostaisi tietää, kun itse en ole muissa VAG tuotteissa törmännyt tuollaiseen pintaan.

jjj84

Viesti Kirjoittaja jjj84 » Pe Touko 03, 2013 9:02 am

Kiitän vastauksista, ongelmia lienee kaikilla osa-alueilla, aineiden loppuunajossa, kierroksissa sekä välineissä. Halpisrotary käytössä missä potikalla säädetään nopeutta, nopeudet katotaan kohdilleen fiilistuntumalla jne.. Epäkesko tulee varmasti hankittua tulevaisuutta ajatellen ja hienompia aineita. Olen myös oman 2002 bora variantin tehnyt viime keväällä joka on grafiitin harmaa ja siitä onnistuin saamaan holot pois, niitäkin kun jäi kiillotuksen jäljiltä aluksi hyvin reilusti.

Passatin kyljessä sanoisin olevan mikronaarmua sekä holoissa näkee selvästi ajojäljet... katsotaan jos illalla saisin kuvia liitettyä. Eniten tässä hommassa harmittaa se, että auto maannut jo tallissa reilun viikon tämän projektin takia.. ajossa sen kuuluisi olla eikä maatua tallissa, keskeneräistä kun ei oikein kannata ajoon ottaa.

Danille lähti privaa, myös jos löytyy joku muu ketä olisi innokas holojen poistaja, tästä saisi viikonlopulle haasteen ja euroja taskuun.. turussa majailee mutta tulee tarvittaessa pk-seudulle.

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Touko 03, 2013 10:28 am

TKe_ kirjoitti:Mies joka ei hoppuile (Rauhallinen Erkki), millainen pinta siinä tytön tuhoamassa passatissa oli? Kiinnostaisi tietää, kun itse en ole muissa VAG tuotteissa törmännyt tuollaiseen pintaan.
Musta siinä oli ihan tätä perus kovaa vaggia, siis sellaista "helppoa viimeistellä" -kovaa. Ei ollut viimeistelyn kanssa isompia ongelmia. Tosin #205:n kanssa nyt sai aina olla vähän varppeillaan. Sen sijaan ne uudelleen maalatut osat aiheutti näppyjä, kun niitä rupesin turhan varhain Ultrafinalla lipomaan. Jouduin kyllä melkoiseen viimeistelyluuppiin sen kanssa. :twisted: :buffer:
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Touko 03, 2013 10:35 am

Hämärältä kuulostaa nämä teidän VAG kokemukset :?
..no ehkä näitä sattuu joskus eteen, vielä ei ole vaikka ennen rotskulla viimeistelinkin, nykyään sitten laiskuuttani pakotetulla :D

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Touko 03, 2013 10:57 am

Dani kirjoitti:Hämärältä kuulostaa nämä teidän VAG kokemukset :?
..no ehkä näitä sattuu joskus eteen, vielä ei ole vaikka ennen rotskulla viimeistelinkin, nykyään sitten laiskuuttani pakotetulla :D
No sitä minäkin tässä haen, että olisiko tuohon (omaan) suihkautettu uutta pintaa...

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Touko 03, 2013 10:58 am

Maalinpaksuusmittari lainaksi, onkohan Janne (Laitilan Janne) tämä vielä vuokrattavana?

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » Pe Touko 03, 2013 12:45 pm

Kyllä mittari vielä löytyy, mutta se ei ole aktiivisesti ollut tarjolla vuokralle enää pitkään aikaan, koska tuntui ettei sille löytynyt kysyntää.

Tällä kertaa voin laittaa mittarin mukaan, kun jjj84:lle käyn tänään viemässä hiukan lisätarviketta holoja vastaan taisteluun :)
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 03, 2013 2:02 pm

Dani ainakaan em. Golf ei ollut maalattu uudestaan (paksuudet pääsäännöllisesti 110-130µm). Juuri tuohon viittasin JanneJ:n topicissa, että kovuus on jännä termi. Tarkoittaako se että pinnassa on paljon syviä naarmuja -> kauan aikaa naarmun poistossa vai sitä että viimeistelyssä hankala saada holotonta? Minä kun en oikeasti tiedä. Ne kun ei mene aina käsi kädessä.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Pe Touko 03, 2013 2:52 pm

Mä viittaan usein kovalla lakalla siihen, että perus mkronaarmut ovat tiukassa ja viimeistely on helppoa.
Mitä helpommin mikronaarmut lähtevät, sitä vmäisempi viimeistely.

Muutenkin, siis aina, pitää 1-stepin aikana loihtia mahdollisemman helpon 2-stepin, oli pinnat sitten mitä vaan. Tässä vaiheessa täytys jos huomata missä mennään ja mitä tapahtuu laikan alla.

1-stepistä kun alkaa kaikki tämä kiilto, kaikki se arvokas ja vaativa työ lähtee juurikin ekasta stepistä, sen jälkeiset 2-4 stepit tuo vaan esille tämän 1-stepin virheettömän pinnan. Jos ei panosta ensimmäiseen steppiin niin lopputulos saattaa välillä olla kurja ja aikaa ja vaivaa on tämmöisen pinnan eteen sitten uhrattu, no go!

..näin nopeasti kirjoitettuna :D

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Pe Touko 03, 2013 4:04 pm

Tuli muuten mieleen, kun en nyt satoja autoja ole tehnyt, mistä voisin lopullisia ja ehdottomia johtopäätöksiä vetää, mutta Korhosen 2006 Passatissa ja mun samanikäisessä lakka oli työstäjän näkökulmasta juuri tuollainen kova kaikessa hyvässä mielessä (ja nyt siis katsantokanta rotary -käyttäjän vinkkelistä, viimeistely helppoa). Tismalleen samanlaista pintaa työstöltään. Jotenkin on jäänyt päähän ja näppeihin tunto, että noissa 3BG (2005, ja vanhempi) sekä nelosgolffeissa on pääsääntöisesti ihan helevetin kova lakka.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Touko 03, 2013 4:13 pm

No jos P1 ja Vihree hex poistaa yli 80% naarmuista niin yleensä ei puhuta kauheen kovista pinnoista :D Näin referenssiksi :D Kuitenkin päädyin liilaan LC karvaan (ns. vähän leikkaava karva, ei kierretty) ja P1:een juuri tuon 20% takia. Silti pystyi viimeistlellä 1-stepillä kun antoi työstövauhdeissa sopivasti painetta (closed cell laikka). Ja siis siitä olen samaa mieltä Danin kanssa että mielummin ajaa kaks settiä kieli keskellä suuta kun kolme sen takia ettei jaksa ekaa steppiä ajaa loppuun/keventää lopussa. Vai viittaako Dani 1-stepillä viimeistelykomboon?

Kun en ihan saanut kaikesta kiinni tuossa sun jutussa mutta siis itse testaan kovuuden ja käytettävän kombon osittain pers tuntuman kautta niin että valkkaan semmosen laikan mikä vois toimia kys. pintaan jos pinta olis oikeen pehmee -> miten tehoaa -> uus johtopäätös ja perstuntumalla toinen kombo. Sit kun eka steppi on kohdillaan niin arvioidaan tarvitseeko välistepin ja tarvii tai ei niin tehdään se paneli valmiiksi -> liukkaripesut -> tarkastelu ja mahd. viimeistelykombon muuttamista kunnes haluttu lopputulos on, ja resepti valmis.
Vain YKSI LSP!

jjj84

Viesti Kirjoittaja jjj84 » La Touko 04, 2013 5:30 pm

Aloittajan osalta tapaus on selvinnyt, syyllinen näky heijastuksessa kun autoa puunaa. Ongelmana selvästikin ollut, ettei aineita ole ajettu tarpeeksi loppuun ja siitä on jäänyt jäätävät mikronaarmut. Myöskään selvästi painetta en ole uskaltanut laittaa rotaryllä riittävästi.

Projectech:n toimittamalla epäkeskolla homma lähti selviämään, sama CG sininen + wp-3g käyttöön ja painetta riittävästi loppuun ajamisen kera, niin on alkanut näyttämään taas autolta.. joskin paikka paikoin mikronaarmut vieläkin näyttävät pysyvän tiukassa. S40 ja vihreä/musta laikka tuli samalla ostettua, mutta niille ei ole löytynyt käyttöä, vielä. Tarkoitus saada auto nyt takaisin ajoon ja ehkä toiste hifistellä lopputulosta paremmaksi, koska nyt ei vaan enää jaksa... :)

Vastaa Viestiin