Uuden auton vahaus
Uuden auton vahaus
Minulle on tulossa uusi auto joulukuun alussa ja ajattelin vahata sen heti kättelyssä talven suoloja vastaan. Mikä olisi paras tapa saada hyvä ja kestävä lopputulos? Ja mitä aineita siihen olisi parasta käyttää.
Nykyistä autoani olen hoitanut Autoglymin tuotteilla. Pesuun Bodywork shampoota, vahaukseen Ultra deep shinea ja päälle sitten Extra gloss protectionia. Puskurit ja muut mustat muoviosat olen hoitanut Bumpercarella. Auton väri on tumman vihreä metalliväri. Uusi on perus punainen Vw:n Tornado Rot.
Nykyistä autoani olen hoitanut Autoglymin tuotteilla. Pesuun Bodywork shampoota, vahaukseen Ultra deep shinea ja päälle sitten Extra gloss protectionia. Puskurit ja muut mustat muoviosat olen hoitanut Bumpercarella. Auton väri on tumman vihreä metalliväri. Uusi on perus punainen Vw:n Tornado Rot.
Re: Uuden auton vahaus
Eiköhän se mene samalla kaavalla kun hyväkuntoisen vanhemmankin. Pesu jollain hyvällä shampoolla esim. Dodo Juice, Meguiars, Chemical Guys jne, vahaksi vaikka FK1000P tai 476S pari kerrosta.
Kiitos
Voitko vielä tarkentaa noita nimiä. Eli FK1000P ja 476S.
Tästä:makelja kirjoitti:Kiitos
http://www.seriousperformance.co.uk/Pro ... w_402.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... go8bcinln2" onclick="window.open(this.href);return false;
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
...ja molempia saa myös esim. http://www.cleanyourcar.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;. Kannattaa saman tien tilata ainakin shampoo, pesukinnas (lammas), vahat, vahanlevityssienet, ehkä claybar, detailer ym. Itse olen Dodon Sour Poweriin ihastunut ja esim. ValetPro Citrus Bling on todella hyvää tavaraa moneen tarkoitukseen. Eri topiceista saa hyviä vinkkejä, niistä itsekin monta tuotetta keksinyt. 
Onko tämä setti käypänen?
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi vielä Dodo Juice Lime Prime Lite, koska auto on uusi ja varmaan tarvitse kovasti putsaavaa primeriä.
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisäksi vielä Dodo Juice Lime Prime Lite, koska auto on uusi ja varmaan tarvitse kovasti putsaavaa primeriä.
Ihan käypänen setti tuo on. Claybarille tarvitset liukkaria, ellei sitä ennestään ole.makelja kirjoitti:Onko tämä setti käypänen?
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=320" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Et kyllä tarvitse erikseen LP liteä, koska setissä on mukana tuo normi LP.
Punaisen auton kohdalla kannattaa kiinnittää huomiota hyvään uv-suojaan, varsinkin kun uusi auto kyseessä. Tuossa Car-Lackissa ainakin mainospuheiden perusteella se on kohdallaan, omakohtaisia kokemuksia ei itsellä ole.
Lime Primen voi jättää välistä kokonaan pois ja shampoosta saa clay-liukkarin.
Tähän väliin mutun varmistus kysymys (Varmistan keskustelun aloittajan vuoksi).
Eikös se ollut niin ettei liuotin pohjaisia "vahoja" (inhoon tota termiä, etenkin 100% synteettisten osalta kun ei ne sisällä yhtään vahaa
) saanut käyttää uudella maalilla? Eli siis kaikki sealant/hybrid (mm. edellä mainitut FK1000P ja 476S) vahat olis kielletty tyyliin ekan ½ vuotta? Maalarit ovat vaan joskus puhuneen että sitä uutta maalia ei saa "sulkea" minkään liukkarivahan alle koska se todellinen kuivumisaika (kun kaikki liuottimet on haihtunut maalin seasta) on jotain aivan järkyttävää maaleilla? Kuukausia? Mä muistan et olis puhuttu että vaan 100% luonnonvahoja saa käyttää koska ne "hengittää".
Tosin kun luen tota kirjoittamaani tekstiä niin tuntuu et nää on taas näitä jengin legendoja mitä ne jaksaa jakaa sitten eteenpäin, mut toivottavasti joku tietää paremmin.
HUOM! YLLÄ OLEVA TEKSTI EI SIIS OLE FAKTAA, ÄLÄ TEE JOHTOPÄÄTÖKSIÄ SEN PERUSTEELLA!
Eikös se ollut niin ettei liuotin pohjaisia "vahoja" (inhoon tota termiä, etenkin 100% synteettisten osalta kun ei ne sisällä yhtään vahaa
Tosin kun luen tota kirjoittamaani tekstiä niin tuntuu et nää on taas näitä jengin legendoja mitä ne jaksaa jakaa sitten eteenpäin, mut toivottavasti joku tietää paremmin.
HUOM! YLLÄ OLEVA TEKSTI EI SIIS OLE FAKTAA, ÄLÄ TEE JOHTOPÄÄTÖKSIÄ SEN PERUSTEELLA!
Vain YKSI LSP!
Varmaan osittain pitänyt paikkaansa liuotinmaaleilla, eikä koske nykyisiä vesivärejä.
Sen takia tuota LP Liteä ajattelin, koska auto on uusi ja ei varmaankaan tarvitse primeriä, jossa on hiovia aineita.
Kiitoksia kaikille vastauksista.
Jos laitat sen LP:n käsipelissä niin tuskinpa se kovin paljoa meinaa, että siinä on hiovia ainesosia. Sitten taas talven jälkeen niitä hiovia ainesosia saattaa tarvita. Haen vain takaa, ettei tarvitsisi kahta eri purkkia ainetta ostaa.makelja kirjoitti:Sen takia tuota LP Liteä ajattelin, koska auto on uusi ja ei varmaankaan tarvitse primeriä, jossa on hiovia aineita.
Siinä setissähän on se Car-lack mikä puhdistaa eikä hio, ja niin kuin TKe_ sanoi, LP ei kyllä käsipelillä kovin pureva ole.makelja kirjoitti:Sen takia tuota LP Liteä ajattelin, koska auto on uusi ja ei varmaankaan tarvitse primeriä, jossa on hiovia aineita.