Nouto oli sovittu keskiviikoksi saksan liikkeestä, keskiviikko-aamuna noutajalle tuli puhelu jossa kerrottiin että autoon on murtauduttu, siitä on varastettu ratti ja airbagi, kuljettajan ovenkahva pistetty pilkkeeksi, polttoainetta yritetty varastaa ja rytäkän yhteydessä autoon oli tullut lukemattomia naarmuja, isoja ja pienempiä, liike suositteli auton maalausta. Noutaja (lyhennetään jatkossa MD)kuitenkin paikanpäälle ihmettelemään ja tunnin puhelukeskustelun jälkeen päätimme ottaa kuitenkin auton, liike tuli hinnassa kuitenkin hyvin vastaan ja saivat toimitettua vielä ratin, bagin, kahvan ja lukkopesänkin nopealla aikataululla.
Auton hain sitten toukokuussa jyväskylästä ja ensimmäinen ajatus oli se että pitääköhän tässä kuitenkin maalariin olla yhteydessä, tarkemmin tutkittuani kuitenkin suurinosa jäljistä ei ollu läpiasti, ainoastaan lakkapinnassa, kolhuja tms eivät varkaat olleet aikaan saaneet onneksi.
Kesäloma alkoi itselläni maanantaina ja päätin että nyt uhrataan hetki autolle ja katsotaan, mitä sille voidaan tehdä.
Pesu noudatteli tuttua kaavaan:
1. Pesu aloitettiin Valet Pro PH Snowfoamilla ja Nilfiskin kuumavesipesurilla jolla saatiin suurimmat sonnat pois pinnasta
2. Surfexia pintaan ja pesua
3. IronX ja ITR käsittely
4. Dodo BS ja sonüksen ultra fine claybarilla vielä auto läpi varmuuden vuoksi (hyvin pieniä kohtia joista enää irtosi tavaraa).
__
Myllynä toimi jälleen kerran AEG PE-150, karvalaikka todettiin inventaariossa kadonneeksi ja kiroilua tuli. Onneksi oli taas Hexlogicin laikkasarja mukana.
Auto tuli vedettyä 3-steppinä suurimmaksi osaksi, Hex oranssi+PG500, Hex oranssi+PF2500 ja Hex musta+FF4000, etuovet ja konepelti tuli vedettyä ensin pelkästään 2-steppinä, jälkeä katsellessa kuitenkin tuli päätös että tehdään kunnolla ja 3-steppinä mentiin läpi. Katto oli ainut joka kelpasi 2-steppinä.
Raahattiin 2x 500W halogeenia antamaan valoa ja kun valon sai päälle, oli ilme


Konepelti:

Kuljettajan ovi:


Käydään tuumasta toimeen ja kone laulamaan.
50:50 kuljettajan ovi

Aluksi ajattelin että tämä kelpaa hyvin.
50:50 etulokasuoja

Kuten myös lokari.
Konepelti tuli sitten tehtyä 3-steppinä ja jälki:

Tähän piti pyrkiä, eli palataan kuljettajan oveen ja etulokariin:

(Lokarissa näkyy myllytysaineen jämiä lampun kohdalla ja ovessa myllytyspölyä).
Tu(u)nari sai vielä ikuistettua itsensä:

Sitten loppui canonista akku.
Loppuauto samalla innolla. Takakulma vaati 3 ajoa FG500 että sai naarmut pois, mutta lähtipä kuitenkin!
Pesu myllytyksen jälkeen Megun APC+foamilla, kuivaus ja collinite pelleille, vanteille PB wheel sealantti.

ja

Voin sanoa että pinta on naarmuton, holoton ja ainut joka harmittaa, on kiveniskut joita keula on täynnä.
Aikaa ko. operaatiossa meni about 12h ja nyt on hyvä palkita itsensä crowmoorilla, grillimakkaralla ja saunalla

ps. Sisusta tuli eilen jynssättyä kuntoon, tästä nyt ei vaan tullut otettua yhtäkään kuvaa.