Koitin haulla löytää mutta
a: tod.näk. en osannut käyttää hakua
b: aihetta ei ollut
c: missasin jotain mitä en tajunnut....
Joten tein uuden aiheen.
Auton hoito ammattikäytössä.
Aloitetaan siitä että kyseessä on taksi ja väri on metallimusta, eli se hienoin ja veemäisin mitä olla voi.
Mikä siihen pitää pintaan laittaa että se olisi hyvän näköinen ja kestäisi hyvän näköisenä ilman että pitää auto vahata joka toinen viikko vai iskenkö hanskat tiskiin ja vedän suosiolla teräsharjalla pinnan mataksi jottei vituta kun pinta on törkeen näköinen.
Auto pestään ja imuroidaan ihan aikuisten oikeasti min. 4 krt/vko, mattoja on 2 vaihtosarjaa joista toinen on varalla koko ajan.
Vahana on ollut AG SRP + Nielsen liquid gold + (jee oon oppinu että toi on sen punasen lyhenne) joista SRP alla ja nilssi päällä, kerrokset 1+1.
En ole savestanut kupeita (enkä savesta koska en osaa ja ei oikeasti ole aikaa).
Ongelma on lähinnä se että ns. syvältä auto on kiiltävän musta mutta jo parin pesun jälkeen siihen pintaan jää sellainen harmaa "huntumainen" pinta jonka alta musta koittaa kiiltää. Tämä se syö miestä..
Toki pinnassa on pyörrenaarmua, taksista kun on kyse ja on se saanut myös sitä pehmoharjakäsittelyä kun talvisin kerrostalon pihassa on aika nihkeetä pestä autoa...
Myllytys on vähän nihkeetä koska autossa on katon rajassa nimi ja nro, muutoin kupeet on kliinit.
Toimisiko tuossa joku filleri (muu kuin AG SRP) jonka päälle sitten kestävä vaha.
Autoon laitettiin pinnoite uutena, pinta myös myllytettiin mutta se ei vain kestänyt... 3 kk ja pinta ihan samea. Tod.näk. tämän tyrin itse kun en tiennyt muusta kuin pinelinestä ja pitkävartisesta harjasta (se harja on jo jossain nurkassa ja pysyy siellä).
Eli, nyt sitten saatte mieluusti kertoa että millä tuon hinkkauksen ihanuuden saisi sellaiseksi ettei siihen menisi kovin paljoa vapaa-aikaa, sitä vähää mitä on
Sivutietona sen verran että kevät/kesäaikaan pesupaikkana piha jossa vesi ja painari + imuri yms käytössä, kattona taivas lisättynä vaahteroilla... (ei tartte sanoa yhtään mitään, olen joskus ihmetellyt että mitä Swidun tippoja tuossa pinnassa on...)
Mutta, saa antaa vähän vinkkejä... älkää nyt heti sitten mitään informaatioähkyä juntatko...
Kiitos.
Edit: unohtui mainita että auto on alle 1v. vanha
Mikko