EP3 Type-R Cosmic Grey
Lähetetty: Su Joulu 30, 2012 11:23 pm
Ajattelin laittaa tän monessa osassa, kun muuten tätä ei kukaan jaksa lukea.. Tykkään kuvata ja räplätä näitä autoja, joten päivityksissä reilusti kuvia ja toivottavasti välillä aina jotain tapahtuukin.
Kyseessä oma tän hetken kulkine. Tullut vaihettua aika usein viime aikoina, tää toivottavasti on nyt pidempään, mutta aika näyttää. Edellinen 330dA meni kaupaksi ja Type-R jostain syystä kummitellut aina takaraivossa. Kiinnostava yksilö oli myynnissö, sopiviin kauppohin päästiin ja auto saapui pihaan. Koira on, muttei muuta perhettä (emännän lisäks), niin tälläkin pärjää kokonsa puolesta ihan ok. Mikään paras talviautohan tämä ei ole, mutta ei kyllä mielestäni mikään etuveto muutenkaan. Keväällä hauskuus sitten alkaa.
Auto siis:
Civic Type-R
2004, 118tkm
Modit: Hondata K-Pro, Supersprint putkisto katilta taakse, AEM CAI, Js rasing edt + poikkituki
Talvivanteet: RS Drift 16"
Kesävanteet: Kosei K1
Ihan putkeen ei ensitaival auton kanssa lähteny, vaan auto jätti huonon akun takia hki-tre välille. Oli jo pimeää ja sateista, joten hinaus ei tullut kysymykseen, joten parin päivän päästä uuden akun kanssa takasin. Auto oli säilynyt huoltsikan pihalla onneksi ehjänä ja uudella akulla päästiin ongelmitta Tampereelle. No viikon se siinä toimi, kunnes hajosi sitten laturi. Veholla uusi 750e, tarvikkeena ei saa... No onneksi löytyi käytetty, jonka kävin Lohjalta vielä hakemassa.
Joten laturi vaihtoon ja 120tkm huolto oli ajankohtainen, eli eikun kaupoille:
Öljyt, suodatin, laatikkoöljyt, polttoainesuodatin, tulpat, moniurahihna, raitisilmasuodatin, jäähdytysnesteet. Samalla laitoin / laitettiin lohkolämmitin ja tosiaan uus akku. Akuksi päätyi Exide Premium.
Konehuonetta pesin samalla ja tuo konehuone siistytyy myöhemmin tuosta vielä.

Uus vs. vanha hihna. Kiristinkin oli jo tapissaan.

Laturissa aika perustavaa laatua olevaa ongelmaa...

Konehuone ennen:



Konehuone Stage 1:


Auto on seisonut pari vuotta, joten pintaruostetta moniin osiin on kertynyt. Niitä pikkuhiljaa maalailen ja muutenkin yritän siistiä. Talveksi on poikkari + edt nyt poissa.
Myös pieni pesu tuli suoritettua + takakontti vaihdettua. Kontiksi löysin samaa väriä olevan alkuperäisen, joten se sinne laitettiin. Vaihtoehtona oli myös mukana tullut Seibonin hiilarikontti, mutten siitä oikein syttynyt.
Parkkipaikalla kolhittu kontti:


Tämä siis myytiin: (huomaa tallin taukotilan laminaattilattia
)

Seisotuksen näki myös pesuvaiheessa. Joitakin paikkoja pitää vielä irroitella ja pestä ennen myllytystä, joka on seuraava to do -listalla.





Pari lommoa pitää käydä oikomassa keväämmällä


Muita paskasia paikkoja...
















Pari kierrosta raudanirroitusta loppuun. Myös pienpoisto ja Clay oli käytössä.





Vähän heikosti oli nyt kuvia puhtaasta, mutta kaikki nuo paskaiset paikat puhdistelin.
Nyt joutaa nukkumaan. Jarrusatuloiden maalausta, vanteen vaihtoa ja sisustan putsausta seuraavassa päivityksessä. Myös muutama kuva puhtaasta ja suoralla kontilla olevasta autosta.
Hyvää uudenvuden odotusta kaikille!
Kyseessä oma tän hetken kulkine. Tullut vaihettua aika usein viime aikoina, tää toivottavasti on nyt pidempään, mutta aika näyttää. Edellinen 330dA meni kaupaksi ja Type-R jostain syystä kummitellut aina takaraivossa. Kiinnostava yksilö oli myynnissö, sopiviin kauppohin päästiin ja auto saapui pihaan. Koira on, muttei muuta perhettä (emännän lisäks), niin tälläkin pärjää kokonsa puolesta ihan ok. Mikään paras talviautohan tämä ei ole, mutta ei kyllä mielestäni mikään etuveto muutenkaan. Keväällä hauskuus sitten alkaa.
Auto siis:
Civic Type-R
2004, 118tkm
Modit: Hondata K-Pro, Supersprint putkisto katilta taakse, AEM CAI, Js rasing edt + poikkituki
Talvivanteet: RS Drift 16"
Kesävanteet: Kosei K1
Ihan putkeen ei ensitaival auton kanssa lähteny, vaan auto jätti huonon akun takia hki-tre välille. Oli jo pimeää ja sateista, joten hinaus ei tullut kysymykseen, joten parin päivän päästä uuden akun kanssa takasin. Auto oli säilynyt huoltsikan pihalla onneksi ehjänä ja uudella akulla päästiin ongelmitta Tampereelle. No viikon se siinä toimi, kunnes hajosi sitten laturi. Veholla uusi 750e, tarvikkeena ei saa... No onneksi löytyi käytetty, jonka kävin Lohjalta vielä hakemassa.
Joten laturi vaihtoon ja 120tkm huolto oli ajankohtainen, eli eikun kaupoille:
Öljyt, suodatin, laatikkoöljyt, polttoainesuodatin, tulpat, moniurahihna, raitisilmasuodatin, jäähdytysnesteet. Samalla laitoin / laitettiin lohkolämmitin ja tosiaan uus akku. Akuksi päätyi Exide Premium.
Konehuonetta pesin samalla ja tuo konehuone siistytyy myöhemmin tuosta vielä.

Uus vs. vanha hihna. Kiristinkin oli jo tapissaan.

Laturissa aika perustavaa laatua olevaa ongelmaa...

Konehuone ennen:



Konehuone Stage 1:


Auto on seisonut pari vuotta, joten pintaruostetta moniin osiin on kertynyt. Niitä pikkuhiljaa maalailen ja muutenkin yritän siistiä. Talveksi on poikkari + edt nyt poissa.
Myös pieni pesu tuli suoritettua + takakontti vaihdettua. Kontiksi löysin samaa väriä olevan alkuperäisen, joten se sinne laitettiin. Vaihtoehtona oli myös mukana tullut Seibonin hiilarikontti, mutten siitä oikein syttynyt.
Parkkipaikalla kolhittu kontti:


Tämä siis myytiin: (huomaa tallin taukotilan laminaattilattia

Seisotuksen näki myös pesuvaiheessa. Joitakin paikkoja pitää vielä irroitella ja pestä ennen myllytystä, joka on seuraava to do -listalla.





Pari lommoa pitää käydä oikomassa keväämmällä


Muita paskasia paikkoja...
















Pari kierrosta raudanirroitusta loppuun. Myös pienpoisto ja Clay oli käytössä.





Vähän heikosti oli nyt kuvia puhtaasta, mutta kaikki nuo paskaiset paikat puhdistelin.
Nyt joutaa nukkumaan. Jarrusatuloiden maalausta, vanteen vaihtoa ja sisustan putsausta seuraavassa päivityksessä. Myös muutama kuva puhtaasta ja suoralla kontilla olevasta autosta.
Hyvää uudenvuden odotusta kaikille!






























